Puheterapeutti avautuu: Huulitäytteet vaikeuttavat puhumista ja syömistä
Huulitäytteet vaikuttavat ihmisen puheeseen ja artikulaatioon heikentävästi. Liian täytetyt huulet eivät liiku kunnolla, ja esimerkiksi huulten pyöristäminen U- ja Y-vokaaliin heikkenee. Puhe muuttuu epäselväksi, ja puheeseen voi tulla ylimääräisiä kompensatorisia liikkeitä (esim. leuka työntyy eteen, kun huulet eivät liiku kunnolla).
Lapset tarvitsevat vanhemmiltaan mallin selkeästä ja hyvästä puheesta. Täytehuulilla tämä ei toteudu optimaalisesti. Tähän päälle vielä botoxilla lamautetut ilmelihakset, niin tunteetkaan eivät välity kasvoilta normaalisti... Aineilla voi siis olla kauaskantoiset seuraukset paitsi vanhemman itsensä, myös lapsen elämään.
Lisäksi syöminen ja nieleminen vaikeutuu, jos huulet eivät enää mene normaalisti yhteen. Pureskelukin on hankalaa, kun huulet eivät "jousta" ja myötäile pureskeluliikettä normaaliin tapaan.
Oma lukunsa ovat erilaiset komplikaatiot, esim. tuntopuutokset, joita pistoshoidoista voi tulla. Siististi syöminen ja juominen ei välttämättä enää onnistu, vaan suupielestä falskaa.
Todella toivon, että tämä huulitäytetrendi menisi nopeasti ohi ja että mahdollisimman moni ymmärtäisi jättää tämän väliin. Seurauksista ei puhuta tarpeeksi!
Kommentit (53)
Olenkin ihmetellyt, miksi kaverini näyttää nykyisin niin oudolta syödessään
Kattokaa Botched-ohjelmaa niin näätte kunnon friikkejä!!!
Mielenkiintoista, olen itsekin ajatellut, että monen turpeahuulisen suomineidon suu liikkuu jotenkin vaikeasti ja vetelästi. Varmaan kiva, jos juomat valuu suupielistä ulos...
Eikö niistä korona-ajan maskinaamoja tuijottaneista vauvoista tule joka tapauksessa psykopaattimurhaajia, joten hirviöäiti on pieni lisä siinä konkurssissa.
Kaksi kärpästä yhdellä iskulla: valtavat makkarahuulet ovat niin sexyt, ja samalla estävät syömisen, eli pysyy runkokin hoikkana, sexy sexy sexy.
Vierailija kirjoitti:
Eikö niistä korona-ajan maskinaamoja tuijottaneista vauvoista tule joka tapauksessa psykopaattimurhaajia, joten hirviöäiti on pieni lisä siinä konkurssissa.
Käyttikö joku muka maskia kotonakin?
No kyllä sen on pystynyt omilla korvillaankin toteamaan kun kuuntelee sitä sössötystä oli kyseessä sitten Henny Harjusola tai joku tempparinainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on mahdollista, koska jotkut käyttivät myös yksin autoillessaan ja yksin metsässä lenkkeillessään.
Huulilla on muitakin funktioita kuin huulipunan levittämisalustana toimiminen. Tämä ei tunnu olevan itsestään selvää ihmisille!
Ketä kiinnostaa, mitä joku harmaavarpunen "terapeutti" ajattelee? Itse ainakin haluun muhkeat pusuhuulet ja muhkeat kaakelihampaat myös.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä sen on pystynyt omilla korvillaankin toteamaan kun kuuntelee sitä sössötystä oli kyseessä sitten Henny Harjusola tai joku tempparinainen.
Älytöntä, että miehetkin ottavat näitä!
Vierailija kirjoitti:
Olenkin ihmetellyt, miksi kaverini näyttää nykyisin niin oudolta syödessään
;D
Vierailija kirjoitti:
Ketä kiinnostaa, mitä joku harmaavarpunen "terapeutti" ajattelee? Itse ainakin haluun muhkeat pusuhuulet ja muhkeat kaakelihampaat myös.
Onnea valitsemallesi tielle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on mahdollista, koska jotkut käyttivät myös yksin autoillessaan ja yksin metsässä lenkkeillessään.
Näistä ilmeitä näkemättömistä lapsukaisista oltiin huolissaan yleisesti. Olivat sitten päiväkodissa, yleisellä paikalla tai kotona, jossa akkojen naamat kiinni puhelimessa.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista, olen itsekin ajatellut, että monen turpeahuulisen suomineidon suu liikkuu jotenkin vaikeasti ja vetelästi. Varmaan kiva, jos juomat valuu suupielistä ulos...
Voikohan nuo ottaa kunnolla suihinkaan?
Vierailija kirjoitti:
Juon valkovenäläiseni aina nokkamukista.
Mulla ei ole huulitäytteitä, enkä sellaisia ajattelut ottaakaan, mutta onpa huojentavaa olla lapseton! Ei tarvii tommosiakaan ajatella 😅
Ja uudet hampaat samaten.