Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen kolmekymppinen, enkä ole ikinä oikeasti seurustellut.

Vierailija
01.04.2024 |

Ap on kolmenkymmenen ikäinen (mies), joka ei ole koskaan oikeasti seurustellut. Ainoastaan ainut kokemus on etäsuhteesta teininä, jossa ei ikinä tavattu, eli mallia "ollaanks". Ei tuota seurusteluksi varmaa voi laskea. Poikuudesta (myös suutelun osalta) pääsi varmaan eroon, mutta tuntuu niin oudolta ajatukselta harrastaa seksiä jonkun täysin tuntemattoman kanssa. Sukupuolitaudit  myös mietityttää, vaikka ne nykyään "niin pahoja" ole.

Ei tule varmaan yllätyksenä, että olen aika ujo ihminen. Mulla ei ole omasta mielestä mitään ihmispelkoa tms, mutta tämä ujous näkyy varautuneisuustena/hiljaisuutena. Kavereiden kesken saatan olla aika puhelias, tai tuntemattomallekin, kun tuntee toista paremmin. Se myös on varmaan todella iso pullonkaula mulle, kun alkoholi ei maistu. En ole ikinä käynyt baarissa tai yökerhossa.

Olen mä kai introverttikin sitten kun tykkään olla kotona. Käyn mä salilla ja kesäisin pyöräilyä/ulkoilua. Onhan se kuitenkin fakta, että en tapaa uusia ihmisiä kovin usein. Joku uusi harrastus tms voisi varmaan olla hyvä, mutta sitten kävisin siellä vain "potentiaalisen kumppanin" takia.

Olen normaalisti varmaan ihan "normaalin" itsevarma ihminen, mutta tämä asia kieltämättä laskee sitä. Olenko minä vain järkyttävän tylsä? Miten en ole tylsä? Pitääkö olla enemmän näytillä? Olenko vaikeasti lähestyttävä? Kysymyksiä on  hirveästi.

Se, mikä tässä pelottaa on se, että voin olla samassa tilanteessa neljä- viis- kuus- seitsemän, tai vaikka kahdeksankymppisenä. Sekin myös, että kärsiikö "imagoni" tästä. "Siis täh, sä et oo ikinä seurustellu", "MITÄ?, ET OO IKINÄ EDES SUUDELLUT?

Olenko minä vain liian estoinen ja harkitseva, jonka takia olen tässä tilanteessa?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo pahalta kuulosta. Olen samaa ikäluokkaa oleva nainen ja alkanut toivomaan että löytäisin jonkun tuon tyyppisen miehen, koska olen itsekin ikäisekseni kokematon (tätä ei kukaan uskoisi minusta ulkonäköni perusteella). Olen kyllä ollut intiimisti miehen kanssa, mutta mitään pitkää suhdetta ei ole koskaan ollut, vain pari tapailua. Osin tämä on omaa syytäni, koska olen aika valikoiva. Tuntuu, että olen näiden kokemusteni kanssa paljon muita jäljessä enkä sovi deittailemaan mitään sarjasuhteilijoita tai ihmisiä, joilla on takana pitkä parisuhde. Ollaan vaan liian eri sivulla.

Vierailija
22/28 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei baariin mennä juomaan. Sinne mennään juttelemaan ihmisten kanssa ja juodaan siinä samalla. Ei juominen ole se tarkoitus. Ja nykyään on hyvä valikoima alkoholittomia juomia, ei tarvitse ottaa alkoholia.  Aika ihmeellinen asenne täällä monilla, että baariin ei voisi mennä jos ei juo alkoholia.

Tinderiä suosittelen. Se on juuri hyvä tapa tutustua, jos ei ole erityisen sosiaalinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään hätää! Olet oikeasti nuori vielä. Itse deittailin aikoinaan hyvinkin ahkerasti, mutta en vain halunnut sitoutua kunnolla. Sitten kun olisin ollut siihen halukas, kaikki "hyvät" olikin jo napattu markkinoilta. Ollin täysin yksin 7 vuotta ja melkein jo luovuttanut. Kunnes sitten rysähti kunnolla ja nyt olen ollut tuossa samassa, ensimmäisessä vakavassa suhteessani 20 vuotta! ET ole loppuelämääsi yksin, jos et itse niin halua ja valitse. Muistathan, ettei kukaan kirjaimellisesti tule sinua kotoa hakemaan ja kädestä pitelemään, toimia tarvitaan sinulta itseltäsi.

En nyt halua ketään masentaa, mutta ei ap nyt ihan niin nuori ole. Kyllä nyt pitäisi alkaa jo vähitellen edistää asioita, jos aikoo sen joskus tehdä. Muuten voi kokonaan jäädä tekemättä. Kyllä hän ehtii, kunhan vaan joskus aloittaa.

Vierailija
24/28 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen ujo ja introvertti enkä itsekään ole ikinä missään baareissa käynyt, mutta monilla festivaaleilla ja konserteissa kylläkin, olisivatko sellaiset sinulle ap sopivia paikkoja? Entä museot tai kirjastot, joissa myös voisi tavata ihmisiä? Mitä kiinnostuksen kohteita sinulla on? Sellaisista olisi helppo alkaa jutella vieraammankin ihmisen kanssa, vaikka ei heti treffejä tulisikaan. Kannattaa vain aktiivisesti hakea ihmiskontakteja ihan harjoituksenkin vuoksi, muuten kynnys treffailuunkin kasvaa tarpeettoman suureksi.

Itse olen kyllä melkein kaikki deittini juuri noiden Tindereiden ym. kautta hankkinut, joten tietysti niitäkin kannattaa kokeilla. On kyllä muitakin sovelluksia kuin Tinder, esim. Bumble (jossa vaikutti olevan vähän Tinderiä parempaa laatua), mutta en ole varma onko niissä jossain Suomessa tai ainakaan pienemmillä paikkakunnilla juuri ollenkaan valikoimaa... Mutta ainahan sitä voi verkot vesille laittaa. Ja mainitse profiilissa jotain oikeasti kiinnostavaa ja henkilökohtaista itsestäsi, ei pelkkää saliharrastusta. Esim. millaisista kirjoista/sarjoista/huumorista tykkäät jne. 

Vierailija
25/28 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei baariin mennä juomaan. Sinne mennään juttelemaan ihmisten kanssa ja juodaan siinä samalla. Ei juominen ole se tarkoitus. Ja nykyään on hyvä valikoima alkoholittomia juomia, ei tarvitse ottaa alkoholia.  Aika ihmeellinen asenne täällä monilla, että baariin ei voisi mennä jos ei juo alkoholia.

Tinderiä suosittelen. Se on juuri hyvä tapa tutustua, jos ei ole erityisen sosiaalinen. 

Deittisovelluksia ehdottaessa olisi hyvä huomioida sukupuoli. Ap:n tapauksessa tulisi hukkumaan sinne muiden tavisten joukkoon, eikä eroittuisi mitenkään joukosta. Rehellinen esittelyteksti ei myöskään auta yhtään.

Vierailija
26/28 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustuu itseensä ja tekee niin kuin itse haluaa. Ei anna muiden mielipiteiden tai sanomisten vaikuttaa asiaan. Ei kaikki halua seurustella.

Vierailija
27/28 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen ujo ja introvertti enkä itsekään ole ikinä missään baareissa käynyt, mutta monilla festivaaleilla ja konserteissa kylläkin, olisivatko sellaiset sinulle ap sopivia paikkoja? Entä museot tai kirjastot, joissa myös voisi tavata ihmisiä? Mitä kiinnostuksen kohteita sinulla on? Sellaisista olisi helppo alkaa jutella vieraammankin ihmisen kanssa, vaikka ei heti treffejä tulisikaan. Kannattaa vain aktiivisesti hakea ihmiskontakteja ihan harjoituksenkin vuoksi, muuten kynnys treffailuunkin kasvaa tarpeettoman suureksi.

Itse olen kyllä melkein kaikki deittini juuri noiden Tindereiden ym. kautta hankkinut, joten tietysti niitäkin kannattaa kokeilla. On kyllä muitakin sovelluksia kuin Tinder, esim. Bumble (jossa vaikutti olevan vähän Tinderiä parempaa laatua), mutta en ole varma onko niissä jossain Suomessa tai ainakaan pienemmillä paikkakunnilla juuri ollenkaan valikoimaa... Mutta ainahan sitä voi verkot vesille laittaa. Ja mainitse profiilissa j

En ole ap, mutta nuo deittisovellukset jättäisin kyllä viimeiseksi vaihtoehdoksi. Ihan puhtaasti sen takia, että jokaisessa sovelluksessa on liikaa miehiä verrattuna naisiin. Hyvällä profiililla tietysti voi erottua, mutta sillä ei ole mitään väliä, jos ap ei saa yhtäkään tykkäystä, tai pääse treffeille.

En yritä masentaa, mutta näin se on.

Vierailija
28/28 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei ole liian myöhäistä. Sinussa ei ole mitään vikaa ja uskon, että löydät itsellesi rakastavan kumppanin, kun jaksat uskoa.

Oma kumppanini tapasi minut just, ennen kuin täytti 30 ja ei ollut laillasi "kunnolla"  seurustellut aikaisemmin.

Oli ihana ja miellyttävä mies, joten lähdin ulos, kun hän kysyi.

Uskon täysin, että kokematonkin on täysin kelpo kumppani ja henkilö, jonka kanssa tulevaisuus yhdessä on palkitseva sekä valoisa.

Toivon kaikkea onnea sinulle Ap.