Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela kehoittaa muuttamaan halvempaan mutta milläs pääsen kun olen toimeentulotuella oleva ulosottovelkainen työtön?

Vierailija
01.04.2024 |

Ideoita?

Kommentit (117)

Vierailija
81/117 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy äidiltä rahaa lainaksi tai muilta sukulaisilta.

Tt-tuella oleva ei oikein voi lainata rahaa muuten kuin käteisenä. Ja takuuvuokraa ei yleensä voi käteisellä maksaa. 

Vierailija
82/117 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain yksityiseltä heti rohjettuani yrittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/117 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytät PUOLET tuosta energiamäärästä, minkä nyt käytät tänne spämmäämiseen työpaikkojen hakemiseen niin sinulla on alta viikossa työpaikka.

Vierailija
84/117 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ainakin on herttaisen yhdentekevää missä laskujen maksunsa ryssinyt sosiaalipummi jatkossa asuu, kunhan asuu halvemmalla kuin nyt.

Sehän tässä se pointti oli että miten mä pääsen halvempaan kun olen luottotiedoton eikä ole varaa muuttaa muuttoon menisi ainakin tonni, perseestäkö se pitäisi repäistä?

Ap

Mikäs ihme siinä muutossa tonnin maksaa? Itse muutin muuttoliikkeitä kilpailuttamalla kaksion kamat pääkaupunkiseudulta Lappiin 600 eurolla.

Lyhyeen muuttoon kaveri autoineen avuksi ja kalusteliikkeestä kympin traileri päiväksi käyttöön, ei tule muutolle hintaa kuin muutama kymppi.

Rekan vuokraus, 3 kantajaa, rekka kuski, pakkausmateriaalit, yms.

Vierailija
85/117 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärä ihonväri

Tämä. Mene menopaluulipulla Tallinaan, leikkaa passisi ja muut henkkarit ja heitä paluumatkalla mereen. Sitten menet tullin pisteelle ruikuttaan "asylum asylum". Muista toki maalata naamavärkki ruskeaksi ennen sitä.

Henkkareissa ja passeissa on nykyään biometrinen tunnus ja sormenjäljet, ídiootti. Se "leikkaaminen" ei auta mitään kun emme elä 70-luvulla.

Vierailija
86/117 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama tilanne kuin ap lla. Jokainen vuokrafirma pyytänyt 3kk takuut. Sosku ei suostu maksamaan tuota, vaikka olisi halvempi asuntokin. Ei ole myöskään ystäviä, ei ajokorttia. Jumissa ollaan. Tälle viikolle on työhaastattelu, toivon todella että saan töitä.

Valehtelet. 2kk takuu on lain mukaan maksimi, mitä saa pyytää. 

Älä puhu sontaa, 3kk on maksimi. Sitä ei saa ylittää. Sosiaalitoimi myös maksaa 3kk vakuuden hyvällä perusteella, lukee ihan heidän sivuillaan. Kuten sekin että lain mukaan voi pyytää 3kk takuuden.

Vierailija
87/117 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletko sama joka syö väh. puoli kiloa lihaa päivässä? 

Vierailija
88/117 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oih, mulla oli aamupäivällä ap:tä ihan ikävä. Taisit nukkua? Oletko huomannut ettei elämäntilanteesi parane ollenkaan negatiivisella energialla? Sulle on yritetty ihan vilpittömästi antaa neuvoja ja joka kerta sun puolelta tulee märkää rättiä päin näköä. Ei me palstailijat olla syyllisiä tilanteessasi.

Sinä olet yhteiskunnan syöpä, joka lisää kaikkien pahoinvointia. Oletko koskaan ajatellut, että voisit käyttää älyäsi muuhunkin kuin ilkeilyyn?

En minä sentään tiuski enkä nimittele ihmisiä. Harjoittele sinäkin. 💖

Totta. Sinä osaat olla paljon pirullisempi. Edellinen tarkoittaa siis sitä, että sinä nakerrat ihmisen psyykkistä terveyttä erittäin tehokkaasti pala palalta. Olisin voinut harjoittelematta tehdä saman sinulle, mutta valitettavasti sinä olet liian itsevarma ja älyllisesti rajoitteinen, että samallainen psyykkinen nakertaminen tuottaisi tulosta sinun kaltaistesi kohdallasi.

Vierailija
89/117 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vinkki vuokranantajille: Nyt kun köyhät muuttavat halvempiin, niin ottakaa vuokralainen edullisella kuukausivuokralla ja nostakaa sitten reilusti. Ei köyhällä ole heti varaa halvempaan muuttaa. Voisitte ehkä auttaa työtöntä hakeutumaan töihin kun nälkä toimii kannustimena.

Vierailija
90/117 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oih, mulla oli aamupäivällä ap:tä ihan ikävä. Taisit nukkua? Oletko huomannut ettei elämäntilanteesi parane ollenkaan negatiivisella energialla? Sulle on yritetty ihan vilpittömästi antaa neuvoja ja joka kerta sun puolelta tulee märkää rättiä päin näköä. Ei me palstailijat olla syyllisiä tilanteessasi.

Sinä olet yhteiskunnan syöpä, joka lisää kaikkien pahoinvointia. Oletko koskaan ajatellut, että voisit käyttää älyäsi muuhunkin kuin ilkeilyyn?

En minä sentään tiuski enkä nimittele ihmisiä. Harjoittele sinäkin. 💖

Totta. Sinä osaat olla paljon pirullisempi. Edellinen tarkoittaa siis sitä, että sinä nakerrat ihmisen psyykkistä terveyttä erittäin tehokkaasti pala palalta. Olisin voinut harjoittelematta tehdä saman sinulle, mutta valitettavasti sinä olet liian itsevarma ja älyllisesti rajoitteinen, että samallainen psyykkinen nakertaminen tuottaisi tulosta sinun kaltaistesi kohdallasi.

En ole tuo jolle vastasit, mutta täytyy todeta, että viestistäsi oikein huokuu marttyyrimäinen uhriasenne. Kai ymmärrät, että sinä ja kaltaisesi suorastaan kutsutte ylläolevan kaltaista piikittelyä osaksenne? Meille lurkkijoille tuollainen on oikeastaan tämän palstan suola. 

Vierailija
91/117 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä vinkki vuokranantajille: Nyt kun köyhät muuttavat halvempiin, niin ottakaa vuokralainen edullisella kuukausivuokralla ja nostakaa sitten reilusti. Ei köyhällä ole heti varaa halvempaan muuttaa. Voisitte ehkä auttaa työtöntä hakeutumaan töihin kun nälkä toimii kannustimena.

Voisikohan työllistää itsensä talonmieheksi joka hoitaa vain sen talon missä asuu. Kuten Seppo Taalasmaa. Asukkaat varmasti tykkäisivät myös. Jonkun pitäisi vaan se palkka maksaa. 

Vierailija
92/117 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä konkurssin tehnyt yrittäjäkin himmailee tulojaan siihen malliin ettei tarvitse velkojaan maksaa, mutta pääsee velkajärjestelyllä eroon veloistaan.

Miksi samaa ei tekisi myös köyhempi, sillä jokainen ajattelee kuinka paljon itse hyötyy.

Hassua miettiä että köyhän tai pienituloisen pitäisi olla jotenkin moraaliltaan parempi raha-asioissa kun parempituloisen. Kyllä mä enemmän ihmettelen jos 4000€ tienaava ei maksa velkojaan kun 2000€ tai alle tienaava. 

Vierailija
93/117 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastatkaa nyt tälle samalle kusipäälle se hullu kiihottuu siitä.parin päivän päästä uus provo pystyyn taas.

Vierailija
94/117 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä henkilökohtaisen konkurssin mahdollisuus pitäisi olla olemassa. Tilanne, jos henkilö itse tuomitaan maksukyvyttömäksi ja luottotiedottomaksi, joten häneltä kuittaantuvat velat ja maksuhäiriömerkinnät pois. Henkilölle kuitenkin pitäisi joka tapauksessa asettaa luotonantokielto, jolloin hän ei joudu uudestaan velkavankeuteen. Eli mitään lainoja ja kulutusluottoja ei jatkossa tippuisi.

Vierailija
95/117 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä muutin aikoinaan kalliimpaan ja nytkään ei ole kallis yleiseen hintatasoon nähden, vaikka tarpeeksi kallis itselleni. Noussut vähän yli 300€ 5 vuodessa. Helsinki.

Vierailija
96/117 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään lainausketju oli jo liian pitkä.

"En ole tuo jolle vastasit, mutta täytyy todeta, että viestistäsi oikein huokuu marttyyrimäinen uhriasenne. Kai ymmärrät, että sinä ja kaltaisesi suorastaan kutsutte ylläolevan kaltaista piikittelyä osaksenne? Meille lurkkijoille tuollainen on oikeastaan tämän palstan suola. "

Väännetään rautalangasta. Tee olettamuksia, joille ei ole mitään pohjaa. Kommentin perusteella et voi päätellä mitään huokumisia. Kyseinen tieto huokumisista liittyy lähinnä omiin harhaluuloihisi.

Vierailija
97/117 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestä henkilökohtaisen konkurssin mahdollisuus pitäisi olla olemassa. Tilanne, jos henkilö itse tuomitaan maksukyvyttömäksi ja luottotiedottomaksi, joten häneltä kuittaantuvat velat ja maksuhäiriömerkinnät pois. Henkilölle kuitenkin pitäisi joka tapauksessa asettaa luotonantokielto, jolloin hän ei joudu uudestaan velkavankeuteen. Eli mitään lainoja ja kulutusluottoja ei jatkossa tippuisi.

Eh, kannatetaan. Helsingissä oli pakko luottovelkaisen ottaa velkaa elääkseen v. 2010. Tai näin eräälle väitettiin Ai miten niin pakko? No siten niin,että oli kyseessä perheellinen opiskelija joka ei saanut opintolainaa. No koska 200€ opintorahalla ei elä kukaan, oli pakko ottaa sitä lainaa jitta sai käteen minimitoimeentulotulotuen mukaisen summan elämiseen itselleen ja lapsilleen.  Tuo sääntö poistuikin äkkiä. Olihan se surkuhupaisaa. Ulosottovelkaiselle lainaa elämiseen monta sataa kuussa. 

Kai se otti kun oli pakko. Ai työnteko? Jos pieniä lapsia ei käy olla pois kotoa klo 8-21.

Vierailija
98/117 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eh, kannatetaan. Helsingissä oli pakko luottovelkaisen ottaa velkaa elääkseen v. 2010. Tai näin eräälle väitettiin Ai miten niin pakko? No siten niin,että oli kyseessä perheellinen opiskelija joka ei saanut opintolainaa. No koska 200€ opintorahalla ei elä kukaan, oli pakko ottaa sitä lainaa jitta sai käteen minimitoimeentulotulotuen mukaisen summan elämiseen itselleen ja lapsilleen.  Tuo sääntö poistuikin äkkiä. Olihan se surkuhupaisaa. Ulosottovelkaiselle lainaa elämiseen

Kun henkilö ihmetteli tuota hänelle sanottiin että nyt on tuollainen käytäntö, jotta tilanne ei olisi epäreilu niitä kohtaan joilla ei maksuhäiriömerkintää ja joutuvat ottamaan opintolainaa. 

Tuolla henkilöllä ei ollut pelkästään maksuhäiriömerkintä vaan velkaa aika paljonkin ja ei mitään mahdollisuuksia hoitaa sitä alta pois. Lisää velkaa oli kyitenkin pakko ottaa! Toimeentulotuki ei mahdollista kuulemma. No henkilö lopetti opinnot pari kk lainanoton jälkeen. Tuli liian kalliiksi lainalla eläminen. 

Vierailija
99/117 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää, että joku elää yli varojensa ja saa velkansa anteeksi, kun toinen elää kituuttaa varojensa mukaan. Minusta velat pitäisi seurata hautaan saakka, sillä aina joku ne maksamatta jätetyt velat joutuu maksamaan. Väärin, että joku voi elää yli varojensa ja sen jälkeen päästä velkasaneeraukseen, jonka päättymisen jälkeen aletaan uudelleen tienaamaan. Oleellista siis on, että henkilö voisi maksaa velkansa, mutta järjestelmä mahdollistaa velkojen jättämisen muiden maksettavaksi.

Vierailija
100/117 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä mieluusti maksaisin velkani mutta kun olen yhdeksättä vuotta putkeen työtön haen töitä neljä kertaa kuussa ja mihinkään ei oteta haastikseen koska työtön.

Niin en voi maksaa, joku muu saa maksaa?

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi