Avioero todistus, mutta mistä??
Tarvittaisiin tälläinen todistus, mutta mistä sellaisen saa? Dvv (maistraatti) ei tiedä, mutta antaa toki sujuvasti virka todistuksen ja esteettömyystodistuksen. Kirkko jossa vihitty, ei tiedä. Suomi palvelu ei tunnista koko paperia. Käräjäoikeudesta ei saa vastausta.
Mutta semmoinen pitäisi jostain saada, samaiselle viranomaisille näytettäväksi.
Kommentit (51)
Sukuselvitysmuotoisessa virkatodistuksessa on lueteltu avioliitot niiden solmiamis- ja päättymispäivineen. Yleensä tällainen sukuselvitys tarvitaan vainajasta, mutta voi sen pyytää myös elävästä henkilöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käräjäoikeus lähettää päätöksen, teidät on tuomittu avioeroon...
On tuomittu, ja jo 5 vuotta sitten.
Tuomion antaneen käräjäoikeuden kansliasta saa siitä kopion.
Vierailija kirjoitti:
Oletko avioitumassa uudelleen? Eikö esteettömyystodistus muka riitä?
Avioitumassa uudelleen. Esteettömyystodistus toki on ja tutkittu, ja tieto että en ole naimisissa, mutta se ei luonnollisesti vielä riitä. Tuleva vaimo on ulkomaalais syntyinen, mutta asuu Suomessa. Ja tämä avioerotodistus vaaditaan nimenomaan minulta. Tuleva vaimo ei ole ollut aikaisemmin naimisissa. Sääntö Suomi jaksaa aina yllättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja ei kysynyt todistusta siviilisäädystä, vaan todistusta siitä, että hän on eronnut. Hämärältähän sellainen todistus ja sen tarve kuulostaa, mutta ainoa järkevä todistus siitä on ihan se käräjäoikeuden ratkaisu, jolla avioero on tuomittu.
Tuo ei todista sitä etteikö vaikka olisi mennyt saman ihmisen kanssa uudelleen naimisiin.
Ap voisi selventää.
Edelleenkään sitä ei kysytty. Ainoastaan todistusta siitä aikanaan tuomitusta avioerosta. Älä arvaile, miksi tai mitä tarkoitusta varten.
Vaikka moni spämmääjä yrittää sekoittaa, niin oikea vastaus on annettu useaan kertaan, eli käräjäoikeuden kansliasta pyydät sen tuomion, jolla avioero on aikanaan tuomittu. Älä kuuntele sekoilijoita.
Mä tarvitsin ulkomailla sovittava avioliittoa varten tän, ja käräjäoikeudesta vastasivat nopeasti ja sain paperin. Piti tietenkin olla Apostille-leima DVV:ltä ja käännös. Lisäksi piti olla mm. todistus siviilisäädystä, se DVV:ltä! Siinä siis myös todetaan sama että avioero on ja samaten liiton kesto ja osapuolet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja ei kysynyt todistusta siviilisäädystä, vaan todistusta siitä, että hän on eronnut. Hämärältähän sellainen todistus ja sen tarve kuulostaa, mutta ainoa järkevä todistus siitä on ihan se käräjäoikeuden ratkaisu, jolla avioero on tuomittu.
Tuo ei todista sitä etteikö vaikka olisi mennyt saman ihmisen kanssa uudelleen naimisiin.
Ap voisi selventää.
Edelleenkään sitä ei kysytty. Ainoastaan todistusta siitä aikanaan tuomitusta avioerosta. Älä arvaile, miksi tai mitä tarkoitusta varten.
En arvaile, mutta ihmettelen. Itsekin olen vuosia sitten eronnut. Päätös käräjäoikeudesta on tallessa, mutta ei kai sillä ole mitään tarvetta. Kun on erottu niin on erottu ja se on viranomaisten tiedossa eikä sitä pitäisi todistella kenellekään.
Joku yksityishenkilö ilmeisesti haluaa ap:lta todistuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avioitumassa uudelleen. Esteettömyystodistus toki on ja tutkittu, ja tieto että en ole naimisissa, mutta se ei luonnollisesti vielä riitä. Tuleva vaimo on ulkomaalais syntyinen, mutta asuu Suomessa. Ja tämä avioerotodistus vaaditaan nimenomaan minulta. Tuleva vaimo ei ole ollut aikaisemmin naimisissa. Sääntö Suomi jaksaa aina yllättää.
Kysymys ei taatusti ole Suomen viranomaisten vaatimuksesta, vaan vaimosi syntymämaan vaatimuksista (joka on mahdollisesti tullut suomalaisille viranomaisille). Suomen viranomaiset kyllä näkevät omista rekistereistään, että olet eronnut.
Avioerot EU-alueellaTodistuksen saa avioeropäätöksen antaneelta viranomaiselta, eikä sitä tarvitse käännättää. Lisätietoa löydät Euroopan oikeusportaalista. ja Sinun Eurooppasi -verkkosivuilta .
Vierailija kirjoitti:
Avioerot EU-alueellaTodistuksen saa avioeropäätöksen antaneelta viranomaiselta, eikä sitä tarvitse käännättää. Lisätietoa löydät Euroopan oikeusportaalista. ja Sinun Eurooppasi -verkkosivuilta .
Ei taida uusi puoliso olla tulossa EU:n alueelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käräjäoikeus lähettää päätöksen, teidät on tuomittu avioeroon...
On tuomittu, ja jo 5 vuotta sitten.
No sitten se paperi pitää olla sulla jossain.
Ei ap. En pidä maallisen oikeuden tuomiota tässä asiassa pätevänä. Asiaa ei ole kirkossa kuulutettu, kuten vihkiminen ja "Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako." Matt. 19.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ap on itse ja tarvitsi todistuksen omasta päättyneestä avioliitosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis vielä kerran, kaikille luki- ja luetun ymmärrys vaikeuksille. Minä olen eronnut 5 vuotta sitten suomalais syntyisestä ex vaimosta joka on asunut koko ikänsä Suomessa, ja minä olen Suomessa syntynyt ja koko ikäni asunut Suomessa. Avioiduimme Suomessa EV lut kirkossa ja erosimme Suomessa, josta on käräjäoikeuden päätös annettu jo 5 vuotta sitten.
Mutta nyt kun olen menossa uudestaan naimisiin naisen kanssa joka asuu Suomessa, mutta on syntynyt toisessa maassa. Hän EI ole ollut aikaisemmin eikä koskaan naimisissa. Olemme menossa naimisiin ja nimenomaan MINULTA vaaditaan avioerotodistus. Pelkkä siviilisääty todistus ja esteettömyys todistus ei riitä SUOMALAISELLE viranomaiselle. Toivottavasti tämä on tarpeeksi selkeä kirjoitus mitä haetaan ja mitä tarvitsen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikö siinä siviilidäötytodistuksessa ole statuksena: ERONNUT
DA saada!
Mistä teitä sikiää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis vielä kerran, kaikille luki- ja luetun ymmärrys vaikeuksille. Minä olen eronnut 5 vuotta sitten suomalais syntyisestä ex vaimosta joka on asunut koko ikänsä Suomessa, ja minä olen Suomessa syntynyt ja koko ikäni asunut Suomessa. Avioiduimme Suomessa EV lut kirkossa ja erosimme Suomessa, josta on käräjäoikeuden päätös annettu jo 5 vuotta sitten.
Mutta nyt kun olen menossa uudestaan naimisiin naisen kanssa joka asuu Suomessa, mutta on syntynyt toisessa maassa. Hän EI ole ollut aikaisemmin eikä koskaan naimisissa. Olemme menossa naimisiin ja nimenomaa
Käräjäoikeuden päätös avioerotuomiosta on se paperi mikä vaaditaan. En tosin ymmärrä miksi mutta paperin saat avioerotuomion antaneen käräjäoikeuden kansliasta, jos ei sitä satu itselläsi olemaan. Mulla on omani tallessa sähköisessä muodossa, ja mahdollisesti löydät myös omasi Suomi.fi-palvelusta
Suomen viranomaiset eivät normaalisti vaadi tällaisia todistuksia, vaan heille riittää se, että suomalaisissa rekistereissä on tieto siitä, että olet eronnut. Täälläkin on monta eronnutta ja Suomessa uusiin naimisiin mennyttä henkilöä, joista kukaan ei ole tarvinnut vastaavaa todistusta. Tässä on pakko olla taustalla tulevan vaimosi synnyinmaan vaatimus, vaikka se tulisikin sinulle suomalaisten viranomaisten kautta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä ihmettelen suuresti miksi esteettömyystodistus ei riittäisi. Siitähän nimenomaan näkyy että tällä hetkellä et ole avioliitossa kenenkään kanssa = voit avioitua uudelleen.
Off topic aiheesta: Kerran eräs huijarimies esitti omasta erostaan todistusta erosta, jotta sai haluamansa naisen kyytiinsä. Oli silti vakaasti edelleen naimisissa. Joten hyvä vaan että asian kanssa ollaan tarkkana.
Siis haluatko avioeron, vai jonkun todistuksen.
Työtodistuksen saat työnantajalta, virkatodistuksen maistraarista, verotodistuksen verottajalta...