Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela kehoittaa muuttamaan halvempaan mutta milläs pääsen kun olen toimeentulotuella oleva ulosottovelkainen työtön?

Vierailija
01.04.2024 |

Ideoita?

Kommentit (117)

Vierailija
1/117 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsele niitä halvempia ja ole rohkeasti yhteydessä heti vuokranantajiin. Kysy heti vaikuttaako se ja siten etenet.

Vierailija
2/117 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantajillehan tälläinen ulosotossa oleva menee hakijapinon pohjimmaiseksi.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/117 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on kuitenkin jokainen kuukausi hyvät rahat maksaa vuokrasi. Joillekin vuokranantajille voi maksaa myös asumistuenkin suoraan heidän tilillensä.

Vierailija
4/117 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungin asuntojonoon vaan (oman sekä muihin työssäkäyntialueen kuntiin.)

Vierailija
5/117 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsele niitä halvempia ja ole rohkeasti yhteydessä heti vuokranantajiin. Kysy heti vaikuttaako se ja siten etenet.

Vuokranantajat EIVÄT halua yhteydenottoja sillä halukkaita voi olla toista sataa. 

Vierailija
6/117 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokranantajillehan tälläinen ulosotossa oleva menee hakijapinon pohjimmaiseksi.

Ap

Sinulla on asenneongelma. Poista se ja tee muutoksia. Tai sitten asut vain siinä ja kituutat.

Vierailija
7/117 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ajokorttia joten en saisi millään kaikkia mun kalusteita ja stereoita muutettua...

Ap

Vierailija
8/117 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on kuitenkin jokainen kuukausi hyvät rahat maksaa vuokrasi. Joillekin vuokranantajille voi maksaa myös asumistuenkin suoraan heidän tilillensä.

On IHANVITUNSAMA maksaako asumistuen oman vuokran yhteydessä vai Kela suoraan. 

Vierailija
9/117 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokranantajat EIVÄT halua yhteydenottoja sillä halukkaita voi olla toista sataa.

Nyt alkoi saman tien tuntumaan siltä että ihan hyvä kun sinulla on asunto jo, ole vain siinä ja työtön. 

Vierailija
10/117 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telttoja vaan katselemaan. Nythän säätkin lämpenee.

ps. Pistä elämäsi kuntoon äläkä valita.

Vierailija
11/117 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kemissä on halpoja asuntoja 60 km keskustasta. 

Vierailija
12/117 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha hakea paikkoja joissa 'agentti' tai firma toimii seulana. Hakemus lentää jo algoritmin tekemien päätelmien takia 0,01 sekunnissa roskakoriin luottotarkistuksen jälkeen.

Se miten asunnon voi saada on hakemalla yksityiseltä, ja hankkimalla referenssi edelliseltä vuokranantajalta (sekä tarvittaessa tämän työpaikan/henk. koht puhelinnumero). Sitten maksat 2-3 kuukautta vuokraa etukäteen takuiden lisäksi.

Näin sain itse kantakaupungista hyvän asunnon vaikka olen luottotiedoton. Ja olen asunut tässä kohta 11 vuotta.

Jos rahaa ei ole säästössä, niin mitään ei ole tehtävissä. Tärkeintä on nimenomaan sitoutua uuteen asuntoon vahvasti *ja* saada ulkopuolista vahvistusta siitä että olet aina maksanut vuokrat ajallaan entisessä asunnossa.

Vierailija
13/117 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehottaako Kela lopuksi muuttamaan Venäläisten rakentamiin bunkkereihin Myllypuron suunnalla? 1960-luvulla spurgut asuivat siellä.

Vierailija
14/117 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asut sato tms niin katso niiden vaihtopörssi. Hae kaupungin kämppää

Vierailija
15/117 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ajokorttia joten en saisi millään kaikkia mun kalusteita ja stereoita muutettua...

Ap

Kun olet kerran toimeentuloen saaja niin Kelasta maksavat muuttosi. Ole sinne yhteydessä.

Vierailija
16/117 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
17/117 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On IHANVITUNSAMA maksaako asumistuen oman vuokran yhteydessä vai Kela suoraan. 

Ei se nyt välttämättä ole ihan sama. Kun sinulla on luottotiedot kustu niin se voi olla kannaltasi edullista että se asumistuki menisi esimerkiksi suoraan vuokranantajan tilille ja itse maksaisit vain erotuksen omalta tililtäsi.

Vierailija
18/117 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Telttoja vaan katselemaan. Nythän säätkin lämpenee.

ps. Pistä elämäsi kuntoon äläkä valita.

Ei ole varaa pistää elämä kuntoon, olen ulosotossa monesta kymppitonnista jos menisin töihin niin ulosottomies veisi leijonanosan palkastani.

Ap

Vierailija
19/117 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta spämmäys, idiootti.

Vierailija
20/117 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksoin kämppää 6kk etukäteen. lakihan määrittelee ainoastaan takuuvuokran maksimisuuruuden joka on 3kk ennakkoon. mikään laki ei estä maksamasta vuokraa vaikka vuosisataa eteenpäin.

asun helsingin toiseksi kalleimmalla alueella (kaartinkaupungissa) luottotiedottomana. tiedot meni yrityksen konkurssin myötä ja palautuu 2026. olen ollut ulosotossa siis 13 vuotta.

jos ei tuollaisia summia löydy, lainaa, myy huumeita tai tee mitä vaan että ne löytyvät. muuta keinoa ei ole osoittaa että olet tosissasi sen kämpän kanssa.

nimittäin jos et ole valmis laittamaan rahaa tiskiin osoituksena molemminpuolisesta kunnioituksesta, ei se yksityinenkään todennäköisesti anna kämppää. ainakaaan hyvältä alueelta ja hyvän kokoista

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi