Ampuja oli koulukiusattu!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4566319b-8320-4f29-8728-c31c9301b6c9
No nii! Ampuja oli koulukiusattu kuten aina ennenkin. Turha on kiusaajien nyt porata kun saivat mitä tilasivat.
Vai oletko kiusaajien puolustelija sitä mieltä, että heillä oli joku todella hyvä syy kiusata.
Ironistahan tässä on se, että jos Atso olisi ampunut omat kiusaajansa ennen kidutusmurhaa niin täällä syyllistetäisiin Atsoa:D Nyt huudetaan kiusaajille naama punaisena rangaistusta kun nämä ehtivät tappaa ensin.
Kommentit (3048)
Vierailija kirjoitti:
Mutta nyt kuulemma kiusaajat ovat alkaneet pelkäämään voi että !
Mitä sä horiset? Mikä sulla on hätänä?
Erikoisia jotkut jankkaajat. Poliisi on nyt ehtinyt tutkia ja tiedottanut tämän hetkisiin tietoihin perustuen seuraavat asiat:
"Oliko epäiltyä hänen mukaansa kiusattu uudessa vai vanhassa koulussaan?
Tällä hetkellä vaikuttaa siltä, että kiusaaminen on tapahtunut aiemmassa koulussa, Särkkä sanoo."
Ja
"Poliisin mukaan koulun henkilökunta toimi tilanteessa esimerkillisesti.
Kaiken tämän kaaoksen keskellä siellä tehtiin oikeita ja hienoja asioita, sanoo poliisin tutkinnanjohtaja Marko Särkkä STT:lle."
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000010344024.html
Mistä ihmeestä tulee tämä joidenkin pohjaton tarve syyllistää uhreja, lapsia, jotka ovat tämän johdosta kuolleet tai vakavasti loukkaantuneet, ja arvostella opettajien toimintaa hätätilanteessa? Hankkikaa itsellenne apua.
Ei todellakaan ole ok, että ainoa aikuinen poistuu luokasta ja jättää lapset ampujan kanssa keskenää. Pohtikaa myös, miltä tuntuisi jos itse olisitte 12v. Olisiko mukavaa, kun ainoa aikuinen poistuu paikalta. Se tuosta tilannekuvauksesta jäi epäselväksi, että oliko sillä välin jopa ampunut vasta nämä uhrit, kun opettaja loistaa poissaolollaan. Vastuutonta toimintaa opettajalta.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole ok, että ainoa aikuinen poistuu luokasta ja jättää lapset ampujan kanssa keskenää. Pohtikaa myös, miltä tuntuisi jos itse olisitte 12v. Olisiko mukavaa, kun ainoa aikuinen poistuu paikalta. Se tuosta tilannekuvauksesta jäi epäselväksi, että oliko sillä välin jopa ampunut vasta nämä uhrit, kun opettaja loistaa poissaolollaan. Vastuutonta toimintaa opettajalta.
Poliisi kuitenkin kehuu koulun henkilökunnan toimintaa. Olettaisin heillä olevan nyt tieto siitä miten tapahtumat menivät. Varmasti ainakin paljon parempi tieto kuin random palstalaisen mutu.
Vierailija kirjoitti:
Niin, tässä tosiaan tilannekuvaus, kuulostaa että ampui sitä välin uhreja, kun ope oli muualla:
"Poliisin mukaan luokkahuoneessa ollut opettaja oli käynyt hakemassa apua kollegoiltaan, kun 12-vuotias avasi tulen luokassa.
Luokkahuoneeseen oli avunpyynnön jälkeen tullut toinen opettaja, joka oli poliisin mukaan saanut kontaktin epäiltyyn poikaan.
Tässä vaiheessa epäilty oli jo ehtinyt ampua samaa luokkaan käyneen pojan ja haavoittanut kahta tyttöä, jotka ovat yhä sairaalahoidossa."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tässä tosiaan tilannekuvaus, kuulostaa että ampui sitä välin uhreja, kun ope oli muualla:
"Poliisin mukaan luokkahuoneessa ollut opettaja oli käynyt hakemassa apua kollegoiltaan, kun 12-vuotias avasi tulen luokassa.
Luokkahuoneeseen oli avunpyynnön jälkeen tullut toinen opettaja, joka oli poliisin mukaan saanut kontaktin epäiltyyn poikaan.
Tässä vaiheessa epäilty oli jo ehtinyt ampua samaa luokkaan käyneen pojan ja haav
Voi myös olla toimittajan muotoilun tuotos. Kuitenkin tuossakin lukee "oli käynyt hakemassa apua KUN 12-vuotias avasi tulen luokassa". Eli ampuminen olisi jo alkanut. Mistä tiedät, että ohjeena ei ole toimia juuri näin? Yksikään aikunenkaan ei pärjää asetta vastaan. Lisäksi opettaja ei lähtenyt pois vaan hankki lisäapua sekä antoi ensiapua, riskeeraten oman henkensä kuten toinenkin opettaja, joka sai ampujan lähtemään. Poliisi on kiitellyt toimintaa, joten olettaisin, että se on ollut hyvää.
Miten tämä menee, sankarimapujan vuoksi liputettiin ja nyt löytyi sankariopettaja. Mitähän vielä keksitään, vaikka asia on päivänselvä.
Ampuja siis oli varastanut aseen joltain kolmannelta osapuolelta, ei kotoaan.
Eli paitsi murhaaja, myös varas. Kukahan poloinen siitä varastamisesta tehdään syylliseksi. Mielipiteitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parturia koko kiusaamis juttu. Häntä ei ole kiusattu. Vaan omaa kuvitelmaa kiusaaminen. Jos olikin joskus joku kiusannut. Ei tässä koulussa eikä teon uhrit. Kyllä katkeria ihmisiä riittää syyttämään viattomia kiusaamisesta. Poliisi jo viime viikolla totesi. Ei näyttöä kiusaamiselle. Ihmettelen miksi piti ddes kiusaamista mainita vaikka poika näin olisi sanonut. Koska poliisikin skeptinen kiusaamisen suhteen.
Melkoisen röyhkeä väite! Saisit hävetä!
"Vantaalla Viertolan kouluampumisen syyksi on selvinnyt kiusaaminen, kertoo Itä-Uudenmaan poliisi.
12-vuotias poika on myöntänyt teon. Hän on kertonut kuulusteluissa poliisille, että on joutunut kiusaamisen kohteeksi, ja tieto on vahvistunut poliisin esitutkinnassa."
En ole aiempi kommentoija, mutta miten niin vanha tieto?
Motiiviksi on vahvistunut kiusaaminen ei ole = uhrit olivat kiusaajia.
Jos kiusaamista ei ole tapahtunut tässä koulussa, niin se ei kumoa sitä että motiivi on tekijän kokema kiusaaminen.
Keskustelu näyttää olevan aika raskasta joopas eipäs jankkaamista.
Tuolle, joka hokee poliisin antamaa kiitosta. Tietenkin poliisi kehuu sankariopettajaa, ei tätä pelkuriopettajaa, joka jätti lapset vaaraan ampujan kanssa häipymällä itse paikalta.
On kyllä kun tässä vaihdetaan vihan kohdetta kuin sukkaa. Ensin ampuja, sitten uhrit, jossain välissä kai vanhemmat ja nyt opettaja.
Ainoa syyllinen on ampuja.
Vierailija kirjoitti:
Tuolle, joka hokee poliisin antamaa kiitosta. Tietenkin poliisi kehuu sankariopettajaa, ei tätä pelkuriopettajaa, joka jätti lapset vaaraan ampujan kanssa häipymällä itse paikalta.
Ihan oikeesti? Mikä sun ongelma on?? Ootko joku ampujan sukulainen?
Nyt ei nappulaa kiusata kotona eikä koulussa😬
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeesti? Mikä sun ongelma on?? Ootko joku ampujan sukulainen?
Itselle tuli sinusta mieleen, että olet tuon luokanopettajan läheinen. Mutta niin, jokainen määrittelee vastuullisen toiminnan itse. Minusta opettaja ei voi poistua luokasta, jos luokassa on ampuja ja 12-vuotiaat lapset. Mutta jos se on sinusta oikein toimittu, niin olkoon niin...
Muutama koulukiusaamista KOKENUT on projisoinut omat tuntemuksensa ja kostofantasiansa Vantaan tapaukseen. Faktoilla ei väliä.
Sairasta. En usko, että mikään terapiakaan näitä tyyppejä auttaisi.
Vierailija kirjoitti:
Rehtori lymyää piilossa. Ei anna mitään lausuntoa julki. Entä luokanopettaja?
Entä koulukuraattori?
Missäs luuraaa entisen koulun opettaja tai joku oppilaan vanhempi, entiset tutut? Hämmentävän hiljaista on ollut silläkin suunnalla. ??Mystistä.Virkavastuulla oleva rehtori ja opettaja ei voi piilotella tämmöisen jälkeen. He vastaaa siitä että koulu on lainmukainen ja psykologisesti turvallinen (ja fyysisesti) paikka lapsille.
Toki he ei ole teosta vastuussa, mutta ympäristön luomistesta mahdollisen kiusamisen kitkemisessä?
Mika Niikolla oli hyvä Twitter (?)päivitys aiheesta. Joku lapsi oli joutunut kiusatuksi eikä reksi millän meinannut erottaa sitä kiusaajaa ...
Eiköhän se riitä että reksi tiedottaa asioista oman koulunsa oppilaille ja vanhemmille.
Sinä asiaan mitenkään liittymättömänä saat ihan rauhassa odotella viranomaisten selvityksiä ja virallisia ulostuloja aikanaan.
Mä haluaisin nähdä nämä pelkuri-opettajaa haukkuvat itse tilanteessa, jossa joku alkaa räiskiä aseella tappaen heidän ympäriltään ihmisiä pienessä suljetussa tilassa.
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin nähdä nämä pelkuri-opettajaa haukkuvat itse tilanteessa, jossa joku alkaa räiskiä aseella tappaen heidän ympäriltään ihmisiä pienessä suljetussa tilassa.
Oikea reaktio on tietenkin juosta karkuun ja jättää ampuja tappamaan lapsia. 😅
Alkaa vaikuttaa entistä vahvemmin siltä että siellä on nyt ihan oikeasti tapettu täysin syyttömiä pieniä ihmisiä. Ei helvetti.
Poliisi huomauttaa, että aiemmin ampumisen syyksi kerrottu kiusaaminen on "subjektiivinen ja yksilöllinen kokemus". Poliisi selvittää edelleen laajalti tekoon johtaneita syitä.
Mutta nyt kuulemma kiusaajat ovat alkaneet pelkäämään voi että !