Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töissä ei auteta. Mitä mieltä ja mitä te tekisitte tässä tilanteessa?

Vierailija
01.04.2024 |

Olen kohta vuoden tuolla ollut ja edelleen tulee vastaan itselleni uusia asioita. 

Kun kysyn jotain jota en tiedä tai johon en löydä niistä lukuisista puutteellisista ohjeista vastausta, niin yleisin vastaus on Emmä tiiä ja kun kysyn keneltä voin kysyä niin vastaus on sama. Toinen yleinen vastaus on kysy joltain viisaammalta ja kun kysyn kuka se viisaampi sit on niin joko vastaus on taas emmä tiiä tai sit ollaan hiljaa. 

Hirveesti menee sit aikaa kun yritän selvittää muualta asioita. Ja tietenkin huomautellaan suureen ääneen jos tekee väärin. 

Perehdytys oli suoraan sieltä ja syvältä. Entisen taustani vuoksi oletettiin että osaan kaiken vaikka en osaa ja sen myös kerroin. Tiedän prosessin pääpiirteissä mutta itse työtä en osannut ja se oli uutta. 

Menee hermo tuollaiseen. Mietin jo työpaikan vaihtoa kun olen huomannut että stressaan virheiden tekemistä. 

Mitä tekisitte tässä tilanteessa?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisin ongelmasta esimiehelle. 

Vierailija
2/17 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäisin seisomaan tai istumaan paikalleni. Kun joku tulisi jäkättämään siitä etten tee mitään, sanoisin että en osaa tehdä, olen pyytänyt monta kertaa apua ja kukaan ei auta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsisin sivussa pikkuhiljaa uutta työpaikkaa, kuulostaa tyhmältä ja ankealta porukalta.

Vierailija
4/17 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtaisin työpaikkaa. Exit-haastattelussa kertoisin, mistä kyse.

Vierailija
5/17 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo emmätiiä-tyypit on itsekkin ihan kypsiä tuohon epämääräisyyteen. Kannattaa suosiolla alkaa etsiä uutta työtä tai kohta olet samanlainen k"rpiintynyt kuin nuo muut ja sit on hankalampi saada uutta työtä ku tympiintyminen näkyy naamasta 

Vierailija
6/17 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä pitää osata ja opetella itse kaikki siitä sinulle maksetaan. Jos et osaa niin eroa ja hommaavat paremman työntekijän tilalle.

Vierailija
7/17 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niitä muitakaan ei ole perehdytetty ja he eivät oikeasti osaa kuin vain juuri ja juuri oman tehtävänsä? Ainakin minun kohdallani on ollut näin.

Vierailija
8/17 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella outo työpaikka ettei kellään ole päävastuuta neuvoa uutta tulokasta. 

Vierailija
9/17 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi työpaikka vaan hakuun kuulostaa oikealle junttilalle tuo työpaikka! 

Vierailija
10/17 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun edellisessä työpätkässä oli myös sekavaa, eikä ollut vastuuta kenelläkään mun perehdyttämisestä. Sit joku 18 vuotias joka oli ollut 3 kk töissä perehdytti hoonolla soomella. Ihan hyvin se veti mut kukaan ei oikein tuntunut tietävän mitä pitää tehdä ja työnjohto nojasi varmaan johonkin itseohjautuvuuteen. 

Parhaat neuvot mitä työkavereilta sain, oli että töitä kannattaa SÄÄNNÖSTELLÄ tai muuten ei riitä tekemistä. Aamulla tultiin kaikki kuudeksi töihin ja pyöriteltiin peukaloita kasiin ja sit tehtiin töitä tooooosi hiitaaaasti. Kaikki oli ihan krpiintyneitä tuohon menoon.

En jatkanut määräaikaisuutta tuolla vaikka pyysivät. Traumatisoiduin.

Vierailija
11/17 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä pitää osata ja opetella itse kaikki siitä sinulle maksetaan. Jos et osaa niin eroa ja hommaavat paremman työntekijän tilalle.

huono aprillipila. 

ap, ei oo työt niin justiinsa, pyörittelet papereita ja nostat (toivottavasti) hyvää palkkaa, siinä sivussa etsit mieluisampia hommia. ei oo sun ongelma, jos eivät halua panostaa perehdytykseen. 

Vierailija
12/17 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsisin pomon. Tai kirjoittaisin palautelomakkeelle. Tai seinälle lapun. Ja kuvailisin noita tilanteita. Ja kysyisin kuka voi mahdollisesti olla apuna. Ja jos kukaan ei ole apuna, mitä sitten tehdään. Jos ei kukaan reagoisi, pitäisi kai etsi muualta tietoa. Tai vaihtaa firmaa.

Vierailija
13/17 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei muutkaan tiedä mitä siellä töissä tehdään, niin silloin sinunkaan ei tarvitse tietää eli relaa. Jos esimiestäkään ei kiinnosta, että saatteko mitään aikaan, niin siinäpähän maksaa teille tyhjästä. Taidat ottaa turhaan paineita,  alat vaikka selaamaan somea ajankuluksi ja haet lisää kahvia. 

Vierailija
14/17 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali suomalainen työpaikka. Olen juuri tuollaisessa ollut nyt puolivuotta. Rahaa on firmassa niin pirusti ettei johtoa kiinnosta työn tehokkuus pätkääkään. Ollaan kuin ellun kanat. Tehdään me töitäkin mutta ei koko ajan. Puoli päivää saattaa mennä autolla ajellessa tyhjän päiten. Minä olen alkanut pitää tällaisesta tyhjäkäynnistä. Palkka on tuntipalkka ja euron parempi kuin edellisessä työssä jossa tehtiin kokoajan oikeaa työtä.

Jos et voi voittaa heitä liity heihin. Samat fraasit vaan käyttöön. en tiijjä, kysy viisaammalta. suattaapi olla, suottaapi olla ettei oo.

Vierailija
15/17 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaali suomalainen työpaikka. Olen juuri tuollaisessa ollut nyt puolivuotta. Rahaa on firmassa niin pirusti ettei johtoa kiinnosta työn tehokkuus pätkääkään. Ollaan kuin ellun kanat. Tehdään me töitäkin mutta ei koko ajan. Puoli päivää saattaa mennä autolla ajellessa tyhjän päiten. Minä olen alkanut pitää tällaisesta tyhjäkäynnistä. Palkka on tuntipalkka ja euron parempi kuin edellisessä työssä jossa tehtiin kokoajan oikeaa työtä.

Jos et voi voittaa heitä liity heihin. Samat fraasit vaan käyttöön. en tiijjä, kysy viisaammalta. suattaapi olla, suottaapi olla ettei oo.

Se on juurikin näin. 

Vierailija
16/17 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 2 kk uudessa paikassa, perehdytyksen puute myös ongelma. Samoin edellisessä ja sitäkin edeltävässä paikassa. Olen jo valmis lähtemään..

Vierailija
17/17 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että ap on jossain Kuopion - Pieksämäen alueen narsistisessa psyko-sosioopaatti-firmassa töissä. Jos näin on, kertomuksen sekä omakohtaisen kokemukseni perusteella ainoa toivo on tilipäivä. Muuten elämä noissa savolaisfirmoissa on pelkkää häiriintyneiden esimiesten ja työ- n.s. "kavereiden" selkäänpuukotusta ja kusetusta. Oman ammattiylpeyden ja mielenterveyden vuoksi kannattaa miettiä, ei suinkaan onko se firman vaihto paikallaan, vaan kauanko se vaihtoliike on ollut ajankohtainen, mutta toteuttamatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi