Mikä sinällään täysin harmiton tapa ärsyttää sinua suunnattomasti?
Kertokaa, mikä muiden ihmisten tapa, joka sinällään on täysin mitätön saa teidät näkemään punaista? Nimenomaan sellaiset asiat, joihin joku muu ei kiinnittäisi mitään huomiota, mutta saa teidät kihisemään.
Aloitan: Korpeaa kun ihmiset ajavat kyläreissuilla autonsa aivan isäntäväen ulko-oven eteen. Talossamme on varsin iso tontti ja autopaikat hieman sivumpana, tästä huolimatta jotkut vieraat ajavat autonsa melkein porstuaan asti. Tulevat kuin kuninkaalliset. Itselleni talon sisäänkäynti ja sen lähialue on varattu ihmisten liikkumiselle ja ovella pitää olla hengitystilaa. Esimerkiksi mökillä auto ajetaan ovelle kantamusten lastaamisen ja purkamisen ajaksi, muuna aikana se pysäköidään kauemmas.
Koomista on, että sama asia ärsytti aikoinaan äitiäni aivan valtavasti ja hän jupisi toisinaan muutamien sukulaisten invaasioita pihaamme. Hyvä kun oven pystyi avaamaan ennen kuin törmäsi peltilehmään. Nuorempana en kiinnittänyt asiaan mitään huomiota, mutta iän myötä alkoi näemmä harmittaa minuakin!
Kommentit (201)
Perussuomalaisilla on Jyväskylän kaupunginvaltuustossa menossa ihan oma r a s i s t i n e n ja syrjivä show niin kulttuuria, m a a h a n m u u t t a j i a kuin seksuaalivähemmistöjäkin kohtaan, kertoo eräs Kokoomuksen kaupunginvaltuutettu.
Hän kritisoi rajoittamattomia puheenvuoroja, jotka johtavat siihen, että yksi ihminen saattaa ottaa yhdestä aiheesta kahdeksan kolmen minuutin puheenvuoroa, ja päälle tulevat vielä puolueen omat kommentit.
-Saatetaan kuunnella jotain r a s i s t i s t a sontaa 1,5-2 tuntia, ja se ei etene mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää se, kun ihmiset pysäköi autonsa parkkipaikalla toisen auton viereen niin, että autoon mennessä en meinaa millään saada kuskinovea niin auki, että sisään mahtuisin. Ja lisäksi polveni ovat niin kipeät, että pitäisi ovi saada kunnolla auki. Kaikilla ei vaan ole hahmotuskykyä arvioida autojen etäisyyttä.
Ei ne muut pysäköijät tiedä, että sulla on polvet kipeät. Hanki invakortti tai pysäköi autosi reunapaikalle. Ja valita niille, jotka ovat päättäneet parkkiruutujen leveyden.
Ihmiset,jotka ärsyyntynyt pikkujutuista ja sanovat sen ääneen.
Esim.työkaveri ärsyyntyy,jos kokoushuoneen edellinen käyttäjä on jättänyt kyniä pöydälle tai tuolit vinuun.
Minusta niiden paikalleen laitto on vaivatonta,mutta työkaverin valituksen kuuntelu ("miten voi olla tällaisia ihmisiä kälä kälä") rasittavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, kun käy laatikolla tai kaapilla, niin ei voi sulkea niitä kunnolla, vaan jättää ne rempottamaan puolitiehen.
Tämä juuri. Vaimo tekee sitä koko ajan ja saa kulkea perässä kuin pikkulapselle.
No 😠
Minä vaimo leivon, käyn kaapilla tämän tästä, en viitsi taikinaisin käsin availla ovia. Puoliso saattaa kesken kaiken tulla keittiöön ja alkaa sulkea ovia.
Arrrggghhh
Taikinaisin käsin siis rompit kaapeista kesken leivonnan niitä purnukoita, pussukoita ja astioita? Voin vaan kuvitella, miten hirveitä ne näyttävät teillä 😬. Ja todella hygieenistäkin sitten sen romppimisen jälkeen upottaa ne kädet uudelleen sinne taikinaan 🤢...
Miksi sinä vaimo et osaa leipoessa ottaa kaikkea tarvittavaa esille jo ennen aloittamista, kuten normaalit ihmiset tekevät? Ei haittaa tuon taivaallista mitkään suljetut kaapitkaan.
Vierailija kirjoitti:
Se, kun jäädään kaikenlaisiin kulkuväylien kapeikkoihin, liukuportaiden päähän ja vastaaviin paikkoihin pitämään torikokousta. Varsinkin varttuneempi väki tätä harrastaa. Muutama askel sivummalle, ja kaikilla olisi helpompaa.
Tämä! Kannattaa ottaa tavaksi kulkea siitä porukan keskeltä ja luonnollisesti saat tietysti yskän puuskan juuri sillä hetkellä. "Vitsit tätä koronaa..."
Tähän samaan kastiin lukisin myös ne ärsyttävät jalkakäytävien valtaajat, jotka levittäytyvät koko kulkureitin leveydelle. Täällä sitä harrastaa eritoten pakolais-/maahanmuutt.perheet... Keskeltä vaan läpi ja tiivis mulkaisu kaupan päälle. Oppikaatten tavoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä soitan työkseni ihmisille, jotka ovat jättäneet soittopyynnön meille ja v*tuttaa ihan armottomasti tämä tapa jossa vastaanottaja vastaa puhelimeen mutta ei sano mitään :D Siinä sitten arvuuttelet että sanotko sen koko litanian että "Metti Möttönen täältä Metsävirastosta päivää, olit soitellut" vai onko joku esim. vahingossa avannut linjan tajuamattaan tai käveleekö linja auki parempaan paikkaan. Nuoret aikuiset tuppaa tätä tekemään, ilmeisesti sen takia että epäilevät soittajan olevan jonkinlainen huijaus.
Minun miehelläni on semmoinen ärsyttävä tapa, että kun hän soittaa minulle ja minä vastaan esim Moi, niin olettaisin että hän sanoo sen jälkeen asiansa,mutta hän on ihan hiljaa. Myös minä olen hiljaa kun odotan että hän puhuu minulle kun kerta soitti. Hetken päästä hän huutelee: Haloo ootko siellä? Aarrrgghhh. Ja tätä tapahtuu usein.
Apua, mitä miehesi siis olettaa tapahtuvan?? Miksi hän soittaa jos ei ole mitään sanottavaa? 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, kun jäädään kaikenlaisiin kulkuväylien kapeikkoihin, liukuportaiden päähän ja vastaaviin paikkoihin pitämään torikokousta. Varsinkin varttuneempi väki tätä harrastaa. Muutama askel sivummalle, ja kaikilla olisi helpompaa.
Tämä! Kannattaa ottaa tavaksi kulkea siitä porukan keskeltä ja luonnollisesti saat tietysti yskän puuskan juuri sillä hetkellä. "Vitsit tätä koronaa..."
Tähän samaan kastiin lukisin myös ne ärsyttävät jalkakäytävien valtaajat, jotka levittäytyvät koko kulkureitin leveydelle. Täällä sitä harrastaa eritoten pakolais-/maahanmuutt.perheet... Keskeltä vaan läpi ja tiivis mulkaisu kaupan päälle. Oppikaatten tavoille.
Myös kauppojen ulko-ovien eteen levittäytyvät porukat. "Terve terve! Martti ja Pirjo, pitkästä aikaa! Ai teillä on koko porukka mukana? Mekin otettiin nämä nuorimmaiset mukaan kauppaan. Mitäs teille muuta kuuluu?"
Siinä sitten iloisesti vaihtavat kuulumisiaan ja tukkivat kärryineen ja lapsineen koko ulko-oven edustan. Seuraavan kerran ajan vaan kärryillä läpi tällaisesta ryhmittymästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä soitan työkseni ihmisille, jotka ovat jättäneet soittopyynnön meille ja v*tuttaa ihan armottomasti tämä tapa jossa vastaanottaja vastaa puhelimeen mutta ei sano mitään :D Siinä sitten arvuuttelet että sanotko sen koko litanian että "Metti Möttönen täältä Metsävirastosta päivää, olit soitellut" vai onko joku esim. vahingossa avannut linjan tajuamattaan tai käveleekö linja auki parempaan paikkaan. Nuoret aikuiset tuppaa tätä tekemään, ilmeisesti sen takia että epäilevät soittajan olevan jonkinlainen huijaus.
Minun miehelläni on semmoinen ärsyttävä tapa, että kun hän soittaa minulle ja minä vastaan esim Moi, niin olettaisin että hän sanoo sen jälkeen asiansa,mutta hän on ihan hiljaa. Myös minä olen hiljaa kun odotan että hän puhuu minulle kun kerta soitti. Hetken päästä hän huutelee: Haloo ootko siellä? Aarrrgghhh. Ja tätä tapahtuu usein.
Ei vittuu miten ärsyttävää, tää on myös oma lajinsa: ihmiset jotka soittaa, mutta odottaa et toinen a) aloittaa ja b) ylläpitää keskustelun. Eli kun vastasin, sain työn.
Sormien nuoleskelu, joskus jopa äänien kera. Ja jopa ruokaohjelmissa! Tai samasta lusikasta ruokaa maistetaan koko porukan voimalla...
Vierailija kirjoitti:
Sormien nuoleskelu, joskus jopa äänien kera. Ja jopa ruokaohjelmissa! Tai samasta lusikasta ruokaa maistetaan koko porukan voimalla...
Tähän samaan sarjaan kuuluu äänekäs pusuttelu, jonka päättyessä sanotaan mmmmuisk. Yök
Kun seisovassa pöydässä käyttäydytään kuin ei olisi koskaan ennen ruokaa nähnyt ja otetaan iso määrä ruokaa riippumatta onko se liikaa niin että tulee sen syömisestäkin jo huono olo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, kun käy laatikolla tai kaapilla, niin ei voi sulkea niitä kunnolla, vaan jättää ne rempottamaan puolitiehen.
Tämä juuri. Vaimo tekee sitä koko ajan ja saa kulkea perässä kuin pikkulapselle.
No 😠
Minä vaimo leivon, käyn kaapilla tämän tästä, en viitsi taikinaisin käsin availla ovia. Puoliso saattaa kesken kaiken tulla keittiöön ja alkaa sulkea ovia.
Arrrggghhh
Taikinaisin käsin siis rompit kaapeista kesken leivonnan niitä purnukoita, pussukoita ja astioita? Voin vaan kuvitella, miten hirveitä ne näyttävät teillä 😬. Ja todella hygieenistäkin sitten sen romppimisen jälkeen upottaa ne kädet uudelleen sinne taikinaan 🤢...
Miksi sinä vaimo et osaa leipoessa ottaa kaikkea tarvittavaa esille
No. Vaimo vähän liioitteli ja oikoi. Kun leivon ja uuni on kuuma, laitan jälkilämpöön ruokaa paistumaan. Siis: avaan kuivatavarakaappien ovet, otan tarvittavat esille, teen taikinan nousemaan. Pesen kädet. Otan kaapista vaik makaroonia ja mausteita. Paistan jauhelihan. Pesen kädet. Leivon pullat nousemaan. Pesen kädet. Otan jääkaapista maidon ja kananmunat (jääkaapin ovi on toki suljettu). Pullat uuniin. Makaroonilaatikko valmiiksi. Pullat uunista, raesokeria kuivakaapista pullien päälle.
Jotenkin näin homma etenee... joku käsienpesu saattoi jäädä pois. Ehkä vielä otan kuivakaapista hernepussin ja laitan likoamaan huomista keittoa varten.
Koko tämän ajan on kaapin ovet auki, ehkä myös kuivauskaappi, kun tarvitsen kulhoa, mittaa, lusikkaa...
Jätetään sanomalehti levälleen pöydälle.
Vierailija kirjoitti:
Kun kirjaston kirjan kulma taitetaan merkiksi, ärsyttävä tapa
Minua ärsyttää sivujen välistä putoilevat vanhat lainauskuitit ja epämääräiset lippulappuset, joita edelliset lainaajat ovat käyttäneet kirjanmerkkeinä.
Asioiden unohtelu ja niihin suhtautuminen hällä väliä-asenteella, vaikka unohtelu vaikeuttaa muiden elämää. Sen verran pitää olla käytöstapoja ja toisen arvostamista, että edes pahoitellaan unohtunutta asiaa.
Kyllä ne väärän "tiedon" levittäjät on niitä kiusaajia. Uhreina naiset ja miehet, joita on "erikokoisia".
Ne tarvittavat ainekset otetaan sieltä kaapista valmiiksi esille, ennen kuin aloitetaan leipominen. Puhtain käsin.
Vierailija kirjoitti:
Ne tarvittavat ainekset otetaan sieltä kaapista valmiiksi esille, ennen kuin aloitetaan leipominen. Puhtain käsin.
Jos 'vaimolle' vastasit, lisäkommentti ylempänä.
Sanon puolisolle, joka ovia sulkee tämän 'taikinaisin sormin' tarinan