Kela kehoittaa muuttamaan halvempaan mutta milläs pääsen kun olen toimeentulotuella oleva ulosottovelkainen työtön?
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että ketuttaa kun pienipalkkaisena osa-aikaisen makselee tollasten luusereitten kuluja!
Pienipalkkaisena osa-aikaisena olet kyllä itsekin vahvasti pelkkä menoerä yhteiskunnalle ja saamapuolella mitä tulee yhteiskunnan tukiin.
Ap
Mutta pienempi kuin sinun kaltainen turha hapentuhlaaja
En ole mikään hapentuhlaaja, vaan kiltti ja kunniallinen mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle ainakin on herttaisen yhdentekevää missä laskujen maksunsa ryssinyt sosiaalipummi jatkossa asuu, kunhan asuu halvemmalla kuin nyt.
Sehän tässä se pointti oli että miten mä pääsen halvempaan kun olen luottotiedoton eikä ole varaa muuttaa muuttoon menisi ainakin tonni, perseestäkö se pitäisi repäistä?
Ap
Jos sun muutto maksaa ainakin tonnin niin en ihmettele miks oot ylivelkaantunu luottotiedoton.
Oih, mulla oli aamupäivällä ap:tä ihan ikävä. Taisit nukkua? Oletko huomannut ettei elämäntilanteesi parane ollenkaan negatiivisella energialla? Sulle on yritetty ihan vilpittömästi antaa neuvoja ja joka kerta sun puolelta tulee märkää rättiä päin näköä. Ei me palstailijat olla syyllisiä tilanteessasi.
Kyllä konkurssin tehnyt yrittäjäkin himmailee tulojaan siihen malliin ettei tarvitse velkojaan maksaa, mutta pääsee velkajärjestelyllä eroon veloistaan.
Miksi samaa ei tekisi myös köyhempi, sillä jokainen ajattelee kuinka paljon itse hyötyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle ainakin on herttaisen yhdentekevää missä laskujen maksunsa ryssinyt sosiaalipummi jatkossa asuu, kunhan asuu halvemmalla kuin nyt.
Sehän tässä se pointti oli että miten mä pääsen halvempaan kun olen luottotiedoton eikä ole varaa muuttaa muuttoon menisi ainakin tonni, perseestäkö se pitäisi repäistä?
Ap
Heitä tavarat mäkeen ja kävele uuteen kämppääsi. Huonekalut ovat täysin valinnainen osa asumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Telttoja vaan katselemaan. Nythän säätkin lämpenee.
ps. Pistä elämäsi kuntoon äläkä valita.
Ei ole varaa pistää elämä kuntoon, olen ulosotossa monesta kymppitonnista jos menisin töihin niin ulosottomies veisi leijonanosan palkastani.
Ap
Kuuleppas nyt. Kun ulosotto vie palkasta osan niin olet oikeutettu silloin tt tukeen kuten nytkin. Tottakai töihin vaikka olisi velkaa.
Miksi tämä sama avaus vähän eri muodossa postataan tänne JOKA AINOA päivä?
Vierailija kirjoitti:
Oih, mulla oli aamupäivällä ap:tä ihan ikävä. Taisit nukkua? Oletko huomannut ettei elämäntilanteesi parane ollenkaan negatiivisella energialla? Sulle on yritetty ihan vilpittömästi antaa neuvoja ja joka kerta sun puolelta tulee märkää rättiä päin näköä. Ei me palstailijat olla syyllisiä tilanteessasi.
Sinä olet yhteiskunnan syöpä, joka lisää kaikkien pahoinvointia. Oletko koskaan ajatellut, että voisit käyttää älyäsi muuhunkin kuin ilkeilyyn?
Itseäni ärsyttää näissä muuta vaan halvempaan-kehoituksissa se että nää huutelijat unohtaa että siihen tarvitaan rahaa. Harvalla vähävaraisella on säästössä vakuusrahoja, ensimmäisiä vuokria, rahaa muuttoautoon jne. Hyvä jos ruokaan riittää.
Ei kaikilla ole kumminkaimoja jotka kiiruhtaa apuun pakettiautoineen. Sitten jos puuttuu luottotiedot niin olet tosiaan siellä jonon hännillä, usein olet täysin ulkona koko hommasta. Luottotiedottomat torpataan jo asuntoilmoituksessa. Isot yhtiöt vuokraa helpommin mutta siellä on usein korkeat vuokrat joten se siitä säästöstä. Niistähän ne ihmiset nyt ovat pois muuttamassa kun kaikenmaailman Lumot vetelee asumistukilaisilta ihan riistovuokria. Monessa kaupungin asunnossakin on ihan hirveät vuokrat kun asujat saaneet asumistukea. Ehkä suuret vuokrayhtiöt vois tulla vastaan kohtuullisilla vuokrilla eikä vaan nostella vuokria joka hemmetin vuosi.
Töitäkin voisi varmaan yrittää hakea...
Sama tilanne kuin ap lla. Jokainen vuokrafirma pyytänyt 3kk takuut. Sosku ei suostu maksamaan tuota, vaikka olisi halvempi asuntokin. Ei ole myöskään ystäviä, ei ajokorttia. Jumissa ollaan. Tälle viikolle on työhaastattelu, toivon todella että saan töitä.
Kysy äidiltä rahaa lainaksi tai muilta sukulaisilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mikäs ihme siinä muutossa tonnin maksaa? Itse muutin muuttoliikkeitä kilpailuttamalla kaksion kamat pääkaupunkiseudulta Lappiin 600 eurolla.
Lyhyeen muuttoon kaveri autoineen avuksi ja kalusteliikkeestä kympin traileri päiväksi käyttöön, ei tule muutolle hintaa kuin muutama kymppi.
Mene junan alle niin ongelmat ratkeavat nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Koska ap:lla on ihan saatanan iso vika päässään. Hän vain ei itse ymmärrä sitä ollenkaan, normaalia sairaudentunnottomuutta pahasti mt-ongelmaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet yhteiskunnan syöpä, joka lisää kaikkien pahoinvointia. Oletko koskaan ajatellut, että voisit käyttää älyäsi muuhunkin kuin ilkeilyyn?
En minä sentään tiuski enkä nimittele ihmisiä. Harjoittele sinäkin. 💖
Vierailija kirjoitti:
Sama tilanne kuin ap lla. Jokainen vuokrafirma pyytänyt 3kk takuut. Sosku ei suostu maksamaan tuota, vaikka olisi halvempi asuntokin. Ei ole myöskään ystäviä, ei ajokorttia. Jumissa ollaan. Tälle viikolle on työhaastattelu, toivon todella että saan töitä.
Valehtelet. 2kk takuu on lain mukaan maksimi, mitä saa pyytää.
Vierailija kirjoitti:
Onko kovakin työ kirjoittaa keskusteluun asiattomuuksia, jotta lopulta koko ketju poistetaan?
Jollakin taisi pikkuisen kilahtaa eilen, koska piti kirjoittaa moneen ketjuun miehen sukupuolielintä ja keskustelu kuitenkin jatkui? Onko ne ketjut jo poistettu? Näyttäisi ettei ihmiset edes vitsi etsiä vanhoja ketjuja, koska tiedetään jo kokemuksesta, että köyhiin huonoon kohteluun liittyvät ketjut häviävävät nopeasti.
Ei sua taida auttaa sitten yhtään mikään paitsi valtion vastikkeeton raha. Kymmeniä tuhansia on muutkin maksaneet ulosottoa ja päässyt sen jälkeen hyvään elämään kiinni. Mutta en mä arvostele jos haluat loppuikäs elää tukiaisilla toisten armoilla. Joku muu jossain virastossa päättää missä kämpässä asut ja paljonko saat viikkorahaa. Ihan vapaasti saat sillainkin elää niinku nytkin mutta ihan turha tolla säälillä herkutella. Jos mikään ei auta paitti ilmanen raha niin ihan oma ja vapaa valinta sekin on siinä surkeudessa sitten loppuikänsä piehtaroida. Tämänkin kirjottamiseen meni enemmän aikaa mitä oikeesti olisit ansainnu, pelkkä trollihan sinä olet