Petteri Orpo haluaa leikata ja leikata että lapsilla on vieläkin huonommat oltavat
On kuitenkin "järkyttynyt" aina kun sillä saa irtopisteitä.
Kommentit (138)
Vierailija kirjoitti:
Edellisen hallituksen aikana pahoinvointi kaikissa ikäryhmissä kasvoi. Nykyinen hallitus joutuu entistä pienemmillä varoilla luotsaamaan valtiontaloutta. Vastuu lapsista on ensisijaisesti vanhemmilla, sitten kouluilla ja päiväkodeilla. Suomessa on paljon saatavilla keskusteluapua, auttavia puhelimia ym on pilvin pimein. Vielä valtion pitäisi lisää näitä järjestää ? Mihin tässä lisää rahaa tarvitaan, järjenkäyttö ja se että vaivautuu asioita tekemään riittää. Mut vanhemmat ei vaan jaksa ohjata ja seurata jälkikasvuaan tarpeeksi eikä kukaan muukaan oikeasti välitä niin paljon että asioihin puututtaisiin, helpompi huutaa valtiota apuun kuin itse ottaa vastuuta.
Miten ne (vapaaehtoisten vastuulla olevat) puhelimet auttavat siihen, kun vanhempi on esim. sairastunut työkykyä alentavaan sairauteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhempien vastuu ja kotikasvatus ei vaadi yhtään rahaa, vaan se vaatii järkeä, kiinnostusta ja vaivannäköä.
Älkää syyttäkö hallitusta nyt tästä asiasta. Jokainen kantaa itse vastuun lapsensa kasvatuksesta! Se ei kysy euroakaan rahaa.
Olet ihan oikeassa, mutta jos vanhemman omat voimavarat ovat syystä tai toisesta vähissä voi se järki, kiinnostus ja vaivannäkökin olla vähissä. Työttömyys, osa-aikatyö, pienipalkkainen työ, useamman työn tekeminen... Kaikki kiteytyy lopulta siihen rahaan ja rahan riittävyyteen. Jatkuva painiminen rahaongelmien kanssa on kuluttavaa, väsyttävää ja rikkovaa.
Oletko joskus nähnyt kerjäläisen, joka lopettaisi kerjäämisen jos kippoon heittää 20€. Ei lopeta. Eikä 100€ muuta mitään. Innostu
Hän itse päätti lisääntyä, joten hoitanee siitä riskistä syntyneet kulut itse. Koulutus, neuvola, asuminen, ruoka ja päivähoito jo maksetaan. Ei varmaan ole kohtuuton vaatimus, että jotain kuluja hoitaisi ihan itsekin kun kerran on jälkeläisiä maailmaan synnyttänyt. Sehän ei ole mikään velvollisuus tai pakko, vaan täysin itse valittu vaihtoehto. Ehkäisy, abortti ja adoptio ovat ne kolme muuta vaihtoehtoa, joten ei pidä uhriutua etteikö vaihtoehtoja lisääntymiselle tai esim. yh-vanhemmuudelle olisi.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on ihan tutkittu juttu, että rahan antaminen ongelmaperheisiin ei lisää heidän hyvinvointiaan. Tuista leikatut rahat pitää kohdentaa muihin lapsiperhepalveluihin,jotka näitä ihmisiä voisi hyödyttää.
Saisikos linkin, kiitos.
Meillä ei ollut nettejä, kännyköitä lapsuudessa. Hyvin vähän telkasta jotain tuli ja vähän katsottiin.
Lievää kiusaamista,nauramista ihan köyhimpien vaatteista mutta sellaisia ihan sekopäistä, täysin tunteetonta uhkailua ja väkivallan uhkaa en kokenut ala-asteella. Yläasteella saattoi olla läpsimistä ja tönimistä. Jatko opinnoissa ei ollut enää mitään kiusaamista kun oli murkkuiästä vähän henkisesti kasvettu.
Suurin osa oli köyhistä kodeista.
Joku muu syy nykyajan pahoinvointiin on kuin köyhyys.
Vapisiko Petterin ääni vai oliko se Riikalle kirjoitettu rooli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä 6-vuotias jo osaa poimia kurkkuja. Itse on elanto tienattava. Suomi ei voi elää enää velaksi.
Terveisin Kokoomus
Wolt-kuskiksi sitten yläasteiässä. Lapsi saa samalla liikuntaa ja raikasta ulkoilmaa.
Mä tein maatilalla hommia lapsena ekaluokkalaisesta asti. Ootteko te vasemmistolaiset siks niin laiskoja ku työnteko on teille kauhistus ja ootte ollu kaikki lapsuutenne kesät kaupungissa kerrostalossa tekemättä mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänne tulleiden ulkomaalaisten elättäminen on niin suuri kuluerä, että muista menoista on nyt pakko leikata.
Ajattelutapa, jossa Suomeen tulee ihmisiä muualta maailmasta elätettäväksi, on osoittautunut kestämättömäksi. Täällä on kuitenkin vain rajallinen määrä resursseja, eikä meidän suomalaisten siten ole mahdollista elättää alati kasvavaa tulijajoukkoa ilman laajoja leikkauksia hyvinvoinnistamme.
Missähän vaiheessa tajuat, että Suomessa on aivan liikaa vanhuksia suhteessa nuorempiin ikäpolviin. Ei ole ketään hoitamaan vanhuksia. Tänne olisi pakko saada lisätyövoimaa, että mitenkään pystyisimme selviytymään suurten ikäluokkien haasteista.
Muuttaisitko itse Suomeen ja jos niin miksi? Jokainen hallituksen päätös on viesti maahantuloa suunnitteleville että ei kannata, täällä ei ole mitään turvaa kohta mistään mitä ihminen voi perheineen tarvita. On paljon helpompi jäädä Saksaan ja palkkaakin saa tuplat eikä siellä hallitus vihaa tavallisia työssäkäyviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhempien vastuu ja kotikasvatus ei vaadi yhtään rahaa, vaan se vaatii järkeä, kiinnostusta ja vaivannäköä.
Älkää syyttäkö hallitusta nyt tästä asiasta. Jokainen kantaa itse vastuun lapsensa kasvatuksesta! Se ei kysy euroakaan rahaa.
Olet ihan oikeassa, mutta jos vanhemman omat voimavarat ovat syystä tai toisesta vähissä voi se järki, kiinnostus ja vaivannäkökin olla vähissä. Työttömyys, osa-aikatyö, pienipalkkainen työ, useamman työn tekeminen... Kaikki kiteytyy lopulta siihen rahaan ja rahan riittävyyteen. Jatkuva painiminen rahaongelmien kanssa on kuluttavaa, väsyttävää ja rikkovaa.
Oletko joskus nähnyt kerjäläisen, joka lopettaisi kerjäämisen jos kippoon heittää 20€. Ei lopeta. Eikä 100€ muuta mitään. Innostuu vaan.
Pitää saada koko homma nyt
Lapsia ei noin vain jaella rikkaisiin perheisiin kuin saduissa ja jossain epäinhimillisissä diktatuureissa ehkä. Lapset eivät ole tavaroita vaan ihmisiä ja Suomi edelleen demokratia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänne tulleiden ulkomaalaisten elättäminen on niin suuri kuluerä, että muista menoista on nyt pakko leikata.
Ajattelutapa, jossa Suomeen tulee ihmisiä muualta maailmasta elätettäväksi, on osoittautunut kestämättömäksi. Täällä on kuitenkin vain rajallinen määrä resursseja, eikä meidän suomalaisten siten ole mahdollista elättää alati kasvavaa tulijajoukkoa ilman laajoja leikkauksia hyvinvoinnistamme.
Missähän vaiheessa tajuat, että Suomessa on aivan liikaa vanhuksia suhteessa nuorempiin ikäpolviin. Ei ole ketään hoitamaan vanhuksia. Tänne olisi pakko saada lisätyövoimaa, että mitenkään pystyisimme selviytymään suurten ikäluokkien haasteista.
Mitäs ne satatuhatta työtöntä ovat?
Miksei ne voi kouluttautua jos kerran ulkomailta tulevat pantaisiin koulutukseen ja töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orpo jatkaa Marinin näyttämällä tiellä.
Orpo laittaa vielä suuremman vaihteen silmään kuin Marin.
Marinin hallitus otti velkaa, mutta Orpon hallitus ottaa vielä enemmän velkaa.
Se on sitä parempaa kokoomuslaista velkaa.
Se on velkaa millä maksetaan sannulin sekovelkailua.
Voihan sitä itseään noinkin pettää.
On hyvä muistaa, että edellisen opposition varjobudjetti oli 37mrd €. Hallitus otti 40mrd.
Näin ollen ei ole oikeastaan mitään väliä, mikä kokoonpano olisi ollut hallituksessa. Velkaa olisi tullut samalla mitalla. Voidaan siis arvioida, että viime hallitus hoiti homman hyvin, samalla pidettiin huolta heikoista ja koulutuksesta. Nyt riisutaan kaikki ja tuhotaan suomea. Velkaa otetaankin sitten 50mrd.
Miten näitä lukuja pitäisi käännellä, että oikeisto saisi paremmat paperit kuin edellinen hallitus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko joskus nähnyt kerjäläisen, joka lopettaisi kerjäämisen jos kippoon heittää 20€. Ei lopeta. Eikä 100€ muuta mitään. Innostu
Velvollisuus ja vastuu lasten elatuksesta on aina vanhemmilla. Ei yhteiskunnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ulkomainen lisätyövoima Kelan palkkalistoilla ei mitenkään vähennä valtion talousongelmia.
Kelan työttömyysetuuksista jopa 48 % menee vieraskielisille - Asiantuntija: "Hurjasti yliedustettuina"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä 6-vuotias jo osaa poimia kurkkuja. Itse on elanto tienattava. Suomi ei voi elää enää velaksi.
Terveisin Kokoomus
Wolt-kuskiksi sitten yläasteiässä. Lapsi saa samalla liikuntaa ja raikasta ulkoilmaa.
Mä tein maatilalla hommia lapsena ekaluokkalaisesta asti. Ootteko te vasemmistolaiset siks niin laiskoja ku työnteko on teille kauhistus ja ootte ollu kaikki lapsuutenne kesät kaupungissa kerrostalossa tekemättä mitään?
Se on kuule hiukan eri asia olla papan maatilalla vähän "töissä". Olen jakanut lehtiä ja kaitsenut lapsia, mutta en kuusivuotiaana kuten kehitysmaiden lapset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai työvoimaa!!! Kai ymmärrät että tulijat aiheuttavat miljardien nettomenot vuosittain. Ja nuo menot vain lisääntyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisin Kokoomus
Se on kuule hiukan eri asia olla papan maatilalla vähän "töissä". Olen jakanut lehtiä ja kaitsenut lapsia, mutta en kuusivuotiaana kuten kehitysmaiden lapset.
Vähemmän fyysistä wolt-kuskin työ on ku heinänteko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisin Kokoomus
Vähemmän fyysist
Haluaisitko olla Wolt-kuski? 60 tunnin työviikko eikä palkka riitä asumiseen. Kokoomuslaisten unelmaa?
Olette ihan hirveitä ihmisiä kommentteinenne. Kaikkea hyvää jatkoon, elämän kolhujen kohtaaminen henkilökohtaisesti olisi todennäköisesti teille liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Edellinen huuhaa-hallitus runnoi väkisin läpi hyvinvointialue uudistuksen. Lisääntyikö hyvinvointi tai paraniko palvelut? EI, saatiin lisää byrokratiaa ja kustannukset pomppas roimasti.
Jos meillä laitteisiin jo olemassa oleva terveydenhuolto kuntoon niin se kyllä palvelisi hyvin näilläkin rahoilla. Koko ajan huudetaan lisää rahaa mutta rahat häviää tehottomuuteen
Ja väliportaisiin! Voisi olla selkeä johto, läpinäkyvyys, kuunnella työntekijöitä, käytäntöä teorian sijaan. Nyt rahaa on mennyt turhiin konsultteihin, tietojärjestelmiin, erillisiin osiin jotka ei sovi toisiinsa. Saattaa olla sitäkin etten vaivaa muita tällä ettei ne vaan luule, etten osaa työtäni. Hölmöläiset kantaa säkillä valoa. Liikaa tyhjäkäyntiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai työvoimaa!!! Kai ymmärrät että tulijat aiheuttavat miljardien nettomenot vuosittain. Ja nuo menot vain lisääntyvät.
Kotoutumiseen pitää tietysti panostaa. Kyllä he haluavat töihin, jos vaan töitä annettaisiin!
Miten sinä ratkaisit tämän vanhusongelman? Ottaisitko omaan kotiisi vaikka muutaman dementikon hoitoon?
Ihan mahdoton ajatus tyhjäntoimittajille, että ryhtyisivät tekemään asioidensa eteen mitään :D Ei voi muuttaa, ei kouluttautua, ei mennä sote-alalle jossa kaikille olisi töitä, ei yötöihin, hanttihommiin, perustaa omaa toiminimeä... Hamaan tappiin pitäisi raha kilahtaa tilille tekemättä mitään. Vaan eipä kolahda enää. Nyt saatte nousta sohvalta ja tehdä itsekin jotain. Tai matkaa kernaasti sohvalla, mutta se tapahtuu taivasalla