Avioero todistus, mutta mistä??
Tarvittaisiin tälläinen todistus, mutta mistä sellaisen saa? Dvv (maistraatti) ei tiedä, mutta antaa toki sujuvasti virka todistuksen ja esteettömyystodistuksen. Kirkko jossa vihitty, ei tiedä. Suomi palvelu ei tunnista koko paperia. Käräjäoikeudesta ei saa vastausta.
Mutta semmoinen pitäisi jostain saada, samaiselle viranomaisille näytettäväksi.
Kommentit (51)
Jaahas voihan kaikenlaisia dokumenttejä pyytää mutta ymmärtääkö niiden tekstejä saati muutakaan?
YHDYSSANAT!
Vierailija kirjoitti:
Off topic aiheesta: Kerran eräs huijarimies esitti omasta erostaan todistusta erosta, jotta sai haluamansa naisen kyytiinsä. Oli silti vakaasti edelleen naimisissa. Joten hyvä vaan että asian kanssa ollaan tarkkana.
No eikö tuo nainen ihmetellyt miksi mies jotain todistusta näyttää? Mulla ainakin alkaisi tuossa vaiheessa kellot soida, että jotain hämärää nyt taustalla.
Virkatodistus on pätevä ja jos sen tarvitsee ulkomaille niin monikielinen virkatodistus. Sen saa seurakuntien aluerekisteristä taikka jos ei kuulu kirkkoon niin Digi- ja väestötietovirastosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käräjäoikeus lähettää päätöksen, teidät on tuomittu avioeroon...
On tuomittu, ja jo 5 vuotta sitten.
Jos olet hukannut, kysy siitä käräjäoikeudesta, josta tuomio on tullut.
Kysy siltä viranomaiselta miksi tätä vaativat. Jos esteettömyys on tutkittu, se sisältää tiedon siitä, ettet enää ole naimisissa. Kuka siis haluaa tämän? Mikä viranomainen ja miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avioerot EU-alueellaTodistuksen saa avioeropäätöksen antaneelta viranomaiselta, eikä sitä tarvitse käännättää. Lisätietoa löydät Euroopan oikeusportaalista. ja Sinun Eurooppasi -verkkosivuilta .
Ei taida uusi puoliso olla tulossa EU:n alueelta.
Siis vielä kerran, kaikille luki- ja luetun ymmärrys vaikeuksille. Minä olen eronnut 5 vuotta sitten suomalais syntyisestä ex vaimosta joka on asunut koko ikänsä Suomessa, ja minä olen Suomessa syntynyt ja koko ikäni asunut Suomessa. Avioiduimme Suomessa EV lut kirkossa ja erosimme Suomessa, josta on käräjäoikeuden päätös annettu jo 5 vuotta sitten.
Mutta nyt kun olen menossa uudestaan naimisiin naisen kanssa joka asuu Suomessa, mutta on syntynyt toisessa maassa. Hän EI ole ollut aikaisemmin eikä koskaan naimisissa. Olemme menossa naimisiin ja nimenomaa
Sinulle on annettu täysin oikea vastaus jo useaan kertaan, miksi se ei kelpaa? Olet saanut sen paperin viisi vuotta sitten. Jos olet hävittänyt sen niin saat kopion siitä käräjäoikeudesta jossa avioero tuomittiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käräjäoikeus lähettää päätöksen, teidät on tuomittu avioeroon...
On tuomittu, ja jo 5 vuotta sitten.
No sitten se paperi pitää olla sulla jossain.
Ei ap. En pidä maallisen oikeuden tuomiota tässä asiassa pätevänä. Asiaa ei ole kirkossa kuulutettu, kuten vihkiminen ja "Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako." Matt. 19.
Eli papin yhdistämä eli vihkimä avioliitto ei ole sinun mielestäsi pätevä?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sinulla ainakin on ollut sellainen. Pidä paperisi tallessa. Skannaa muistitikulle tärkeät paperit.
Mielenkiintoista, että täällä jankataan, että paperi siitä on tullut. Itse odotin, että joku todiste asiasta olisi tullut, mutta en saanut oikeudenpäätöstä avioerosta. Piti tarkistaa väestötietojärjestelmästä, että onko sivilisäätyni muuttunut. Myöskään ex-puoliso ei ollut saanut mitään paperia.
Vierailija kirjoitti:
Mä tarvitsin ulkomailla sovittava avioliittoa varten tän, ja käräjäoikeudesta vastasivat nopeasti ja sain paperin. Piti tietenkin olla Apostille-leima DVV:ltä ja käännös. Lisäksi piti olla mm. todistus siviilisäädystä, se DVV:ltä! Siinä siis myös todetaan sama että avioero on ja samaten liiton kesto ja osapuolet.
Vanha viestiketju, mutta jos vielä vinkkiä saa mistä käräjäoikeuden päätökselle saisi käännökset ja apostillen näppärimmin?
Kyllä sinulla ainakin on ollut sellainen. Pidä paperisi tallessa. Skannaa muistitikulle tärkeät paperit.