Jos ostaa uuden Tesla model x vs Toyota land cruiserin.
niin Teslan arvosta on sulanut noin 40.000€ 2 vuodessa mutta toyotan vain noin 10.000€ miten mahdollista kun uutena saman hintaisia.
Kommentit (37)
Osta molemmat niin tulee vähemmän takkiin.
Hyvin on mahdollista. Johtunee siitä, että oletusarvo lantikan kestävyydelle on "hiukan" parempi kuin koslan
Ja lankun dieseliin/ huoltoihin on palanut balttiarallaa 15-20000€.
+ Model x hinta ei kyl tipu 40k€ 2 vuodessa.
Hyvä neuvo jonka olen oppinut: Älä koskaan osta japsia.
Oletko sä puhunut lääkärille tosta sun Tesla-pakkomielteestä? Olisikohan tohon jotain pilleriä?
Vierailija kirjoitti:
Ja lankun dieseliin/ huoltoihin on palanut balttiarallaa 15-20000€.
+ Model x hinta ei kyl tipu 40k€ 2 vuodessa.
Helposti putoaa, jos kymppitonnin lähtee yössä.
Noista Lantikka käy ja kukkuu vielä 15-20 vuoden kuluttua mutta tesla on jo poissa pelistä. Ei siihen muuta selitystä ole.
Teslassa nyt lonksuu kaikki ovenkahvat mut lanttu on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
keksi jotain uutta välillä. Hae vaikka töitä tai mene ulos kävelylle.
Jaa, tässä on taas yksi joka ei voi hyväksyä sitä, että sähköauton arvo romahtaa nopeasti. Taitaa itsellä olla velaksi ostettu kosla ja nyt harmittaa.
Vierailija kirjoitti:
Noista Lantikka käy ja kukkuu vielä 15-20 vuoden kuluttua mutta tesla on jo poissa pelistä. Ei siihen muuta selitystä ole.
Joo käy ja kukkuu kun siihen survoo uuden model x hinnan verran rahaa korjauksiin...
Aina naurattanut ihan hitosti kun kaverilla oli uusi Volvo ajoi sillä 18vuotta. Huolto/korjaus kulut 72 000€.
Mutta mailman paras ja kestävin auto.
Jos sijoituskohdetta etsit, niin suosittelen osakkeita ja rahastoja. Auto on käyttötavara, ei sitä kannata mieltää jonain sijoituskohteena.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä neuvo jonka olen oppinut: Älä koskaan osta japsia.
työskentelin 25v autoalalla ja olen ekalta koulutukseltani autoasentaja. Sen olen oppinut että jos haluat huolettomia mutta tylsiä kilsoja niin osta aasialainen.
Kaksi mersua ollut, lähes uusia ja niissä vasta haasteita oli. vw konsernia en aioi edes kokeilla.
Toyota on aina pitänyt arvonsa. Katso mikä tahansa 10 vuotta vanha toyo ja vertaa saman ikäiseen relluun tai wolkkariin.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kuka jaksaa ajella traktorilla 15-20 vuotta. No ehkä joku sikaniska jostain Peräputaankylältä.
Tojotaa ei kuule tarvi korjailla. Siksi se kulkee vielä 300000 kilsan jälkeen kun teslaan on ostettu jo kymmenen uutta akkua ja ne maksaa mitä? Samalla hinnalla saa uuden tojotan.
Itsellä japsi (mitsu lancer).
Koskaan ei vuosittainen huolto- tai korjauskulu ole ollut neljää numeroa. Satasilla vuodessa päästy. Ja kaikki tarvittava tehty huolto-ohjelman mukaan.
Joo, autoa pitää kyllä huoltaa, jos aikoo sillä ajaa.
Mutta itse olen tyytyväinen japanilaiseen. Tosin nykyään siellä ei taideta valmistaa enää auton autoa.
Viimeksihän noiden sähkäreiden hinta putosi 10 000 eur yhdessä yössä. Voin kuvitella mikä ylläripylläri kun on ehtinyt edellisellä viikolla ostamaan, pitkällä paperilla. Meni sitten niin kuin parin kymmenen kuukauden maksuerät pelkkään tehtaan hintapäivityksen kuittaamiseen? Ehkä itse vielä hetken mietin, ennen sähköauton ostoa.
Vierailija kirjoitti:
Tojotaa ei kuule tarvi korjailla. Siksi se kulkee vielä 300000 kilsan jälkeen kun teslaan on ostettu jo kymmenen uutta akkua ja ne maksaa mitä? Samalla hinnalla saa uuden tojotan.
Nyt herätys. Eniten ajettu Teslan akku tällä hetkellä on kerännyt km vähän päälle miljoonan.
Noita tilastointeja löytyy Teslan omilta sivuilta jos kiinnostaa. Siellä on ihan älyttömän paljon yli 500tkm ajettuja tesloja orkkis akulla.
Lexus muuten myöntää miljoonan km akku takuun. Nissan leaf akun teoreettinen käyttöikä nostettiin vastikään 24 vuoteen.
Akut ei ole ongelma paitsi Esson baarin urpoille
Vierailija kirjoitti:
Viimeksihän noiden sähkäreiden hinta putosi 10 000 eur yhdessä yössä. Voin kuvitella mikä ylläripylläri kun on ehtinyt edellisellä viikolla ostamaan, pitkällä paperilla. Meni sitten niin kuin parin kymmenen kuukauden maksuerät pelkkään tehtaan hintapäivityksen kuittaamiseen? Ehkä itse vielä hetken mietin, ennen sähköauton ostoa.
Samalla tapaa on käynyt polttiksien kanssa.
Subaru tiputti malliston huiput+60 tuhannesta 45000€ yhdessä yössä...
Opel möi astroja super alennuksella yhdessä yössä tippui monista 8-9000€.
Jne lista on loputon.
keksi jotain uutta välillä. Hae vaikka töitä tai mene ulos kävelylle.