Kela kehoittaa muuttamaan halvempaan mutta milläs pääsen kun olen toimeentulotuella oleva ulosottovelkainen työtön?
Kommentit (117)
Ei näitä jaksaisi enää enempää. Samaa paskaa kaikki valitusketjut täynnä. Ei ole mikään hyvin koskaan ja aina löytyy vastalause jokaiseen avunantoon.
Vierailija kirjoitti:
Kaupungin asuntojonoon vaan (oman sekä muihin työssäkäyntialueen kuntiin.)
Kela ei tue toiseen kuntaan muuttamista tt-tuella, eli ei voi katsella oman asuinkunnan ulkopuolelta kämppiä.
Meillä ainakin oli ja on paljon ulosottovelkaisia tms vuokralla ns kaupunginasunnoissa. Sossun kautta ja sopimus että kaupunki maksaa takuuvuokran.
Muuta telttaan ja nauti luonnon mukaisesta asumisesta. Kesällä ei pitäisi olla mikään ongelma asua ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela ei tue toiseen kuntaan muuttamista tt-tuella, eli ei voi katsella oman asuinkunnan ulkopuolelta kämppiä.
No kyllä tukee jos on oikeutettu perustoimeentulotukeen ja uusi vuokra-asunto on olennaisesti nykyistä halvempi. Tällöin Kela voi osallistua muuttokustannuksiin.
Mulla kaveri saanut häädön usein ja tietenkin luottotiedoton. Sai silti yksityiseltä kämpän ja asumistuki vuokrananrajan tilille. Sai häädön jälleen, kun retkahti päihteisiin. Sama vuokranantaja uudessa ilmoituksessa mainitsi, että luottotiedottomuus ei este.
Kelasta tuli minulle ilmoitus että pitää etsiä halvempaa asuntoa. Vuokrani on 430 euroa. Katselin asuntoja ja ei ole yhtään halvempaa asuntoa. Viime syksyllä olisi ollut halvempia asunto jossa vuookra oli 370 euro mutta kelasta ei saanut muuttoavustusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsele niitä halvempia ja ole rohkeasti yhteydessä heti vuokranantajiin. Kysy heti vaikuttaako se ja siten etenet.
Ei ole ajokorttia joten en saisi millään kaikkia mun kalusteita ja stereoita muutettua...
Ap
Myyt pois.
Monesko kerta on kun teet saman aloituksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsele niitä halvempia ja ole rohkeasti yhteydessä heti vuokranantajiin. Kysy heti vaikuttaako se ja siten etenet.
Ei ole ajokorttia joten en saisi millään kaikkia mun kalusteita ja stereoita muutettua...
Ap
Myyt pois.
Byhyy, eihän tämä ap voi luopua niistä mummin perintömööpeleistä, ei sitten mistään hinnasta.
Vierailija kirjoitti:
Muuta telttaan ja nauti luonnon mukaisesta asumisesta. Kesällä ei pitäisi olla mikään ongelma asua ulkona.
Hyvä vitsi. Olen allerginen hyttysten pistoille ja voisin kuolla ehdotukseesi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sehän olisikin mitä mainioin ratkaisu niin loppuisi kertaheitolla tämä sinun sairaalloinen jankutuksesi.
Sullahan on hyvä kun olet täyspummi, yhteiskunta huolehtii aina sinusta. Maksaa tukiaiset ja vuokrat sossutuella. Vielä ulosottovelkoja päälle ja varmasti lapsi vieraalle miehelle. Unelmacatch jollekin miekkoselle. Oot varmasti myös ylipainoinen kun saanut niin paljon ruokaa ja elellyt herroiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vuokranantajillehan tälläinen ulosotossa oleva menee hakijapinon pohjimmaiseksi.
Ap
Oikein. Olet käyttänyt palveluita tai hankkinut tuotteita ja jättänyt ne maksamatta. Ilmaiseksiko ne sinulle olisi pitänyt antaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tukee, kun itse käskevät näin tekemään. Lueppa kehotus huolella läpi.
Vierailija kirjoitti:
Kelasta tuli minulle ilmoitus että pitää etsiä halvempaa asuntoa. Vuokrani on 430 euroa. Katselin asuntoja ja ei ole yhtään halvempaa asuntoa. Viime syksyllä olisi ollut halvempia asunto jossa vuookra oli 370 euro mutta kelasta ei saanut muuttoavustusta.
Pitääkö joka asiaan olla vailla avustuksia. Muuta ilman muuttoavustusta.
Vierailija kirjoitti:
Väärä ihonväri
Tämä. Mene menopaluulipulla Tallinaan, leikkaa passisi ja muut henkkarit ja heitä paluumatkalla mereen. Sitten menet tullin pisteelle ruikuttaan "asylum asylum". Muista toki maalata naamavärkki ruskeaksi ennen sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Höpö höpö. Lopeta valitus ja tee asialle jotain äläkä ole vailla rahaa ahkerilta ihmisiltä.
Kyllähän näitä oman elämänsä kusejia on ympäri Suomea. Mitään eivät tietenkään itse pysty tekemään. Paitsi rys siä omat asiansa.