Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olisitteko ymmärtäneet?

Vierailija
20.01.2007 |

yksi parhaimmista ystävistäni (tai ainakin luulin niin) kutsui minut, poikaystäväni ja vauvamme viettämään iltaa heille oman poikaystävänsä kanssa. kutsu tuli alkuviikosta, ja keskellä viikkoa vielä soitti ja juteltiin ruokalistat yms. tuomiset, varmisti että ollaanhan tulossa. nyt sitten soitti hänen poikaystävänsä että " miia on nyt vähän huonossa kunnossa, meidän täytyy valitettavasti perua tämäniltainen" . kysyin että mikä vialla, sanoi että " no, ei voi ottaa vieraita vastaan tänä iltana, ei kuitenkaan mitään vakavaa" .

siis viime hetken peruminen, ilman mitään kunnon syytä ja laittaa vielä poikaystävänsä soittamaan se sijaan että olisi itse soittanut?? olen TOSi yllättynyt ja pettynyt, loukkaantunut tietysti, en olisi ikinä uskonut ja luulin että ko. henkilö on todella yksi läheisimmistä ystävistäni. laitoin tekstiviestin, jossa sanoin että uskomatonta käytöstä ja että yksikään ystäväni, paitsi hän, ei moisia temppuja tekisi, ja että olisin luullut että hiukan enemmän kunnioitusta olisi löytynyt.

olisitteko itse ymmärtäneet ja odottaneet selittävää soittoa, vai onko loukkaantumiseni mielestänne oikeutettua? arvostaisin mielipiteitänne. paskat fiilikset - vaikka olisikin hyvä syy perua, loukkasi suunnattomasti tuo ettei syytä ilmoitettu ja ettei edes itse viitsinyt soittaa!

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olisitte huippumahtavanläheiset ystävät, niin jos se ystäväsi on saanut keskenmenon tms niin ei välttämättä halua puhua siitä vielä kenellekään, paitsi oman miehensä kanssa.

Vierailija
42/55 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät todellakaan halua/voi viihdyttää vieraita!

aattele jos vaikka toinen on jäänyt kiinni pettämisestä,

ei siinä paljon syitä kertoilla tai vieraita viihdytetä!

oottele rauhassa selitystä, äläkä suutu noin!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on minusta ihan ymmärrettävää, ettei sitä jaksa edes parhaan ystävän kanssa puida. MYöhemmin olisi varmaan kaivannut kovastikin kuuntelijaa, mutta nyt ehkä muita kuin sinua.

Minäkin pistin mieheni soittamaan parhaalle kaverilleni, etten halua häntä synnärille, kun 2 päivää synnytyksen jälkeen vaan itkin baby blues -hormonimyrskyssä...

Vierailija
44/55 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei pysty puhumaan niin sitten vaikka tekstarilla ensihätään ja sanoa vaikka etten pysty nyt puhumaan tms. pikkasen outoa etta mies soittaa ja selostaa jotain epämääräistä, näin voisi tehdä jollekin tuttavapariskunnalle muttei hyvälle ystävälle.

Vierailija
45/55 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiselta tarkkaa selontekoa siitä, miksi nyt ei kyläreissu sopinutkaan. Ei kenellekään tarvitse juurta jaksain selittää syitä. Mun mielestä aina pitäisi riittää se, että kertoo vaan, että nyt ei sopinutkaan.

Olen aina inhonnut sitä kun toisille ihmisille pitää selitellä ja selitellä, miksi joutuu tapaamisen perumaan. Yleensä on vielä niin, että mikään selitys ei ole riittävä. Itse kun olen joutunut pätevistä syistä johtuen perumaan tapaamisia niin syitä selitettyäni ystäväni onkin alkanut ratkomaan asioitani ja keksimään tapoja miten tapaaminen saadaan onnistumaan.

Itse olen sairastanut paniikkihäiriötä ja joskus vaan on ollut sellainen olo, että en ole kyennyt lähtemään sovittuun tapaamiseen. Kaikki ystäväni ei todellakaan tiedä paniikkihäiriöstäni, enkä edes halua siitä kaikille kertoa, joten näissäkin tilanteissa pitäisi tapaamisen perumisen onnistua ilman, että joutuu selittelemään syitä. Joillekin ystävistäni olen joutunut valehtelemaan syitä kun eivät osaa antaa asian olla vaan utelevat syitä loputtomiin.

Vierailija
46/55 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei itse kerta edes päässy/halunut puhua kenellekkään niin ei se ole silti poikaystävän tehtävä selitellä. Parempi ettei sano mitään kuin että valehtelee että on esim. migreeni vaikka todellinen syy onkin muu.

Kun mulla oli kerran sovittu tapaaminen hyvän ystäväni kanssa, mutta tulikin keskenmeno (tai siis vauva oli kuollut viikolla 18 kohtuun ja mun piti odotella seuraavaan viikkoon että pääsin sairaalaan " synnyttämään" ) niin pistin sille vaan viestin että ollaan vatsataudissa ja nähdään joku toinen kerta. Ja ei todellakaan ystäväni loukkaantunut kun kerroin asiasta vasta myöhemmin (ja kerroin myös että eihän mulla mikään vatsatauti ollu). Ymmärsi täysin, koska hyvät ystävät ymmärtävät. Itsekkin kertoi mulle että erosivat avomiehensä kanssa pari viikkoa sitten ja itkettiin sitten yhdessä ja lohduteltiin toisiamme.

Vierailija
47/55 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..siltä, että monet hyväksyisi tällaista kohtelua myös läheisimmiltä ystäviltään. hmm, mikähän siinä on että minua se niin kovasti loukkaa. ehkä siksi, että itse näin viime tipassa 1) ilmoittaisin ystävälleni itse enkä laittaisi poikaystävääni soittamaan ja 2) sanoisin kyllä syyn, miksi tuhlaan ystäväni lauantai-illan (nythän on liian myöhäistä enää muitakaan suunnitelmia tehdä).

km tuskin on kyseessä, koska pyysi tuomaan pari pulloa viiniä eikä pariskunta lapsia halua. riita sen sijaan todennäköinen. itse kyllä olisin arvostanut muiden mulle antamaa aikaa enemmän kuin jotain kinaa, ja vieraat olisi viihdytetty vaikka sitten hampaat irvessä.

joku sanoi että olisin mieluummin huolissani ystävästäni kuin vihainen.. olinkin, siksi yritin saada selville mikä vialla. juuri tämä ettei kerrottu, on loukkaavaa. olen kuitenkin ollut se hänen ensimmäinen " soittohenkilönsä" , jos on tarvinnut esim. yöllä lääkäriin lähteä viemään tms, joten terveydelliset ongelmat olisi hän varmasti voinut kertoa. plaah, turha kai miettiä.. selitys tullee aikanaan, mikäli ystäväni minua ollenkaan arvostaa.

Vierailija
48/55 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tollaset ihmiset,jotka ajattelevat vain omaa napaansa... olet todella tyhmä ja itsekäs!!!!!!!!!!

Vierailija
49/55 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muistan, kuinka mulla oli niin kamala raskauspahoinvointi, että siihen aikaan jouduttiin muutama meno perumaan parin päivän varoitusajalla. Ei nyt siis ihan samana päivänä. Enkä välttämättä kertonut syytä vielä siinä vaiheessa. Jollekin kerroin.

Mutta syy voi tosiaan olla esim. kauhea raskauspahoinvointi, keskenmeno tms. Ovat voineet myös riidellä tms. Tosin luulis sitten, että mies ei olis ilmoittanut, vaan kaverisi.

Sinuna laittaisin perään tekstarin, jossa pahoittelisin edellisen viestin sävyä ja että otetaan uusiksi sitten, kun jaksat paremmin. Tms.

Vierailija
50/55 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

14, juuri tuo mitä kirjoitit on siis pointtini. kiva että joku ymmärtää ;) noh, ei tässä nyt mitään lopullista ole tapahtunut puolin eikä toisin. suututaan ja sovitaan, niinhän ne ystävyydet menee. jos on krapulassa yms. muu syy joka on loukkaava, niin pyytänee anteeksi. jos on joku oikea syy ja minä olen laittanut turhan tulisen tekstarin, niin pyydän sitä anteeksi sitten. kiitos mielipiteistänne. oli mukava jonnekin purkaa!

-ap

Vierailija
51/55 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ite oot.. tottakai ihmisillä saa olla omia syitä. mutta sellaista en hyväksy, että minua kohtaan käyttäydytään epäkunnioittavasti. minusta korrekti tapa perua (jos siis on joku oikea syy) olisi ollut soittaa itse, tai jos ei voi soittaa, laittaa tekstiviesti jossa pahoittelut ja kommentti että ei voi kertoa syytä vielä, mutta palaa asiaan myöhemmin. epämääräiset selostukset on vältteleviä ja sellaisena loukkaavia. tuttavalta tuollaisen olisi voinut hyväksyä, muttei ystävältä (mikä on itse asiassa aika hassua, nyt kun sitä miettii :)

-ap

Vierailija
52/55 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

..siltä, että monet hyväksyisi tällaista kohtelua myös läheisimmiltä ystäviltään. hmm, mikähän siinä on että minua se niin kovasti loukkaa. ehkä siksi, että itse näin viime tipassa 1) ilmoittaisin ystävälleni itse enkä laittaisi poikaystävääni soittamaan ja 2) sanoisin kyllä syyn, miksi tuhlaan ystäväni lauantai-illan (nythän on liian myöhäistä enää muitakaan suunnitelmia tehdä).

Mikähän on joo ap... Miten niin liian myöhäistä? Kello on vasta 17...

itse kyllä olisin arvostanut muiden mulle antamaa aikaa enemmän kuin jotain kinaa, ja vieraat olisi viihdytetty vaikka sitten hampaat irvessä.

Ja ihanko tosissaan kaikilla olisi ollut oikein ratkiriemukasta isäntäparin viihdyttäessä hampaat irvessä? Omituinen on sinunkin käsityksesi hauskasta...

joku sanoi että olisin mieluummin huolissani ystävästäni kuin vihainen.. olinkin, siksi yritin saada selville mikä vialla. juuri tämä ettei kerrottu, on loukkaavaa. olen kuitenkin ollut se hänen ensimmäinen " soittohenkilönsä" , jos on tarvinnut esim. yöllä lääkäriin lähteä viemään tms, joten terveydelliset ongelmat olisi hän varmasti voinut kertoa. plaah, turha kai miettiä.. selitys tullee aikanaan, mikäli ystäväni minua ollenkaan arvostaa.

Kyllä olet itsekäs ihminen ap, en muuta osaa sanoa. Joku taisi jo todetakin, että maailma ei tosiaankaan pyöri vain ja ainoastaan sinun napasi ympärillä.

Onneksi et (takuulla!!!) ole minun ystäväni!

Vierailija
53/55 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisin ymmärtäny että jotain on vialla, jos vaikka kipeenä,miks poikaystävä ei ois voinu soittaa,aina voi sopia paremman ajan,ajattelit vain itteesi?

Vierailija
54/55 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

silpaissut sormensa auki ja lähtenyt päivystykseen, paniikkikohtaus, astmakohtaus, joku sukulaisista sairastunut/kuollut/joutunut onnettomuuteen. Mahdollisia syitä on lukemattomia. Ja kyllä, loukkaannuit turhaan.

Vierailija
55/55 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tämä ketju on 5 vuoden takaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi