Syöttekö salaattia joka päivä?
Kommentit (44)
Kyllä keväästä syksyyn, silloin kun olen kotona. Omasta kasvihuoneesta.
Pilkoin juuri salaatin ja odotan että perunat kypsyy. Ainakin pyrin siihen että syön kasviksia.
Syön kyllä kasvikunnan tuotteita joka päivä yli suositusten, mutta en välttämättä salaattia. Saatan esimerkiksi paahtaa tai höyryttää porkkanaa, tehdä uunijuureksia ja syödä marjapitoista tuorepuuroa tai smoothieta. Kasviksia tulee myös dipattua usein.
En näin talvella.
Talvella kasvikset on padoissa, uunijuureksissa, laatikoissa, keitoissa, kastikkeissa ja piiraissa kypsennettynä.
Kesällä sitten tuoreena salaatissa yms.
Yleensä tulee vähintään 500g päivässä
Hyvin harvoin on aterialla salaattia, ellei ateria itse ole salaatti. Mutta aina on 3-5 sorttia pilkottuja vihanneksia, aamupalalla niiden lisäksi paria hedelmää ja välillä mustikoita.
En enkä joka viikko. Kasviksia syön monipuolisesti kypsänä ja raakana reilusti yli suositusten.
Minulla on pupujen kanssa sopimus, että minä en koske niiden ruokaan ja ne ei minun ruokaan!
En syö yhtään salaattia, mutta kasviksia syön paljon. En näe mitään syytä syödä jotain salaattia.
No en todellakaan puputa jotain salaattia vaan kunnon kasviksia ne pitää olla.
Riippuu ihan sitä mitä salaatilla tarkoitetaan.
Vihanneksia syön joka päivä runsaasti, "salaattia" taas en syö koskaan.
En syö, pitää olla kunnon purutuntumaa ja muilla kasviksilla mennään.
En salaattia, mutta muuten kasviksia joka päivä, esim leivällä oli aamulla kurkkua, ruuan kanssa porkkanoita ja tomaattia, iltapalalla raparperia ja mansikkaa.
En syö. Tänään tosin tein pastasalaattia, ja syön siitä huomisenkin.
Makaronin lisäksi siinä on hemapaa, keittojuureksia, kaalia ja makkaraa. Sipulia voisin vielä lisätä.
Gramma sieniä silloin tällöin riittää
Kasvikset ei korvaa keholle salaatin hyötyjä. Pinaatti, ei ole parempi-salaatti. Pinaattia ei saa syödä liikaa.
Syön, joka aterialla lähes puolet lautasesta on salaattia, ei siis pelkkiä salaatinlehtiä. Joidenkin ruokien kanssa syön porkkanaraastetta tms. Kypsät kasvikset sitten lisäksi.
Outoa että jotkut näyttävät tulkinneen, että kysymys tarkoittaisi kaikenmaailman pasta- ym. ruokasalaatteja, nehän ovat aivan eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Syön, joka aterialla lähes puolet lautasesta on salaattia, ei siis pelkkiä salaatinlehtiä. Joidenkin ruokien kanssa syön porkkanaraastetta tms. Kypsät kasvikset sitten lisäksi.
Outoa että jotkut näyttävät tulkinneen, että kysymys tarkoittaisi kaikenmaailman pasta- ym. ruokasalaatteja, nehän ovat aivan eri asia.
No kysymys oli että syötkö salaattia. Ja salaattiahan se on nimeltään.
Salaattia kai se olisi ollut silloinkin jos olisin pastan ja makkaran laittanut erikseen lautaselle, en vain niin tehnyt.
En, mutta kasviksia 500-1000g päivässä kyllä.
Jotkus muutes laskee perunasalaatinkin salaatiksi, joten kannattaisi ehkä määritellä "salaatti" vähän paremmin.
Kyllä syön. Töissä syön puoli lautasellista salaattia ruoan lisäksi ja kyllä kotona tulee sama satsi syötyä ja teinille myös.
Burgundinpataa söin. Siinnä oli persiljaa ripoteltu päälle. Kaikkia en saanut eroteltua pois.