Papa-koe yksityisellä 136 euroa
Onko se aiemminkin maksanut noin paljon? Tuohon tulee siis päälle vastaanottokäynnin oma maksu,158 euroa, toimistokulut 33,90 ja Kanta-maksu 2,90. Kela-korvausta saa 30 euroa - yhteensä.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seulonnassa ei oteta papaa vaan hpv testi.
Kun nimenomaan otetaan Papa.
Siitä näytteestä katsotaan ensin onko hpv-testi positiivinen-> jos on niin tehdään papa.
Oletko tyhmä ? Papakoe minulta on otettu joka kerta. Jokainen suomalainen 30-60 vuotias kutsutaan viiden vuoden välein papakokeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Käyn aina yksityisellä gynellä. Oli syy mikä hyvänsä. Myös mammografian ja ultrauksen teetän yksityisellä. Julkisiin en mene.
Siinähän maksat itsesi kipeäksi. Mammografiankin saat halvemmilla ja vanhemmilla laitteilla yksityisellä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä näytteestä katsotaan ensin onko hpv-testi positiivinen-> jos on niin tehdään papa.
Oletko tyhmä ? Papakoe minulta on otettu joka kerta. Jokainen suomalainen 30-60 vuotias kutsutaan viiden vuoden välein papakokeeseen.
Ei minua ole kutsuttu...
T: Perttu 45v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset käy julkisella?
Ei julkiselle pääse, ellei ole sairas jotenkin, vuoda verta tms. Ei pääse vain tarkistuttamaan tilannetta, mitä naisille kuitenkin suositellaan.
Mikä suositus? Löytyykö linkkiä?
Julkisen puolen papa-tutkimukset riittävät varsin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko itse tyhmä? Näin tämä on. Samasta paikasta se HPV ronkitaan, samanlaisella harjalla kuin papakln. Ja se papa otetaan aina myös mutta ei välttämättä tutkita.
Seulonta on tosiaan hieman eri kuin tavallinen papa kuten tuossa olikin jo kerrottu. Eli jos nimenomaan haluaa papanäytteen tutkittavan niin ei silloin seulonnassa käyminen auta vaan pitää tilata aika nimenomaan papaan.
Mulle tuli kerran monen sadan lasku, koska oli papa, kohtukoe, ultra ja muu. Oli pakko tutkia. Vain sukulainen auttoi. Kaikilla ei ole sukulaista. Olisin julkisella puolella vain panikoinut ja olisi ollut mahdoton mennä jonnekin kaukaiseen toimipisteeseen oireiden kanssa yksin. Yksityinen oli keskustassa helpon matkan päässä. Vaikka koski oli vähemmän paniikkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko itse tyhmä? Näin tämä on. Samasta paikasta se HPV ronkitaan, samanlaisella harjalla kuin papakln. Ja se papa otetaan aina myös mutta ei välttämättä tutkita.
Olen eri enkä tiennyt nykykäytännöstä, mutta eikö noin voi jäädä lievät solumuutokset toteamatta seulassa? Itseltäni on löytynyt lieviä muutoksia HPV:n ollessa negatiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko itse tyhmä? Näin tämä on. Samasta paikasta se HPV ronkitaan, samanlaisella harjalla kuin papakln. Ja se papa otetaan aina myös mutta ei välttämättä tutkita.Kyllä se HPV otetaan erilaisella välineillä ja hieman eri paikasta kun papa.
Nimerkillä näitäkin näytteitä joskus ottava.
Vierailija kirjoitti:
Käyn aina yksityisellä gynellä. Oli syy mikä hyvänsä. Myös mammografian ja ultrauksen teetän yksityisellä. Julkisiin en mene.
Irtosolunäytteen voi ottaa labrahoitaja, joka voi hyvinkin olla koulutukseltaan lähihoitaja. Ei siihen lääkäriä vaadita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko itse tyhmä? Näin tämä on. Samasta paikasta se HPV ronkitaan, samanlaisella harjalla kuin papakln. Ja se papa otetaan aina myös mutta ei välttämättä tutkita.Olen eri enkä tiennyt nykykäytännöstä, mutta eikö noin voi jäädä lievät solumuutokset toteamatta s
Kyllä nykyään vielä otetaan papa ja se myös aina tutkitaan.
Ei mulla muuta mutta menkää naiset seulontoihin kun kutsu käy! Voitte säästää sillä henkenne!
terkuin, terv.hoitaja
Kyllä, juuri noin tehdään seula. Mutta jos haluaa juurikin papan, niin sitten otetaan papa ja katsotaan mikroskoopilla onko näytteessä syöpää.