Miksi työttömien haukkujilla ja tukileikkauksien puolustajilla on ihme oletus että juuri he eivät koskaan joudu työttömiksi?
Mikä juuri teistä tekee niin korvaamattomia? Ei voi olla terveyden pysymisestäkään niin varma.
Kommentit (482)
Sen lisäksi että, suomalaiset ovat pääosin idiootti-kansaa ne on myös tyhmää kansaa. Lähikauppa ollut remontissa ja siinä on isolla tiedote lakana että, suljettu remontin takia silti samat ihmiset yrittää sinne uudelleen ja uudelleen. Voi miksi syntyikään suomalaiseksi kusi-pääksi sehän tässä eniten harmittaa. Kun kuspäät äänestää kuspäitä sinne pääsee kaiken vuoroin kaiken maailman marinit ja vuoroin orpot päättämään.
Heillä todennäköisesti oli sen verran hyvä palkka ja kokopäivätyö kun oli varaa asuntoa maksaa kahdella paikkakunnalla. Tänä päivänä siihen on harvoin varaa vaikka olisi kokopäivätyö. Ja puolisolla ilmeisesti myös kokopäivätyö.
Minä olen toimeentulotuella ja tuen leikkauksia, suurempiakin. 40 euroa lähtee asumistuesta. En ole itsekäs rotta, eihän nämä edes minun rahojani ole alunperinkään vaan työssäkäyviltä ihmisiltä valtion väkivaltakoneiston turvin vietyjä rahoja.
Vierailija kirjoitti:
Se on sen ajan murhe. Fakta vain on että Suomella ei ole enää varaa törsäilyyn.
Orpo ja Purra törsäsivät lisää velkaa, jotta rikkaat saa enemmän rahaa ja Petteri junansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en päässyt edes puhelinmyyntiin. Mutta ilmankos, jos siellä oli jo pitkän työkokemuksen omaavia konsultteja tupa täysi. Se mitä te ett
On totta, että suomalaiseen yhteiskuntaan kuuluu korkea työttömyys. Se on vasemmistolaisuuden hinta.
Työttömien pitää vain kouluttautua työvoimapulasta kärsiville aloille, perustaa firmoja, luoda verkostoja yms. Useimpia avoimia työpaikkoja ei niin vain napata.
Tämä on tiedossa että työpaikkoja ei anneta kuin sisäpiirin kautta ja valittu hakee paikkaa joko sisäisesti tai työpaikan henkilö siitä ilmoittelee toiselle. Jos sinusta pidetään, voit olla varma, että toiset huolehtivat siitä että saat työpaikan paikasta tai toisesta.
Vierailija kirjoitti:
Jos jäisin työttömäksi, niin olen laittanut palkasta säästöön sen verran, että pärjään monta vuotta pelkällä pienellä työttömyyskorvauksella.
Opetelkaa säästämään pahan päivän varalle!
Entä jos et enää saakaan työttömyyskorvausta? Entä jos sairastut ja hoitokulut on satoja euroja kuukaudessa? Entä jos et saakaan hoitoa?
Ei ole sellainen oletus. On vaan koettu ja yritetty tosiaan. Saatu parannus asioihinsa.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen toimeentulotuella ja tuen leikkauksia, suurempiakin. 40 euroa lähtee asumistuesta. En ole itsekäs rotta, eihän nämä edes minun rahojani ole alunperinkään vaan työssäkäyviltä ihmisiltä valtion väkivaltakoneiston turvin vietyjä rahoja.
Höpö höpö, tuota nyt ei usko erkkikään.
Mikään asia ei ole koskaan 100 %:sen varmaa. Sen sijaan työttömäksi jäämisen todennäköisyyttä VOI pienentää. Esimerkiksi itse käytän kokoajan aikaa ja rahaa siihen. Opiskelen Duolingolla uusia kieliä, käyn erilaisia kursseja, joilla parannan ammattitaitoa, jotta olen mahdollisimman tuottava. Minulla on myös sivubusiness oman yrtiyksen kautta. Lisäksi kokoajan sijoitan indeksirahastoihin, jotta saan puskia, jolla voi tarvittaessa elää. Vain täydellinen typerys pitää taloutensa yhden tulolähteen varassa.
Koska osaan kieliä, voin tarvittaessa etsiä töitä myös Suomen rajojen ulkopuolelta, jos on tarvetta. Näillä toimenpiteillä työttömäksi jäämisen todennäköisyys on todella pieni.
Vierailija kirjoitti:
Siinä kuule maailmankatsomus muuttuu kun saa tietää sairastavansa etenevää sairautta, sanotaan vaikka että kun munuaisten vajaatoiminta etenee, ja edessä on dialyysihoidot, ei dialyysihoitojen aikana jaksa mitään kokopäivätöitä tehdä saati, hakea! Dialyysit on rankkoja
Voin kuvitella kuinka empatikyvyttömät ihmiset silti valittavat kysyen "miksi et silti hae työtä koska olet työtön?" Sairaudet ovat sellaisia että hyvin harva osaa samaistua miltä tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Heillä todennäköisesti oli sen verran hyvä palkka ja kokopäivätyö kun oli varaa asuntoa maksaa kahdella paikkakunnalla. Tänä päivänä siihen on harvoin varaa vaikka olisi kokopäivätyö. Ja puolisolla ilmeisesti myös kokopäivätyö.
Tunnen tälläkin hetkellä pari pariskuntaa, joilla asunnot eri paikkakunnilla työn vuoksi. Ihan tavallisia työntekijöitä, ei mitään varakkaita. Tunnen myös yhden perheen, jossa asuttiin eri paikkakunnilla vuosia ja mies oli välillä operaatiossa ulkomaillakin.
Ainakin minä olen ollut itse työttömänä ja tiedän tukijärjestelmän olevan varsin antelias. Sittemmin opiskelin työllistävälle alalle, vaikkei se unelmien työtä olekaan. Uudistukset ovat oikeansuuntaisia, vaikka niistä ehkä jokaista en kannatakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en päässyt edes puhelinmyyntiin. Mutta ilmankos, jos siellä oli jo pitkän työkokemuksen omaavia konsultteja tupa täysi. Se mitä te ett
On totta, että suomalaiseen yhteiskuntaan kuuluu korkea työttömyys. Se on vasemmistolaisuuden hinta.
Työttömien pitää vain kouluttautua työvoimapulasta kärsiville aloille, perustaa firmoja, luoda verkostoja yms. Useimpia avoimia työpaikkoja ei niin vain napata.
Tämä on tiedossa että työpaikkoja ei anneta kuin sisäpiirin kautta ja valittu hakee paikkaa joko sisäisesti tai työpaikan henkilö siitä ilmoittelee toiselle. Jos sinusta pidetään, voit olla varma, että toiset huolehtivat siitä että saat työpaikan paikasta tai toisesta.
Höps, joka ikistä paikkaa olen hakenut ilmoituksen perusteella, enkä ole tuntenut firmasta ketään kun minut on valittu. En itsekään ole rekrytoinut ketään tuttua kertaakaan. Tämä on ihan normaalia kaikille, jotka eivät jääneet lapsuuden kotipaikkakunnalle -> kun et tunne oikein ketään uudelta paikkakunnalta niin pätevyys edellä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Onko oikein, että niska limassa kovaa työtä painava naapurin nettoveronmaksaja elättää oman perheensä lisäksi toisen perheen? Eikö tätä muka voi kohtuullistaa? Tätähän sosiaalituki on, ei se raha puusta putoa.
Yksi nettoveronmaksaja ei elätä mitään toista perhettä. Hän saa siitä verosummastaan itse suurimman hyödyn maksuttomina palveluina ja mm lapsilisinä. Hyvin pieni osuus menee toiselle perheelle.
Naurettavaa että jotkut osapäivätyöläisetkin valittelee miten elättävät muita vaikka eivät maksa veroja sen vertaa että omat palvelunsa kattaisivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä kuule maailmankatsomus muuttuu kun saa tietää sairastavansa etenevää sairautta, sanotaan vaikka että kun munuaisten vajaatoiminta etenee, ja edessä on dialyysihoidot, ei dialyysihoitojen aikana jaksa mitään kokopäivätöitä tehdä saati, hakea! Dialyysit on rankkoja
Voin kuvitella kuinka empatikyvyttömät ihmiset silti valittavat kysyen "miksi et silti hae työtä koska olet työtön?" Sairaudet ovat sellaisia että hyvin harva osaa samaistua miltä tuntuu.
Kerran yhdessä toisessa ketjussa joku sanoi, että neliraajahalvaantunutkin voi hankkia itselleen uuden koulutuksen tai voi tehdä puhelinmyyntityötä. Todellakin toivoin hänelle sitä kohtaloa.
Vierailija kirjoitti:
Mikään asia ei ole koskaan 100 %:sen varmaa. Sen sijaan työttömäksi jäämisen todennäköisyyttä VOI pienentää. Esimerkiksi itse käytän kokoajan aikaa ja rahaa siihen. Opiskelen Duolingolla uusia kieliä, käyn erilaisia kursseja, joilla parannan ammattitaitoa, jotta olen mahdollisimman tuottava. Minulla on myös sivubusiness oman yrtiyksen kautta. Lisäksi kokoajan sijoitan indeksirahastoihin, jotta saan puskia, jolla voi tarvittaessa elää. Vain täydellinen typerys pitää taloutensa yhden tulolähteen varassa.
Koska osaan kieliä, voin tarvittaessa etsiä töitä myös Suomen rajojen ulkopuolelta, jos on tarvetta. Näillä toimenpiteillä työttömäksi jäämisen todennäköisyys on todella pieni.
Kunnes sinut ohittaa joku toinen joka on paljon parempi kuin sinä kaikesta siitä huolimatta mitä olet tehnyt. Toivossa on hyvä elää sitten.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ollut palkat hyvät 1990-luvulla ihan joka alalla mutta töihin menttiin mistä saatiin koska muuten ei ollut rahaa elämiseen. Elintaso oli paljon alempi kuin nykyään. Moni keikkatyöläinen asui yhteisasunnossa eikä omassa yksiössä kun oli eteläisessä Suomessa töissä.
Serkkuni työskenteli tuolloin asfalttialalla ja he toki tienasivat ja tekivät pitkää päivää mutta lähtivät sitten vähän ajoissa viikonlopun viettoon. Sellainen työ ei sovi kaikille koska viikon aikana ei voi paljon harrastella kun työtunteja tulee niin paljon.
Muistelen, että jos perhe oli toisella paikkakunnalla ja joutui vuokraamaan asunnon toiselta paikkakunnalta niin siihen asuntoon sai jonkun verovähennyksen. Sehän oli kuin asumislisä. Eli ei tuokaan ysäriesimerkki olisi toisella paikkakunnalle ilman yhteiskunnan tukea olisi muuttanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko oikein, että niska limassa kovaa työtä painava naapurin nettoveronmaksaja elättää oman perheensä lisäksi toisen perheen? Eikö tätä muka voi kohtuullistaa? Tätähän sosiaalituki on, ei se raha puusta putoa.
Yksi nettoveronmaksaja ei elätä mitään toista perhettä. Hän saa siitä verosummastaan itse suurimman hyödyn maksuttomina palveluina ja mm lapsilisinä. Hyvin pieni osuus menee toiselle perheelle.
Naurettavaa että jotkut osapäivätyöläisetkin valittelee miten elättävät muita vaikka eivät maksa veroja sen vertaa että omat palvelunsa kattaisivat.
Maksoin viime vuonna 55 000 euron edestä veroja ja muita maksuja. Kovin paljon en ole saanut vastineeksi kun en käytä palveluja. Olisin mieluummin ottanut kaiken rahana sen sijaan että veroni menevät työtä vieroksuvien ihmisten elättämiseen.
Tämä on täysin totta. Ainakin kahden silloisen ystäväni isät jäivät suuressa lamassa työttömäksi, mutta menivät heti naapurikaupunkiin vajaan 200 km päähän vastaavaan työhön. Siellä oli useammalla miehellä yhteinen asunto, jossa oltiin arkiyöt. Toinen jäi tästä työpaikasta parikymmentä vuotta myöhemmin eläkkeelle, tosin siihen mennessä oli maksanut kaupunkiin itselleen yksiön, joka on nyt heillä eläkkeiden lisätulona vuokralla.
Ei silloin vain roikotettu käsiä suorana ja voivoteltu kun ei Ranualla tai Suomussalmella nyt ollutkaan yhteisöpedagokille, geelikynsiteknikolle tai paperitehtaan prosessinhoitajalle töitä..