Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Patti rinnassa. Kenelläkään osoittautunut hyvänlaatuiseksi?

Vierailija
02.04.2024 |

Minulla löytyi patti rinnasta. Menossa parin viikon päästä rintatutkimuksiin. Onko kenellekään täällä käynyt niin, että löydös olisi hyvänlaatuinen?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fibroadenooma löydettiin nuorena. Kahden vuoden välein kontrolli kun eivät leikanneet pois. Joskus särki ja oli kipeä, vuosien myötä rauhoittunut. 

Joka kerta silti jännittää mennä kontrolliin. 

Tsemppiä! 

Vierailija
22/52 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parin viikon päästä? Liian kauan. Mihin tutkimuksiin meet?

AP jatkaa. Rintatutkimus (mammografia ja ultra). Seuraava vapaa yksityisellä ( siis meiltä lähin, sinnekin matkaa 200 km). Julkisella aika olisi mennyt useita viikkoja kauemmas.

Mä pääsin julkisella parin päivän päästä lääkärikäynnistä mammoon ja ultraan. Iso patti joka oli hyvänlaatuinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun entisellä työkaverilla oli hyvänlaatuinen patti kolmekymppisenä. Myös äidilläni oli hyvänlaatuinen patti viisikymppisenä. 👍

Vierailija
24/52 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vähän pitkulainen patti oli rasvapatti. Kävin terveyskeskuksessa maanantaina ja lääkäri laittoi lähetteen, itse piti tilata sairaalasta aika. Oli hyvä säkä, kun tiistaina soitin aikaa, niin juuri oli tullut peruutus keskiviikkoaamulle. Otettiin mammografia ja ultra ja pääsin siis pelkällä säikähdyksellä. Koita olla panikoimatta.

Vierailija
25/52 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up. 

Miten asia eteni? Mikä pattisi oli?

Vierailija
26/52 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari kertaa löytynyt ja aina on ollut hyvänlaatuinen. kysta molemmilla kerroilla. yhdellä kertaa toisen rinnan nänni vetäytyi sisään (tästä oireestahan erikseen varoitellaan, että heti pitää mennä lääkäriin, jos noin käy), katslein sitä varmaan puoli vuotta ennenkuin menin lääkäriin, siitä tutkimuksiin ja todettiin ettei ole mitään. nänni palasi normaaliksi ehkä vuoden sisään.

kaverini jäi mammografiaseulonnassa "kiinni", siitä jatkotutkimuksiin ja siellä todettiin että ei ole pahanlaatuinen muutos

ilmeisesti rinnassa olevat kyhmyt ovat hyvin yleisiä, joten kun sellaisen löytää, niin ei kannata alkaa pelätä etukäteen.

Vierailija
27/52 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kaksi kertaa hyvänlaatuinen. 

Vierailija
28/52 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teidän pattejanne on tutkittu? Onko poistettu? Miten on poistettu?

Vierailija
29/52 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mammografiassa näkyi, otettiin eka kerralla ohutneulanäyte ja toisella kerralla karkeaneulanäyte. Jälkimmäisestä tuli jäätävän kokoinen (käden kokoinen) mustelma ja kova iso patti rintaan. Se piti kuvata sitten uudelleen ja rahaa paloi satasia. Eka kerralla leikattiin puudutuksella, koska kieltäydyin nukutuksesta. Oli todella pieni herneen kokoinen kasvain ihon alla. 

Vierailija
30/52 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kova patti oli aggressiivinen rintasyöpä.

Vierailija
31/52 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli fibroadenoma joskus 10 vuotta sitten. Kävin näyttämässä sitä tk:n terkkarille ilman ajanvarausta, ja sain lääkäriajan seuraavalle päivälle. Parin päivän päästä otettiin mammografia, ultra, magneetti ja koepala. Vaaraton patti, mutta leikattiin pois. Suvussa on ollut rintasyöpä äidilläni, mummulla ja tädillä.

Vierailija
32/52 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi tosi isoa pattia tuossa rinnassa ja miehet ainakin tykkäävät niistä joten aika hyvänlaatuisia ovat.

Hienoa että huumoria on kunnes löytyy sultakin kyhmyjä rinnasta joista miehet ei oikein tykkää.

Vierailija
33/52 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käytännössä koko ajan kystia ja muutama on tyhjennettykin. On kyllä ärsyttävää, mutta tosiaan kaikki rinnoissa olevat patit eivät ole syöpiä, kystat on todella yleisiä. 

Vierailija
34/52 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mammografiassa näkyi, otettiin eka kerralla ohutneulanäyte ja toisella kerralla karkeaneulanäyte. Jälkimmäisestä tuli jäätävän kokoinen (käden kokoinen) mustelma ja kova iso patti rintaan. Se piti kuvata sitten uudelleen ja rahaa paloi satasia. Eka kerralla leikattiin puudutuksella, koska kieltäydyin nukutuksesta. Oli todella pieni herneen kokoinen kasvain ihon alla. 

Ilmeisesti yksityisellä? Sinua on huijattu, ei tarvitse kuvata uudestaan jos tulee mustelma.

Vierailija
35/52 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli fibroadenoma joskus 10 vuotta sitten. Kävin näyttämässä sitä tk:n terkkarille ilman ajanvarausta, ja sain lääkäriajan seuraavalle päivälle. Parin päivän päästä otettiin mammografia, ultra, magneetti ja koepala. Vaaraton patti, mutta leikattiin pois. Suvussa on ollut rintasyöpä äidilläni, mummulla ja tädillä.

Magneetti kuulostaa tarpeettomalta tuossa tilanteessa kun ei ole vielä koepalan vastausta saatu.

Vierailija
36/52 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parin viikon päästä? Liian kauan. Mihin tutkimuksiin meet?

AP jatkaa. Rintatutkimus (mammografia ja ultra). Seuraava vapaa yksityisellä ( siis meiltä lähin, sinnekin matkaa 200 km). Julkisella aika olisi mennyt useita viikkoja kauemmas.

Mä pääsin kuviin 3 päivän päästä siitä kun patti löytyi. 

Vierailija
37/52 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Magneetti kuulostaa tarpeettomalta tuossa tilanteessa kun ei ole vielä koepalan vastausta saatu.

Koepala otettiin magneettikuvauksen yhteydessä, magneettilaiteohjauksessa.  

Vierailija
38/52 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaksi tosi isoa pattia tuossa rinnassa ja miehet ainakin tykkäävät niistä joten aika hyvänlaatuisia ovat.

Hienoa että huumoria on kunnes löytyy sultakin kyhmyjä rinnasta joista miehet ei oikein tykkää.

Tissihuumori loppuu siinä vaiheessa, kun käyt sen kymmenet tutkimukset, sädetykset ja ehkä vielä sytostaatit. Itse kävin tuon rumbaan läpi vuosi sitten ja pari viikkoa sitten oli kontrollikäynti, vastauksia ei ole kuulunut, ei varmaan ole uusinut.

Vierailija
39/52 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tissihuumori loppuu siinä vaiheessa, kun käyt sen kymmenet tutkimukset, sädetykset ja ehkä vielä sytostaatit. Itse kävin tuon rumbaan läpi vuosi sitten ja pari viikkoa sitten oli kontrollikäynti, vastauksia ei ole kuulunut, ei varmaan ole uusinut.

En ole koskaan tajunnut että sairaus on joidenkin mielestä vitsi.Pitää vaan toivoa että näille ei se vitsi napsahda niin sanotusti omaan nilkkaan.

Vierailija
40/52 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan tajunnut että sairaus on joidenkin mielestä vitsi.Pitää vaan toivoa että näille ei se vitsi napsahda niin sanotusti omaan nilkkaan.

Huumori on joskus hyvä selviytymiskeino henkisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi