olisitteko ymmärtäneet?
yksi parhaimmista ystävistäni (tai ainakin luulin niin) kutsui minut, poikaystäväni ja vauvamme viettämään iltaa heille oman poikaystävänsä kanssa. kutsu tuli alkuviikosta, ja keskellä viikkoa vielä soitti ja juteltiin ruokalistat yms. tuomiset, varmisti että ollaanhan tulossa. nyt sitten soitti hänen poikaystävänsä että " miia on nyt vähän huonossa kunnossa, meidän täytyy valitettavasti perua tämäniltainen" . kysyin että mikä vialla, sanoi että " no, ei voi ottaa vieraita vastaan tänä iltana, ei kuitenkaan mitään vakavaa" .
siis viime hetken peruminen, ilman mitään kunnon syytä ja laittaa vielä poikaystävänsä soittamaan se sijaan että olisi itse soittanut?? olen TOSi yllättynyt ja pettynyt, loukkaantunut tietysti, en olisi ikinä uskonut ja luulin että ko. henkilö on todella yksi läheisimmistä ystävistäni. laitoin tekstiviestin, jossa sanoin että uskomatonta käytöstä ja että yksikään ystäväni, paitsi hän, ei moisia temppuja tekisi, ja että olisin luullut että hiukan enemmän kunnioitusta olisi löytynyt.
olisitteko itse ymmärtäneet ja odottaneet selittävää soittoa, vai onko loukkaantumiseni mielestänne oikeutettua? arvostaisin mielipiteitänne. paskat fiilikset - vaikka olisikin hyvä syy perua, loukkasi suunnattomasti tuo ettei syytä ilmoitettu ja ettei edes itse viitsinyt soittaa!
Kommentit (55)
ja jännittää Sinun tapaamistasi? Olet tosi itsekeskeinen ja takakireä. Luuletko ettei ystävääsi harmita?
Oletko ap, että ystäväsi koko edellisen illan (viikon?) suunnittelee
ja jännittää Sinun tapaamistasi?
en oleta. oletan, että sovitut asiat pidetään. tähän kuuluu se, ettei käyttäydytä siten, ettei niitä pystytä pitämään. sama kuin minä sopisin lauantaille tapaamisen, pyytäisin hankkimaan sitä varten viinit jne. ja sitten lähtisin perjantaina vaikka tukholmaan ja ilmoittaisin sieltä 2 h ennen tapaamista että ohoh, meninkin tukholmaan ja yllätyksekseni se nyt vaikuttaa siten että en voikaan ottaa vastaan vieraita. hyvin käyttäydytty?
Olet tosi itsekeskeinen ja takakireä. Luuletko ettei ystävääsi harmita?
sinä taas vaikutat tökeröltä ja kovin kärkkäältä arvostelemaan ihmisiä ketä et tunne, sen sijaan että pitäytyisit ketjun aiheessa. luulenko että ystävääni harmittaa? harmittaa varmasti jos kyseessä oli vahinko. en tiedä harmittaako, jos kyseessä oli piittaamattomuus.
-ap
ja nyt ystäväsi onkin saanut keskenmenon. Yritä olla ymmärtäväisempi.
Et voi hallita ihmisiä. Kaikki eivät ole kuin sinä. Jotkut asiat on sellaisia, että ne jaetaan vain aviopuolison kesken. Et luota ystävääsi, koska olet heti ajattelemassa ilkeästi hänestä. Ehkäpä hän tiesikin suhtautumisesi ja ei ollut voimia siksi itse soittaa sinulle. Lisäksi olet hormonimyrskyssä, jolloin asiat tuntuvat vielä kamalammilta.
ihan ok peruuttaa sovittu juttu viime hetkellä siksi että emännällä on niin kauhea kankkunen ettei pääse sängystä ylös ?? musta toi on tosi tylsää ja aika teinipissismäistä käytöstä. ja av-mammat, kaikkien elämä ei ole yhtä raskautta, vauvauutista ja keskenmenoa, muutakin elämää voi olla.
en hyväksyisi, jos tällaista tapahtuisi tämän tästä.
Vierailija:
ihan ok peruuttaa sovittu juttu viime hetkellä siksi että emännällä on niin kauhea kankkunen ettei pääse sängystä ylös ?? musta toi on tosi tylsää ja aika teinipissismäistä käytöstä. ja av-mammat, kaikkien elämä ei ole yhtä raskautta, vauvauutista ja keskenmenoa, muutakin elämää voi olla.
Tästähän ei alunperin ollut kyse, vaan kankkunen selvisi vasta noin viestissä 35 - 40. Sitä ennen kyse oli siitä, että ap murisi siitä, ettei saanut selitystä.
Tietysti jos on juhlat sovittu ja ne peruutetaan edellisillan juhlista aiheutuneen krapulan, on mun mielestä ap:n paha mieli ihan oikeutettu. Mutta en mä nyt ystävyyttä sen takia katkolle laittaisi.
Ainakin minä ja ystäväni teemme virheitä, vääriä ratkaisuja ja joskus suoranaisia aivottomuuksia. Niistä pitää vaan oppia eteenpäin. Mutta kyllä musta tuntuisi, että on ystävyys aika keveissä kantimissa, jos se ei yhtä pieleen mennyttä lauantai-iltaa kestä.
Ja tähän ikään (34 v.) on jo oppinut sen, että omat alkoholirajansa kyllä tuntee, mutta tiedän tapauksia, joissa a) samanaikainen sairaus, b) joku läke, c) ilmeisesti hormoonikierto, d) pilaantunut tuoppi ja e) tyrmäystipat ovat aiheuttaneet vääränlaisen reaktion.
Itselleni on käynyt oluesta niin, että kahden tuopin jälkeen olen oksentanut ihan holtittomasti ja kovassa vatsataudissa ja surkeana toista vuorokautta. Kävi ilmi, että se oli puutteellisesta hygieniasta baarissa eli samana iltana oli muitakin sairastunut.
Kaverille sattui niin, että ihmetteli että miksi välillä tulee aina ihan karsea päänsärky ja pahoinvointi alkoholin jälkeen. Kävi ilmi, että jännityksen laukeaminen, kun nauttii vaikka lasin viiniä, laukaisee migreenin ja vie petipotilaaksi vuorokaudeksi. On sittemmin oppinut, että stressaantuneena ei voi nauttia edes puolta lasia viiniä. Lomalla voi taas hyvin juoda saunakaljat.
Tällä sepustuksella yritän tarkoittaa sitä, että ihmiset tekevät virheitä. Ystävyys on sitä, että ystäviä tuetaan vaikka he tekevätkin virheitä. Joskus vielä virheet ovat tahattomia (niinkuin yllä olevissa esimerkeissäni), mutta joskus tietysti myöskin ajattelemattomuudesta tehtyjä. Useimmat meistä vain eivät ole täydellisiä.
En selitellyt mitään. Tuli vain sellainen olo, että tänään en kestä ihmisiä, varsinkaan kotonani. Ei siitä kukaan ottanut nokkiinsa.
typerä että peruu kaksi tuntia ennen tapahtumaa tekstiviestillä, muut eivät enää edes odota normaalia sosiaalista kanssakäymistä sen kaltaiselta ihmiseltä, if you know what i mean.
Minä olisin myös raivona jos joku darransa takia vesittäisi lauantai-illan etukäteen sovitun ja valmistellun vieton. Minulla on pari ystävää jotka harrastavat tätä viime hetken perumista esim. kylään tulon ja kahvitreffien kanssa,käyttäen synä jotain naurettavaa, mutta isompaa, sovittua juttua eivät ole koskaan onneksi peruneet, siksi olemme vielä kavereita;)
perumiset varmaan eivät paljon omatuntoa kolkuttele.
Ap teki oikein tehdessään selväksi ystävälleen, että ei aio toimia " sekundaviihdykkeenä" joka voidaan skipata jos jotain parempaa ilmaantuu, toivottavasti ystävä otti opiksi.
Älkää alkako kynnysmatoiksi, sellaisena saatte toimia aina jos kerran suostutte.
Kohteliaisuussääntöihin yleensä kuuluu että syy ilmoitetaan jos peruu tulonsa.
jos vaikka sai keskenmenon - mutta jos jo ehdit jotain älytöntä viestiä sinnepäin - voi ystävyys olla mennyttä
tekstiviestiä ei kannata koskaan laittaa!!!
saanut. " ei vakavaa" : mies sanoi vain ettet huolestuisi. olisin odottanut muutaman päivän/viikon että kertoo itse mikä tuli. ja jos ei kerro niin sit kysyisin varovasti. tuskin huvikseen perui.
Sun pitäis ap olla itse vähän parempi ystävä ja tajuta että tohon kaikkeen on joku syy. Olisit ennemmin huolissasi ystävästäsi äläkä vihoissasi.
kyllähän perua saa, vaikka viime tipassakin, mutta se mistä loukkaannuin oli toi epämääräinen syy (tai syyn puute)! kyllä näin läheisen ihmisen ollessa kyseessä pitäisi pystyä sanomaan jos syy on joku tuollainen. jäi vaan ikävä tunne että on eilen oltu viihteellä ja nyt esim. niin paha krapula ettei jaksa vieraita (mikä olisi siis huonoa suunnittelua eilen, jos on jo seuraavalle päivälle sovittu juttuja). tai että heillä on joku tappelu ja se on nyt tärkeämpi kuin muiden ihmisten heitä varten varaama aika.
hmm, pakosti miettii tietysti että ylireagoinko. itse olisin vaan ilmoittanut syyn jos viime tipassa peruisin.
vaikka ymmärrän että harmittaa...
Vierailija:
that' s all i' m saying! minä jo ajattelin että eikö todellakaan KUKAAN muu pahastuisi ko. tilanteessa. ilmeisesti kovin monen ystävyyssuhteet ovat sellaisia, ettei sovittuihin asioihin voi luottaa, joten ohareista yms. on tullut ihan hyväksyttävää arkipäivää. minä taas haluan olla (ja olen) luotettava ystävä, jonka sana pitää eikä tarvitse viime hetkeen asti arvailla, tapahtuuko mitä on sovittu. oletan näin ollen myös ystäviltäni samaa, kuten kaikilta ihmissuhteiltani.
ikää joku kyseli, olen 29. naiivi? voipi olla. itse ajattelen sen mieluummin siten, että uskon hyvään enkä ole kyyninen ja ihmisten raadollisuuteen uskova. noh, nyt menee jo aiheen vierestä, ja myöskin ymmärrän sen, että vahinkoja sattuu. mikäli oli vahinko, ok kunhan ei toistu. mikäli oli sovitun ei-tärkeänä pitämisestä johtuva valinta vetää perseet, teko on loukkaava eikä todellakaan ystävän teko. tai ei ainakaan sellaisen ystävän, jonka kanssa minä haluaisin olla ystävä.
-ap