Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksi kouluampumisen uhreista kuollut

Kommentit (1807)

Vierailija
1381/1807 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alakoulussa on ammuskeltu joten teempä asialla vähän politiikkaa!

T: Palstapunikki

Kertoo vain siitä, ettei palstapunikkia kiinnosta oikeasti ihmiset, ei empatia, eikä asioista keskustelu. Häntä kiinnostaa ainoastaan poliittinen sota ja vastakkainasettelu itsekkäistä syistä.

Aika huvittavaa kun siteeraat itse itseäsi - onhan tuokin yksi tapa levittää valetta ja pro pagandaa.

Vierailija
1382/1807 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tämä jotenkin irvokasta. Koska ampuja on lapsi, häntä ei voi syyttää rikoksesta, ei pidättää eikä vangita. Periaatteessa kai hän voisi huomenna jopa mennä kouluun, ainakin hänellä on oikeus saada opetusta. Ei tämä kyllä käy ainakaan meikäläisen oikeustajuun.

Suomihan ei ole oikeudenmukainen valtio, vaan hyssyttelyyn ja hissukseen maton alle lakaisten perustuva valtio. Ei ole väliä toteutuuko murhatun ja lähes murhattujen oikeus tai muiden koululaisten oikeus, vaan pääasia, ettei syntyisi eripuraa ja levottomuutta ja ettei kukaan joutuisi rikolliskierteeseen. Hyssytellään, niin asia unohtuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1383/1807 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yliksellä on video ampujan kiinniottotilanteesta.

Rikastuslapsi näyttää olevan.

Suomalainen on ainakin sen nimen perusteella minkä mä kuulin.

Onko sukunimi siis oikeasti Halla-aho?

Vierailija
1384/1807 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea sä uskot. Kuulopuheet on kuulopuheita.

Video lienee kuitenkin aito, koska maassa pötköttelee selvästikin vähän pienikokoisempi ihminen, aika ja paikka täsmäävät myös poliisin kertomaan (Siltakyläntie, kerrottu Maikkarilla)

Vierailija
1385/1807 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jodelissa Vantaa-kanavalla oli viestiä n. 2min. Sitten että toinenkin uhri kuoli.

Vierailija
1386/1807 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan on valkoinen poika.

Vierailija
1387/1807 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei.

Vierailija
1388/1807 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikä ole kun ihan suomalainen. Suomalainen nimikin

Vierailija
1389/1807 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Video lienee kuitenkin aito, koska maassa pötköttelee selvästikin vähän pienikokoisempi ihminen, aika ja paikka täsmäävät myös poliisin kertomaan (Siltakyläntie, kerrottu Maikkarilla)

Uskon kyllä mun lähteitä.

Vierailija
1390/1807 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010333211.html

Olehan punikki tarkkana nyt.

Vierailija
1391/1807 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosovolainen toinen loukkaantuneista. 

Vierailija
1392/1807 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uutisissa oli, että lähettyvillä olevia päiväkoteja ja viisi koulua suljettiin, kun ampuminen tuli tietoon. Samassa uutisessa oli, että myös yksi koulu Helsingin puolella suljettiin. Olikohan kyseessä ampujan entinen koulu, jonne oli menossa kiinniottohetkellä?

Samaa mietin itse, että ampuja oli selvästi matkalla jonnekin. Siltakylä (kiinniottopaikka) kun ei ole ihan Viertolan koulun "vastarannalla" vaan siitä on jo hieman matkaa.

Hyvin on kyllä kytät toimineet kun ovat tunnistaneet tekijän ja napanneet kiinni.

Siltamäki, ei siltakylä ja kyllä se on oikeasti tosi likellä ja joku pari kilsaa tuosta rantaa pitkin tuonne kiinniottopaikalle ja vissiin vielä oikaisemalla sen frisbeegolf-kentän poikki vielä vähemmän. Ei siis matka ei mikään tuon ikäiselle lapsellekaan. Voi kyllä hyvinkin olla ollut matka vanhaan kouluun (jos on vasta ns vastikään vantaalaistunut ja entinen helsinkiläinen) tai sitten tuolla siltamäessä asuu toinen vanhempi jos on eroperheestä. Tai voihan siellä vaikka asua se lähisukulainenkin kenen pyssyn oli ottanut. Lisäksi mielentila on voinut olla sellainen tuollaisen teon jälkeen (tai kun siihen tekoon edes kykeni) ettei ole itsekään tiennyt minne on harhaillut. Kas kun ei mennyt jokeen tai kiivennyt kehälle ja rekan alle.

Tuossa olisi kyllä ollut sekin ikävä mahku olemassa, että vielä lasauttaa muutaman ulkoilijankin ohi mennessään. Liekö sitten luodit loppuneet jo vai oliko tarkoituskin vain osua määrään x luokkakavereita? Kuusi kertaa kai tuollaisella revolverilla voi ampua ennen kuin pitää ladata uusiksi eli oliko ammuksia vain kolme vai menikö osa ohi?

Hyvin oli poliiseilla käsitys mihin suuntasi, koska ei tuonne siltamäkeen ihan arvaamallakaan ole poliisit voineet osua. Tosin kännykkä lähettää paikannustietoja ja ne varmasti oli käytössä heti. Ekana tosin poliisitkin taisi ottaa kiinni jonkun siinä tikkurilantiellä joka onkin toisaalta se loogisin suunta koululta pois ja tuosta menee bussejakin.

Vierailija
1393/1807 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos motiivina onkin ollut halu päästä jengiin? Täällä on jokin kirjoitus jossa kerrottiin ruotsalaisista ja tilanteesta siellä.

Vierailija
1395/1807 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan oikeasti te, jotka luulette päiväkotien vielä olevan herrankukkaroita, get over it. Päiväkodeissa on jo väkivaltaa ja opettajien kuuluu siihen puuttua.

Vierailija
1396/1807 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surunvalittelut kaikille uhreille ja heidän läheisilleen.

Toivottavasti palstan haaskat jättävät teidät rauhaan.

Vierailija
1397/1807 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoillaan, että ne kaksi sairaalassa olevaa  selviävät. Minä ainakin rukoilen. 

Vierailija
1398/1807 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mä en hahmota yhtään tuota kiinniottopaikkaa tuolle tielle?

Vierailija
1399/1807 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokos "puolustelijahullu" riehuu ketjussa? Neutraaleja faktoja tai pohdintaa ei voi esittää tai olet rikollisen "puolustelija".

Vierailija
1400/1807 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävyydestään huolimatta, ei tälläinen tapaus yllätäkään. Väkivalta on aina ollut osa ihmistä. Joitakin ihmisiä. Nykypäivän nuorten pahoinvointi yltyy ja sillä on seurauksensa. Tämä oli odotettavissa kun on lukenut uutisia.

Surullista huomata että suuri osa aikuisistakin kiusaa muita työpaikalla tai muualla. Sieltä lapset oppivat. Aikuisilta. Ikuinen kierre, jossa aikuinen ei osaa kasvattaa ja lapsensa kiusaa muita, kiusatut reagoivat väkivalloin muihin ihmisiin.