Hyvä jos sunnuntaikorvaukset ja iltälisät poistetaan
Ja saikkupäivät palkattomaksi. Ei meille akateemisillekaan mitään lisiä makseta, ei tarvi maksaa duunareillekaan.
Kommentit (114)
Eipä enää tarvitse mennä iltaisin tai sunnuntaina kauppaan, kahvilaan, päivystykseen eikä mihinkään.
Teillä akateemisilla taitaa olla hiukka isommat palkat kuin duunareilla?;)
Vierailija kirjoitti:
Sellainen aivopieru sieltä sitten. Mä lopetan sitten työt hoitajana jos viedään lisät.
Niinhän se pitäö tehdä jos ammatti ja sen vaatimukset ei tunnu omilta. Ei kannata olla työssä jossa ei viihdy. Hoitajana varmaan pääset hyvin esim. päiväkotiapulaiseksi tms. Tsemppiä!
Mitäs äänestitte persuja vaikka olette duunareita? Tämä siis ketjun kommentoijille... t. Ap
Kaikille jotka tekevät vuorotyötä (ilta, yö, sunnuntai) maksetaan vuorolisät ja maksettakoon jatkossakin. Te akateemiset, joille ei makseta ja teette jatkuvasti ilmaista työtä työnantajillenne, järjestäytykää ja tehkää semmoiset työsopimukset, että saatte vuorolisät ja ylityökorvaukset. Mieheni on DI ja hän on työnantajan käytössä lähes vuorokauden ympäri ja ylitökorvauksia ei saa. Miksi suostutte tähän.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen aivopieru sieltä sitten. Mä lopetan sitten työt hoitajana jos viedään lisät.
No nii...perussarisairaanhoitaja siellä taas kiristää sairaita kansalaisia ja veronmaksajia. Ihmettelen, miksi sairaanhoitajat on ikinä tuolle alalle hakeutuneet tai miksi eivät hakeudu sieltä pois, kun se vaikuttaa olevan niin hirveän vastenmielistä työtä.
Sori pikkuinen, mutta kyllä minulle maksetaan sunnuntailisät, jos teen sunnuntaina töitä.
t. akateeminen
Vierailija kirjoitti:
Teillä akateemisilla taitaa olla hiukka isommat palkat kuin duunareilla?;)
Itse asiassa aika monilla akateemisilla on paljon pienempi palkka kuin kolmivuorotyötä tehtaalla painavalla duunarilla.
Eli palataan -80/-90 luvun aikaan kun lauantaina auki max. klo.18 ja sunnuntaina vain kioskit ja huoltoasemat auki
Vierailija kirjoitti:
Kaikille jotka tekevät vuorotyötä (ilta, yö, sunnuntai) maksetaan vuorolisät ja maksettakoon jatkossakin. Te akateemiset, joille ei makseta ja teette jatkuvasti ilmaista työtä työnantajillenne, järjestäytykää ja tehkää semmoiset työsopimukset, että saatte vuorolisät ja ylityökorvaukset. Mieheni on DI ja hän on työnantajan käytössä lähes vuorokauden ympäri ja ylitökorvauksia ei saa. Miksi suostutte tähän.
Ei vapaita työaikoja kannattaisi johonkin lisään vaihtaa. Pikkasen eri luokan asiasta kyse. Verottaja olisi ainoa joka hyötyisi.
Vierailija kirjoitti:
Minä sain edellisessä paikassa valtiolla ylityö- ja vuorolisät. Nyt yksityisellä en saa, mutta palkka on 3500€/kk sijasta 6000/kk. Elämänvalintojahan nämä.
Maailman tyhmin idea "akateemiselta" eli Veeti 15veeltä. Kukaan ei tee hoitoalan hommia tms. jos lisät otetaan pois. Siinäpä sitten sairastat vain arkena klo 8-16 :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vapaita työaikoja kannattaisi johonkin lisään vaihtaa. Pikkasen eri luokan asiasta kyse. Verottaja olisi ainoa joka hyötyisi.
Vapaat työajat eli olet aina töissä? Kyllä minä otan ennemmin sunnuntailisät kuin olen 24/7 töissä.
Vierailija kirjoitti:
Eli palataan -80/-90 luvun aikaan kun lauantaina auki max. klo.18 ja sunnuntaina vain kioskit ja huoltoasemat auki
Aherramme arkena lepäämme sunnuntaina. Lepopäivä tulisi pyhittää Jumalalle.
Vierailija kirjoitti:
Maailman tyhmin idea "akateemiselta" eli Veeti 15veeltä. Kukaan ei tee hoitoalan hommia tms. jos lisät otetaan pois. Siinäpä sitten sairastat vain arkena klo 8-16 :D
No kyllä varmasti esim Filippiineiltä riittää motivoituneempia työntekijöitä siaraanhoitajiksi vaikka ilman lisiä. Suomalaiset hoitsut vaan vuodesta toiseen valittaa miten kaikki on niin huonosti. Vahtakaa jo alaa.
Hyvä jos lisät poistetaan. Ulkomaalaiset työntekijät ottavat mielellään työn vastaan vaikka ei saisikaan sunnuntailisää.
Minä ainakin itse päätän mihin aikaan teen työtäni, toisin kuin se duunari. Siksi se saa korvausta etkä sinä. En olisi akateemista mieltä odottanut noin ahtaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aherramme arkena lepäämme sunnuntaina. Lepopäivä tulisi pyhittää Jumalalle.
Kas kun ei Joulupukille :D
t. parin viikon palkan tässä pääsiäisen pyhinä tienannut