Mitä jätät perinnöksi?
Mitä sinulta/teiltä jää perinöksi lapsillenne? Meiltä jää omakotitalo ja kesämökki. Mies haluaisi myydä talon ja asua talvet ulkomailla lämpimässä. Minä haluaisin että lapsiemme lapsuudenkoti jäisi heille. Miten muilla?
Kommentit (87)
Ei ole lapsia joten kaikki tuhlataan itse. Eli vanhoina päivinä talo myyntiin ja muutto ulkomaille niinkuin viisas miehesi suunnittelee.
Mitä ne lapsesi tekisivät sillä lapsuudenkodillaan?
Ei ole lapsia. Siskon lapset tulevat perimään minulta noin 2M€ ja vaimon siskon lapset häneltä saman verran.
Kolme taloa ja 500 ha metsää. Kaksi lasta joille omaisuus jo jaettu paperilla.
Ihan typerää säästää jotain lapsuudenkotia lapsille. Siitä on vain harmia. Lapset joutuu maksamaan perintöverot ja kämppä lahoaa käsiin. Jos oikeasti ajattelet lapsiasi, jätät pankkitilille rahaa.
Pahoin pelkään, että kaikki menee viimeisten vuosien hoitokuluihin, eikä riitäkään.
Toivottavasti kuolen ennen exää niin tämä asunto jää sille maksettavaksi. Lapsia kehota luopumaan perinnöstä, siis tästä velkaisesta kämpästä ja ikälopusta autosta.
Enpä taida jättää mitään. Aloin hävittämään jo muutenkin tuota maallista mammonaa pois. Muutaman tonnin hautajaisiin?
Vierailija kirjoitti:
Yritän tuhlata kaiken sitä mukaan kun sitä tulee. Nautin itse omista rahoista.
Kädestä suuhun eläminen ei kuulosta kovin hauskalta.
Alpakkalautasen ja istuneen taskukellon.
Noin 300000 euron sijoitussalkku + rivariasunto Espoossa jäi lapselle, jos nyt kuolisin, mutta haluan vielä elää 20-25 vuotta. M45
Ei ole lapsia tai puolisoa. Kissojen katastrofi yhdistykselle jätän 280 000€ omakotitalon, kesämökin, auton ja yli 100 000€ rahaa.
M47
Toivottavasti ei jää mitään perinnöksi, vaan osaisin käyttää kaiken eläessäni hyödyksi ja nautinnoksi.
Ei ole eikä tule lapsia. Varallisuuden yritän käyttää mahdollisimman tehokkaasti elinaikanani. Asun vuokralla enkä aio koskaan ostaa omaa asuntoa. Hautajaiskuluja varten minulla on oma tili, jossa on tietty summa säästettynä.
N40
Onko lapset siis toivoneet sitä taloa perinnökseen vai miksi noin höhlä toive sulla?
Meillä on mökki ja talo ja yksi lapsi. Alustavasti lapsi on sanonut, että mökki kelpaa hänelle perinnöksi. Talosta ei olla keskusteltu. Mutta varmasti joka tapauksessa kummankin status selvitetään hyvissä ajoin, ennen kuin alamme olla liian vanhoja ja raihnaisia. Jos lapsi ei halua itselleen näitä kiinteistöjä, niin kyllä ne menevät sitten hyvän sään aikana myyntiin ja lähtökohtaisesti pidämme ne sellaisessa kunnossa, että uskalletaan myydä ja ostaja uskaltaa ostaa.
Meiltä jää muutakin perintöä, talon ja mökin lisäksi meillä on parin miljoonan sijoitukset. Ehkä käytämme osan noista varoista itse, mutta kyllä niistä riittää vielä lapsellekin.
Yritän tuhlata kaiken sitä mukaan kun sitä tulee. Nautin itse omista rahoista.