Mikä tekee miehestä "creepyn"?
Stereotyyppisesti se on silmälasipäinen, "rumahko"-kasvoinen lyhyt mies joka on ajatusmaailmaltaan oikeistolainen.
Voiko myös esim. 50v maajussimies olla creepy?
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Aspergeriin viittaava naisten / miesten tasojen ja prosenttien luetteleminen, pakkomielteinen samojen asioiden jankkaaminen.
Se on vain rasittavaa, ei creepyä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tekemistä tällä on ulkonäön kanssa?
Creepy mies ei ole aito ja rehellinen. Hänellä on jokin agenda, johon hän läpinäkyvästi pyrkii. Huonot sosiaaliset taidot, outo ja lipevä. Koska hän ei ole aito, hän voi olla hieman pelottava. Mielestäni myös hyvännäköinen mies voi olla creepy.
Tämä juuri.
Creepy voi olla täysin harmiton mutta sosiaalisia normeja ymmärtämätön mies. Mutta voi olla myös pelottava, outo ja arvaamaton. Ulkonäöllä ei ole sinänsä tekemnistä, ellei sekin ole outo. Joku mainitsi maastopuvun, on se outoa jos pukeutuu kuin sotilas olematta sitä, kaikkialla. Outoa on kaikki mikä ei sovi ympäristöön tai tilanteeseen. Outoa on sekin jos ei edes ymmärrä olevansa outo muisen silmin vaan vänkää vastaan. Esim likainen mies pitää itseään normaalina.
Jos tahtoo erottua joukosta niin se on oma valinta. Outo ulkoasu yleensä viittaa tiettyihin dignooseihin.
Joka on tänään täysin erilainen kuin eilen. Ei muista eilen tekemiään lupauksia/sopimuksia. Pukeutumis- ja puhetyyli vaihtelee päivän mukaan. Haluaa pitää työhön liittyvät ihmiset ja vapaa-aikaan liittyvät ihmiset tiukasti erillään.
Eräs nainen sanoi mulle humalassa, että olen todella creepy, koska olen ruma ja silti mulla on hyvä itseluottamus.
Vierailija kirjoitti:
Mikä sairaalloinen tarve naisilla on tulkita miehiä creepyksi? Minusta se on vähintäänkin creepyä. Mitenkäs ne tavallisen näköiset jotka havittelevat niitä kärkitason miehiä, sekö ei ole creepyä?
Ei. Mieheltä vaaditaan enemmän. Se on alkukantainen jäänne.
N26
Vierailija kirjoitti:
Creepy voi olla täysin harmiton mutta sosiaalisia normeja ymmärtämätön mies. Mutta voi olla myös pelottava, outo ja arvaamaton. Ulkonäöllä ei ole sinänsä tekemnistä, ellei sekin ole outo. Joku mainitsi maastopuvun, on se outoa jos pukeutuu kuin sotilas olematta sitä, kaikkialla. Outoa on kaikki mikä ei sovi ympäristöön tai tilanteeseen. Outoa on sekin jos ei edes ymmärrä olevansa outo muisen silmin vaan vänkää vastaan. Esim likainen mies pitää itseään normaalina.
Jos tahtoo erottua joukosta niin se on oma valinta. Outo ulkoasu yleensä viittaa tiettyihin dignooseihin.
Sinun kannattaa tarkistuttaa diagnoosisi ja reseptisi.
Lössycreepyjä on paljon, hiiviskellään ja eletään Tor-verkossa kahden kännykän kanssa. Välillä virnistetään ruma irvistys.
Mies jolla on infantiileja harrastuksia yli 30v ikämiehenä, esim videopelit, anime-piirretyt sekä nähin liittyvien oheistuotteiden keräily sekä harrastaminen. Tämä kaikki yhdistettynä pulskaan, huonoryhtiseen ja epäsiistiin ulkonäköön.
Esim. hallituksen ministerit hyviä esimerkkejä.
Minä olen ollut naisten mielestä peräti karmiva tyyppi.
Ja mikä oli syy?
Liian kohtelias ja ystävällinen, ainakin naisten mielestä, tilanteeseen sopimaton käytös. Lipevä siis.
Herätti kuulemma kysymyksen: "Mitä toi nyt aikoo?", inhon väristyksillä.
Ja melkein kirjakielinen suullinen ilmaisu oli ilmiselvästi autismin merkki.
Sellaista se on, kun olemattomat sosiaaliluokat ja vanhanaikainen kasvatus törmäävät.
Nussbaumin ominaisuuksia eli tapoja kohdella toista ihmistä objektina: Instrumentaalisuus, kohtelee omien tarkoituksiin välineenä. Vaihtokelpoisuus, kohtelee toista vaihtokelpoisena saman tyyppisten tai eri tyyppisten objektien kanssa. Rajattomuus, kohtelee toista vapaasti rikottavana tai kosketeltavana. Omistus, kohtelee toista omistettavana kauppatavarana. Itsenäisyyden kieltäminen, ei anna toiselle mahdollisuutta päättää omista asioistaan. Reaktiokyvyttömyys, kohtelee toista velttona ilman toimijuutta tai toimintakykyä. Subjektiivisuuden kieltäminen, kohtelee toisen kokemusta tai tunteita epäoleellisina.
Tapasin vuosia sitten kaupassa erään veljeni koulukaverin, jota en edes tuntenut mutta hän tuli juttusilleni sillä verukkeella, että tunsi hyvin veljeni. Ei mennyt kovin kauaa kun puhelimeeni alkoi tulla tältä mieheltä viestejä, joissa ehdotteli tapaamisia. Kieltäydyin kaikista ehdotuksista kohteliaasti, sillä seurustelin tahollani. Viestejä tuli aina viikonloppuisin, varmaan laittoi niitä humalassa. Kun en enää vastannut niihin, alkoivat saapuvat viestit olla loukkaavia. Olin ihmeissäni siitä että henkilö jota en edes tunne, tekee sellaista. Pyysin lopettamaan ja se loppuikin, kunnes sama pommitus alkoi uudelleen kun oli ilmeisesti nähnyt minut jossain. Ihan sekopäisiä viestejä sateli vaikka en vastannut niihin, mutta sitten sain tarpeekseni ja ilmoitin että yksikin viesti vielä niin marssin poliisin luo. Ne loppuivat onneksi. Silloin oli aika creepy olo, koska viesteistä sai sellaisen käsityksen että tämä häirikkö seurasi jollain tavalla minua. Todella outo eläjä, enkä ihmettele ettei ole naista saanut elämäänsä. On tainnut onneksi muuttaa muualle ja työskentelee jossain taksikuskina tai bussikuskina.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut naisten mielestä peräti karmiva tyyppi.
Ja mikä oli syy?
Liian kohtelias ja ystävällinen, ainakin naisten mielestä, tilanteeseen sopimaton käytös. Lipevä siis.
Herätti kuulemma kysymyksen: "Mitä toi nyt aikoo?", inhon väristyksillä.
Ja melkein kirjakielinen suullinen ilmaisu oli ilmiselvästi autismin merkki.
Sellaista se on, kun olemattomat sosiaaliluokat ja vanhanaikainen kasvatus törmäävät.
Ihan jo se saattaa olla ihmisten mielestä luotaantyöntävää, jos tulet liian lähelle heitä. Joillain on sellainen outo tapa tulla puhumaan niin lähelle, että melkein sylki lentää suusta toisen suuhun.
Epävarmuus, incel-piirteet, perversiot, naisen kohteleminen objektina, huono äitisuhde.
Mitä tekemistä tällä on ulkonäön kanssa?
Creepy mies ei ole aito ja rehellinen. Hänellä on jokin agenda, johon hän läpinäkyvästi pyrkii. Huonot sosiaaliset taidot, outo ja lipevä. Koska hän ei ole aito, hän voi olla hieman pelottava. Mielestäni myös hyvännäköinen mies voi olla creepy.