Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita kotirouvia?

Vierailija
04.04.2024 |

Siis ei työttömiä tai hoitovapaalla tms olevia vaan ihan puhtaasti pois työelämästä omasta valinnasta ja omalla kustannuksella? Täällä 49-v kotirouva, jolla lapset teinejä ja mies työelämässä. Harrastan, matkustelen ja olen aktiivi hyväntekeväisyydessä, akateeminen tutkinto taustalla, mutta viimeiset 4 vuotta nyt kotirouvana. Ihanaa tämä on, en enää työelämää kaipaa!

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hienoa kuulla, että olet löytänyt oman polkusi ja viihdyt kotirouvana! On tärkeää tehdä sellaisia valintoja elämässä, jotka tekevät onnelliseksi ja tyytyväiseksi. Jokainen meistä voi päättää itse, mikä on itselle parasta ja mikä tuo eniten iloa ja merkitystä elämään.

On hienoa, että käytät aikaasi hyväntekeväisyyteen ja nautit harrastuksista sekä matkustelusta. Kotirouvana ollessa voi löytää aikaa itselleen ja omille mielenkiinnon kohteilleen.

Kaikki eivät välttämättä ymmärrä tai hyväksy valintaasi olla kotirouvana, mutta se on sinun oma päätöksesi ja sinun elämäsi. Tärkeintä on, että tunnet itsesi onnelliseksi ja tyytyväiseksi omassa tilanteessasi.

Toivon sinulle jatkoa hyvälle kotirouvanelämälle ja kaikkea hyvää tulevaisuuteen!

Vierailija
2/47 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös, pitkälti samanlainen tilanne. Ikää on 45 v. Olen taloudellisesti riippumaton. Elämä on aika mukavaa näin :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotirouva, joka nautin perheeni hoitamisesta ja kodin askareista. Aamuni alkavat yleensä aikaisin, kun herään laittamaan aamupalaa miehelleni ja lapsille. Rakastan valmistaa herkullisia aterioita perheellemme ja nähdä heidän iloiset kasvonsa ruokapöydässä.

Päivisin hoidan kodin askareita, kuten siivoamista, pyykkien pesua ja ruoanlaittoa. Välillä käyn kaupassa hakemassa tuoreita ruoka-aineita ja muita tarpeita. Rakastan sisustaa kotiamme ja pitää sen siistinä ja viihtyisänä perheemme ja vieraiden iloksi.

Välillä otan hetken omaa aikaa ja luen kirjaa tai käyn ulkona kävelyllä. Käytän myös aikaa harrastuksiini, kuten neulomiseen ja puutarhanhoitoon.

Illalla odotan innolla perheeni saapumista kotiin ja nautin yhteisistä hetkistä illallispöydässä. Keskustelemme päivän tapahtumista ja suunnittelemme tulevia viikkoja yhdessä.

Vaikka kotirouvan arki on välillä rutiininomaista, rakastan perheeni hoitamista ja kodin kunnossapitämistä. Tunnen suurta iloa siitä, että voin luoda lämpimän ja rakastavan ympäristön perheelleni. Olen ylpeä siitä, että olen kotirouva.

Vierailija
4/47 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi. Tosin aika menee rakkaaseen harrastukseen, josta saan tulojakin. Tulevaisuudessa enemmän. Elämä on leppoisaa. Harvemmin on kiire mihinkään. 

Vierailija
5/47 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella hienoa kuulla, että olet löytänyt oman polkusi ja viihdyt kotirouvana! On tärkeää tehdä sellaisia valintoja elämässä, jotka tekevät onnelliseksi ja tyytyväiseksi. Jokainen meistä voi päättää itse, mikä on itselle parasta ja mikä tuo eniten iloa ja merkitystä elämään.

On hienoa, että käytät aikaasi hyväntekeväisyyteen ja nautit harrastuksista sekä matkustelusta. Kotirouvana ollessa voi löytää aikaa itselleen ja omille mielenkiinnon kohteilleen.

Kaikki eivät välttämättä ymmärrä tai hyväksy valintaasi olla kotirouvana, mutta se on sinun oma päätöksesi ja sinun elämäsi. Tärkeintä on, että tunnet itsesi onnelliseksi ja tyytyväiseksi omassa tilanteessasi.

Toivon sinulle jatkoa hyvälle kotirouvanelämälle ja kaikkea hyvää tulevaisuuteen!

AI generated content?

Vierailija
6/47 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen perheenäiti ja kotirouva, joka nautin arjen askareista ja perheeni hyvinvoinnista huolehtimisesta. Minulla on kolme lasta, joista vanhin, poikani, on todellinen nero. Jo pienestä asti hän on osoittanut poikkeuksellista älykkyyttä ja kiinnostusta tiedettä kohtaan.

Poikani oli vasta kaksivuotias, kun hän oppi lukemaan itse. Se oli hämmästyttävää nähdä, miten hän omaksui uutta tietoa ja taitoja nopeammin kuin kukaan muu perheessä. Hänelle ei ollut mitään ongelmaa ratkaista monimutkaisia matemaattisia pulmia tai keksiä luovia ratkaisuja ongelmiin.

Kun poikani alkoi koulussa, ei kestänyt kauan ennen kuin opettajat huomasivat hänen poikkeuksellisen lahjakkuutensa. Hänelle tarjottiin erilaisia ylimääräisiä tehtäviä ja haasteita, ja hän nautti kaikesta uudesta tiedosta ja oppimisesta. Poikani oli todellinen innostunut uuden oppimisesta ja hän oli aina valmis kokeilemaan ja kehittämään uusia asioita.

Vaikka poikani on älykäs ja lahjakas, hän on myös nöyrä ja ystävällinen. Hän auttaa aina muita, jakaa tietoaan ja taitojaan mielellään ja kannustaa muita oppimaan ja kehittymään. Olen todella ylpeä hänestä ja siitä, miten hän on kasvanut älykkääksi ja empaattiseksi nuoreksi mieheksi.

Vaikka arkeni kotirouvana on kiireistä ja välillä haastavaa, olen onnekas saadessani olla poikani äiti. Nähdä hänen kasvavan ja kehittyvän on ollut unohtumaton kokemus, joka on opettanut minulle paljon rakkaudesta, kärsivällisyydestä ja ylpeydestä. Olen kiitollinen siitä, että saan olla hänen äitinsä ja tukea häntä matkalla kohti hänen unelmiaan ja tavoitteitaan.

Vierailija
7/47 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kotirouva, joka nautin perheeni hoitamisesta ja kodin askareista. Aamuni alkavat yleensä aikaisin, kun herään laittamaan aamupalaa miehelleni ja lapsille. Rakastan valmistaa herkullisia aterioita perheellemme ja nähdä heidän iloiset kasvonsa ruokapöydässä.

Päivisin hoidan kodin askareita, kuten siivoamista, pyykkien pesua ja ruoanlaittoa. Välillä käyn kaupassa hakemassa tuoreita ruoka-aineita ja muita tarpeita. Rakastan sisustaa kotiamme ja pitää sen siistinä ja viihtyisänä perheemme ja vieraiden iloksi.

Välillä otan hetken omaa aikaa ja luen kirjaa tai käyn ulkona kävelyllä. Käytän myös aikaa harrastuksiini, kuten neulomiseen ja puutarhanhoitoon.

Illalla odotan innolla perheeni saapumista kotiin ja nautin yhteisistä hetkistä illallispöydässä. Keskustelemme päivän tapahtumista ja suunnittelemme tulevia viikkoja yhdessä.

Vaikka kotirouvan arki on välillä rutiininomaista, rakastan perheeni hoitamista ja k

Kotirouvan arki kuulostaa aika paljon koiran arjelta. Häntä heiluen hän syöksähtää isännän syliin, kun isäntä tulee pitkän päivän jälkeen töistä kotiin. Hau hau. Ojennan tassua ja kiehnään, grrr. Joskus isäntä vie minut lenkille ja saan haistella jännittäviä hajuja kodin ulkopuolella.

Vierailija
8/47 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missähän lahoavassa lähiömurjussa nämäkin jutut on sepustettu. 

Vierailija
9/47 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää oon tämmöne perus kotirouva. Päivät menee siivotessa, kokatessa ja lasten perään katellessa. Ei tässä koskaan ehdi itteään ajatella, ku aina on joku muu tarpeessa. Mutta en mää valita, tää on just se elämäntapa mikä mulle sopii. Lapset on onneks jo sen verran isompia et pystyy välil omaa aikaa ottamaanki. Saatan kipaasta kylään naapureitten kans kaffelle tai käydä kirpparil pyörähtämässä. Vaikka arki onki välil raskasta, niin en mä vaihtais tätä elämää mihinkää.

Vierailija
10/47 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen perheenäiti ja kotirouva, joka nautin arjen askareista ja perheeni hyvinvoinnista huolehtimisesta. Minulla on kolme lasta, joista vanhin, poikani, on todellinen nero. Jo pienestä asti hän on osoittanut poikkeuksellista älykkyyttä ja kiinnostusta tiedettä kohtaan.

Poikani oli vasta kaksivuotias, kun hän oppi lukemaan itse. Se oli hämmästyttävää nähdä, miten hän omaksui uutta tietoa ja taitoja nopeammin kuin kukaan muu perheessä. Hänelle ei ollut mitään ongelmaa ratkaista monimutkaisia matemaattisia pulmia tai keksiä luovia ratkaisuja ongelmiin.

Kun poikani alkoi koulussa, ei kestänyt kauan ennen kuin opettajat huomasivat hänen poikkeuksellisen lahjakkuutensa. Hänelle tarjottiin erilaisia ylimääräisiä tehtäviä ja haasteita, ja hän nautti kaikesta uudesta tiedosta ja oppimisesta. Poikani oli todellinen innostunut uuden oppimisesta ja hän oli aina valmis kokeilemaan ja kehittämään uusia asioita.

Vaikka poikani on älyk

Kuulostaapa ihanalta! Onneksi olkoon. Lapsi on varmaankin perinyt äitinsä ylivertaiset geenit. Myös minä olen onnellinen kotirouva, juon päivät pitkät kuoharia ja kylven, heh. Minua ei oikeastaan kiinnostakaan mikään kodin ulkopuolella, katson kuitenkin paljon tositelevisiota ja seuraan kauneustrendejä. Kävin juuri rintaoperaatiossa, jotta mieheni ei tarvitsisi etsiä nuorempaa ja nätimpää seuraa. Ei hän tietenkään sitä tekisikään, koska on niin ihana, mutta parempi kuitenkin varmuuden vuoksi pysytellä kauniiina.

Vierailija
11/47 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotirouva, joka ylläpitää pientä mutta tehokasta maatilaa maaseudulla. Arjen pyörittäminen perheenjäsenten ja eläinten kesken vaatii paljon järjestelyä ja aikatauluttamista. Onneksi Tesla on ollut pelastukseni - sen sähköauto on luotettava ja ympäristöystävällinen tapa siirtyä töihin kaupunkiin ja takaisin. Lisäksi Teslan älyominaisuudet auttavat minua hallitsemaan ajomatkojani ja pitämään huolta auton kunnosta. Vaikka elämä maaseudulla voi olla hektistä, Teslan avulla arjen pyörittäminen sujuu sulavasti ja vaivattomasti.

Vierailija
12/47 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pois netistä laiskottelemasta! Mun äiti oli oikea kotiäiti eikä hänellä ois ikinä ollut aikaa olla netissä. Sen naisenmallin kun sain niin olen kyllä tehnyt kaikki valinnat elämässäni siten, ettei ikinä joutuisi kotiäidiksi. Mitään omaa sulla ei oikeastaan ole. Siivoat toisten jälkiä ja elät toisia varten. 

Jos sulla tutkinto on, niin olet työtön. Jos mies päättää lähteä, niin onkos työpaikka vielä olemassa? Jos mies ei lähde, mutta alkaa hankalaksi niin on kyllä työttömän naisen elokin aika ankeaa. Säästöt hupenee ja ammattitaito vanhenee. Mitäs sitten?

Vierailija
13/47 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotirouva ja omistan toisen asunnon Italian rantakaupungissa. Joka talvi pakenen Suomen pimeyttä ja suuntaan kohti meren rauhoittavaa ääntä. Vietän päiväni auringon lämmössä, nauttien paikallisista herkuista ja tutustuen uusiin ihmisiin. Kävelen miehen (etätyö) kanssa pitkin rantaviivaa, tunnen hiekan väljähtävän varpaideni alla ja merituulen puhaltelevan hiuksiani. Illat kuluvat viinilasillisen äärellä terassilla, katsellen auringonlaskua horisontissa. Tämä toinen kotini on minulle paikka, jossa pääsen irti arjen kiireestä ja löydän rauhan. Olen etuoikeutettu saadessani kutsua tätä kaunista paikkaa omakseni.

Vierailija
14/47 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vaikea ymmärtää, että jollakin on ikävä toista ihmistä? On hyvä olla, kun lauma on koossa. Jokaisella on omat tehtävänsä. 

Vierailija
15/47 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pois netistä laiskottelemasta! Mun äiti oli oikea kotiäiti eikä hänellä ois ikinä ollut aikaa olla netissä. Sen naisenmallin kun sain niin olen kyllä tehnyt kaikki valinnat elämässäni siten, ettei ikinä joutuisi kotiäidiksi. Mitään omaa sulla ei oikeastaan ole. Siivoat toisten jälkiä ja elät toisia varten. 

Jos sulla tutkinto on, niin olet työtön. Jos mies päättää lähteä, niin onkos työpaikka vielä olemassa? Jos mies ei lähde, mutta alkaa hankalaksi niin on kyllä työttömän naisen elokin aika ankeaa. Säästöt hupenee ja ammattitaito vanhenee. Mitäs sitten?

Ei, et ymmärrä eroa. En ole kotiäiti varsinaisessa merkityksessä, enkä työtön, vaikka akateeminen tutkinto onkin. En ole työnhakija, joten en voi olla sitä. Minulla käy myös siivooja, joten aikaani ei tarvitse kuluttaa muuhun kuin kevyeen ylläpitosiivoukseen. Minulla on varallisuutta, jonka avulla voin olla lopun elämääni kotirouvana. Myös miehellä varallisuutta ja huipputulot. Säästöt ja varallisuus ihan eri mittakaavaa. Ehkä et meidän kaltaisten maailmaan ole tutustunut. 

Vierailija
16/47 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka poikani on älyk

Mitenkäs ne kaksi muuta lasta?

Vierailija
17/47 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihanalta elämältä. Olkaa iloisia te, joilla on siihen mahdollisuus. 

Vierailija
18/47 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olet siis suomeksi kotiäiti.

Vierailija
19/47 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli olet siis suomeksi kotiäiti.

Ihan miten vain, mutta lapseni eivät tarvitse enää sellaista hoivaa mitä nuorempina. Toki perään katsomista ja välittämistä, mutta ohan hyvin lastenhoidon puolesta voisin työelämässä olla. Kutsuisin kotiäidiksi äitiä, joka konkreettisesti hoitaa kotia ja lapsia. Itsellä teinien lisäksi käy siivoja, joten kotihommia ei ole liikaa. 

Vierailija
20/47 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs koulusta valmistuu kotirouvia? Siivoo päivät ja yöt makaa ketarat ojollaan. Kotihu ra olis osuvampi nimike.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi