Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi työttömien haukkujilla ja tukileikkauksien puolustajilla on ihme oletus että juuri he eivät koskaan joudu työttömiksi?

Vierailija
01.04.2024 |

Mikä juuri teistä tekee niin korvaamattomia? Ei voi olla terveyden pysymisestäkään niin varma.

Kommentit (482)

Vierailija
321/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, sieltä ilmestyi heti tupla-alapeukuttaja. Se teidän alapeukutus ei auta perskarvan vertaa. Luuletteko että ihmiset ovat oikeasti niin tyhmiä että uskovat trollailuunne. Jakakaa nyt vielä se kuvottavan ruma karvaton "kela"rotta-kuva. Kuinka kehtaatte vihjailla että aikuiset työttömät ja lapsiperheellisetkin puhumattakaan työkyvyttömistä ovat karvattomia rottia. Pitäisi remmillä antaa perseelle niin saattaisi penikat oppia vähän kunnioitusta muita kohtaan. 

Mene töihin niin rottakuvat ei mene niin pahasti ihon alle.

Vierailija
322/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea kuin muutaman sivun, samaa lapsellista lässytystä. Olen aivan varma että nämä käsittämättömän kehareilta kuulostavat "mene töihin" "ei ole varaa tukiin" uikuttajat ovat botteja. Samat sanasta sanaan-hokemat ilmestyvät heti keskusteluihin missä vain yritetäänkin puhua työttömien tilanteesta tai vain kysyä kelasta. 

En ymmärrä miksi tätä palstaa ei moderoida, nuo paskapostaukset pitäisi poistaa saman tien. 

Kokoomusnuoria ovat.

Näin on, kokoomusnuoria ovat ja kun katsoo heidän omia työhistorioitaan nii ei kovin vakuuttavia nekään ole. Samanlaista epävarmuutta ja pätkää pätkien perään, paljon aukkoja, elämänkokemus puuttuu ja ehkä kokoomuslaisten sukulaisia.

Enemmänkin nuoria, ehdottomia ja naiiveja vailla todellista elämänkokemusta. Ymmärtämättömyyttä, korruptiota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, sieltä ilmestyi heti tupla-alapeukuttaja. Se teidän alapeukutus ei auta perskarvan vertaa. Luuletteko että ihmiset ovat oikeasti niin tyhmiä että uskovat trollailuunne. Jakakaa nyt vielä se kuvottavan ruma karvaton "kela"rotta-kuva. Kuinka kehtaatte vihjailla että aikuiset työttömät ja lapsiperheellisetkin puhumattakaan työkyvyttömistä ovat karvattomia rottia. Pitäisi remmillä antaa perseelle niin saattaisi penikat oppia vähän kunnioitusta muita kohtaan. 

Mene töihin niin rottakuvat ei mene niin pahasti ihon alle.

Joku yksityäinen Niinistön sukulainen noita jakaa ja sitten jotkut svetsiläiset yms saksankieliset Venäjään päin olevat tiedustelupalvelut.

Vierailija
324/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on niitä yksittäisiä amerikkalaisia, joista ei aina ota selvää ovatko loikanneet itään vai ei.

Vierailija
325/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi jäädä työttömäksi, koska minulla on työkyvyttömyyseläke. Sen verran hyvä, että Kokoomusta äänestelen.

Vierailija
326/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moniko tämän ketjun ikityöttömistä opiskelee kiinaa vapaa-ajallaan (jota lienee runsaasti)?

Hyvällä kiinan kielen osaamisella luulisi työnsaantimahdollisuuksien paranevan ainakin jonkin verran. Kielellistä lahjakkuutta palstalaisilla on ainakin siitä päätellen miten kärkkäästi täällä korjataan kirjoitusvirheitä.

Niin eli käsi ylös, kuka opiskelee kiinaa ja millä tasolla osaaminen on tällä hetkellä?

Vierailija
327/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moniko tämän ketjun ikityöttömistä opiskelee kiinaa vapaa-ajallaan (jota lienee runsaasti)?

Hyvällä kiinan kielen osaamisella luulisi työnsaantimahdollisuuksien paranevan ainakin jonkin verran. Kielellistä lahjakkuutta palstalaisilla on ainakin siitä päätellen miten kärkkäästi täällä korjataan kirjoitusvirheitä.

Niin eli käsi ylös, kuka opiskelee kiinaa ja millä tasolla osaaminen on tällä hetkellä?

Meillä täällä Kuopiossa aspatöissä kiina on ihan välttämätön kieli osata, samoin ruotsi. Eihän täällä muita asioikaan. Kuopion väkiluvusta kiinaa puhuu 99,7 prosenttia asukkaista ja loput puhuvat ruotsia.

Vierailija
328/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli kyllä ihan aprillin 5/5.

Vierailija
329/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Kela-rotta jankuttaja itsekin varmaan elelee Kelan rahoilla. Yrittää jankuttamisella peitellä omia Kelan tukia tai ehkäpä se on jokin defenssikeino hänelle, hänellä on itsellä paha olo kun joutuu hakemaan itsekin Kela-tukia ja yrittää tätä siirtää muihin. Tai ehkä hän ajattelee, että esittämällä netissä muuta kuin on niin häneen ei kohdistu mitään leikkauksia? Tai ehkä hän piilomainostaa omaa kirjaansa, johon hän on saanut kokoomukselta tukea ja jonka kirjoittamisen aikana hän on itsekin nostellut Kelan tukia?

Vierailija
330/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

En mä ole niin väittänytkään, etten joutuisi ikinä työttömäksi. Mä en vaan usko, että mun kohdalla työttömyys kestäisi pitkään, kun nykypäivänä on työvoimapula vähän kaikkialla ja kaikilla aloilla. Ei se haittaa, jos on 2-3kk työttömänä pienillä tuloilla.

onko sulla koulutus joka sopii alalle kuin alalle. monilla aloilla on pätevyysvaatimus jo lakikin sanoo mitä saat tehdä.  ja moni ei voi enää kouluttautua uudelle alle, rahakysymys tai taidot,lahjakkuus,oppimiskyky, koultus kestäisi vuosia,, perhe elätettävänä, asuntolainat, ei rahakaan opiskella

Vierailija
331/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä täällä Kuopiossa aspatöissä kiina on ihan välttämätön kieli osata, samoin ruotsi. Eihän täällä muita asioikaan. Kuopion väkiluvusta kiinaa puhuu 99,7 prosenttia asukkaista ja loput puhuvat ruotsia.

Näin minäkin olen asian käsittänyt. Kiinaa Esa Pakarisen aksentilla sekä soundilla. Psyk.sh.

Vierailija
332/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsos siinä on se ero, että toiselle työttömyys on väliaikaista, lyhyt ohikiitävä hetki elämässä. Eli jos yksi työ loppuu, niin sitten menee toiseen työhön ja jatkaa tienaamista. 

Toiselle työttömänä oleminen on koko elämän "urasuunnitelma".

Ehkä nyt ymmärrätte miksi lokoisien ja yltäkylläisten työttömyyspäivien turvaaminen ei ole niin kovin tärkeää kaikille, vaan vähempikin riittää. 

Vierailija
333/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Älä jaksa, jokainen osaa lähettää avoimia hakemuksia ja yritykset saavat niitä liikaa. Ei sieltä paikkoja aukea."

Et sitten tajunnut. Jalkaudu. Kyse oli MENNÄ yrityksiin ja markkinoida itseänsä siellä. Moni moni on saanut töitä näin. Itsekin.

Miten sinä menet yritykseen jonka portit ovat lukossa. Murtaudutko sinne? Luuletko sillä tavalla saavasi töitä?

Kaikki eivät ole kosmetologeja ja kampaajia, jotka voivat mennä paikanpäälle kysymään töitä. 

Kaikilla yrityksillä ei ole edes toimistoa, vaan toimivat vain sähköisesti.  Menetkö silloin toimitusjohtajan kotiovelle ja kysyt hänen 10-v lapseltaan työpaikkaa?

Kuinka tyhmä pitää olla että kuvittelee ettei kukaan osaa hakea töitä ilman typeriä ohjeita somessa.

Vierailija
334/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä "elämäntapatyöttömiä" olen parjannut, koska ei järjestelmää ole sellaiseen rakennettu. Voinko jäädä itse työttömäksi? Voin ja olen jäänytkin. Jäin rahakkaasta konsultin tehtävästä työttömäksi vuosia sitten yt-neuvotteluiden seurauksena.  Ajat oli vaikeat, eikä konsultin tehtäviä ollut markkinoilla tarjolla. Hain ihan puhelinmyyntiin, missä iso osa palkasta tuli provikasta. Tein sitä "paskahommaa" vuoden päivät ennen kuin ajat paranivat ja konsultin tehtäviä tuli taas alallani hakuun.

Kyllä fakta on se, että töitä yleensä löytyy. Just sitä omaa ja mitä haluaisi tehdä, niin ei varmaankaan aina löydä. Sitten pitää tehdä kuten minä, eli ottaa jotain muuta työtä. Saa alapeukuttaa, olkaa hyvä.

Vierailija
335/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä "elämäntapatyöttömiä" olen parjannut, koska ei järjestelmää ole sellaiseen rakennettu. Voinko jäädä itse työttömäksi? Voin ja olen jäänytkin. Jäin rahakkaasta konsultin tehtävästä työttömäksi vuosia sitten yt-neuvotteluiden seurauksena.  Ajat oli vaikeat, eikä konsultin tehtäviä ollut markkinoilla tarjolla. Hain ihan puhelinmyyntiin, missä iso osa palkasta tuli provikasta. Tein sitä "paskahommaa" vuoden päivät ennen kuin ajat paranivat ja konsultin tehtäviä tuli taas alallani hakuun.

Kyllä fakta on se, että töitä yleensä löytyy. Just sitä omaa ja mitä haluaisi tehdä, niin ei varmaankaan aina löydä. Sitten pitää tehdä kuten minä, eli ottaa jotain muuta työtä. Saa alapeukuttaa, olkaa hyvä.

Minä en päässyt edes puhelinmyyntiin. Mutta ilmankos, jos siellä oli jo pitkän työkokemuksen omaavia konsultteja tupa täysi. Se mitä te ette ymmärrä, on nimenomaan se, että osa ei pääse mihinkään työhön, vaikka kuinka yrittää. Olipa kyse töihin kutsuttavasta, minimituntisesta, osa-aikaisesta ihan sama miten paskaduunista, niin mihinkään ei pääse.

Vierailija
336/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa on säästössä sen verran, että voin elää omin avuin noin 3,5 vuotta varsin leveästi. Siinä ajassa ehtinen löytää uuden duunin ja jatkaa tienaamista. 

Vierailija
337/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jotkut Suvit ja Benit voisi kuvitella luulevan, että eivät koskaan joudu työttömiksi.

Vierailija
338/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en päässyt edes puhelinmyyntiin. Mutta ilmankos, jos siellä oli jo pitkän työkokemuksen omaavia konsultteja tupa täysi. Se mitä te ett

On totta, että suomalaiseen yhteiskuntaan kuuluu korkea työttömyys. Se on vasemmistolaisuuden hinta.

Työttömien pitää vain kouluttautua työvoimapulasta kärsiville aloille, perustaa firmoja, luoda verkostoja yms. Useimpia avoimia työpaikkoja ei niin vain napata.

Vierailija
339/482 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-

Miksi varakkaiden ja eläkeläisten ei pidä osallistua mitenkään talkoisiin? Päinvastoin heille annetaan lisää. Miksi heikennykset koskevat eniten vain työssäkäyviä pienituloisia naisia ja opiskelijoita?

Frank Eläkeläinen Rahaton Köyhä

Älä viitsi.

Väitätkö muka, etteivät nämä välttämättömät säästö- ja menojenkiristystoimet kosketa mitenkään pienituloisia miehiä? Näytä minulle se kohta noista hallituksen dokumenteista, aiesuunnitelmista, kehyksistä ja esityksistä, joissa lukee:

"Ei sovelleta henkilöön, jos tällä on jalkojensa välissä kikkeli."

Ja toiseksi, eläkeläisille ei anneta mitään lisää: sensijaan takuueläkkeen määrä laahaa yleisen hintojennousukehityksen jäljessä, eli sen reaalinen ostovoima heikkenee jyrkästi.

Varakkaiden tilanteesta en tiedä mitään, koska en itse tunne ketään varakasta, mutta rohkenen epäillä sanojasi heidänkin osaltaan.

Te ns. "pienipalkkaiset" tai "matalapalkkaiset" - palkkaskaalan alimmassa päässä olevat, suorittavaa työtä tekevät, - valitatte aina kaikesta ja vaaditte kaikkien muiden kustantavan teille yltäkylläisen luxuriöösin elämän joko tulonjakomekanismin tai vallankumouksen kautta: te vaaditte vuokrakattoja, asuntovarallisuuden ryöstämistä ja sen uudelleenjakoa TEILLE ITSELLENNE (miksi te sen yksityisomistuksen itsellenne kuitenkin sallitte?) - asumatukien poistoa "kun se hyödyttää sijoittajia", te vaaditte autoilun, alkoholin ja tupakan ylenmääräistä verottamista, te vaaditte suurempaa palkkaa kuin te itse tuotatte (eli jonkun muun pitäisi maksaa teille se tuotoksenne ja vaatimanne palkan erotus) vaikka teillä ei itsellänne ole mainittavaa koulutusta tai se on väärälle alalle, tai ylisummaan teillä ei ole ruumiillisia eikä henkisiä vahvuuksia (eikä viitseliäisyyttä) nykyistä palkkaanne korkeampaan tulotasoon.

Teidän kätenne on aina muiden taskussa ja teidän ahneutenne on suurempi kuin teidän osaamispääomanne.

Kun:

Ei ainoastaan tämän oikeistohallituksen aikana, vaan myös koko Sanna Marinin sosialistihallituksen ajan tällä palstalla pienipalkkaiset työläiset määkivät: "Asumistuki hyödyttää vain sijoittajia" ; "Miksi työttömälle mahdollistetaan asuminen Helsingin keskustassa kun pienipalkkaisella työläisellä ei ole siihen varaa?" ; "Asumistuki nostaa asuntojen hintoja niin ettei pienipalkkaisella duunarilla ole mahdollisuutta elinikänään saada omaa asuntoa"  (Hgin keskustasta kun Konala, Mellunmäki, Kannelmäki, Myyrmäki tai esim Kuortane tai Hyrynsalmi eivät kelpaa teidän kuninkaallisille korkeuksillenne) ym. valitusta.

Niin:

Eikö tämä nykytilanne sitten ole juuri sitä mitä te PIENIPALKKAISET koko viime hallituskauden(kin) itse vaaditte? Miksi tämäkään ei kelpaa?

Nythän asunnot ovat halpoja joten ostakaa oma / omia, vuokrat matalia ja kaikki on juuri ihanteellisesti teille, ja niillä kiroamillanne "vuokraloordeilla" menee huonosti, joten miksi te vieläkin mellastatte?

Kiittäkää hallitusta, kun kaikki mitä te olette aina ahnehtineet (ilman omia ansioitanne) on nyt halpaa.

Vierailija
340/482 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

En mä ole niin väittänytkään, etten joutuisi ikinä työttömäksi. Mä en vaan usko, että mun kohdalla työttömyys kestäisi pitkään, kun nykypäivänä on työvoimapula vähän kaikkialla ja kaikilla aloilla. Ei se haittaa, jos on 2-3kk työttömänä pienillä tuloilla.

Hyvin on propaganda uponnut. Sitten kun joudut hakemaan niitä "työvoimapula"-paikkoja niin saat taistella satojen itseäsi nuorempien kanssa valinnasta.

Eihän hänelle tule sairauksiakaan, hän on niin hyvä ihminen