Ampuja oli koulukiusattu!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4566319b-8320-4f29-8728-c31c9301b6c9
No nii! Ampuja oli koulukiusattu kuten aina ennenkin. Turha on kiusaajien nyt porata kun saivat mitä tilasivat.
Vai oletko kiusaajien puolustelija sitä mieltä, että heillä oli joku todella hyvä syy kiusata.
Ironistahan tässä on se, että jos Atso olisi ampunut omat kiusaajansa ennen kidutusmurhaa niin täällä syyllistetäisiin Atsoa:D Nyt huudetaan kiusaajille naama punaisena rangaistusta kun nämä ehtivät tappaa ensin.
Kommentit (3048)
Ampuja oli myös itse kiusaaja, pahinta laatua. Tappoi yhden ja todennäköisesti vammautti kaksi muuta eliniäkseen. Puhumattakaan pelosta ja ahdistuksesta, jota aiheutti sadoille lapsille nuorille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiasiavaltuutettukin se vain jeesustelee. Ääni kellossa voisi olla toinen, jos hän olisi itse kokenut raakaa, pitkäkestoista kiusaamista tai jos hänen lapsensa olisi kokenut moista. Pumpulipallon sisältä on helppoa moralisoida.
Kuinka moni koulukiusattu on tappanut tekijänsä? Aika helvetin harva, eikä terve ihminen pidä sitä minään vaihtoehtona saati kykenisi tai edes missään nimessä haluaisi tehdä sellaista.
Enpä tiedä, olen naispuolinen ja minua kiusattiin aikoinaan systemaattisesti ja väkivaltaisesti, enkä saanut apua opettajilta. Jos silloin olisi ollut ase saatavilla, en pidä tuollaista tekoa mahdottomana itsellenikään siinä kehitysvaiheessa (13 v). Muistakaa, että kiusatun on pakko mennä sinne joka päivä kiusattavaksi. Jos apua ei
Lisään vielä että kun tämä kiusaaminen jatkui ammattikoulussa niin yhtä synkkiä ajatuksia oli näitä uusia kiusaajia kohtaan kuin niitä jotka kiusasi yhdeksän vuotta. Koska olin jo valmiiksi rikki kiusaajien toimesta, sillä ei ole yhtään mitään väliä jos uudessa koulussa kiusataan edes päivän, se voi olla riittävä siihen ettei enää kestä.
Tosin nythän ei tiedetä onko tuolla uudessa koulussa kiusattu. Kovasti ainakin väitetään ettei näin ole. Mutta kyllä jokin asia on saanut tuon tragedian liikkeelle. Ja nimenomaan tässä uudessa koulussa.
Muistan kun yläasteella eräs poika rupesi mua nimittelemään bussissa kaikkien kuullen. Silloin olisin voinut tehdä jotain kamalaa. Vaikka ampua sen pojan. Nuorella ei pää toimi kuin aikuisella. Menin pysäkiltä kotiin, ja itkin koko matkan. Tunsin hirvittävää vihaa. Onneksi musta kasvoi kuitenkin normaali aikuinen.
Vierailija kirjoitti:
Ampuja oli myös itse kiusaaja, pahinta laatua. Tappoi yhden ja todennäköisesti vammautti kaksi muuta eliniäkseen. Puhumattakaan pelosta ja ahdistuksesta, jota aiheutti sadoille lapsille nuorille
Aiheutti pelon koulukiusaajille ja se on aivan oikein. "Lasten apuchatissä havaittu uusi ilmiö: Kiusaajat pelkäävät nyt turvallisuutensa puolesta"
Alakoululaiset käyttävät jo huumeita, tekevät murtoja, myyvät huumeita välittäjien kautta, myyvät vapea... Ei 12 vuotias enää pikkuautoilla leiki. Kiusaaminen voi olla huumevelkojen perintää tai adhd lääkkeiden, joita myös väärin käytetään. Koulussa oppilaat saattavat olla humaltuneina ja opettajat eivät uskalla puuttua vihaisten "ei meidän lapsi, nyt nostetaan syyte" vanhempien kanssa, jotka kokevat wilmaviestit opettajan kiusaamisena!
Katsokaa silmillänne, ei perssilmällä silti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiasiavaltuutettukin se vain jeesustelee. Ääni kellossa voisi olla toinen, jos hän olisi itse kokenut raakaa, pitkäkestoista kiusaamista tai jos hänen lapsensa olisi kokenut moista. Pumpulipallon sisältä on helppoa moralisoida.
Kuinka moni koulukiusattu on tappanut tekijänsä? Aika helvetin harva, eikä terve ihminen pidä sitä minään vaihtoehtona saati kykenisi tai edes missään nimessä haluaisi tehdä sellaista.
Enpä tiedä, olen naispuolinen ja minua kiusattiin aikoinaan systemaattisesti ja väkivaltaisesti, enkä saanut apua opettajilta. Jos silloin olisi ollut ase saatavilla, en pidä tuollaista tekoa mahdottomana itsellenikään siinä kehitysvaiheessa (13 v). Muistakaa, että kiusatun on pakko
Poika on sanonut syyksi kiusaamisen, huutanut muille että nyt häntä ei enää kiusata. Sanokoot vaikka paavi mitä tahansa mutta näiden perusteella häntä on kiusattu MYÖS tuolla uudessa koulussa. Ja todennäköisesti ne jotka nyt ovat asiaan liittyneitä. Se kiusaaminen on voinut tapahtua vain netissä jolloin kenelläkään muulla ei ole mitään hajua asiasta paitsi näillä neljällä.
Jos tapauksessa on peritty huumevelkoja, tunnustaisivatko edes toiset oppilaat sitä?
Vierailija kirjoitti:
myös luonnossa esiintyy koulukiusaamista
voitte katsoa esim avaraa luontoa
se on siis luonnon laki
Ihmiset kun eivät osaa ajatella vaan ovat ihan eläimiä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on huolestuttavaa, että kaikki rupeavat selittämään, ettei koulukiusaaminen oikeuta tappamaan sen sijaan, että rupeaisivat kitkemään sitä kiusaamista. Sehän ei selvästikään ole onnistunut etenkään pääkaupunkiseudun huonommilla alueilla.
Minusta taas on huolestuttavaa, että täällä on ihmisiä, jotka kokevat lasten tappamisen oikeutettuna.
Tänään juuri esim. Ylen 20.30 uutisissa, joilla aina miljoonayleisö, puhuttiin kouluampumiseen liittyen koulukiusaamisen ehkäisystä, nuoret ympäri Suomea ovat huolissaan koulukiusaamisesta. Eli kiusaajan maine vain kasvaa tällä kuolleella pojalla. Mutta vaikeahan se on tuttujen oikaista kiusaamismainetta, jos ei ole mitään oikaistavaa... Ei tainnut olla mikään mukava poika, kun kukaan ei mainitse siitä halaistua sanaa vaan kaikki ovat hiljaa.
Ehkäpä kiusaajia oli vain yksi. Ei välttämättä ole osunut heti niin nämä muut olleet tiellä ja saaneet siksi osumaa. Paniikkihan siinä tulee kun joku alkaa räiskimään ja juostaan sinne tänne:( Lähti sitten kun sai tehtyä mitä halusikin.
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun yläasteella eräs poika rupesi mua nimittelemään bussissa kaikkien kuullen. Silloin olisin voinut tehdä jotain kamalaa. Vaikka ampua sen pojan. Nuorella ei pää toimi kuin aikuisella. Menin pysäkiltä kotiin, ja itkin koko matkan. Tunsin hirvittävää vihaa. Onneksi musta kasvoi kuitenkin normaali aikuinen.
Itsekin muistan varsinkin tämän vihan mitä tunsin kiusaajia kohtaan. Se oli jotain mitä ei pystynyt selittämään. Aikuisiällä olen kaksi kertaa elämän aikana joutunut tilanteeseen jossa on ollut samankaltaisuuksia koulukiusaamisen kanssa. Silloin tuli tuo sama viha. Oli kerta jolloin olin nukkunut hyvin vähän ja onneksi tajusin hakea itselleni apua. Se oli hyvin kehosta irti oleva kokemus ja tunsin olevani se sama lapsi, jota kiusattiin. Silloin itselläni mitta täyttyi.
Tällaiset sairaat tappajat pitäisi laittaa lopuksi ikäänsä lukkojen taa. Ei tuosta normaalia kansalaista enää tule.
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä kiusaajia oli vain yksi. Ei välttämättä ole osunut heti niin nämä muut olleet tiellä ja saaneet siksi osumaa. Paniikkihan siinä tulee kun joku alkaa räiskimään ja juostaan sinne tänne:( Lähti sitten kun sai tehtyä mitä halusikin.
Miksi se oli menossa sinne Siltamäen koululle aseen kanssa? Poliisi sanoi ettei koskaan ole ollut sen koulun oppilas. Ihan suunnitelma sillä on ollut tälle teurastamiselle poliisin mukaan
Perheystävän mukaan toivo Vantaan kouluampumisessa loukkaantuneen tytön toipumisesta on pieni.
- Tytön vointi on aika huono, myös lääkäreiden mukaan, toteaa tytön perheystävä IS:lle vanhempien luvalla.
- Voinnissa ei ole tapahtunut edistystä, ehkä jopa huonompaan. Voimme vain odottaa, mitä tapahtuu, perheystävä sanoi torstaina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se oli menossa sinne Siltamäen koululle aseen kanssa? Poliisi sanoi ettei koskaan ole ollut sen koulun oppilas. Ihan suunnitelma sillä on ollut tälle teurastamiselle poliisin mukaan
Missä on sanottu että on ollut tuonne koululle menossa? Eikös se koulu ole jossain tien varrella. Ja siinä kiinniottovideossa oli kävelykadulla. Ei missään ole tullut ilmi minne menossa.
Ei ihan kauhuvanhemmat voi olla, kun ampuja halusi tavata vanhempansa, varmasti hakea lohtua heiltä.
"Uutta tietoa poliisilta: Kouluampumisesta epäilty 12-vuotias sai tavata vanhempansa ensimmäistä kertaa
- Huomioimme tietenkin lapsen tarpeen tavata vanhempansa, mutta esitutkinta on erittäin tärkeä suorittaa asianmukaisesti, Hyvärinen sanoi.
Tänään Hyvärinen kertoi MTV:lle, että lyhyt tapaaminen valvotussa tilassa on järjestynyt.
- Tässä vaiheessa, kun esitutkinta on kesken, hän on saanut tavata vanhempansa valvottuna tietyssä tilanteessa. Yhteiseloa vanhempien kanssa ei voi kuvitella tässä vaiheessa ennen kuin kaikki osalliset on kuulusteltu."
Vierailija kirjoitti:
Perheystävän mukaan toivo Vantaan kouluampumisessa loukkaantuneen tytön toipumisesta on pieni.
- Tytön vointi on aika huono, myös lääkäreiden mukaan, toteaa tytön perheystävä IS:lle vanhempien luvalla.
- Voinnissa ei ole tapahtunut edistystä, ehkä jopa huonompaan. Voimme vain odottaa, mitä tapahtuu, perheystävä sanoi torstaina.
Ei olisi kannattanut kiusata. 😞
Eli se olisi sinullekin todellisena kiusaajana oikea ratkaisu ja rangaistus? Sinähän täysin tahallisesti leimaat lapsia pahoiksi ja hyväksyt murhan vaikka tosiasiassa et tiedä kokonaisuudesta juuri mitään.
Miksi 12 vuotias varmuudella osaisi osoittaa aseensa "oikeaan osoitteeseen" kun ei aikuisetkaan yleensä osaa?
Mitä jos ampuja itse olikin kiusaaja? Mitä jos kiusaaja onkin itse kiusaamisen uhri? Jos kerran kiusaaminen oikeuttaa tappamisenkin niin onko kiusaaminenkin ihan ok jos on itse myös kiusattu? Ymmärrätkö miten tästä aiheutuu järjetön kehä? Kiusattu voi kiusata tai tappaa koska on kiusaamisen uhri, ja sitten hänen uhrinsa voi tehdä saman.