Lapsikorotus poistui työttömyystuesta
Kommentit (140)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kurja juttu, mutta jos olet elänyt yli varojesi niin nyt on ihan oma asiasi ratkaista se. Ei pidä hommata lapsia jos ei niistä pysty huolehtimaan. Saat kuitenkin katteetta jo asunnon, ruoan, koulun, päivähoidon ja lääkkeet lapsillesi. Sinun vastuulla on loput hoitaa itse, olethan lapset päättänyt itse hommatakin. Selitä heille, että töitä olisi, muttet halua niitä tehdä. Et halua lähihoitajaksi, etkä puhelinmyyjäksi, et sairaanhoitajaksi, et varhaiskasvatukseen jne. Joten siksi teillä ei ole jatkossa vaatteet uusinta uutta tai lomareissuja. Muista olla rehellinen. Sinä olet syy siihen, ei muut. Valtio ei sinua pakottanut lisääntymään tai estä kouluttautumasta työvoimapula-aloille.
Ei voi olla elämättä "yli varojensa" jos on elänyt normaalia elämää, tehnyt lapsia ottanut asuntalainaa ja autolainaa siinä uskossa että on turvaa jos käy huonosti,
Myy omaisuutesti pois ja Kuittaa lainat. Niin järkevä ihminen tekee. Ei ole hallituksen vika, että on sota, edellinen hallitus ottanut miljardeja velkaa, korot korkealla. Jos tilannatte ei korjata niin ollaan kohta kaikki sillan alla.
Vierailija kirjoitti:
Minä opiskelen työmarkkinatuella ja vielä saan lapsikorotukset. Muuttuneeko sitten seuraavassa kuussa?
Se poistetaan seuraavassa hakemuksessa tämän kuun päivien kohdalla. Jos teet hakemuksen tänään, niin saat korotuksen viime kuun päiviltä, mutta se puuttuu tämän viikon maanantainta ja tiistailta. Ja jatkossa ei ole lainkaan.
Mitä vielä vois viedä lapsiperheiltä?
Lapsikorotus, työttömyysturva, siinä hyvää alkua.
Ja sitten nimimerkki riikka silmät pyöreinä naama vinossa ihmetellä että nyt pitää taas leikata kun syntyvyys romahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Olispa noussut samanlainen ulina, kun Mariini leikkasi iäkkäiltä pitkäaikaistyöttömiltä!
Jostain syystä se oli vassareitten mielestä ihan oikein niille saatanan buumereille.
Pääasiahan onkin, että suomalaisten miljardit riittää Afrikkaan ja Eurooppaan jaettavaksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olispa noussut samanlainen ulina, kun Mariini leikkasi iäkkäiltä pitkäaikaistyöttömiltä!
Jostain syystä se oli vassareitten mielestä ihan oikein niille saatanan buumereille.
Nämä ovat kaikkein kurjimmassa asemassa nyt laskusuhdanteen aikana. Eipä ole toivoakaan, että nousisivat jotenkin kärkeen työnhakutilanteessa.
Mutta näitä Mariini halusi lyödä ja lyödä vieläpä todella kovaa. Lapsiperheillä on mahdollisuus hakeutua töihin tienaamaan sitä helvetin rahaa, kun vanhusta ei taatusti tällä työmarkkinatilanteella huolita yhtään mihinkään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei palkkaakaan yleensä muutu lapsiluvun mukaan
Mutta lapsilisät nousee ja nousi nyt.
Vain alle 3-vuotialla.
Ja suurperheissä, joten tosi monet suomalaiset perheet pääsee korotuksista nauttimaan :/
Turha muuten teeskennellä, että Vantaan tapahtumat jotenkin liikuttaisivat, kun asenne on tämä mikä se ketjussa on.
Milloin on viimeksi leikattu rikkailta? Niin milloin? Aina vain opiskelijat, lapsiperheet ja muut vähävaraiset vuorossa.
Ja entäs ne naurettavat sopeutumiseläkkeet, vieläkö niitä maksetaan? Ja eduskunnan ilmaiset taksikyydit, eikö siellä työskentelevinään olevilla ole jalkoja laisinkaan, vai miten ovat nuoret ihmiset niin huonossa kunnossa että tarvitaan taksi viemään Arkadianmäeltä lounaalle 200 metrin päähän kalliiseen ravintolaan. Voisivat tehdä sitten kotonaan omat eväät niin kuin me muutkin työssä käyvät.
Suosittelen kaikille lapsien kautta eläville luusereille, että teette 5 vuoden välein pennun ja niin pitkään kun vaan munasoluja riittää, että lapsiperhetuet teille riittäisivät ainakin siihen 65 vuoden ikään saakka, koska te tulette putoamaan lasten jälkeen ilman mitään työkokemusta todella syvälle
Tai sitten aivopesette ne mukulanne elättämään teitä koko teidän loppuikänne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kurja juttu, mutta jos olet elänyt yli varojesi niin nyt on ihan oma asiasi ratkaista se. Ei pidä hommata lapsia jos ei niistä pysty huolehtimaan. Saat kuitenkin katteetta jo asunnon, ruoan, koulun, päivähoidon ja lääkkeet lapsillesi. Sinun vastuulla on loput hoitaa itse, olethan lapset päättänyt itse hommatakin. Selitä heille, että töitä olisi, muttet halua niitä tehdä. Et halua lähihoitajaksi, etkä puhelinmyyjäksi, et sairaanhoitajaksi, et varhaiskasvatukseen jne. Joten siksi teillä ei ole jatkossa vaatteet uusinta uutta tai lomareissuja. Muista olla rehellinen. Sinä olet syy siihen, ei muut. Valtio ei sinua pakottanut lisääntymään tai estä kouluttautumasta työvoimapula-aloille.
Ei voi olla elämättä "yli varojensa" jos on elänyt normaalia elämää, tehnyt lapsia ottanut asuntalainaa ja autolainaa siinä uskossa että on turvaa jos käy huonosti,
No onhan se silloin yli varojen elämistä jos on useita lapsia, autolaina, asuntolaina ja kaikki laskettu sen varaan, että valtio kyllä maksaa lainat jos jäät itse työttömäksi ja kotiin lorvimaan. Mikä pointti olisi kenenkään käydä vakitöissä jos aina työpätkien välissä voisi maksattaa kaiken verovaroin, autolainat, asuntolainat, kaikki pois? Nyt otat itse vastuun perheestäsi. Myyt asunnon ja maksat vuokraa kuten ihan tavalliset muutkin ihmiset tekee. Taikka etsiydyt mihin tahansa töihin. Tai jatkokouluttaudut. Ja kun kuitenkin sanot, että miten se käy kun olet kaiken lisäksi yh, niin ei ole meidän muiden ongelma. Jos olet tyrinyt parisuhteen, hommannut liikaa lapsia elatuskykyysi nähden, opiskellut huonosti työllistävän koulutuksen ja ottanut asunto- ja autolainan, olet ihan itse sössinyt itsesi tuohon suohon. Myyt kämpän ja auton, muutatte julkisen liikenteen äärelle, kouluttaudut uudelleen ja kelpuutat minkä tahansa työn. Siinä sinulle resepti. Ryhdy toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuen olekkaan tarkoitus korvata palkkaa, vaan turvata elämä työttömyyden aikana.
Tavoite on mennä töihin ja työtyömyyden ei tule kannattaa
Yksinkertaisen yksinkertainen vastaus. Mutkat suoriksi tajuamatta mistään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vielä vois viedä lapsiperheiltä?
Lapsikorotus, työttömyysturva, siinä hyvää alkua.
Ja sitten nimimerkki riikka silmät pyöreinä naama vinossa ihmetellä että nyt pitää taas leikata kun syntyvyys romahtaa.
Riikka yritti eilen herkistyä ja näyttää, että sillä on sielu kun ääni värisiä. Sammakko orpo on kateellinen työttömälle. Moraaliton mulkqvist koko sammakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasta neljännestä lapsesta nostetaan. Tähän kurjuuteen ei kukaan enää tee lapsia.. Jos joku 5 e nousee, niin se on vaan Purra sylkäsy lapsiperheelle. Saatana... 👍👍👍👍👍👍
Eihän tuossa mitään. Ei osteta asuntoja, ei kuluteta vaan säästetään kaikki ylimääräinen koska ilmeisesti sosiaaliturva ollaan poistamassa tämän hallituksen toimesta kokonaan. Ei tehdä lapsia koska on olemassa riski että joutuu työttömäksi. Jätetään kaikki kotimainen ostamatta ja tilataan suoraan Kiinasta halvalla. Kotimaiset elintarvikkeet pois ostoskorista kolminkertaisen hinnan takia. Kyllä tämä yhteiskunta saadaan muuttumaan nopeastikin kunhan ymmärretään että ei kannata kuluttaa mihinkään koska on mahdollisuus jäädä työttömäksi ja sitä varten on oltava tuhansien eurojen säästöt. Sopii minulle joten toivottavasti kotimaisille oikeistolaisillekin!!
Kokoomus tollo Kauma sanoi että suojaosa palautetaan mikäli vaikutukset on kielteisiä vaikka tuon nyt tietää jo vastasyntynyt lapsikin että metsään meni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain alle 3-vuotialla.
Ja suurperheissä, joten tosi monet suomalaiset perheet pääsee korotuksista nauttimaan :/
Mitä helvetin nauttimista on muutaman euron korotus. Ei auta mihinkään, mutta Purra pääsee huutamaan että korotettu on. Vastaavasti esim. Sen lapsen lääkkeet, ruuat, harrastusten hinnat, vanhempien maksukyky lapsen vaatteisiin, ruokaan, asumiseen, lomailuun heikkenee. Nämä kaikki vaikuttaa lapsen arkeen. Joten muutama euro lisää on kun häpäisy.. 👍👍👍👍👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei valtio ole maksanut ennenkään kenenkään asunto- ja autolainoja. Häpesin silmät päästäni, kun mun äiti vaati sosiaalitoimistoa maksamaan asuntolainansa. Hän jäi työttömäksi eikä kelvannut kuin tietyt työt, niin sossun olisi pitänyt maksaa hänen omakotitalonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eikä se lisä ole ollut alunalkaen siinä, vaan joskus parempina aikoina lisätty ylimääräinen 'etuus'
oli se jo 90-luvun puolivälissä kun olin työttömänä, ei viinanen ja ahokaan niin hölmöjä olleet että sen olisivat poistaneet
Miksi just ne huonosti voivat tekee niitä lisää lapsia huonoihin oloihin? Todistat juuri sitä väitettä, ettei mikään raha auta syntyvyyden laskuun