Mikä sinällään täysin harmiton tapa ärsyttää sinua suunnattomasti?
Kertokaa, mikä muiden ihmisten tapa, joka sinällään on täysin mitätön saa teidät näkemään punaista? Nimenomaan sellaiset asiat, joihin joku muu ei kiinnittäisi mitään huomiota, mutta saa teidät kihisemään.
Aloitan: Korpeaa kun ihmiset ajavat kyläreissuilla autonsa aivan isäntäväen ulko-oven eteen. Talossamme on varsin iso tontti ja autopaikat hieman sivumpana, tästä huolimatta jotkut vieraat ajavat autonsa melkein porstuaan asti. Tulevat kuin kuninkaalliset. Itselleni talon sisäänkäynti ja sen lähialue on varattu ihmisten liikkumiselle ja ovella pitää olla hengitystilaa. Esimerkiksi mökillä auto ajetaan ovelle kantamusten lastaamisen ja purkamisen ajaksi, muuna aikana se pysäköidään kauemmas.
Koomista on, että sama asia ärsytti aikoinaan äitiäni aivan valtavasti ja hän jupisi toisinaan muutamien sukulaisten invaasioita pihaamme. Hyvä kun oven pystyi avaamaan ennen kuin törmäsi peltilehmään. Nuorempana en kiinnittänyt asiaan mitään huomiota, mutta iän myötä alkoi näemmä harmittaa minuakin!
Kommentit (201)
Se, kun jäädään kaikenlaisiin kulkuväylien kapeikkoihin, liukuportaiden päähän ja vastaaviin paikkoihin pitämään torikokousta. Varsinkin varttuneempi väki tätä harrastaa. Muutama askel sivummalle, ja kaikilla olisi helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, kun käy laatikolla tai kaapilla, niin ei voi sulkea niitä kunnolla, vaan jättää ne rempottamaan puolitiehen.
Tämä juuri. Vaimo tekee sitä koko ajan ja saa kulkea perässä kuin pikkulapselle.
No 😠
Minä vaimo leivon, käyn kaapilla tämän tästä, en viitsi taikinaisin käsin availla ovia. Puoliso saattaa kesken kaiken tulla keittiöön ja alkaa sulkea ovia.
Arrrggghhh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseäni ärsyttää myös tuo, että otetaan aina liikaa ruokaa ja jätetään vähän syömättä. Entinen työkaverini teki tätä joka ikisellä lounaalla. Samoin ovien selälleen jättäminen on raivostuttavaa.
Jostain syystä vituttaa myös ihan suunnattomasti, kun ihmiset jättävät esim. Pesukoneisiin tai telkkariin ne ominaisuuksista kertovat tarrat kiinni. Miksi?! Ne ovat mainostarroja ja ne kuuluu poistaa kun kone otetaan käyttöön.
Mua ärsyttää nämä ihan samat :D
Tuo tarrajuttu on kyllä vähän jopa huvittava. Sisustus voi olla viimeisen päälle mietitty harmoninen kokonaisuus, mutta pesukoneen kyljessä komeilee kirkkaanpunainen tarra. Ottakaa ne nyt pois, hyvänen aika sentään. Lähtevätkin ihan helpolla eikä siinä tarrassa ole mitään sellaista tietoa mitä enää tarvitsette.
Suosittelen elämistä itseäsi varten. Sama pätee tavaroihin, osta ne itsellesi, älä seuraavalle omistajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veljeni ryystää ensimmäisen hörpyn kahvikupista ja lopussa imee että saa joka pisaran pois. Hän myös nuolee jäätelölautasen.
Minä nuolen aina jäätelölautasen. Ei hyvää tavaraa kannata lautaseen jättää kuivumaan. Myös jogurttipurkin kannet ja ruokalautasen nuolen aina.
Minä nyt en sentään ruokalautasta nuole..jälkkärikupin voin nuolla ja vaikka jälkkäri ois ruokalautasellakin,voin nuolla,esim.sopan. mitä sitä hyvää ruokaa hukkaamaan. Ja kauhan..
Kuvottavaa. Eläimet nuolee astioita, ihmiset ei.
Kuvottavaa, kun joku antaa koiran nuolla ihmisen ruokalautasen😠
Kuningataräidit! Eli lauma 'lapsiäitejä' - ikä korkeintaan 20 v. Keräännytään vähintään 5 - 6 kärrin voimin ostarin kauppoihin, suosikkina ruokakaupat (Lidl, Prisma). Ei siirrytä, pysytään ringissä ja katsotaan halveeraten muita. Jos asiasta huomauttaa tai pyytää ohitusta, kuulee olevansa lapsivihamielinen. Argh!
Narisevat puhujat ärsyttää. Menkää hyvät narisijat puheterapeutille. Äänihuulenne vaurioituu ennen pitkää.
Vierailija kirjoitti:
Se kun valoristeykseen tullessa niin monet pysäyttävät ensin autonmitan päähän edellisestä, ja sitten kun saavat muut pysähtymään taakseen, alkavat sentti sentiltä hitaasti kuromaan sitä tahallaan jättämäänsä väliä umpeen. Ai vattu että ottaa kupoliin.
Minä olen syyllinen tähän ja siihen on ihan perusteltu syy. Jos joku ajaa perääni, en halua olla liian lähellä edelläolevaa autoa (sen takarenkaat pitää näkyä). Mutta sitten kun takana on vähän jonoa pysähtyneenä, niin peräänajon todennäköisyys on vähentynyt. Itse en kyllä yleensä matele eteenpäin edelläolevaan kiinni, paitsi jos on tosi lyhyet vihreät tiedossa. Hankkikaa automaattiauto, niin ei matelut haittaa :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vocal fry. Eli kun yrittää yhteen hengenvetoon kertoa jonkun pitkän jutun ja erityisesti lauseen lopussa puhe on tosi narisevaa. En pysty kuuntelemaan monia podcasteja sen takia, että puhujilla ääni narisee niin kamalasti. Miksi ei voi ottaa ihan rauhassa henkeä puhuessaan? Ei sitä juttua ole pakko kertoa henkihieverissä.
Tämä! Ja lisään tähän myös huonon suomen kielen podcasteissä. Ei, aina ei tarvitse puhua täydellistä kirjakieltä, mutta kun suurimmassa osassa käytetään aivan järjetöntä kieltä, vaikka selvästi luetaan paperista virallisen kuuloista tekstiä. Esimerkiksi:
- Hän oli poliisin piiritettynä.
- Talo sijaitsi kilometrin päästä.
- Oikeudessa häntä syyteltiin murhasta.
- Hän onnistui paeta ikkunasta.
- Kolme luotia osuivat häneen.
- Uhri pyrki juosta
Parhaimmillaan niissä on sekä narinaa että epäkieltä! Uskomatonta, ettei korva kerro mikä on oikea muoto. Puhekieli on joo puhekieltä, mutta kun työkseen lukee ääneen virallisia, mukamas oikoluettuja tekstejä... Kyllä silloin kielenhuollon pitäisi olla hallussa. Todella harvaa suomenkielistä podcastiä pystyy kuuntelemaan viittä minuuttia kauempaa - ja monesta kammotuksesta pyydetään vielä maksua!
Jalkojen raahustaminen kävellessä.
Vierailija kirjoitti:
Se kun liikennevaloissa sitä jalankulkijan nappia on jo painettu aikoja sitten, mutta jonkun sankarin on pakko alkaa rämpätä sitä. Eivätkö he luota siihen, että punainen valo todella merkitsee, että nappia on painettu? Vai onko heillä jumala-kompleksi ja vain heidän painalluksensa merkkaa jotain?
Sitten kun valo vaihtuu, osa heistä myhäilee tyytyväisenä luullen, että se sekopäinen napin hakkaaminen oli juuri se asia joka ne valot sai vaihtumaan - ei suinkaan ennalta määrätty valojen ajoitus.
Vähän kun vielä vanhenen ja en enää välitä ihmisten mielipiteistä, alan huutaa näille nappihulluille joitakin valittuja sanoja :D.
Voisiko joku napinhakkaaja nyt ilmoittautua ja kertoa, miksi ihmeessä sitä nappiparkaa pitää pahoinpidellä, etenkin kun sitä on jo painettu ennen kuin sinä saavuit paikalle???
Ihmiset jotka soittavat perään, kun kysyt yhden yksinkertaisen "kyllä/ei" kysymyksen viestitse.
Se, että ihmiset tuovat henkilökohtaisia tavaroitaan työpaikalle. Kaikkein eniten ärsyttää se, että niillä täytetään yhteisten tilojen kaappeja ja pöytiä, mutta jostain syystä ärsyttää myös hirveä tavaramäärä pukukaapeissa ja esim. omien lasten kuvat.
Käsipesun kuittaaminen nopealla sormenpäiden huuhtaisulla (yleisissä) wc-tiloissa. Oksettavaa.
Avuttomuus ja se että tarvitaan miehen apua lähes joka asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kun valoristeykseen tullessa niin monet pysäyttävät ensin autonmitan päähän edellisestä, ja sitten kun saavat muut pysähtymään taakseen, alkavat sentti sentiltä hitaasti kuromaan sitä tahallaan jättämäänsä väliä umpeen. Ai vattu että ottaa kupoliin.
Minä olen syyllinen tähän ja siihen on ihan perusteltu syy. Jos joku ajaa perääni, en halua olla liian lähellä edelläolevaa autoa (sen takarenkaat pitää näkyä). Mutta sitten kun takana on vähän jonoa pysähtyneenä, niin peräänajon todennäköisyys on vähentynyt. Itse en kyllä yleensä matele eteenpäin edelläolevaan kiinni, paitsi jos on tosi lyhyet vihreät tiedossa. Hankkikaa automaattiauto, niin ei matelut haittaa :-)
Suomessa nyt onneksi ei ihan mahdottomia liikenneruuhkia ole. Mutta on tuo silti liikenteen sujuvuudella todella haitallista. Henkilöautot vievät joka tapauksessa tolkuttomasti tilaa, ja jos autoilija omalla toiminnallaan vielä valloittaa tuplasti sen tilan, jonka oikeasti tarvitsisi, niin se ruuhkauttaa liikennettä entisestään. Siitä risteyksestä ehtii ajaa puolet vähemmän autoja, jos jokainen tötöilee noin. Pienempi liikenteen virtaus taas tarkoittaa, että jokainen ajoneuvo viettää liikenteessä pidemmän ajan, joten autoja on liikenteessä koko ajan suurempi määrä kuin olisi tarpeen, ja ruuhka on valmis.
Suurkaupungeissa tuollainen aiheuttaisi pahimmillaan gridlock-ilmiön, jossa kukaan ei pääse mihinkään, kun jokainen risteys on tukossa.
Se, kun bussista lähtevät poistuu etuovesta silloin, kun etuovella jo odottaa jono bussiin pääsyä! Jos istuu ihan bussin etuosassa niin tietty ookoo, mutta jos istuu tyyliin yhtä lähellä takapoistumista, niin mikä järki poistua edestä ja jonottajat vain odottavat?! Ei vaan kaikki tajua aatella tällaista.
Minua ärsyttää se, kun ihmiset pysäköi autonsa parkkipaikalla toisen auton viereen niin, että autoon mennessä en meinaa millään saada kuskinovea niin auki, että sisään mahtuisin. Ja lisäksi polveni ovat niin kipeät, että pitäisi ovi saada kunnolla auki. Kaikilla ei vaan ole hahmotuskykyä arvioida autojen etäisyyttä.
Lusikalla kilisyttäminen, kun hämmentää esim teetä.
Ex joi teetä ja se teen jäähdyttäminen ja lusikalla hämkentäminen ja kilinä oli ärsyttävää.
Leipien makuuttaminen päiväkausia pöydällä. Itse nautin leipäni tuoreena ja vain sen verran mitä päivän aikana syön.