Mitä nämä isät ovat, jotka eivät valvo vauvan/lapsen vuoksi yhtä lailla kuin äiti?
Jotkut ketjut kummastuttavat koska en ymmärrä moista epätasa-arvoa.
Meillä isä on alusta asti ollut lapsen elämässä ja hoitamisesa mukana sataprosenttisesti ja hoitanut kaikki samat tehtävät kuin äiti, paitsi imetyksen.
Kommentit (65)
Kun mies oli isyyslomalla, niin hoiti yhtälailla poikaa kuin minäkin. Mutta nyt kun on töissä niin yösyötöt hoidan minä vain siitä syystä, että minä olen äitiyslomalla sitä varten ja mies joutuu olemaan töissä. Toki mies hoitaa poikaa iltaisin. Olisihan se epätasa-arvoista, että ensin mies käy päivät töissä ja sitten tarvisi vielä kukkua yöt poikaa hoitaen, että minä joka olen sitä varten lomalla saisin nukkua... Äly hoi!!!
Sen kun vaan nukutaan viikot töissä ja viis tonnia tulee palkkaa...
Sä varmaan oletkin sitten se, joka saneerataan ekana pois.
En tiedä, kuinka moni av-mamma työskentelee IT-alalla, mutta se on oikeesti rankkaa touhua. Tiukat aikataulut, kovat paineet ja kova kilpailu. Alalla on tosi paljon burn outteja, parin viikon saikkuja ja masennusta.
Eli oikeesti joutuu kyllä tekemään töitä sen palkkansa eteen. Oli siis sarkasmia, jos sana on tuttu.
Mutta on se hyvä, että molemmat on it-alalla! Toinen voi sitten jatkaa mitätöntä hommaansa, kun toinen on saneerattu.
Saatais vaan olla himassa lasten kanssa. Siitä me haaveillaan.
ai että, kun vaikka joltain saattaisi vähien yöunien vuoksi päästä jotain epäpuhtauksia juomaveteesi tms. tai vaikkapa kännykkäsi ei toimisi, kun GSM-verkon koodausta tekevä työntekijä väsymyksissään tekee pahan virheen..
Myös "tavalliselle pulliaiselle" väsymys saattaa aiheuttaa töiden ohella vaikkapa autokolarin, oletko sitä koskaan edes ajatellut pienessä mielessäsi?
Asia erikseen nuo jotka mainitsivat oman miehensä työstä. Suurin osa täällä ei ole naimisissa pelastus-, hoito- tai lääkintähenkilökuntaan kuuluvan kanssa vaan tavallisen pulliaisen.
[/quote]
että vain lääkäri ja palomies on niitä oikeita ammatteja. Ja jos on nainen, saa olla lähihoitaja. Siinä on suuret vastuut, kun pitää pilleritkin annostella.
Myös "tavalliselle pulliaiselle" väsymys saattaa aiheuttaa töiden ohella vaikkapa autokolarin]
Minä valvoin ekan vuoden vauvan itkuja (imetin), mies toisen vuoden herätykset.
Isän, jonka vanhemmat kilvan vakuuttelevat, että hänen kuuluu saada nukkua, koska hän sentään käy töissä. Vaimo voi nukkua päikkärit vauvan kanssa.
Myös "tavalliselle pulliaiselle" väsymys saattaa aiheuttaa töiden ohella vaikkapa autokolarin]
Minä valvoin ekan vuoden vauvan itkuja (imetin), mies toisen vuoden herätykset.
Ai mutta isähän on vienyt sen jo töihin lähdettyään...
on sekä sikeäuninen, laiska, itsekäs ja ilkeäkin vielä joten ei ole osallistunut siksi. Nyt onkin kysymysessä kuinka paljon mies jatkossa saa osallistua lastenhoitoon, olen nimittäin vakavasti harkinnut hankkiutua eroon siitä.
että töihinpaluun jälkeen. Ensimmäisen lapsen kohdalla totesin, että isä on liian sikeäuninen ja vihdoin herättyään liian lyhythermoinen viettämään öitä itkuisen lapsen kanssa.
Tällä hetkellä nuorimman ikä on 1,5v ja käyn päivät töissä ja öisin herään 4-10 kertaa lapsen takia, väsyttää aivan hirveesti mut tiedän että joskus tää loppuu. Muisti pätkii pahasti väsymyksen takia, mut tiedän jo, että jos teen näistä heräämisvuoroista jonkun kynnyskysymyksen mieheni kanssa, niin voipi olla avioliitto katkolla.
Että näin vakaalla pohjalla meidän perheessä ;|
49 vastaa tähän, eli mihin kotiäidin on pakko joka aamu lähteä ajamaan autolla?
.
Mieti nyt vähän itsekin. Laajenna nyt vähän sitä putkinäköäsi. Luet av:lla autolla ajamisesta ja tartut siihen. Et keksi mitään muuta. Ainoa väsyneen riski on ne mitä täällä av:lla on lueteltu. Leikkaava lääkäri ja autolla ajo (ja huom, sinun sanoillasi, joka aamuinen). Sinä taidat olla nyt esimerkki liian vähistä yöunista! Ikävää, että olet niin nyrkin ja hellan välissä, että et edes omista perustarpeistasi, kuten nukkumisesta, kykene pitämään huolta. Säälin sinua :-( Ja lapsiasi.
että isäkin hoitaa osuutensa yösyötöistä jne, kun äiti yksin ei olisi siihen pystynyt. Mutta kun perheeseen syntyi vielä yksi vauva, oli toisaalta itsestään selvää sekin, että äiti hoitti yöimetykset ihan omin voimin, ei siihen isää olisi mihinkään tarvittu.
oletko ikinä kuullut järkevästä työnjaosta?
pitää tyynnytellä ja usein kanniskellakin.
Ei ihme, ettei nuku jos ei anneta nukkua.
Meillä ainakin vauvan yökähinät ajoittuivat siihen aikaan, jolloin minä vielä imetin. Isä kyllä oli pidemmän aikaa lapsen kanssa kotona lapsen ollessa 1-vuotias, mutta ei meillä silloin enää öisin heräilty.