Ampuja oli koulukiusattu!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4566319b-8320-4f29-8728-c31c9301b6c9
No nii! Ampuja oli koulukiusattu kuten aina ennenkin. Turha on kiusaajien nyt porata kun saivat mitä tilasivat.
Vai oletko kiusaajien puolustelija sitä mieltä, että heillä oli joku todella hyvä syy kiusata.
Ironistahan tässä on se, että jos Atso olisi ampunut omat kiusaajansa ennen kidutusmurhaa niin täällä syyllistetäisiin Atsoa:D Nyt huudetaan kiusaajille naama punaisena rangaistusta kun nämä ehtivät tappaa ensin.
Kommentit (3048)
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin nähdä nämä pelkuri-opettajaa haukkuvat itse tilanteessa, jossa joku alkaa räiskiä aseella tappaen heidän ympäriltään ihmisiä pienessä suljetussa tilassa.
Eiköhän opettajilla ole aika paljon vastuuta lasten turvallisuudesta. Jos ei kykene toimimaan aikuisen roolissa panikoitumatta ja pakenematta kaikissa tilanteissa (näihinhän annetaan koulutusta opeille), niin kannattaa vaihtaa ammattia.
Miksi joku hakee syyllistä kaikesta muusta kuin ampujasta?
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin nähdä näm! pelkuri-opettajaa haukkuvat itse tilanteessa, jossa joku alkaa räiskiä aseella tappaen heidän ympäriltään ihmisiä pienessä suljetussa tilassa.
En minä ainakaan haluaisi että oma henki lähtisi sen vuoksi että jään muita ihmisiä auttamaan. Ei lapset ole tässä mikään poikkeus. Haluan elää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin nähdä nämä pelkuri-opettajaa haukkuvat itse tilanteessa, jossa joku alkaa räiskiä aseella tappaen heidän ympäriltään ihmisiä pienessä suljetussa tilassa.
Oikea reaktio on tietenkin juosta karkuun ja jättää ampuja tappamaan lapsia. 😅
Sinähän et varsinaisesti tiedä kaukanko siinä poistumisessa kesti. Sekunnin vai kaksi. Vai "poistuiko" luokasta vain puoli askelta käytävään. MIkä tarve jengillä on maalata kaikki päin persettä kun ei tiedä yhtään mitään tapahtuneesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän opettajilla ole aika paljon vastuuta lasten turvallisuudesta. Jos ei kykene toimimaan aikuisen roolissa panikoitumatta ja pakenematta kaikissa tilanteissa (näihinhän annetaan koulutusta opeille), niin kannattaa vaihtaa ammattia.
Ai jos ei ole valmis uhraamaan omaa henkeään on sopimaton opettajaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin nähdä näm! pelkuri-opettajaa haukkuvat itse tilanteessa, jossa joku alkaa räiskiä aseella tappaen heidän ympäriltään ihmisiä pienessä suljetussa tilassa.
En minä ainakaan haluaisi että oma henki lähtisi sen vuoksi että jään muita ihmisiä auttamaan. Ei lapset ole tässä mikään poikkeus. Haluan elää
Ok. Ei kaikkien tarvitsekaan, mutta joissakin ammateissa nin vaaditaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva alakoulun opettaja osaa varautua ampumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten missä? Henkivartija lienee ainoa.
12-vuotiaana oppilaana olisi ollut varmasti erittäin mielenkiintoista olla luokassa, johon tulee ampuja ja opettaja juoksee pois. Eipä yhtään traumatisoituisi lisää 🤭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin juuri. Opettajat kuten myös päiväkodin henkilökunta lukeutuu tähän. Kaikki ne ammatit missä pidetään huolta muista ihmisistä. Sitä kannattaa miettiä aina kun on pohdinnassa mitä työtä haluaa tehdä. Että onko valmis pelastamaan työssään muut ihmiset siitä huolimatta että itse kuolisi.
Vierailija kirjoitti:
12-vuotiaana oppilaana olisi ollut varmasti erittäin mielenkiintoista olla luokassa, johon tulee ampuja ja opettaja juoksee pois. Eipä yhtään traumatisoituisi lisää 🤭
Hae apua itsellesi, äläkä syyllistä viattomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin juuri. Opettajat kuten myös päiväkodin henkilökunta lukeutuu tähän. Kaikki ne ammatit missä pidetään huolta muista ihmisistä. Sitä kannattaa miettiä aina kun on pohdinnassa mitä työtä haluaa tehdä. Että onko valmis pelastamaan työssään muut ihmiset siitä huolimatta että itse kuolisi.
Jos et itse ole ko. aloilla niin todella tekopyhää tekstiä.
Opettaja haluaa opettaa. Ei heittäytyä luodin eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antakaa ton trollin olla. Provoaa tarkoituksella.
Kiusattu oli persu perheestä ja KIUSAAJAT OLIVAT kokoomuslaisa,,,,siinä tulos mitä nazzi hallitus ajaa takaa ei ne tähän lopu vaan tulevat jatkumaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvänen aika. EDES POLIISI, joka on Suomessa kaiken lisäksi aseistettu, EI MENE tilanteeseen kuin tilanteeseen ilman lisäjoukkoja / karhuryhmää tms. Haluaisin huomauttaa, että myös ambulanssit JÄIVÄT ODOTTAMAAN, että poliisi antaa luvan tulla. Opettajan, tarhaopen tms. ei tarvitse uhrata itseään, edes poliisin ja ensihoitajan ei tarvitse. Lisäksi tässä nimenomaisessa tapauksessa opettajat eivät häipyneet vaan jäivät auttamaan oman henkensä uhallakin.
Ei todellakaan ole ok, että ainoa aikuinen poistuu luokasta ja jättää lapset ampujan kanssa keskenää. Pohtikaa myös, miltä tuntuisi jos itse olisitte 12v. Olisiko mukavaa, kun ainoa aikuinen poistuu paikalta. Se tuosta tilannekuvauksesta jäi epäselväksi, että oliko sillä välin jopa ampunut vasta nämä uhrit, kun opettaja loistaa poissaolollaan. Vastuutonta toimintaa opettajalta.
Poliisin mukaan koulun henkilökunta toimi tilanteessa esimerkillisesti.
Kaiken tämän kaaoksen keskellä siellä tehtiin oikeita ja hienoja asioita, sanoo poliisin tutkinnanjohtaja Marko Särkkä STT:lle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveiset luokanopettajalle, kun sukulainen näytät olevan. Kukaan ei saa kritisoida opettajan toimintaa, kun näköjään menee ihosi alle pahasti.
Onko täällä moniakin opettajia/opettajia tuntevia. Ihmeellistä, että joku/jotkut puolustaa sitä, että lapset jätetään ampujan kanssa keskenään. Sairasta.
Ei todellakaan tarvitse opettajan jäädä oppilaiden luokse jos luodit alkaa lentelemään. Sitäpaitsi hän haki apua. Mietin vaan että miten toinen opettaja voisi auttaa. Jos jollain on ase niin ei kellään muulla ole oikein mahdollisuuksia. Mutta en kyllä edes tiedä itse miten toimisin tuossa tilanteessa. Varmaan menisin shokkiin enkä edes osaisi liikkua..
Hyvinhän tuo opettaja teki kun toinen opettaja sai tämän ampujan pois, tosin vaaraa ei enää tainnut olla. Vaikuttaisi vähän siltä että aseesta loppui panokset, hyvä niin. Ei edes uskalla ajatella mitä jälkeä olisi tullut muuten. Mutta eihän kukaan toisaalta tuossa tilanteessa tiennyt onko vielä uhka olemassa.
He ovat niitä, jotka ulkoistavat vastuunsa aina.