Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela kehoittaa muuttamaan halvempaan mutta milläs pääsen kun olen toimeentulotuella oleva ulosottovelkainen työtön?

Vierailija
01.04.2024 |

Ideoita?

Kommentit (117)

Vierailija
41/117 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sullahan on hyvä kun olet täyspummi, yhteiskunta huolehtii aina sinusta. Maksaa tukiaiset ja vuokrat sossutuella. Vielä ulosottovelkoja päälle ja varmasti lapsi vieraalle miehelle. Unelmacatch jollekin miekkoselle. Oot varmasti myös ylipainoinen kun saanut niin paljon ruokaa ja elellyt herroiksi.

Olen mies.

Ap

Vierailija
42/117 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Telttoja vaan katselemaan. Nythän säätkin lämpenee.

ps. Pistä elämäsi kuntoon äläkä valita.

Ei ole varaa pistää elämä kuntoon, olen ulosotossa monesta kymppitonnista jos menisin töihin niin ulosottomies veisi leijonanosan palkastani.

Ap

Se nyt vähän niin kuin kuuluu kuvioon että kun ottaa lainaa niin pitää maksaa takaisinkin. Samoin kun laskuja tekee niin maksaahan ne pitää. Menet töihin, maksat velat ja tadaa, elämä on esissä taas. Sen sijaan jäät omasta tahdostasi muiden elätettäväksi ja heittäydyt täysin avuttomaksi. Muiden pitää maksaa ja hoitaa kaikki puolestasi, voi rassua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/117 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupungin asuntojonoon vaan (oman sekä muihin työssäkäyntialueen kuntiin.)

Kela ei tue toiseen kuntaan muuttamista tt-tuella, eli ei voi katsella oman asuinkunnan ulkopuolelta kämppiä. 

No kyllä tukee jos on oikeutettu perustoimeentulotukeen ja uusi vuokra-asunto on olennaisesti nykyistä halvempi. Tällöin Kela voi osallistua muuttokustannuksiin

Ei nyt ollu vaan muuttokustannuksista kyse. Kela ei yleensä anna vuokravakuutta tai tukea vuokraan, jos toiselle paikkakunnalle yrittää muuttaa. 

Vierailija
44/117 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saa toimeentulotukea, niin millä rahalla muuttaa? Tarvitaan muuttoauto, takuuvuokra ja kahden kuukauden vuokrat päällekäin eli pitäisi olla säästössä rahaa, mutta kun toimeentulotuesta säästää se vähennetään tulevasta toimeentulotuesta. Mikäli muuttoon saa jotain tukea, niin ne saa takautuvasti, mutta siinäkin tapauksessa pitäisi olla jo muuttamassa kun mahdollisista tuista tehdään myönteinen tai kielteinen päätös. Mikäli et saa rahaa mistään ja edellinen asunto on jo irtisanottu, niin putoat asunnottomaksi.

Käsketään työttömiä muuttamaan työn perässä, mutta millä rahalla? Työnantaja maksaa, jos on tarpeeksi tärkeä työntekijä, mutta yleensä työnantaja toteaa yhteiskunnan maksavan. Toki työntekijä voi lainata sukulaisilta tai kavereilta, mutta millä maksat takasin kun työnantaja edellyttää aluksi kuukausien palkatonta työntekoa, jonka jälkeen todennäköisesti otetaan uusi palkaton työpaikanhakija urakoimaan.

Ymmärrättekö lainkaan, että haukkumalla työttömiä varmistatte, että heidän työttömyytensä jatkuu? Jo nyt ollaan tilanteessa, jossa työttömän työpanos kelpaa vain yhteiskunnan tuella eli tarkoittaa, että yksi yhteiskunnan kustannuksiin osallistuva veronmaksaja tekee töitä harrastusluonteisesti ja hänen työntekonsa aiheuttaa yhteiskunnalle vain lisälaskua.

Vierailija
45/117 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teltta?

Vierailija
46/117 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupungin asuntojonoon vaan (oman sekä muihin työssäkäyntialueen kuntiin.)

Kela ei tue toiseen kuntaan muuttamista tt-tuella, eli ei voi katsella oman asuinkunnan ulkopuolelta kämppiä. 

Kyllä tukee, kun itse käskevät näin tekemään. Lueppa kehotus huolella läpi.

Eikä tue. Halvempaan asuntoon muuttaminen on hyväksyttävä syy muuttaa oman paikkakunnan sisällä, mutta ei toiselle paikkakunnalle muuttaessa (tällöin yleensä vain työ- tai opiskelupaikan saaminen toiselta paikkakunnalta katsotaan hyväksyttäväksi syyksi). 

Vierailija
47/117 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin on herttaisen yhdentekevää missä laskujen maksunsa ryssinyt sosiaalipummi jatkossa asuu, kunhan asuu halvemmalla kuin nyt.

Vierailija
48/117 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ainakin on herttaisen yhdentekevää missä laskujen maksunsa ryssinyt sosiaalipummi jatkossa asuu, kunhan asuu halvemmalla kuin nyt.

Sehän tässä se pointti oli että miten mä pääsen halvempaan kun olen luottotiedoton eikä ole varaa muuttaa muuttoon menisi ainakin tonni, perseestäkö se pitäisi repäistä?

Ap

Vierailija
49/117 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetat kaljoittelun ja tupakoinnin, on montaa satasta kuussa säästöä. Noin, voit jatkaa asumista siinä missä nyt olet.

Vierailija
50/117 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän tässä se pointti oli että miten mä pääsen halvempaan kun olen luottotiedoton eikä ole varaa muuttaa muuttoon menisi ainakin tonni, perseestäkö se pitäisi repäistä?

Ap

En tiedä eikä kiinnosta. Olet kussut elämäsi ja olet omillasi. Adios.

Vierailija
51/117 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin oli ja on paljon ulosottovelkaisia tms vuokralla ns kaupunginasunnoissa. Sossun kautta ja sopimus että kaupunki maksaa takuuvuokran. 

Luultavasti suurimmalla osalla on pieniä lapsia.

Vierailija
52/117 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku saattaisi tehdä niin, että printtaa itse sen luottotieto-paperin ja (esim skannerin sekä Paintin avulla) poistaa ne luottohäiriömerkinnät. En toki kannusta tähän koska kyseessä olisi varmaan joku rikos/rike ja onhan se moraalitonta jne. 

Tokihan vuokranantaja voi halutessaan itsekin vielä erikseen tupla-tsekata asian mutta eivät kaikki. Etenkin jos hakija on habitukseltaan muuten skarppi. 

Vierailija
53/117 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En tiedä eikä kiinnosta. Olet kussut elämäsi ja olet omillasi. Adios.

eri, mutta Suomessahan nimenomaan autetaan kaikkia jotka eivät pysty itsensä elättämään täysin. Jopa työtä tekevät hakevat ja saavat mm. asumistukea.

Vierailija
54/117 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ketuttaa kun pienipalkkaisena osa-aikaisen makselee tollasten luusereitten kuluja!

Vierailija
55/117 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sullahan on hyvä kun olet täyspummi, yhteiskunta huolehtii aina sinusta. Maksaa tukiaiset ja vuokrat sossutuella. Vielä ulosottovelkoja päälle ja varmasti lapsi vieraalle miehelle. Unelmacatch jollekin miekkoselle. Oot varmasti myös ylipainoinen kun saanut niin paljon ruokaa ja elellyt herroiksi.

Olen mies.

Ap

Et todellakaan ole. Sinä olet pelkkä rotta. Oikea mies kykenee huolehtimaan itsestään, eikä ole tuollainen luuseri. 

Vierailija
56/117 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Joo. Kokeile per seen myyntiä miehille. Ei susta muuhun ole

Vierailija
57/117 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että ketuttaa kun pienipalkkaisena osa-aikaisen makselee tollasten luusereitten kuluja!

Pienipalkkaisena osa-aikaisena olet kyllä itsekin vahvasti pelkkä menoerä yhteiskunnalle ja saamapuolella mitä tulee yhteiskunnan tukiin.

Ap

Vierailija
58/117 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienipalkkaisena osa-aikaisena olet kyllä itsekin vahvasti pelkkä menoerä yhteiskunnalle ja saamapuolella mitä tulee yhteiskunnan tukiin.

Ap

En saa tukia, tahtoisin kyllä.

Vierailija
59/117 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mutta pienempi kuin sinun kaltainen turha hapentuhlaaja

Vierailija
60/117 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En saa tukia, tahtoisin kyllä.

No sitten sinulla on toinen elättäjä eli varmaankin mies. Tai omaisuutta, jolloin et tarvitse tukia koska voit myydä omaisuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän