Ymmärrättekö miten paljon lentäminen saastuttaa?
Jotkut tuntuu kuvittelevan että kyse on koko lentokoneesta jos sanoo että esim NYC matka voi saastuttaa vuoden autoilun verran. Väärässä olette, puhutaan nimenomaan HENKILÖÄ KOHDEN.
Esim kun itse kävin NYCissä, laskin Finnairin laskurilla mitä saastutti oikeat konetyypit valiten, ja laskuri ilmoitti HENKILÖÄ KOHDEN. Ensin oli kotimaan lento Hesaan, sieltä NYCiin ja takaisin.
Tuloksena oli sama määrä CO2 päästöjä kuin 5000km ajo 200g/km saastuttavalla vanhalla autolla. Tuo vastaa jopa 10000km uudella vähäpäästöisellä polttiksella. Ja tuskin Finnair omassa laskurissaan liioitteli omia päästöjään.
Kommentit (94)
Ymmärrätkö mitenbvähän kiinnostaa?
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta. Jos haluan lomalle, menen lomalle. Enemmän saastuttaa ne kaiken kansan turhat temuostokset kuin mun lomailut.
Valehtele lisää itsellesi jos siitä tulee parempi mieli mutta saisit tilata temusta 2x oman ruumiin painon verran tavaraa että saastuttaisit yhtä paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensi viikolla Bora Boraan, suunnilleen niin kauas kuin Suomesta pääsee. Kyllä tunnen syyllisyyttä saastuttamisesta mutta en lennä usein, korkeintaan kerran vuodessa tai joka toinen vuosi. Ei ole lapsia, ei autoa eli noin muuten en teetä paljon päästöjä.
7500kg CO2 päästöt. Eli vastaa 1250kg sianlihan syömistä tai 10koiraa.
Siis 10 lemmikkikoiran pitämistä
Jos myrkytän naapuruston koirat voinko lentää Bora Boraan...
Harkitsin aikanani 16 Koiran Kennelin perustamista.
Siksi voin lennellä minne haluan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensi viikolla Bora Boraan, suunnilleen niin kauas kuin Suomesta pääsee. Kyllä tunnen syyllisyyttä saastuttamisesta mutta en lennä usein, korkeintaan kerran vuodessa tai joka toinen vuosi. Ei ole lapsia, ei autoa eli noin muuten en teetä paljon päästöjä.
En tiedä riippuu lompakosta onko varaa kun olet maksanut korvaukset ja suorittanut vankeusrangaistuksen.
Vierailija kirjoitti:
No se lentokone lentää sen reittinsä 100% varmasti olin minä kyydissä tai paikkani tyhjä. Tuollaisella boikotilla yhden ihmisen osalta ei ole yhtään mitään merkitystä. m39
Tuolla logiikalla lihansyöntikään ei vaikuta päästöihin mitenkään. Se lehmä olisi kasvatettu ja tapetttu ostan minä pihvin tai en. Kyllä jotkut on yksinkertaisia😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että kun loppui argumentit kesken niin meni ihan öyhötykseksi 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä riippuu lompakosta onko varaa kun olet maksanut korvaukset ja suorittanut vankeusrangaistuksen.
Koirat rinnastetaan omaisuuteen, sekarotuinen koira paljoa maksa ja korkeintaan saa sakot vahingonteosta jos lopettaa ne ilman tarpeetonta kärsimystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että kun loppui argumentit kesken niin meni ihan öyhötykseksi
Vihreää logiikkaa.
Ei kiinnosta pätkääkään...pääasia että matkanteko sujuu joutuisasti...jos tulee saastetta,niin so what?..kyllä ne paskaa työntää taivaalle joka puolella maailmaa,ei siellä saivarella alati jostakin ilman lämpenemisestä tai jonkun jääpläntin sulamisesta..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koirat rinnastetaan omaisuuteen, sekarotuinen koira paljoa ma
Jos myrkytät kymmenen koiraa se on kymmenen törkeää eläinsuojelurikosta.
törkeästä eläinsuojelurikoksesta rangaistus on vähintään neljä kuukautta ja enintään neljä vuotta vankeutta. Ja kyllä se sekarotuinenkin maksaa n1000€. Eli jos on 10k ylimääräistä niin kokeile ja toivo ette osu mihinkään kymmenien tuhansien eurojen arvoiseen näyttely tai työkoiraan.
Jos kaiken maailman lentämisen osuus päästöistä on 2 prosentin luokkaa, niin lennän nyt ja jatkossa hyvällä omalla tunnolla.
Minulla ei ole autoa, lapsia, lemmikkejä, en juuri syö lihaa, en osta pikamuotia jne. Jokainen voi tehdä jotain ympäristön eteen, mutta kenenkään ei tarvitse luopua kaikesta.
Että kun loppui argumentit kesken niin meni ihan öyhötykseksi
Vihreää logiikkaa.
Eikö ole inhottavaa tuollainen faktoihin perustuva vihreä logiikka. Siinä menee Persu ihan lukkoon kunnei ulina auta😅
Vierailija kirjoitti:
Jos kaiken maailman lentämisen osuus päästöistä on 2 prosentin luokkaa, niin lennän nyt ja jatkossa hyvällä omalla tunnolla.
Minulla ei ole autoa, lapsia, lemmikkejä, en juuri syö lihaa, en osta pikamuotia jne. Jokainen voi tehdä jotain ympäristön eteen, mutta kenenkään ei tarvitse luopua kaikesta.
Se on hyvä että miettii jotain. 2,5% maailman päästöistä pyhden matkustusmuodon takia ei kyllä ole mitenkään vähän kun miettii miten pieni osa maailman ihmisistä sitä käyttää.
Itsekin syön jonkun verran lihaa, pääasiassa riistaa. En taas lennä osta pikamuotia eikä ole lapsia tai autoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on hyvä että miettii jotain. 2,5% maailman päästöistä pyhden matkustusmuodon takia ei kyllä ole mitenkään vähän kun miettii miten pieni osa maailman ihmisistä sitä käyttää.
Itsekin syön jonkun verran lihaa, pääasiassa riistaa. En taas lennä osta pikamuotia eikä ole lapsia tai autoa.
2,5 % koko maailman mittaluokassa on vähän, miettiipä sen lisäksi mitä tahansa muuta tai suhteuttaapa sen mihin tahansa. Yksilötasolla lentämisen osuus päästöistä voi olla iso tai isoin, mutta silti koko maailman tasolla vain 2,5 %.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se lentokone lentää sen reittinsä 100% varmasti olin minä kyydissä tai paikkani tyhjä. Tuollaisella boikotilla yhden ihmisen osalta ei ole yhtään mitään merkitystä. m39
Tuolla logiikalla lihansyöntikään ei vaikuta päästöihin mitenkään. Se lehmä olisi kasvatettu ja tapetttu ostan minä pihvin tai en. Kyllä jotkut on yksinkertaisia😅
maatalous on elinkeino, liha on hyvää mutten uskalla enään kovin paljon syödä, viikossa saa n 250 g mutten syö niin paljon, siasta en tykkää, kana kyllä menee
puilla lämmitetään mm rantasaunaa niin saasteita tulee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2,5 % koko maailman mittaluokassa on vähän, miettiipä sen lisäksi mitä tahansa muuta tai suhteuttaapa sen mihin tahansa. Yksilötasolla lentämisen osuus päästöistä voi olla iso tai isoin, mu
Niin se on yksilötasolla suurin CO2 päästöjen tuottaja kun vain reilu 10% maailman ihmisistä lentää. Sen voi siis suhteuttaa mihin tahansa päästöjen aiheuttajaan ja se on pahin valinta verrattuna mihin tahansa.
Voit selitellä itsellesi että lentämisesi vaikutus on pieni mutta ymmärrät varmasti itsekin ettei se ole totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
maatalous on elinkeino, liha on hyvää mutten uskalla enään kovin paljon syödä, viikossa saa n 250 g mutten syö niin paljon, siasta en tykkää, kana kyllä menee
Olen samaa mieltä mutta en silti väitä ettei se aiheuta päästöjä kun syön sitä.