Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työttömien haukkujilla ja tukileikkauksien puolustajilla on ihme oletus että juuri he eivät koskaan joudu työttömiksi?

Vierailija
01.04.2024 |

Mikä juuri teistä tekee niin korvaamattomia? Ei voi olla terveyden pysymisestäkään niin varma.

Kommentit (482)

Vierailija
381/482 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siksi, kun olen itse eläkkeellä pitkän työuran päätteeksi.

Vierailija
382/482 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne vastoinkäymiset vastaan tulee tavalla tai toisella. 

Sinun asiasi on vain toivoa toisille vastoinkäymisiä? 

Eikö  vähäosaisten ja työttömien moittijalle soisikin hiukan vastoinkäymisiä, tulisi vähän myötätuntoa (onko ihan outo sana?).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/482 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisiä harhoja ap:lla. Kuvittelee, että kaikki haluavat imuroida maksimaalisen määrän ilmaista tukirahaa vaikka jäisikin itse työttömäksi.

Vierailija
384/482 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti jokainen tässä ketjussa räkyttävä jää huomenna työttömäksi, myös sinä vakitrolli.

Sinun asiasi on vain toivoa toisille vastoinkäymisiä? Mikä oikein olet?

Eihän se heille ole mikään vastoinkäyminen, kun he kävelevät siitä suoraan uuteen työpaikkaan. Kun heille työllistyminen on noin helppoa, niin heidänhän kannattaa joutua työttömiksi.

Niin, me aina töissä olleet löydämme uuden työn kyllä. Elämäntapatyötön ei.

Teidät pitää irtisanoa aina ensimmäiseksi.

Harmi vaan, että reaalimaailmassa teidät tukilaiskurit irtisanotaan ensimmäisinä, eikä niitä ahkeria ja aikaansaavia henkilöitä.

Vierailija
385/482 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö  vähäosaisten ja työttömien moittijalle soisikin hiukan vastoinkäymisiä, tulisi vähän myötätuntoa (onko ihan outo sana?).

Kuule, me ollaan hankittu itse työpaikkamme, ja elätämme vielä lusmulaumaa. Kyllä siinä on ihan  tarpeeksi. Ja olemme hyvin tyytyväiset kun tukia vihdoinkin on alettu leikata, alkaa kohta paskaduunikin kelvata kun tulee nälkä.

Vierailija
386/482 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule, me ollaan hankittu itse työpaikkamme, ja elätämme vielä lusmulaumaa. Kyllä siinä on ihan  tarpeeksi. Ja olemme hyvin tyytyväiset kun tukia vihdoinkin on alettu leikata, alkaa kohta paskaduunikin kelvata kun tulee nälkä.

Kuules eläkeläinen. Seuraavaksi on leikkauslistalla eläkkeet. Saa nähdä minkälainen mummolauma tänne valuu ulvomaan kun kolmen tonnin eläkkeestä joutuu maksamaan 20 euroa veroissa enemmän. Palsta pitää laittaa käyttökieltoon seuraavaksi kolmeksi vuodeksi ...

Vierailija
387/482 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Harmi vaan, että reaalimaailmassa teidät tukilaiskurit irtisanotaan ensimmäisinä, eikä niitä ahkeria ja aikaansaavia henkilöitä."

En ole missään väittänyt olevani työtön.

Vierailija
388/482 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellisiä harhoja ap:lla. Kuvittelee, että kaikki haluavat imuroida maksimaalisen määrän ilmaista tukirahaa vaikka jäisikin itse työttömäksi.

Niin on. Itse irtisanouduin reilu vuosi sitten ja olisin ollut oikeutettu liiton päivärahoihin. En ilmoittautunut työttömäksi = en saa mitään tukia. Elelen omillani, pienesti, mutta vapaasti. Kaikille se ei tietty ole mahdollista mutta minulle oli ja näin valitsin. En ehkä ollut suunnattoman jalo vaan vapaus merkitsi minulle niin paljon. Mutta en siis ollut ottamassa kaikkea mikä minulle lain mukaan kuului.

Vierailija
389/482 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse ollut monta kertaa työtön ja tarvinnut yhteiskunnan tukia, mutta mielestäni ne ovat olleet liikaa. Opiskelelijanakin ihmettelin miten paljon rahaa saan joka kuukausi ja mitä luksusta on asua Suomessa. Sekin oli mielestäni vähän liian hyvää ollakseen totta. Nyt olen vakituisessa työsuhteessa mutta en ajattele tukien leikkaamista omasta näkökulmasta, vaan yhteiskunnan. Olemme tottuneet liian hyvään ja nyt on herättävä ja otettava maamme talous vakavasti. 

Putoapa loppuiäksesi tukien varaan ilman mitään toivoa työllistymisestä, niin mielesi muuttuu. Sairastuminen, vammautuminen, ikääntyminen ja moni muu syy ja niiden yhdistelmä riittää.

Olen sitä mieltä että työkykyisiltä pitää leikata mutta ne, joilla on sairauksia ym niin heitä nimenomaan pitää auttaa enemmän. Yhteiskunnan tuet on paremmin ja tehokkaammin kohdistettava niille, jotka tukea eniten tarvitsevat. Työkykyiset ja työikäiset työttömät eivät kovin isoja tukia tarvitse. 

Vierailija
390/482 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti jokainen tässä ketjussa räkyttävä jää huomenna työttömäksi, myös sinä vakitrolli.

Sinun asiasi on vain toivoa toisille vastoinkäymisiä? Mikä oikein olet?

Arvasin tämän vastauksen :D Oisko kuitenkin niin, että nämä räkyttäjät kuitenkin pelkäävät työttömäksi jäämistä?

Vierailija
391/482 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä kuule maailmankatsomus muuttuu kun saa tietää sairastavansa etenevää sairautta, sanotaan vaikka että kun munuaisten vajaatoiminta etenee, ja edessä on dialyysihoidot, ei dialyysihoitojen aikana jaksa mitään kokopäivätöitä tehdä saati, hakea! Dialyysit on rankkoja

Vierailija
392/482 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseriittoisuuteen ja omahyväisyyteen kasvaneille pudotus onkin kova ja korkealta. Vastenmielistä nauttia heikompien vaikeuksista. Se voi olla todella sekunnin murto-osasta kiinni, että itse joutuu toisten armoille. En toki sitä sinulle toivo. Sitä toivon, että oppisit ymmärtämään, että sinäkin olet tarvinnut ja tulet tarvitsemaan muita ihmisiä ja inhimillisyyttä elämässäsi.

Vierailija
393/482 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jäisin työttömäksi, niin olen laittanut palkasta säästöön sen verran, että pärjään monta vuotta pelkällä pienellä työttömyyskorvauksella.

Opetelkaa säästämään pahan päivän varalle!

Vierailija
394/482 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin?!

No en mä hauku työttömiä, ehkä se on ero, mutta silti se on mielestäni oma valinta.

Ja olen ollut monesti työttömänä, nyt luultavasti jään taas hetkeksi, kiitos lakkoilijoiden. Firmalla mennyt huonosti koronasta lähtien, nyt saatiin jo vähän paremmin kannattavaksi ja lakko veti tuloksen lokaan. No mitäs työnantaja? = yt-neuvottelut ja porukkaa pois. Itse en tosin ollut yhtään päivää lakossa, joten ehkä jään.

Mun työttömyys-jaksot tosin on kestäny max 2kk ja jos olisin halunnut, olisin päässyt johonkin varmaan hetikin. Ei vaan huvita heti ottaa muuta kuin unelmaduuneja, kun ei muutkaan ota mitään vuosiin.

Vierailija
395/482 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelin kunnolla ja pääsin töihin. Liika sosiaalituki veltostuttaa kansalaisia ja estää työnhaun. Siksi tukia on reippaasti leikattava ja aktivoitava ihmisiä kouluttautumaan ja hakemaan töitä.

Vielä 1990-luvun laman aikaan ihmiset muuttivat työn perässä mutta nyt tuet ovat niin hyvät että jäädään mieluummin kotiin loisimaan. Ennen asuttiin viikot solusunnossa mutta eihän sellainen kelpaa enää nykyajan sosiaalituellla elävälle tukipummieliitillle. 

Silloin yritykset eivät kikkailleet kuten nykyään, että määräaikainen työ naamioidaan vakituiseksi ja sitten koeajan lopulla annetaan työntekijälle kenkää. Vakituisissa töissä olevat työnvaihtajat eivät hae neljän kuukauden työsuhdetta toiselta paikkakunnalta. Nyt on kesä tulossa ja jokaista avointa työtä hakiessa pitää muistaa tuo mahdollisuus, että yritys hakee vain kesätyöntekijää.

1

Jokainen työpäivä on tärkeää ja kesätyö on arvokasta. Se on turha luulo että kaikki saisivat vakituisen työpaikan tuosta vaan. Itse olin tehnyt töitä viisitoista vuotta ennen kuin patisteltiin hakemaan vakituiseksi työntekijäksi omassa työpaikassani. Jos olisi yritys itselläni niin en uskaltaisi palkata vähänkään pitempään työttömänä ollutta vakituiseen työsuhteeseen heti ellei suosituksia olisi joltain lähipiiriltä. Mielluummin ottaisin töihin vuokratyöntekijän jonka voi myöhemmin palkata pysyvään työsuhteeseen. 

Entiseen aikaan oli myös pulaa vuokra-asunnoista eli siinä suhteessa ei ole mitään uutta. Jotenkin se asuinpaikka aina järjestyi vaikka alivuokralaisena tai ehkä opsikelijat olivat tuolloin enemmän vaihdossa tai vastaavaa. 1990-luvulla rahaa ei yksinkertaisesti saanut tukien muodossa kuin minimaalisen vähän ja ihmiset olivat valmiit tekemään melkein mitä vain. Työttömänä oli tuolloin paljon aivan joka ammatin edustajia mukaan lukien lääkärit, diplomi-insinöörit jne.  

Valitettavasti Suomessa työpaikat ja työttömät eivät oikein kohtaa kun työttömät asuvat usein pienillä paikkakunnilla ja eipä sinne oikein uusia työpaikkoja synny. Työpaikkoja on kuitenkin tajolla koko ajan esimerkiksi sote alalla ja koneenrakennusalalla ja enää ei pärjättäisi ilman ulkomaista työvoimaa. Suomalaisia työntekijöitä ei vain tunnu löytyvän mistään jostain syystä.

Vierailija
396/482 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina leikataan huono-osaisilta ensiksi. Ubm- kymnenen saa valtion tukia 8 miljoonaa euroa vuosittain vaikka tekee kovaa tulosta, ja maksaa osakkaille huimia summia vuosittain.. Myös laivayhtiöt esim. Viiginline. saa tukia 5 mijoonaa vuosittain, joista osa valuu osakkeiden omistajille. Eläkekatto on monissa maissa esim. Ruotsissa 3000€ ja puoletukia valtio maksaa monta miljoonaa, niin miksi niistä ei leikata?

Vierailija
397/482 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska aina saa uuden työn, on jo monta kertaa saanut. Paitsi työtöntä ei kukaan halua, hyvästä syystä.

Eikö siinä välissä ole työtön? 

Ilmeisesti ei tämäntyyppiset ihmiset ole. Tuttavani joka on hyvin koulutettu ja pitkän uran tehnyt kunnes jäi pitkäksi ajaksi työttömäksi, ei hän kenellekään ystävälle tai perheelleen ollut "työtön" vaan henkilö joka oli vain ilman työtä. Mutta ne kaikki muut tutut ja tuntemattomat jotka ovat ilman työtä oli tosiaan heille se TYÖTÖN. On me ja sitten "ne muut". 

Vierailija
398/482 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jäisin työttömäksi, niin olen laittanut palkasta säästöön sen verran, että pärjään monta vuotta pelkällä pienellä työttömyyskorvauksella.

Opetelkaa säästämään pahan päivän varalle!

ei auta. Täältä saa usein lukea, ettei säästöjä kuulu käyttää työttömyyden aikaisiin menoihin vaan menot pitää kattaa sosiaaliturvasta ja säästöjen säilyä ennallaan.

Vierailija
399/482 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus on se, että Suomi ei kestä tätä laiskojen elättämistä. Olen ollut itsekin työttömänä, mutta työllistyin, kun olin aktiivinen ja hain itselleni työpaikan. Ei kiinnosta vähääkään elättää näitä laiskoja, jotka olettavat, että kaikki tuet ovat heille automaatio ja koskaan ei itse tarvitse mitään tehdä. 

Vierailija
400/482 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totuus on se, että Suomi ei kestä tätä laiskojen elättämistä. Olen ollut itsekin työttömänä, mutta työllistyin, kun olin aktiivinen ja hain itselleni työpaikan. Ei kiinnosta vähääkään elättää näitä laiskoja, jotka olettavat, että kaikki tuet ovat heille automaatio ja koskaan ei itse tarvitse mitään tehdä. 

Ja silti loisit tällä palstalla haukkumassa milloin yh:n lapsia ä-päriksi, joita ei kuulemma saa verovaroin kouluttaa, milloin työttömiä loisiksi. Taidat olla niin negatiivinen ihminen ettei muut siedä sinua. No voihan sen elämänsä näinkin käyttää.Ehkä se pankkitilin saldo lohduttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä