Ampuja oli koulukiusattu!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4566319b-8320-4f29-8728-c31c9301b6c9
No nii! Ampuja oli koulukiusattu kuten aina ennenkin. Turha on kiusaajien nyt porata kun saivat mitä tilasivat.
Vai oletko kiusaajien puolustelija sitä mieltä, että heillä oli joku todella hyvä syy kiusata.
Ironistahan tässä on se, että jos Atso olisi ampunut omat kiusaajansa ennen kidutusmurhaa niin täällä syyllistetäisiin Atsoa:D Nyt huudetaan kiusaajille naama punaisena rangaistusta kun nämä ehtivät tappaa ensin.
Kommentit (3048)
koomisinta kun päivitelty ettei 12v osaisi käyttää revolveria
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulukiusattu, poliisin tutkimukset vahvistavat että kiusaamista on ollut. Ja mitä tekee koulu? "Meillä ei ole tietoa kiusaamisesta". Voi apua, just tuon takia tähän nyt päädyttiin kun koulu on niin kädetön ja SOKEA kiusaamisen suhteen.
Kenkää rehtorille ja niille KAHDELLE opettajalle, jotka ovat olleet täysin sokeita kiusaamiselle, miten voi olla noin ammattitaidotonta sakkia!!!
SIellä on ollut sitten ilmeisesti vapaat kädet kiusaajilla rääkätä muita, kun kukaan ei ole valvonut ja ottanut vastuuta.
Mun tutun lapsi on tuossa koulussa ja häntäkin on kiusattu systemaattisesti koko kouluaikansa tuolla. Fyysistä väkivaltaa, tavaroiden ja vaatteiden varastamista, ulkopuolelle jättämistä ja kuulemma liikuntatunnit ovat helvettiä (valitaan viimeiseksi joukkueisiin, taklataan väkivaltaisesti joukkuepeleissä opettajan silmien alla yms.). Ja miten koulu
Opettajien pitäisi tehdä joukkuevalinnat tai joka kerta nimilappuja hatusta vetämällä.
Vierailija kirjoitti:
Noin siinä käy kun yyhhoo äidit kasvattaa lapsensa kieroon. Ne lopulta tappaa joko itsensä tai jonkun toisen.
Miehinen väkivalta on aina oikein ja aina naisen vika. Äidin vika, kumppanin vika, sossutädin vika.
Heterot kannattavat maailmaa jossa ukot saa koko ajan hyökätä päälle jos vähän kiukuttaa. Mies on mur*aajana uhri, nainen on uhrina kiusattu, jahdattu ja joukkosa*ismin kohde. Eipä silti naiset sekoile tai puolustele naisten väkivaltaa.
Kas kun demonisoitte tyttöjen tunteita mutta poikien puolelle asetutte kannattamaan joukkoam*umista. Sairaat pas*at.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulukiusattu, poliisin tutkimukset vahvistavat että kiusaamista on ollut. Ja mitä tekee koulu? "Meillä ei ole tietoa kiusaamisesta". Voi apua, just tuon takia tähän nyt päädyttiin kun koulu on niin kädetön ja SOKEA kiusaamisen suhteen.
Kenkää rehtorille ja niille KAHDELLE opettajalle, jotka ovat olleet täysin sokeita kiusaamiselle, miten voi olla noin ammattitaidotonta sakkia!!!
SIellä on ollut sitten ilmeisesti vapaat kädet kiusaajilla rääkätä muita, kun kukaan ei ole valvonut ja ottanut vastuuta.
Mun tutun lapsi on tuossa koulussa ja häntäkin on kiusattu systemaattisesti koko kouluaikansa tuolla. Fyysistä väkivaltaa, tavaroiden ja vaatteiden varastamista, ulkopuolelle jättämistä ja kuulemma liikuntatunnit ovat helvettiä (valitaan viimeiseksi joukkueisiin, taklataan väkivaltaisesti joukkuepeleissä opettajan silmien alla yms.). Ja miten koulu
Voit osallistua koulun tunneille, mitä jos menisit katsomaan liikuntatuntia vähän sivummalta ja sitten pyytäisit opettaajaa puuttumaan tilanteisiin?
Kiusaaminen EI OIKEUTA tarttumaan aseeseen ja tappamaan ihmisiä! Miten voitte väittää että on oikeutettu?
Onko tosiaan niin että jos on kiusattu, saa tappaa? Teidän mielestänne on siis oikeutettu. Kenet saa tappaa teidän mukaan?
"Sinulla oli kaveri. Miksi itse määrittelet teidät hylkiöiksi? Oletko ajatellut, että muut ovat pitäneet teitä niin tiiviinä parina, että ette halua niiden kanssa olla tekemisissä."
Vastasit nyt väärään viestiin. Minäkin kirjoitin aiheeseen ja vastasin tähän viestiin jossa eräs toinen kertoi kokemuksistaan. Minulla ei silti ollut oikeastaan kavereita. Juttelin silloin tällöin muiden yksinäisten kanssa. Kuitenkin olimme eri luokilla ja näimme melko harvoin. Itse en toisaalta vähätellyt näitä ihmisiä. Heistä oli apua minulle, että jaksoin koulussa. Toivottavasti myös minusta heille. Emme kuitenkaan koskaan päässeet ns jatkamaan kaveritasolle saakka.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo murhaaja ollut ihan sairas päästään. Tiktokissa ainoat videot on pyssyjen esittelyä. Ja kyllä 12 vuotias voi olla täysin hullu. En tarkoita että vähän masentunut vaan täysin hullu. Empatiakyky kun puuttuu voi olla täysin sadisti. Ja sellaiseksi voi syntyä.
Vankilaan tuo sekopää pitäs laittaa kuolemaansa asti.
Oletko tarkistanut lähteen että tili on aito? Ei olisi eka kerta että joku yliksen neropatti on luonut tilin jonne tungettu "sopivaa" materiaalia.. Suht tarkkana saa olla näiden nettilähteiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oppilas oli uusi. Olisiko kaunaa pystynyt syntymään parissa kuukaudessa? Vai muut tekijät ja kiusaaminen tekosyy ja keksitty oikeutus tappaa.
Tarpeeksi kun on mieltä piinattu ei tarvita kuin yksi harmiton katse, joka voi laukaista tällaisen tapahtumasarjan. Ei välttämättä edes sitä. Täällä on yllättävän monella vaikeuksia nähdä laajempia syy-yhteyksiä. Jumitetaan 3-vuotiaan tasolla "koska se ampui tuon, tuo on kiusaaja" logiikkassa.
ja tämäkö oikeuttaa viemään muiden hengen, että hiukan napsahti..mä en ymmärrä tätä lässytysilmapiiriä tämän ympärillä, että joo kiusattiin, niin sitten ihan ok ja vähän katuukin, eikä ole päässyt näkemään äitiään..lukkojen taakse loppuelämäksi tollanen
Vierailija kirjoitti:
Kun uutisissakin myönnetään tuo kiusaaminen, on se silloin ollut jatkuvaa, koulussa dokumentoitua luultavasti.
En hyväksy ampumista, mutta ymmärrän. Pieni lapsi, yhteiskunnalla ei ole antaa apua, perheellä ei välttämättä rahaa muuttaa eri paikalle tai rahaa terapiaan lapselle. Lukee ohjeita, että jokainen on vastuussa itsestään, ja niinpä hän ajatteli että otetaan sitten vastuu. Kukaan ei auta häntä eroon kiusaajista, niin hän hankkiutuu niistä eroon itse.
Mä en ymmärrä yhtään.
T. Koulu- ja työpaikkakiusattu, nyt viimein 20 vuoden jälkeen terveessä työpaikassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun tutun lapsi on tuossa koulussa ja häntäkin on kiusattu systemaattisesti koko kouluaikansa tuolla. Fyysistä väkivaltaa, tavaroiden ja vaatteiden varastamista, ulkopuolelle jättämistä ja kuulemma liikuntatunnit ovat helvettiä (valitaan viimeiseksi joukkueisiin, taklataan väkivaltaisesti joukkuepe
Miksi se opettaja ei puutu niihin pyytämättä? Sille kuitenkin maksetaan palkkaa siitä, että huolehtii lapsista koulupäivän ajan. Ei ole ulkopuolisten tehtävä ryhtyä opettajien valvojiksi.
Aikamoista tekstiä täällä. Aikuiset ihmiset, vanhemmat täällä kirjoittelee? Yhtään ihmettele, jos lapset voivat pahoin ja tällaista tapahtuu. Olkaa lasten kanssa, etteivät vietä aikaansa somessa ja kylillä notkumassa. Kysykään mitä kuuluu, siis mitä kuuluu oikeasti. Osoittakaa, että välitätte. Älkääkä haukkuko lasta palstalla, joka selkeästi voi pahoin ja tarvitsee apua. Haukulla ym. lisätään pahoinvointia. Jos lapsenne kiusaa muita, ottakaa jyrkkä kanta. Kiusaaminenkin on oire pahoinvoinnista ja mielenterveyden haasteesta. Kiusaajakin tarvitsee välittävää vanhempaa, aikuista. Välittäminen ei kuitenkaan ole sitä, ettei näe lapsensa pahoja tekoja totuuden valossa myöntäen.
Lapset tarvitsevat rakkautta, yhteistä aikaa aidosti välittävän aikuisen kanssa joka uskaltaa asettaa lapselle myös rajat opettaen mikä on väärin ja mikä ei. Jos vanhemmalla itsellään on vaikeutta näissä, niin onhan se vaikeaa olla lapselle se mitä hän totisesti tarvitsee.
Haukkua voitte uhreja ja tekijää. Syytä ja pahoinvointia on kuitenkin kummassakin osapuolessa ja katseen kääntäisin syystä aikuisiin, jotka heidän elämässä on ja ovat olleet.
Vahvistunut tutkinnassa että on kiusattu. Ei se oma sana riitä, mutta somesta voi helposti löytyä todisteet.
Vierailija kirjoitti:
myös luonnossa esiintyy koulukiusaamista
voitte katsoa esim avaraa luontoa
se on siis luonnon laki
Kyllä, ja jos ja kun porukka huomaa jonkun olevan häirikkö, tasapainoton, veemäinen, luonteeltaan vinksahtanut, niin eihän voi ottaa mukaan kaveriksi. Joku on luonnostaan tai kotona opetettu ottamaan nokkiinsa heti pienestäkin sanomisesta. Kotona yleensä vanhemmat ovat samanlaisia ja puolustavat tällaista lasta. Tästä sitten uhriudutaan "koulukiusatuksi" ja myöhemmin "työpaikkakiusatuksi". Ei huomata itsessä mitään vikaa, vaikka siitähän se johtuu, jos ei ryhmään sopeudu.
Kodin tehtävä on kasvattaa, kieltää ja kannustaa ja tukea eri elämänvaiheissa. Näin tulee tasapainoisia ihmisiä, joita ei kiusata eivätkä he koe normaalia sananvaihtoa kiusaamiseksi. Eikä kodissa pidä olla aseita lasten saatavilla. Sekin jo kertoo lähtökohdista kun näin on ollut.
mrhalta
Nyt on useammasta lähteestä lasten suusta huhua asiaan liittyen. Tekijä on itse kiusaaja. Kyseessä ollut vapevelka/sähkötupakka summaltaan 40€, jota uhri ei ollut maksanut. Uhriin ammuttu 2 laukausta. Siitä miksi tyttöjä on ammuttu, ei ole tietoa.
Hauskinta tässä on se, että tappajalle keksitään tekosyitä - tyyliin on nuori lapsi ja ei ymmärrä tekonsa vakavuutta jne.
Eikö näitä tismalleen samoja tekosyitä voida käyttää myös kiusaajiin? Ovat lapsia eivätkä ymmärrä kiusaamisen vakavuutta.
Jos ei voi, puolustatte tappajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oppilas oli uusi. Olisiko kaunaa pystynyt syntymään parissa kuukaudessa? Vai muut tekijät ja kiusaaminen tekosyy ja keksitty oikeutus tappaa.
Tarpeeksi kun on mieltä piinattu ei tarvita kuin yksi harmiton katse, joka voi laukaista tällaisen tapahtumasarjan. Ei välttämättä edes sitä. Täällä on yllättävän monella vaikeuksia nähdä laajempia syy-yhteyksiä. Jumitetaan 3-vuotiaan tasolla "koska se ampui tuon, tuo on kiusaaja" logiikkassa.
ja tämäkö oikeuttaa viemään muiden hengen, että hiukan napsahti..mä en ymmärrä tätä lässytysilmapiiriä tämän ympärillä, että joo kiusattiin, niin sitten ihan ok ja vähän katuukin, eikä ole päässyt näkemään äitiään..lukkojen taakse loppuelämäksi tollanen
Ja näköjään on lukutaitokin 3-vuotiaan tasolla. Tuossa ei puhuttu mitään oikeuttamisesta. Puhuttiin syy-yhteysistä. Kaksi täysin eri asiaa. Kannattaa öyhöttämisen sijaan keskittyä lukemaan, mihin vastaa eikä päättömästi meuhkaten tulkita viestejä päin persettä.
Vähän outohan tämä tapaus kaikkineen on. Tosin kouluhan vasta tutkiin oliko kiusaamista. Nythän ampuja oli jo katunut tekoaan. Tuskin voi sanoa, että olisivat nämä uhrit ihan tuollaista rangaistusta ansainneet. Ennen ampumista voisi tietysti vaikka kertoa opettajalle tai jollekin kuraattorille kiusaamisesta.
Mutta ehkä joskus selviää lisää tapauksesta, tai sitten ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo murhaaja ollut ihan sairas päästään. Tiktokissa ainoat videot on pyssyjen esittelyä. Ja kyllä 12 vuotias voi olla täysin hullu. En tarkoita että vähän masentunut vaan täysin hullu. Empatiakyky kun puuttuu voi olla täysin sadisti. Ja sellaiseksi voi syntyä.
Vankilaan tuo sekopää pitäs laittaa kuolemaansa asti.
Oletko tarkistanut lähteen että tili on aito? Ei olisi eka kerta että joku yliksen neropatti on luonut tilin jonne tungettu "sopivaa" materiaalia.. Suht tarkkana saa olla näiden nettilähteiden kanssa.
Pystyykö TikTokissa väärentämätöntä repostausten päivämäärät? Nehän videot oli re-postattu jo ajat sitten. Mutta koska en tunne TikTokin hienouksia niin en tiedä. Ehkä jos niitä ajankohtia voi muutella jälkikäteen vanhemmaksi niin sit voi olla yliksen neropatin aikaansaannos.
Vierailija kirjoitti:
"Koulun on jatkossa syytä miettiä miten uusi oppilas saadaan heti mukaan ja ystävystymään, integroitumaan luokkaan. Yksinäisyys ei kuulosta hyvältä ja normaalilta."
Itse olin yksinäinen koulussa. Tulin uutena luokkaan ja myöhemmin kiusattiin myös paljon ja tämä olikin suurin syy yksin jäämiseen. Kaiken tämän jälkeen olinkin sitten muista se outo hylkiö jonka kanssa kukaan ei halunnut olla. Jos joku esim ns erehtyi samaan pöytään syömään kanssani niin hänen piti varmastaa, että ehtii lähteä pois ennen muiden luokkalaisten tuloa.
Tätä kaikkea sitten lukioon asti. Minusta tuli myös opettajien keskuudessa se tietynlainen hylkiö. He ihmettelivät miksi en ollut niiden "kivojen" tyttöjen kanssa ja heidän mielestään ryhmämme oli koulun mukavin. Minua syyllistettiin miksi en osallistunut teemapäiviin tai juhliin yms. Joku oppilas saattoi sanoa kuinka olin hänestä mukamas pelottava ja outo. Vain sen vuoksi, että olin kiusatt
Ei se ollut tarkoitettu kuten ymmärsit, vaan siten että jos huomataan että lapsi on yksinäinen häntä olisi koulun opettajien yritettävä auttaa. Olisi pitänyt kirjoittaa että yksinäisyys ei kuulosta oikealta. Kenenkään lapsen ei kuuluisi, eikä saisi antaa olla yksinäinen koulussa tai muuallakaan.
Otan osaa, olet kokenut kovia, toivottavasti aikuiselämäsi on onnellisempi.