Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Petteri Orpo haluaa leikata ja leikata että lapsilla on vieläkin huonommat oltavat

Vierailija
03.04.2024 |

On kuitenkin "järkyttynyt" aina kun sillä saa irtopisteitä.

Kommentit (138)

Vierailija
81/138 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänne tulleiden ulkomaalaisten elättäminen on niin suuri kuluerä, että muista menoista on nyt pakko leikata.

Ajattelutapa, jossa Suomeen tulee ihmisiä muualta maailmasta elätettäväksi, on osoittautunut kestämättömäksi. Täällä on kuitenkin vain rajallinen määrä resursseja, eikä meidän suomalaisten siten ole mahdollista elättää alati kasvavaa tulijajoukkoa ilman laajoja leikkauksia hyvinvoinnistamme.

Missähän vaiheessa tajuat, että Suomessa on aivan liikaa vanhuksia suhteessa nuorempiin ikäpolviin. Ei ole ketään hoitamaan vanhuksia. Tänne olisi pakko saada lisätyövoimaa, että mitenkään pystyisimme selviytymään suurten ikäluokkien haasteista. 

Vai työvoimaa!!! Kai ymmärrät että tulijat aiheuttavat miljardien nettomenot vuosittain. Ja nuo menot vain lisääntyvät.

Mutta Satosella jo pippeli jöpöttää kun ajattelee kaikkea sitä orjatyövoimaa mitä olisi omissa fimoissa

Vierailija
82/138 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanna Marin haluaa uuden laukun ja takin. 

Miten tämä liittyy aiheeseen? Sanna Marin ei ole vuoteen ollut pääministerinä. Ihan vaan tiedoksi.

Sanna Marin jätti kuin lehmä läjänsä niitylle ja kirmasi vapauteensa. Kuraa jätti.

Perustelut. Ne sinulta vielä puuttuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/138 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä nyt on työttömät, sairaat ja muut köyhät leikkausten kautta päässeet pienentämään valtion velkataakkaa. Mutta mihin on unohdettu ns. normaalit työssäkäyvät hyvää palkkaa saavat. Meillä olisi eniten mistä antaa, mutta miten. Verohelpotusta vaan tulee, mutta miten tukea näitä leikkaustalkoita. Sittä ei Orpo eikä Purrakaan ole vielä keksinyt.

Vierailija
84/138 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä 6-vuotias jo osaa poimia kurkkuja. Itse on elanto tienattava. Suomi ei voi elää enää velaksi.

Terveisin Kokoomus

Wolt-kuskiksi sitten yläasteiässä. Lapsi saa samalla liikuntaa ja raikasta ulkoilmaa. 

Mä tein maatilalla hommia lapsena ekaluokkalaisesta asti. Ootteko te vasemmistolaiset siks niin laiskoja ku työnteko on teille kauhistus ja ootte ollu kaikki lapsuutenne kesät kaupungissa kerrostalossa tekemättä mitään?

Se on kuule hiukan eri asia olla papan maatilalla vähän "töissä". Olen jakanut lehtiä ja kaitsenut lapsia, mutta en kuusivuotiaana kuten kehitysmaiden lapset.

<

Haluaisitko sä olla heinäntekijä?

Vierailija
85/138 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan voi luulla, että estämällä työn tekemistä ja luomalla kannustinloukkoja saadaan säästöjä valtiolle? Miten kukaan voi olla niin t y h ,, mä?

Vierailija
86/138 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä nyt on työttömät, sairaat ja muut köyhät leikkausten kautta päässeet pienentämään valtion velkataakkaa. Mutta mihin on unohdettu ns. normaalit työssäkäyvät hyvää palkkaa saavat. Meillä olisi eniten mistä antaa, mutta miten. Verohelpotusta vaan tulee, mutta miten tukea näitä leikkaustalkoita. Sittä ei Orpo eikä Purrakaan ole vielä keksinyt.

Jääkö sulle enemmän rahaa? Minä tienaan ainakin tuplasti keskiverto suomalaiseen nähden ja ei minulle ainakaan jää. Kiinteistöveron korotuksen jälkeen ollaan plus miinus nollilla.

En tienaa riittävästi että veronkevennykset osuisi minun tuloluokkaan. Olisinpa Häkämiehen liksoilla. Helposti toista kymmentä tonnia lisää nettoa tulee vuodessa sinne.

Vierailija
87/138 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siellä ennen Mariinia olleissa hallituksissa oli kokoomuskin velkaa ottamassa. Ei ne velat ainoastaan koronasta ja Ukrainan sodan aiheuttamista hankaluuksista johtuneet.

Vierailija
88/138 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siellä ennen Mariinia olleissa hallituksissa oli kokoomuskin velkaa ottamassa. Ei ne velat ainoastaan koronasta ja Ukrainan sodan aiheuttamista hankaluuksista johtuneet.

On siellä ollu SDP:kin. SDP oli vaan joku 16 vuotta oppositiossa 1945-1987

Vierailija
89/138 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienituloisena perheenä pärjää ihan hyvin. 

Henki pihisee vielä...

Vierailija
90/138 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Petterilläkin on lapsia ja samoin meillä muillakin kokoomuslaisilla. Miksi te yritätte vääntää asiat niin, että lapsia olisi vain persaukisilla?

Ne on niitä parempia lapsia.

Vierailija
91/138 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Li Andersson on ollu opetusministeri 2019-2023. Nyt koulut on ollu vajaan vuoden Anna-Majan vastuulla.

Ei tästä nyt ihan Orpoa voi vastuuttaa.

Hallitus on retoriikallaan lisännyt kylmää ilmapiiriä, mm Purra: "empatia ei kuulu politiikkaan"...

Vierailija
92/138 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa velasta on sellaisten hallitusten ottamaa, jossa kokoomus on ollut mukana. Niin kuin nytkin ottavat enemmän velkaa kuin edellinen hallitus otti. Äänestivät myös oppositiosta käsin velanoton puolesta uudestaan ja uudestaan sekä varjobudjeteissaan, joten turhaa vastuun pakoilua ja muiden syyttämistä omista huonoista päätöksistä mitä nyt tekevät, tämä "edellinen hallitus sitä, edellinen hallitus tätä."

Vierailija
93/138 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa velasta on sellaisten hallitusten ottamaa, jossa kokoomus on ollut mukana. Niin kuin nytkin ottavat enemmän velkaa kuin edellinen hallitus otti. Äänestivät myös oppositiosta käsin velanoton puolesta uudestaan ja uudestaan sekä varjobudjeteissaan, joten turhaa vastuun pakoilua ja muiden syyttämistä omista huonoista päätöksistä mitä nyt tekevät, tämä "edellinen hallitus sitä, edellinen hallitus tätä."

Ja seuraavassa ketjussa sama jatkuu. Marinin velka Marinin holtiton rahankäyttö blaa blaa

Vierailija
94/138 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertaista. Sinulla on enemmän rahaa käytössä --> kulutat enemmän --> yhteiskunta pyörii. Kyllä minäkin voisin tukea suomalaista tuotantoa ostamalla enemmän suomalaista ruokaa esimerkiksi, jos jäisi enemmän rahaa käteen.

Vierailija
95/138 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riikka ja Petteri on nyt muka niin järkyttyneitä ja huolissaan lapsista. Vaikka ei niitä kiinnosta että toimillaan ajaa vaan lisää lapsia köyhyyteen. Itse olin köyhästä perheestä ja sen takia kiusattiin koulussa. Kun ei ollut niitä uusia vaatteita jne. Mun äiti oli yrittäjä, joten todellakin teki töitä ja yritti parhaansa mukaan elättää meidät. Nämä nykyiset toimet aiheuttaa lisää eriarvoisuutta ja lisää kiusaamista. Itsekin olen ollut pienituloinen ja nyt koitan sieltä nousta, ihan jo omien lasten takia. Mutta kovasti hallitus haluaa sitä vaikeuttaa. Valmistun uuteen ammattiin ja olisin halunnut vuoden parin päästä jatkaa korkeakouluun, mutta aikuiskoulutus tuki vietiin pois. Eli tuskin onnistuu. 

Vierailija
96/138 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Orpo jatkaa Marinin näyttämällä tiellä. 

Siirtyikö Orpo demareihin?

Vierailija
97/138 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Petteri Orpo ja Kokoomus väkisin aikovat kuskata Suomeen puoli miljoonaa kehitysmaalaista paskaduuneja paskalla palkalla painamaan ja sitten sossun elätettäviksi päätymään??!!!

Vierailija
98/138 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri toissapäivänä lapsilisiä NOSTETTIIN.

Vierailija
99/138 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanna Marin haluaa uuden laukun ja takin. 

Miten tämä liittyy aiheeseen? Sanna Marin ei ole vuoteen ollut pääministerinä. Ihan vaan tiedoksi.

Sanna Marin jätti kuin lehmä läjänsä niitylle ja kirmasi vapauteensa. Kuraa jätti.

Kyllä tämä kura on jo ihan viimekesän laidunkamaa. Purran, Orpon ja Satosen jätöksiä etupäässä. Varo tosiaan, ettet liukastu paksaan, Rydman tulee hihittelemään sulle vahingoniloisena.

Vierailija
100/138 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyaikana ei ole oikeaa köyhyyttä Suomessa. Pelkästään saamattomuutta ja laiskuutta. Vai moniko teistä valittajista on joutunut lapsena jänis- tai oravakeittoa syömään?

Ihan noin herkullisia ruokia en 90-luvun lamassa saanut. Makaronivelli oli viikoittaista apetta. Ilman kunnollista kouluruokaa en olisi saanut tarpeeksi ravintoa,äiti oli poissa kotoa aamusta myöhäiseen iltaan ja usein humalassa kotiin hoiperellen tuli töistä ja viikonloput kännissä tottakai. Pikkuveljeni kanssa istui baareissa joista sitten yritin ala-aste ikäisenä heitä hakea pois. Sellaista ihanaa lapsuutta. Koulukiusattukin olin,mutta alistuminen oli ainoa ratkaisuni-aseeseen olen ajatellut tarttua vasta näin aikuisiällä vir kanilk kien potkittua minua ja lapsiani päähän sen verran että itsemur ha alkoi houkuttaa. Ei täällä koskaan ole voinut hyvin kuin murto-osa väestöstä,se rikkain ja rikollisin muut tieltään polkeva osa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi