Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pohdintaa; esteettisiin kauneustoimenpiteisiin, vai ei?

Vierailija
01.04.2024 |

Olen laihtunut kymmenisen kiloa viime vuoden aikana, en tiedä johtuuko tästä vai muuten vaan vanhenemisesta, mutta suupielistä alaspäin lähtevät juonteet ovat syventyneet ja pidentyneet, leuan alla on velttoa ja rypistyvää ihoa..

Myös ohut ylähuuleni on alkanut kaventua entisestään, aina se on ohut ollut mutta nyt ei ole oikein mitään jäljellä. Ja se tekee ilmeestäni vanhan, tiukkahuulisen ja surullisen näköisen yhdistettynä noihin suupielijuonteisiin. 

Mietin, kävisinkö ottamassa täytettä ylähuuleen (siis maltillisesti! Tosin näin olemattomasta huulesta ei kyllä mitään ankkahuulta edes taida saadakaan :D) ja pystyisiköhän täyteaineella saada myös noita suupielen juonteita madaltumaan, niin ettei näyttäisi siltä että olen suupielet alaspäin koko ajan.

Lähinnä pohdin tässä sitä, että ollakko pinnallinen vai ei. Ottaako vastaan se tosiasia, että ei tässä enää ihan tyttösiä olla, ja näin minäkin nyt sitten vaan vanhenen ja se on ihan okei. Kroppani on muuten kuitenkin terve ja toimiva ja ohut ylähuuli ja juonteet eivät sinänsä haittaa mitään toimintaa.

Vai, käynkö kuitenkin korjailemassa muutoksia ja katson tyytyväisempänä peiliin. Rahat tähän kyllä löytyy, lainaa ei tarvitsisi ottaa eikä osamaksuilla maksaa, mutta saisihan tuolla summalla jo jotain muutakin... Tai voisi pitää nekin säästössä pahan päivän varalle.

Ristiriitaisuuksia päässäni siitä, langetako ikuisen nuoruuden tavoitteluun ja vahvistamaan itsekin sitä ympärillä vallalla olevaa käsitystä että "pitäisi" aina näyttää nuorelta? Vai pystyisinkö olemaan niin vahva, ettei muiden katseet (tai se ettei katseita enää tule) ei minua hetkauttaisi? 

Toisaalta olen aina ollut nätti, en mikään kaunotar mutta olen tottunut saamaan huomiota ulkonäölläni. Ja kyllähän se tuntuu mukavalta ja piristää. Vieläkin huomiota saan, mutta kyllähän se on vähentynyt. Pinnallistahan tämä on, mutta luulen että aika inhimillistä naiselle kuitenkin... 

Mietintöjä? 

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa on vanhenemisessa ja sen näkymisessä? Se on kaikilla edessä, lähinnä säälittää nuo Ruotsin Silvian tapaiset ihmiset joiden naama on kiristetty yhteen ilmeeseen mutta vanheneminen kuitenkin näkyy muualla kehossa. Miksi ei voi vaan hyväksyä tosiasioita?

No se vika, että peilikuva ei enää miellytä itseä, ja alkaa muuttua näkymättömäksi muille. 

On/oli oikeasti aika mukavaa kun ihmisten ilmoilla sai katseita ja hymyjä ja näki että ihmiset katsoivat ihaillen, selkeästi pitäen näkemästään. Lähestyivät ystävällisesti jutellen, olivat kohteliaita ja huomaavaisia. 

Pinnallista ehkä, mutta lienee osa ihmisen perustarpeita, tulla nähdyksi ja saada "positiivista palautetta".

Toki tiedän, että voi tulla nähdyksi ja saada positiivista palautetta muutenkin, esim. olemalla ystävällinen muille, auttamalla, tekemällä työnsä hyvin jne. 

Siihen kai pitäisikin enemmän keskittyä, mutta... Kipuilen/teen ajatustyötä nyt asian kanssa. 

Ap

Vierailija
22/29 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen karvan alle 50-vuotias ja nyt varasin ajan elämäni ekaan kauneusoperaatioon. Nimittäin kulmien kestopigmentointi on varattu. Liekkö sitten seurausta ikäkriisistä tämäkin :) En jaksaisi vapaapäivinä meikata ja kasvot näyttää oudoilta kun kulmat ei näy. Pidin aiemmin silmälaseja meikkaamattomina päivinä, mutta nekin vanhentaa....Toivottavasti tulee kauniit luonnolliset kulmat kehystämään kasvoja. Itselläni ei ole vaaka tai pysty ryppyjä otsassa. Nenästä ja suupielistä lähtee uurre alaspäin. Ei häiritse uurteet ollenkaan, joskus olen valokynää laittanut uurteen pohjalle. Toimii! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulmien kestopigmentointi muuttuu ajan myötä suttuisen näköiseksi. Monesti neulaa painetaan liian syvälle ihoon, mistä jää arpikudosta. Lisäksi väriaineet muuttuvat sinertäväksi tai punertavaksi, ja väriä voi olla lähes mahdoton saada pois edes hoidoilla.

https://yle.fi/a/3-9599487

https://www.eeva.fi/jutut/kestopigmentointi-meni-pieleen-saako-sen-pois

Vierailija
24/29 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan näytä hyvältä. Laittakaa vaikka esimerkkejä +40v naisista joilla onnistuneet kauneusoperaatiot kasvoissa? Jopa jenkeissä missä tehdää parasta mitä rahalla saa on hollywoodnaiset sellaisia kissanaamoja! Jopa nuoret pilanneet naamansa. Esim. Erin Moriarty 30v näyttelijä ja täysin pilannut naamansa.

https://e00-marca.uecdn.es/assets/multimedia/imagenes/2024/01/15/170533…

Vierailija
25/29 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei koskaan näytä hyvältä. Laittakaa vaikka esimerkkejä +40v naisista joilla onnistuneet kauneusoperaatiot kasvoissa? Jopa jenkeissä missä tehdää parasta mitä rahalla saa on hollywoodnaiset sellaisia kissanaamoja! Jopa nuoret pilanneet naamansa. Esim. Erin Moriarty 30v näyttelijä ja täysin pilannut naamansa.

https://e00-marca.uecdn.es/assets/multimedia/imagenes/2024/01/15/170533…

Ne parhaat tulokset ovatkin sellaisia, joita ei huomaa plastiikkakirurgian aikaansaamiksi. Heitä ei kauhistella iltapäivälehdissä.

Vierailija
27/29 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suupielet alaspäin ja juonteet... hymyile koko ajan, niin eivät ole alaspäin.

Vierailija
28/29 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
29/29 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanheneminen on luonnolista. Ikuisen nuoruuden tavoittelu hinnalla millä hyvänsä ei. Kukaan eibole nuori ikuisesti. Ei edes he, jotka muokkaavat ulkonäköään kauneuskirurgialla tai muilla kajoavilla toimenpiteillä. Antakaa iän näkyä, siinä ei ole mitään vikaa. 

Toivon kovasti, että viime vuosina pinnalla olleet täytteet ja ripsi- feikkihärpäkkeet ym.pidennykset poistuvat ja luonnolisuus palaa "muotiin".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi