Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä ammatti sopisi herkälle introvertti-ihmiselle erityisen hyvin?

Vierailija
04.04.2024 |

Mikä ammatti sopisi herkälle introvertti-ihmiselle erityisen hyvin?

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä herkälle introvertille ihmistenkin parissa tehtävä työ sopii, pitää vain huolehtia palautumisesta ja akkujen lataamisesta vapaa-aikana. Itse olen kotihoidossa töissä ja tykkään tosi paljon. Asiakastilanteissa ollaan yleensä yhden ihmisen kanssa kerrallaan rauhallisessa koti-ilmapiirissä. Herkkänä ihmisenä minun on myös helppoa päästä ihmisten kanssa samalle aaltopituudelle ja ns.lukea tilanteita, ja olen saanut rauhallisesta tyylistäni hyvää palautetta asiakkailta. Mielestäni työpaikallani on paljon muitakin herkkiä introvertteja. Olen työskennellyt myös sairaalassa, mutta siellä ilmapiiri oli liian hektinen ja ihmiskontakteja oli liikaa, se ei sopinut minulle.

Mä taas olen herkkänä introverttinä ihan elementissäni ekassa ammatissani sairaalahuoltajana. Kieltämättä työskentelen ihmisten keskellä, mutta enimmäkseen yksin, joten saan pidettyä oman kuplani. Small talk potilaiden kanssa on enimmäkseen automaattirepliikkejä, ja potilaskontaktit hyvin lyhyitä (tarjoilu). Suurin ero on kuitenkin siinä, että ne kontaktit ovat positiivisia, vrt. työ puhelinajanvarauksessa, jossa sain kahdessa kuukaudessa sekä nukahtamis- että verenpainelääkkeet ja korvat täyteen kuraa ja negaa joka päivä. Se oli aivan järkyttävän raskas, siisti toimistotyö. Never again.

Puhu suomea vi tun nee keri 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla