Kuinka usein riitelette parisuhteessa ja mistä aiheesta?
Kuinka usein riitelette parisuhteessa ja mistä aiheesta?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emme riitele. Riitely on alhaista ja esiteinimäistä. En voisi arvostaa ihmistä joka ei pysty kontrolloimaan impulssejaan ja keskustelemaan normaalisti.
Taidat ymmärtää riidan eri tavalla kuin muut vastaajat. Riita ei tarkoita kontrolloimattomia impulsseja tai sitä, ettei kykenisi keskustelemaan normaalisti. Riita tarkoittaa sitä, että pariskunnalla on erimielisyys jostain asiasta ja se herättää ärsyyntymistä tai pahaa mieltä. Kukaan ei voi näitä tunteita välttää kokonaan parisuhteessa.
Riita minulle tarkoittaa äänen korottamista ja/tai tunnekiihdyttelyä, sekä loogisen ajatustenvaihdon hylkäämistä.
Erimielisyyksistä keskustelu ei ole riitelemistä.
Vierailija kirjoitti:
Mies on muuten täysin puhumaton mutta jos teen jonkun virheen niin huutaa kun hinaaja. Siitä kyllä ärsyynnyn. Rakentavaan tunneperäiseen keskusteluun se ei pysty.
Kukin valitsee arvoisensa kumppanin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi riitelimme vuonna 2018 siitä, onko parempi lähteä reissuun perjantaina vai lauantaina. Riita oli pieni, se herätti ärtymystä lähinnä siksi, että molemmilla on hyviä perusteluja päätökselleen ja lopulta minä lähdin lauantaina, mies jo perjantaina. Kun on oltu yhdessä yli 25 vuotta, ei oikein riidanaiheita löydy kuin keksimällä ellei sitten ole niitä, joiden mielestä riitely on rakkautta.
Suhteen kestolla ei ole MITÄÄN tekemistä sen kanssa löytyykö niitä riidanaiheita vai ei. 🤦🏻
Olen eri mieltä. Ihminen on nimittäin mukavuudenhaluinen. Kun on jotain ikuisuusaihetta riidellyt vuosikausia, sitä alkaa miettiä vaihtoehtoisia strategioita.
Lisäksi ne tosiriitelijät ovat 25 vuodessa ehtineet erota jo moneen kertaan.
Me ei riidellä. Joskus väitellään ja sitten sängyssä päästään tasoihin. Toimii hyvin🤤
Vierailija kirjoitti:
Romani perheissä on erikoista että sielä naiset eivät ole hajottamassa perinteistä perhedynamiikkaa vaan romani naiset päinvastoin puolustaa aika voimakkaastikkin perinteistä perhe järjestystä. Esim nainen ei istu koskaan etupenkillä jos samassa autossa matkustaa mies, mitä itse pidän liittoitteluna, mutta herroittelu saa kyllä kunnioitusta mikä on nyky ajan feminismin kyllästämässä kulttuurissa äärimmäisen harvinaista. Romani kulttuurissa vaikka moni muu asia on vinksallaan nin toistaiseksi perhe ja vanhempien kunnioitus on asia josta kantaväestö saisi ottaa oppia.
Et tiedä yhtään mitään romanikulttuurista. Somesta löytyy kyllä sisällöntuottajia jotka kertovat miten asiat oikeasti on. Suosittelen että tukit suusi ja kuuntelet.
Se on hyvin kausittaista. Tänä keväänä olla riidelty joka viikko, ja tiedän sen johtuvan siitä että pinna on kireällä konkurssin ja työpaikan menetyksen takia. Kyllä meillä saa kotona tuulettaa tunteitaan. Olen tyytyväinen, että riitojen aiheet ei ole mitään isoja, lähinnä epätasainen työnjako kotitöissä tai lasten kanssa aiheuttaa pahaa mieltä. Sellaisena aikana kun ns menee hyvin, kinaa tulee tosi harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emme riitele. Riitely on alhaista ja esiteinimäistä. En voisi arvostaa ihmistä joka ei pysty kontrolloimaan impulssejaan ja keskustelemaan normaalisti.
Taidat ymmärtää riidan eri tavalla kuin muut vastaajat. Riita ei tarkoita kontrolloimattomia impulsseja tai sitä, ettei kykenisi keskustelemaan normaalisti. Riita tarkoittaa sitä, että pariskunnalla on erimielisyys jostain asiasta ja se herättää ärsyyntymistä tai pahaa mieltä. Kukaan ei voi näitä tunteita välttää kokonaan parisuhteessa.
Riita minulle tarkoittaa äänen korottamista ja/tai tunnekiihdyttelyä, sekä loogisen ajatustenvaihdon hylkäämistä.
Erimielisyyksistä keskustelu ei ole riitelemistä.
Menipä pitkään ennen kuin joku alkoi haastaa riitaa täällä. Ja arvasin että se riidanhaastaja aloittaa pätemällä sillä miten meillä ei riidellä. Meillä keskustellaan.
Viikottain on pieniä riitoja, jotka sovitaan käytännössä samana iltana. Isompia riitoja ehkä parin kolmen vuoden välein.
Ollaan riidelty aina. Yleensä siitä kun kumpikin tietää olevansa oikeassa. Kauan oltu jo yhdessä ja meinataan ollakin.
Hyvin harvoin riidellään. Minä inhoan riitelemistä, joten en koskaan aloita riitoja. Osaan ottaa asiat puheeksi rauhallisesti, jos joskus sen tyylistä kehityskeskustelua mielestäni tarvitaan.
Puolisoni myös inhoaa ja välttelee riitoja viimeiseen asti. Valitettavasti hän ei oikein osaa ottaa harmituksenaiheitaan rauhallisesti puheeksi. Hän patoaa asian sisäänsä, kunnes se tulee oksennuksenomaisesti pihalle. Silloin hän esittää minulle jonkinlaisen ultimaattumin, että tästä lähin jonkun asian pitää muuttua. Minulle nämä oksennukset tulevat aina puun takaa ja yleensä sanonkin, etten nyt samantien tunnemyrskyssä halua ottaa asiaan mitään kantaa, vaan aion pohtia asiaa tarvitsemani ajan.
Ei näitä onneksi kauhean usein ole, varmaan keskimäärin harvemmin kuin kerran vuodessa.
Riita ei rakenna van repii , vie voimavaroja ihmispoloisten elossa. Riidelkää, mutta olkaa valmiit sopimaan "ennen auringonlaskua" eli mitään kaunoja kannata rakennella. Tili tasataan kun antaa ja pyytää anteeksi, että olin kiukkuinen, sain sinut hermostumaan.
Mulla on ollut 4 pitkää parisuhdetta. Neljäs meneillään. Vain yksi oli riitaisa (about kaikesta), koska oli toksinen tyyppi. Muissa ei tosiaankaan ole tarvinnut riidellä.
Kerran pari kuussa tulee kunnon riita. Yleensä alkaa siitä että kerron mielipiteeni miten asia kannattaisi käsitellä miehen käyttäytyessä lapsellisesti ja naurettavasti kommunikoinnissaan yhteisiä lapsiamme tai minua kohtaan. Mies ei kestä ja raivostuu ja valittaa kuinka en kunnioita häntä. Yleensä siinä kohdin en todellakaan kunnioita. Jos teen ylitöitä ja extratöitä menee paremmin. Silloin mies taas kiukuttelee "kun ei rahat riitä", kokee alemmuutta minun tienatessa enemmän, mutta tähän kitinään en reagoi millään tavoin ja tilaan pizzat kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Riita ei rakenna van repii , vie voimavaroja ihmispoloisten elossa. Riidelkää, mutta olkaa valmiit sopimaan "ennen auringonlaskua" eli mitään kaunoja kannata rakennella. Tili tasataan kun antaa ja pyytää anteeksi, että olin kiukkuinen, sain sinut hermostumaan.
Kun asiat käsitellään ja riidellään ei jää kaunoja. Jos ongelmat lakaistaan maton alle eikä mistään asioista voi puhua että toinen vain ei suutu ihan varmasti syntyy myös niitä kaunoja.
4 vuotta ollaan seurustelu eikä olla ikinä riidelty muuta kuin pari kertaa humalassa tullut jotain sanaharkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Olipa riidanhakuinen kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Itse jättäisin naisen jos olisi riidanhaastaja tai muuten vain nalkuttaja
Meillä vaimo yrittää haastaa kanssani riitaa päivittäin ja viimeksi iltakuudelta tullessaan töistä.
Mies ei uskalla riidellä vieraiden ihmisten kanssa niin sitten tiuskitaan vain toisillemme.
Muutaman kerran vuodessa. 10v naimisissa. Yleensä kun kiire, väsynyt yms., niin helpommin kiukuttaa. Yleensä hermo menee kotitöistä, jos toinen tuntuu tekevän kaiken tms. Vuosien varrella tämäkin tasoittunut, kun pyritään yhdessä tekemään kaikki.
Suhteen kestolla ei ole MITÄÄN tekemistä sen kanssa löytyykö niitä riidanaiheita vai ei. 🤦🏻