Miksi työttömien haukkujilla ja tukileikkauksien puolustajilla on ihme oletus että juuri he eivät koskaan joudu työttömiksi?
Mikä juuri teistä tekee niin korvaamattomia? Ei voi olla terveyden pysymisestäkään niin varma.
Kommentit (482)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina voi ryhtyä yrittäjäksi. Liiankin vähän tähän kannustetaan. Tukien leikkaus on hyvä suunta, jos ihmiset alkaisi miettiä itsekin yrittäjyyttä. Se on kai kaikille jo käynyt selväksi Suomen talous ei kestä tätä velanottoa jota tukirahatkin on.
Oi mikä ihana idea varattomille työttömille, kiitos, pelastit juuri Suomen!!!!! Että olet älykäs!!!!
Sinunkaltaiselle töiden välttelijälle toki tämä ei sopinut. Tämäkään.
Se lyyli ei pistä tikkua ristiin saadeksen työtä ja elättääkseen itsensä. Varmaan nautii kun hänen työssäkäyvä naapurinsa elättää hänetkin perheensä ohella. Suomessahan on vain noin 2,5 miljoonaa palkansaajaa, eli alle puolet kansasta.
Luulet, että on varaa asua paikassa, jossa naapurit käyvät töissä :D
Muuten ihan vinkiksi: Palkkaamalla työttömän, on yksi työtön vähemmän!
Silleen että kaikki, jotka kieltäytyy töistä, kaikki tuet pois. Kyllä nälkä opettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska he ovat eläkeloisia, joita ei kosketa työelämän heikennykset,
Minä en ole eläkeloinen!!!
Olen tehnyt yli 44 vuotta töitä ja saat'ana olen sen pienen eläkkeeni ansainnut.
Se olisi totta vain, jos olisit laittanut eläkerahasi palkastasi säästötilille ja eläisit nyt vain ja ainoastaan säästämilläsi rahoilla.
En jaksanut lukea kuin muutaman sivun, samaa lapsellista lässytystä. Olen aivan varma että nämä käsittämättömän kehareilta kuulostavat "mene töihin" "ei ole varaa tukiin" uikuttajat ovat botteja. Samat sanasta sanaan-hokemat ilmestyvät heti keskusteluihin missä vain yritetäänkin puhua työttömien tilanteesta tai vain kysyä kelasta.
En ymmärrä miksi tätä palstaa ei moderoida, nuo paskapostaukset pitäisi poistaa saman tien.
Vierailija kirjoitti:
Voin hyvinkin joutua työttömäksi. Siitä huolimatta valtion holtittoman rahankäytön on loputtava.
Holtiton rahankäyttö jatkukoon sillä meillä on kansan mandaatti. Turun juna toteutetaan. Otetaan lisää velkaa, kun ei etukäteen jaksettu laskea hintaa sille, että ansiotuloveroa alennetaan etenkin kovatuloisiin painottuen. Keskiluokalla ja köyhillä ei niin väliä, koska olemme eläneet yli varojemme. Verovapauksia tarjoava osakesäästötili, sen maksimirajaa pitää nostaa, niin ei jää holtittomille alemmille kasteille niin paljon tuhlattavaa.
Täytyy lunastaa oikeus hillotolppaan suuntaamalla rahat sinne, jotka on vaalityön rahoittaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina voi ryhtyä yrittäjäksi. Liiankin vähän tähän kannustetaan. Tukien leikkaus on hyvä suunta, jos ihmiset alkaisi miettiä itsekin yrittäjyyttä. Se on kai kaikille jo käynyt selväksi Suomen talous ei kestä tätä velanottoa jota tukirahatkin on.
Oi mikä ihana idea varattomille työttömille, kiitos, pelastit juuri Suomen!!!!! Että olet älykäs!!!!
Sinunkaltaiselle töiden välttelijälle toki tämä ei sopinut. Tämäkään.
Aivan. Jos henkilöllä on 30 000 euroa opintovelkaa ja tuloja 0 euroa, niin hänen on hieman hankalaa perustaa yritys. Kas kun äiti ei voi taata lainaa 500 000 euron edestä ja iskäpaappa toista 500 000 euroa.
(viittaus kultalusikkaidarin höpinöihin)
Moni myöskään ei ymmärrä, että yrittäjänä pitää erilaisia maksuja maksaa etukäteen. Mistä sitä etukäteen maksaa maksuja jos tulot 0, säästöt 0 ja velkaa useita kymmeniä tuhansia.
Vierailija kirjoitti:
Koska he ovat ylilaudan trollipentuja. Nämä kakarat eivät YMMÄRRÄ ettei se ensimmäinen työpaikka tule kestämään koko elämää. Parasta on kun nämä max 30 pahistelevat kuinka ovat niin polleaa "veronmaksajaa" ja kaikki muut ovat loisia ja rottia.
Mikä meni pieleen kun nuorimmat sukupolvet ovat näin lapsellisia ja yksinkertaisia? Ja miksi he haluavat pahaa juuri omanmaalaisille? Nämä pallosilmät eivät koskaan sano mitään täällä loisivien ulkkisten suurista tuista, se on aina suomalainen jolta pitää leikata. Tuntuu ettei nämä kakarat "mielipiteineen" edes ole oikeita ihmisiä vaan botteja.
Tekisi mieleni väittää, että näillä saattaa olla Pietarin-yhteyksiä. Venäläiset ovat nähneet kulttuurissamme olevan heikkouden ja vivuttavat sitä nyt saadakseen kansan riitaiseksi ja hajaantumaan. Hajota ja hallitse on strategia joka on yhtä vanha kuin aika.
Vierailija kirjoitti:
Silleen että kaikki, jotka kieltäytyy töistä, kaikki tuet pois. Kyllä nälkä opettaa.
Mitä se opettaa?
Tuolla on 300 000 työtöntä ja 8 880 avointa työpaikkaa.
Mitä se opettaa niille 290 000 työttömälle, jos heidän tukensa lopetettaisiin?
Vierailija kirjoitti:
Opettaa varastamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt yli 44 vuotta töitä ja saat'ana olen sen pienen eläkkeeni ansainnut.
Se olisi totta vain, jos olisit laittanut eläkerahasi palkastasi säästötilille ja eläisit nyt vain ja ainoastaan säästämilläsi rahoilla.
Mikäs kuolaava pentu täällä pahistelee asioista mistä ei tiedä mitään?;) Sinäkin voisit pitää sen louskuturpasi kiinni ja palata asiaan sen jälkeen kun olet edes 2 vuotta töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska he ovat ylilaudan trollipentuja. Nämä kakarat eivät YMMÄRRÄ ettei se ensimmäinen työpaikka tule kestämään koko elämää. Parasta on kun nämä max 30 pahistelevat kuinka ovat niin polleaa "veronmaksajaa" ja kaikki muut ovat loisia ja rottia.
Mikä meni pieleen kun nuorimmat sukupolvet ovat näin lapsellisia ja yksinkertaisia? Ja miksi he haluavat pahaa juuri omanmaalaisille? Nämä pallosilmät eivät koskaan sano mitään täällä loisivien ulkkisten suurista tuista, se on aina suomalainen jolta pitää leikata. Tuntuu ettei nämä kakarat "mielipiteineen" edes ole oikeita ihmisiä vaan botteja.
Tekisi mieleni väittää, että näillä saattaa olla Pietarin-yhteyksiä. Venäläiset ovat nähneet kulttuurissamme olevan heikkouden ja vivuttavat sitä nyt saadakseen kansan riitaiseksi ja hajaantumaan. Hajota ja hallitse on strategia joka on yhtä vanha kuin aika.
No nyt selvisi mistä Orpo ja Riikka ovat kotoisin.
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut lukea kuin muutaman sivun, samaa lapsellista lässytystä. Olen aivan varma että nämä käsittämättömän kehareilta kuulostavat "mene töihin" "ei ole varaa tukiin" uikuttajat ovat botteja. Samat sanasta sanaan-hokemat ilmestyvät heti keskusteluihin missä vain yritetäänkin puhua työttömien tilanteesta tai vain kysyä kelasta.
En ymmärrä miksi tätä palstaa ei moderoida, nuo paskapostaukset pitäisi poistaa saman tien.
Kokoomusnuoria ovat.
Vierailija kirjoitti:
Sama viestihän noissa on kuin hallituspuolueiden edustajilla aina kun televisiossa suunsa avaavat. Mitä isommat edellä, sitä hyödylliset idiootit perässä. Tuskin kyllä mitkään oikeasti rikkaat jaksaa tänne kirjoitella päivästä toiseen jotain "mene töihin" kommentteja.
On toki mahdollista, että on panostettu sen verran automatioon, että tekoäly hoitaa ns. "vaalityön" palstoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs kuolaava pentu täällä pahistelee asioista mistä ei tiedä mitään?;) Sinäkin voisit pitää sen louskuturpasi kiinni ja palata asiaan sen jälkeen kun olet edes 2 vuotta töissä.
Olen töis. Ilmaistöis. Tehnyt viikonloppuina ja pyhinäkin töitä saamatta muuta kuin toimeentulotuen alennuksen. Montakos vuotta sinä olet tehnyt ilmaistyötä? Et yhtään, et ole joutunut yhteiskunnan tai yritysten hyväksikäyttämäksi, et ole joutunut kerjäämään työtä. Olet kermapeppu, joka sai heti työtä ja töitä on riittänyt siitä asti.
Meitä käytetään hyväksi, meillä teetetään ilmaistöitä, meille ei haluta maksaa palkkaa. Erityisesti maisteri ovat suosiossa ilmaistyövoimana. Heillä kun on osaamista, mutta palkkaa ei tarvitse maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt samaa. Tämä on sitä oikeaa "ryccä" trollaamista. Eli vaikuttamista. Kyllähän jokainen täysjärkinen aikuinen tajuaa ettei nämä sekopäät jotka tuntuvat vihaavan suomalaisia ja toivovat meille nälkäkuolemaa ole omanmaalaisia. En ole missään ulkkispalstoilla törmännyt tällaiseen omanmaalaisten halventamiseen ja jahtaamiseen kuin Suomessa. Ja en todellakaan jaksa uskoa että suomalainen olisi niin sekopää että purisi omaa nilkkaansa. Ylilauta on muuten erittäin venäjää tsemppaava eli..Toivon että muutkin lopettaisivat näille trolleille vastaamisen ja moderointi toimisi palstoilla(niin kuin muissakin maissa, vihaviestit poistetaan saman tien)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekisi mieleni väittää, että näillä saattaa olla Pietarin-yhteyksiä. Venäläiset ovat nähneet kulttuurissamme olevan heikkouden ja vivuttavat sitä nyt saadakseen kansan riitaiseksi ja hajaantumaan. Hajota ja hallitse on
Viisasta puhetta. Ota yläpeukku.
Heh, sieltä ilmestyi heti tupla-alapeukuttaja. Se teidän alapeukutus ei auta perskarvan vertaa. Luuletteko että ihmiset ovat oikeasti niin tyhmiä että uskovat trollailuunne. Jakakaa nyt vielä se kuvottavan ruma karvaton "kela"rotta-kuva. Kuinka kehtaatte vihjailla että aikuiset työttömät ja lapsiperheellisetkin puhumattakaan työkyvyttömistä ovat karvattomia rottia. Pitäisi remmillä antaa perseelle niin saattaisi penikat oppia vähän kunnioitusta muita kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lähes kaikki kaverit on julkisella töissä. Ei heitä työttömyys uhkaa.
Siis valtiolla, kunnalla, kelassa.
Itse en ole.
Meidän ylipaisunut julkinen sektori on iso osa ongelmaa. Julkista hallintoa on pakko tehostaa ja karsia kovalla kädellä, ellei saada taiottua merkittävästi lisää työpaikkoja yksityiselle sektorille. Kestämätön tilanne. Enkä tarkoita suorittavaa työtä tekeviä, heitä ei julkisella taida juuri millään alalla olla liikaa.
Joo, samaa mieltä. Kuluja pitää karsia kovalla kädellä. Ei mitään hoitoa juopoille tai ylipainoisille julkisista varoista. Tästä saisi äkkiä miljardisäästöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP ja muutkin, voisi iettiä sitä, miksi suurin osa suomalaisista ei joudu koskaan työttömäksi. Heiltä kannattaisi ottaa oppia.
Eli syntyä oikeaan sukuun, jotta tulisi valituksi töihin :D
Suurin osa käy saman kaavan, eli opiskelee. Sitten osa pääsee töihin ja osa ei. Tällä hetkellä työpaikkoja on 10 000 ja hakijoita on 300 000. Väistämättä 290 000 jää yli.
Miksi valehtelet, mitä yrität voittaa sillä?
Avoimien työpaikkojen tarjonta ja kysyntä Suomessa kuukausittain vuonna 2024. Tammikuussa 2024 avoimia työpaikkoja oli Suomessa 66 231. Tämä on 9 % enemmän kuin joulukuussa 2023, jolloin avoimia työpaikkoja oli 60 808.
Harvaan pääsee työtön. Lisäksi kun uuteen työpaikkaan valitaan joku, niin hänen paikkansa vapautuu hakuun. Poikani oli äskettäin haastattelussa. Paikka oli julkisesti auki. Lopulta päätettiin ettei otetakaan ketään. Pojalla on kyllä työpaikka. Minäkään en oke työtön mutta ymmärrän ettei 60000 työpaikkaa tarkoita noin monta uutta työpaikkaa. Vain tyhmät eivät ymmärrä. Ihmetyttää mitä moiset typerykset osaavat töissäkään tehdä.