Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työttömien haukkujilla ja tukileikkauksien puolustajilla on ihme oletus että juuri he eivät koskaan joudu työttömiksi?

Vierailija
01.04.2024 |

Mikä juuri teistä tekee niin korvaamattomia? Ei voi olla terveyden pysymisestäkään niin varma.

Kommentit (482)

Vierailija
421/482 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä mitään oleta. Nämä leikkaukset ja irtisanomiset eivät vain enää voi koskea minua. Ihan sama on siis puolustaa niitä.

Vierailija
422/482 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellisiä harhoja ap:lla. Kuvittelee, että kaikki haluavat imuroida maksimaalisen määrän ilmaista tukirahaa vaikka jäisikin itse työttömäksi.

On kyllä kumma, että jollekin laiskurille on tullut käsitys että toisten täytyy elättää hänet!  Koko elämän ajan jopa.

Sellaista velvoitetta ei ole veronmaksajalla. Ei ainakaan pian, kun valtiontalous kaatuu Kreikan mallinmukaiseen konkurssiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/482 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska aina saa uuden työn, on jo monta kertaa saanut. Paitsi työtöntä ei kukaan halua, hyvästä syystä.

Mikä se hyvä syy on?

Laiskuus, jota työttömät mainostavat. Kun kotona makaamalla kaljaa juoden tuloja tulee kuin sille kuuluisalle Manulle illallinen, niin miksi menisi töihin. Tämän asenteen tietävät työnantajat, ei niitä laiskimuksia haluta millekään työmaalle lapioon nojailemaan.

Vierailija
424/482 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömien haukkujat kuvittelevat olevansa yli-ihmisiä, joita mikään vastoinkäyminen kohtaa.Tai sitten pskantärkeitä ekonomisteja, joita vain suomi oy:n talouden tila kiinnostaa. Taidotkin riittävät vain muiden solvaamiseen. Lienevätkö tällaiset ränkyttäjät edes ihmisiäkään. 

Vierailija
425/482 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellisiä harhoja ap:lla. Kuvittelee, että kaikki haluavat imuroida maksimaalisen määrän ilmaista tukirahaa vaikka jäisikin itse työttömäksi.

On kyllä kumma, että jollekin laiskurille on tullut käsitys että toisten täytyy elättää hänet!  Koko elämän ajan jopa.

Sellaista velvoitetta ei ole veronmaksajalla. Ei ainakaan pian, kun valtiontalous kaatuu Kreikan mallinmukaiseen konkurssiin.

Joka neljännessä perheessä yh. Ihan hirvittävä määrä! Vois "vähän" katsoa, et kenen kanssa sen lapsen tekee, ja miten sitä äijää kohtelee.

Vierailija
426/482 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on psyykkeen suojakonsti. Uhri syyllistetään eli uhrista etsitään syitä, miksi hänelle kävi näin. 

Eräänlaista maagista ajattelua: Sirkka joutui seksuaalisen väkivallan kohteeksi, koska hän kulki baarista humalassa puiston läpi minihameessa. Pekka joutui ryöstön kohteeksi koska käytti merkkivaatteita. MINULLE ei voi ikinä käydä näin koska en kulje puiston läpi ikinä yöaikaan, en käytä minihametta ja otan taksin jos olen humalassa. En käytä merkkivaatteita tai arvokoruja. Olen turvassa!

Toki on puhtaasti sadistisia ja vahingoniloisia tyyppejäkin jotka koulukiusaajien tavoin saavat voimantunnetta alistamalla muita mutta suurin osa reaktioista johtuu siitä että ihminen haluaa itse tuntea olevansa turvassa kyseiseltä kohtalolta. Halutaan löytää selitys ja syy uhrista itsestään, miksi hänelle kävi näin. Mielellään selitys joka erkaannuttaa uhrin omasta itsestä.

Työttömistä ja köyhistä on myös tietoisesti tehty yhteiskunnallisesti yleisesti hyväksyttyjä syntipukkeja. Voisi jopa sanoa, että valtiovalta on tässä osallisena. Ylen esimerkkitapaus köyhästä työttömästä on aina joku nuori "elämäntapataiteilija" vaikka pitkäaikaistyöttömyyden kovan ytimen muodostavat yli 55-vuotiaat, vähänkoulutetut, matalapalkka-alalla koko elämänsä tehneet ja osatyökykyiset.

Kuinka mielellämme me perkaamme työttömän ja köyhän suurennuslasilla ja asetamme hänelle ehtoja joista itse emme suoriutuisi ikäpäivinä. 

Leipäjonossa oleva köyhä ei ole oikeasti köyhä vaan ahne hyvintoimeentuleva, koska hän ei muistuta viktoriaanisen ajan rääsyläistä. Ahneus ajaa hänet jonottamaan vanhaa leipää ja nahistunutta salaattia pari tuntia räntäsateessa. Uhrien syyllistäminen käy sitä absurdimmaksi, mitä neuroottisempi ihminen on ja mitä vähemmän hän asioista tietää ja mitä vähemmän hän tuntee kyseisiä ihmisiä. Ja mitä enemmän hän pelkää kyseistä kohtaloa.

Köyhien ja työttömien syyllistäminen yhteiskunnan taholta "ali-ihmisiksi", palvelee paria asiaa: Machiavelli jo aikoinaan opetti, että yhteiskunnassa pitää aina olla syntipukkeja, joita kansa voi syyttää kovina aikoina. Näin hallitsijat itse säilyvät syytöksiltä ja kapinalta kun kansa liittoutuu mielellään hallitsijan tueksi yhtenä rintamana "syntipukkeja" vastaan. Syntipukeilla on kansaa yhdistävä tekijä ja kansalainen on tyytyväinen koska HÄN ei ole syntipukki vaan "parempi" joten hän on turvassa.

Vierailija
427/482 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömien haukkujat kuvittelevat olevansa yli-ihmisiä, joita mikään vastoinkäyminen kohtaa.Tai sitten pskantärkeitä ekonomisteja, joita vain suomi oy:n talouden tila kiinnostaa. Taidotkin riittävät vain muiden solvaamiseen. Lienevätkö tällaiset ränkyttäjät edes ihmisiäkään. 

Kyllä kaikkia kohtaa vastoinkäymiset ja siksi on hyvä, että turvaverkko ottaa koppia ja auttaa jaloilleen. Autetaan ihmistä auttamaan itseään. Siihenhän tarkoitukseen tämä systeemi on kehitetty. Vuodesta toiseen työttömänä olevat käyttävät järjestelmää väärin ja siksi pitää leikata kunnolla.

Vierailija
428/482 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät on työttömiä 90% siksi että ei ole töitä. Eikä omasta tahdosta.

Persuilla on joku tarve syyttää näitä ihmisiä loisiksi, No hallitus ohjelmakin tehty sen mukaan.

Vierailija
429/482 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen uskomukseen kuuluu, että työttömäksi voi jäädä vain omasta syystä. Jos kunnon ihminen joutuu työttömäksi, hän on hetken päästä taas töissä. Toki he jonakin päivänä voivat herätä todellisuuteen, mutta se on sen ajan murhe kuten joku jo totesi.

Väität siis että työttömät eivät ole kunnon ihmisiä, jos työttömyys pitkittyy? Eli kestää vaikka yli vuoden. Selvä. Tv.59 v.pitkäaikaistyötön, nainen, ei juo viinaa, eikä polta tupakkia, ei ole muita lemmikkejä kuin mies. 

Vierailija
430/482 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

En mä ole niin väittänytkään, etten joutuisi ikinä työttömäksi. Mä en vaan usko, että mun kohdalla työttömyys kestäisi pitkään, kun nykypäivänä on työvoimapula vähän kaikkialla ja kaikilla aloilla. Ei se haittaa, jos on 2-3kk työttömänä pienillä tuloilla.

Näinhän se on, siksi meillä ei olekaan pitkäaikaistyöttömiä, eiku...

Vierailija
431/482 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko oikein, että niska limassa kovaa työtä painava naapurin nettoveronmaksaja elättää oman perheensä lisäksi toisen perheen? Eikö tätä muka voi kohtuullistaa? Tätähän sosiaalituki on, ei se raha puusta putoa.

Leikkaukset ovat vielä todella mitättömiä. Nämä leikkaukset eivät tule riittämään, tämä on vasta alkua. 

Kela-tuet ovat 16 miljardia vuodessa ja joka vuosi otamme niihin velkaa. Laskennallinen "Kela-velka" on kasvanut kokoaan suuremmaksi. Tähänkö ei haluta muutoksia? Kyse ei ole enää halusta, vaan pakosta.

Miksi et sano, että yritystukiin otetaan 10mrd euroa velkaa? Niinpä...Eläkemenot on vuodessa yli 32mrd. Sote-menot on 1/3 valtion budjetista. Menoista suurimman osan käyttää eläkeläiset. KELA-korvaukset virtaavat vuolaasti eläkeläisille eri muotoisina. Lääke-, KELA-taksi, ja KELA-korvauksen muissa muodoissa. Eläkeläiset on tämän yhteiskunnan vaurain osa. Fakta. Ovat tehneet töitä. Sekin on totta. Mutta myös paskoneet ympäristön, jonka ennallistamisen ja puhdistamisen laskut langettivat nykyisille aleneville polvilleen, ja heidän tuleville lapsilleen. Keräten ahneesti vain kermat kuormasta. Ja sopien itselleen tähtitieteellisen eläketason vastineeksi pikkuosuudesta, minkä ovat todellisuudessa maksaneet. Nyt päivittelevät lapsilisistä alkaen kaikkia pikkutukia nuoremmilleen. Moni varmasti kiljuen vaihtaisi sen nihkeän satasen entisajan ruhtinaalliseen lapsivähennykseen, jonka verotukseensa saivat+100% asuntolainakorkovähennykseen jne. Myös halvempiin asuntoihin, ja joustavaan valuuttaan, jolloin suhdanteita ei revitty työntekijöiden ja köyhien selkänahasta. Esimerkiksi potkimalla töistä pois, tai pitämällä kestohirressä vuosittaisine YT-neuvotteluineen.

Vierailija
432/482 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko oikein, että niska limassa kovaa työtä painava naapurin nettoveronmaksaja elättää oman perheensä lisäksi toisen perheen? Eikö tätä muka voi kohtuullistaa? Tätähän sosiaalituki on, ei se raha puusta putoa.

Leikkaukset ovat vielä todella mitättömiä. Nämä leikkaukset eivät tule riittämään, tämä on vasta alkua. 

Kela-tuet ovat 16 miljardia vuodessa ja joka vuosi otamme niihin velkaa. Laskennallinen "Kela-velka" on kasvanut kokoaan suuremmaksi. Tähänkö ei haluta muutoksia? Kyse ei ole enää halusta, vaan pakosta.

Miksi et sano, että yritystukiin otetaan 10mrd euroa velkaa? Niinpä...Eläkemenot on vuodessa yli 32mrd. Sote-menot on 1/3 valtion budjetista. Menoista suurimman osan käyttää eläkeläiset. KELA-korvaukset virtaavat vuolaa

Ja eläkkeistä EI leikata. Ja eläkeläisten asumistuista EI leikata. Se törkeä joukko haluaa näivettää hengiltä alenevat polvet. Niin että ketkä ne "kaikki mulle nyt" onkaan!!!

Vierailija
433/482 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Älä jaksa, jokainen osaa lähettää avoimia hakemuksia ja yritykset saavat niitä liikaa. Ei sieltä paikkoja aukea."

Et sitten tajunnut. Jalkaudu. Kyse oli MENNÄ yrityksiin ja markkinoida itseänsä siellä. Moni moni on saanut töitä näin. Itsekin.

Miten sinä menet yritykseen jonka portit ovat lukossa. Murtaudutko sinne? Luuletko sillä tavalla saavasi töitä?

Kaikki eivät ole kosmetologeja ja kampaajia, jotka voivat mennä paikanpäälle kysymään töitä. 

Kaikilla yrityksillä ei ole edes toimistoa, vaan toimivat vain sähköisesti.  Menetkö silloin toimitusjohtajan kotiovelle ja kysyt hänen 10-v lapseltaan työpaikkaa?

Kuinka tyhmä pitää olla että kuvittelee ettei kukaan osaa hakea töitä ilman typeriä ohjeita somessa.

Kuinka tyhmä pitää olla että ei tajua että on yrityksiä johon voi edelleenkin mennä töitä kysymään tai vaikka soittaa?.Mutta kyllä tekosyitä keksii aina .

Vierailija
434/482 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön ja silti kannatan leikkauksia. Minusta on oikein, että työn tekemisellä pitää pärjätä paremmin kuin tekemättä. 

Tällä hetkellä ei ole vielä kovin tiukkaa, koska olen ajoissa katsonut eteeni, mutta puute kyllä pistää ihmisen paremmin keksimään tienestejä kuin kotiin syöttäminen. 

Vierailija
435/482 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on sen ajan murhe. Fakta vain on että Suomella ei ole enää varaa törsäilyyn.

Onneksi viisi vuotias Petteri saa sentään junansa. 

Vierailija
436/482 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut työtön ja köyhäkin. Varoitin koko viime hallituskauden siitä että vastuuton velkaantuminen johtaa vaan leikkauksiin mutta vasurien tampiot päätti että syyn voi vierittää tulevan hallituksen niskaan joten nuo teki sen varoituksista piittaamatta. Ja nyt on koko vasurien aktivistikaarti hokemassa joka paikassa että leikkaukset on tämän hallituksen vika unohtaen oman roolinsa asiassa.

Voin olla köyhä mutten tyhmä ja tajuan että nuo leikkaukset on jostain tehtävä, pidin minä siitä tai en. Ja jos viime hallituksen täysin vastuuttomaan asioidenhoitoon vertaa niin ehkä tällä hallituksella on jotain parempaa otetta jos siis ay-liike ei saa kaadettua loppuakin maasta sekoilullaan ja tyhmä mediamme ei ylimielisyyttään avusta noita siinä.

Työttömyyttä ehkäisee parhaiten runsaat määrät avoimia työpaikkoja. Eli asia jolle mm. viime hallitus ei tehnyt mitään paitsi valehteli että ne työkkärin 20-30 tuhatta avointa paikkaa ol

Tässä kommentissa näkyy persuille tyypillinen tapa kirjoitella valehenkilöllisyyden turvin oikeistohallitusta tukevia kommentteja. Tuossa haukutaan vasemmistoa ja kiitellään omaan toimeentuloon osuvia leikkauksia. Eihän tuo horina ole oikeasti mitenkään uskottava. Kaikkeen hekin alentuvat.

Vierailija
437/482 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkauksien puolustajat ovat täällä ensimmäisenä suu vaahdossa kirkumassa että kaikki leikkaukset on ihan oikein ja kaikki tuet pois vaan. Eipä paljon järki päätä pakota. Tuet takaavat edes jonkinlaisen yhteiskuntarauhan täällä. Sokeat ei myöskään näe että tässä maassa tapahtuu jo vakavia rikoksia ja yhteiskuntarauha on jo nyt järkkynyt. Pahempaa on tulossa. Joo, leikataan vaan, kaikki pois. Pian ns.hyväosaiset ei saa olla rauhassa missään. Eikä oikeastaan ne huono-osaisetkaan.

Vierailija
438/482 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku luulee, että leikkausten puolustajat luulevat että ei joskus voisi itse joutua työttömiksi?

Itse olen pätkän ollut työtön ja kauhistelin sitä, että muutaman kuukauden ajan sai 3000 eur/kk tekemättä mitään... Nykyisellään pestikin on sellainen, että jos se loppuu niin ihan heti ei uutta työtä löydy, ainakaan kotiseudulta.

Silti, tämä yhteiskunnan kulurakenne on laitetteva vastamaan tulorakennetta. Se tarkoittaa kipeitä leikkauksia.

Vierailija
439/482 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullapa on työtön kaveri, joka aikoo jatkossakin äänestää persuja. Kuulemma silti edelleen vastavoima muille puolueille.

Vierailija
440/482 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kultalusikka suussa syntyneitä kermaper seitä, heillä ei ole vastuita eikä velvollisuuksia, vain helppoelämä. Isukki maksaa työttömille vit  tui lusta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan