Miksei naisten uimapuvuissa ole lahkeita?
Paljastelu-bikineitä myydään varmaan joka kaupassa, mutta miksi lahkeellisia ja muutenkin vähän peittävämpiä uikkareita on niin vaikea löytää? Olen itse käyttänyt jo vuosia miesten lahkeellisia uimahousuja ja naisten lyhythihaista uimapaitaa, ja nyt kun olen tottunut näihin niin pelkkä ajatuskin naisten perusuikkareista ahdistaa. Etenkin lahkeet on ihan pakolliset, koska ilman niitä karvat tursuaa uikkareista kaikkien nähtäville.
Kommentit (55)
Ompele itse, ei ole kovin vaikeaa netin ohjeilla ja valmiilla kaavoilla, joita löytyy myös lahkeellisena kesäisin käsityölehdistä. Saa vaikka pirteän värisenkin - kaupassa tuntuu olevan vain tummaa mallia. Tunnistan kyllä tuon ongelman.
Ostaisin heti olkapäät peittävän lahkeellisen naisten uimapuvun, jos sellaisen löytäisin. Myös hameosa lahjehousujen päällä kävisi. Sellaisia ei vaan myydä missään.
Vierailija kirjoitti:
Minä ja tyttäreni olemme jo ....
Me ei olla mitään uskovaisia, ei vaan huvita näytellä koko maailmalle ilmaiseksi suloja. Useamman tyttären äitinä ja lääkärinä toivoisin, että naisten seksiobjekteina pito lopetettaisi ja naiset voisi pukeutua itseä kunnioittavasti ja mukavasti sekä syöpäriskit tiedostaen. M
Totta, nykyään voi rahastaa OF:lla. Teille koko perheelle kiva lisätulo. Muistakaa verottaja.
Joku tuossa kaipasi hameosaa uimapukuun. Tokmannilla on myynnissä monia juuri sellaisia uikkareita, joissa yläosa jatkuu alas tavallaan hameena. Etsin itselleni uutta uikkaria, mutta tuollaiset eivät käy uimahalliin, sillä hierovissa suihkuissa ja poreissa hameosa nousee korviin asti, ja sekös näyttää hölmöltä.
Vierailija kirjoitti:
Nainen on objekti vaateteollisuudessa. Miehet ja muut seksuaali-identiteetit hallitsevat vaatesuunnittelua.
Mikä estää meitä naisia suunnittelemasta vaatteita?
Netistä löytyy paljonkin, varsinkin kiinakaupasta, koska ne myyvät esim. muslimeillekin kokouikkareita.
Hyvä kysymys! Itseäni ei tuo shortsiosasto edes häiritse niin paljoa, vaan paljastavat nirunaru-yläosat. Jos etupuoli ei ole paljasta, selkä on lähes varmasti hyvin avonainen. Nämä eivät edes pysy päällä kunnolla!
Muistan miten jo 12-vuotiaana epävarmana varhaisteininä tuskailin tämän kanssa, ja miten tyytyväinen olin kun viimein löysin kivan raidallisen pidemmän uimatopin ja lahkeelliset shortsit. Tuon ikäisenäkin olisi muka pitänyt laittaa jotkut pikkupikkubikinit päälle!
Onneksi nykyään netistä löytää helpommin, vaikka kokojen arviointi on aika hankalaa.
Vierailija kirjoitti:
Lahkeita ei ole sen vuoksi kun naisten/miesten reisien muoto on sellainen nykyään vr.paino, että ne lahkeet kiertyvät käytössä kuitenkin nivusiin ja se on epämiellyttävää.
Ratkaisu on paksumpi kangas, ei huonompi leikkaus. Kah!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lahkeita ei ole sen vuoksi kun naisten/miesten reisien muoto on sellainen nykyään vr.paino, että ne lahkeet kiertyvät käytössä kuitenkin nivusiin ja se on epämiellyttävää.
Ratkaisu on paksumpi kangas, ei huonompi leikkaus. Kah!
Ja riippuu vartalon muodosta. Itse olen 100 kg (170 cm) ja käytän uimatopin alaosana bokseri-mallisia, pienet lahkeet omaavia tummia alushousuja (ovat jotain polyesteriä tms. kuitua, eivät ohuet). Ei ongelmia housujen kanssa, mutta rasva kertyykin mulla enemmän ylävartaloon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahta pyydän: housuja joiden taskuihin mahtuu puhelin ja biksut, joissa on lahkeet.
Nykypuhelimet on niin isoja etteivät mahdu miestenkään housujen taskuihin.
Kyllä mahtuu. Mulla on nyt jalassa miesten cargohousut, jotka maksoi Lidlissä muistaakseni 12 €, ja taskuissa on oikein hyvin tilaa puhelimelle, lompsalle ja vaikka mille.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tuollainen ja se on mukavan peittävä malli. Tylsä värikin on pelkkää plussaa, koska en tahdo uikkareitteni kiinnittävän katseita. Ostin sen alkuvuonna Prismasta ja sain sellaisen käsityksen, että se on poistumassa myynnistä. Jäljellä oli enää kahta kokoa, joista toinen oli onneksi sopiva.
Siksi kun on muodissa perseuimapuku. Se jättää perseenkin paljaaksi. Vain naru viritys takana.
Vierailija kirjoitti:
Lahkeellisia bikinihousuja löytyy myös. Ei ole pakko mennä miesten osastolle.
Esim.
https://www.ellos.fi/ellos-collection/bikinin-alaosa-jaylee-biker-high/…
Naisille löytyy vaikka mitä, mutta hinnat on suolaiset. Köyhän on turha maksaa naisten bikikialaosasta 30 €, kun miesten uimahousuja saa kaupasta kympillä - eikä niistä näe mitenkään, että ne on tarkoitettu miehille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen on objekti vaateteollisuudessa. Miehet ja muut seksuaali-identiteetit hallitsevat vaatesuunnittelua.
Mikä estää meitä naisia suunnittelemasta vaatteita?
Kananaivoista ei ole siihen?
Olisi ihanaa, jos muotiin tulisi lahkeelliset uimapuvut naisille.