Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi työttömien haukkujilla ja tukileikkauksien puolustajilla on ihme oletus että juuri he eivät koskaan joudu työttömiksi?

Vierailija
01.04.2024 |

Mikä juuri teistä tekee niin korvaamattomia? Ei voi olla terveyden pysymisestäkään niin varma.

Kommentit (482)

Vierailija
201/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska he ovat eläkeloisia, joita ei kosketa työelämän heikennykset,

Minua eivät kosketa työelämän mitkään asiat. En ole silti loinen, olen itse maksanut eläkkeen itselleni vai luuletko, että yrittäjän eläke tulee sinun pussistasi?

Et ole maksanut. Olet täysverinen loinen työntekijöiden taskuilla. Maksoitko oikein minimi-YEL:iä?

En maksanut, maksoin MYEL:iä ja lisäksi omaeläkettä.

Mutta et omilla rahoillasi, vaan asiakkailtasi kiskomilla rahoilla. Eli eläkkeesi on muiden antamaa rahaa sinulle.

Vierailija
202/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua eivät kosketa työelämän mitkään asiat. En ole silti loinen, olen itse maksanut eläkkeen itselleni vai luuletko, että yrittäjän eläke tulee sinun pussistasi?

Et ole maksanut. Olet täysverinen loinen työntekijöiden taskuilla. Maksoitko oikein minimi-YEL:iä?

Ja silti se ei kata nykyistä eläkettäsi. Loinen.

Aivan sama. Lisäksi tienaan hyvin metsän myynnillä. Mahtavaa elämää, velaton tila, hyvä eläke ja saa tehdä mitä haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen työtä sen eteen etten joudu työttömäksi.

Näin me työttömätkin olemme tehneet, aina, rehellisesti ja suoraselkäisesti.

Työttömyys ei tule ihan yllätyksenä. Siihen on irtisanomisaikakin. Suurin osa löytää uusia töitä kun näkee tai kokee, että nykyinen työ ei toimi.

Valittaja ja selittäjä jää aina seisomaan paikalleen.

Työkaveri sai äkkilähdön koeajalla. Joutui sen jälkeen isoon leikkaukseen, joka oli jo tiedossa työnantajalla. Työttömänä edelleen vuosia myöhemmin.

Itselläni oli rasitusvammat ja sattui vielä tapaturma heti perään. Vuosia työttömänä kun ei ole osattu hoitaa oikein.

Vierailija
204/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavia nämä  saan aina halutessani töitä-tyypit. Saatko jos sairastut vakavasti tai ikä alkaa vitosella? Täälläkin öyhöttää selvästi parikymppiset märkäkorvat, joilla on korkeintaan pari vuotta kokemusta työelämästä ja vielä hyvä usko työnantajiin. Laittakaapa ikä aina kommentin perään. 

Mieheni pomo oli sanonut, että neljäkymmentä vuotta täyttäneet voisi viedä saunan taakse ja lopettaa. Että haepa töitä, jos olet viiskymppisenä irtisanottu. Ihan varmasti saat töitä kunnon palkalla!

Vierailija
205/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta et omilla rahoillasi, vaan asiakkailtasi kiskomilla rahoilla. Eli eläkkeesi on muiden antamaa rahaa sinulle.

Eri-  Yrittäjyys on sinulle varmasti hyvin, hyvin vieras käsite.

Vierailija
206/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömyysturva on väliaikainen apu selviytymiseen, ei mikään palkka. Suomessa on aivan kohtuuttoman suuret tuet, saa saman verran lusmuilemalla kuin matalapalkkatyöstä. Hyvä jos tähän vihdoin tulee muutos. Ei työt lopu kun ei nirsoile.

Tule kokeilemaan sitä lusmuilua. Hölmöhän olet jos saman saat raatamalla työssä.

Näkee että pöljät on oppinut käyttämään nettiä.

En sanoisi että alle 600 euroa kuussa on kohtuuttoman suuri tuki. Moni ei saa mitään muuta kuin tuon ja siitä on sitten maksettava ihan kaikki.

Vierailija
207/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

katsopa ap, kun työpaikoilla on se ydinjoukko, joka hoitaa homman, ja sitten on sitä toista joukkoa, joka tulee ja menee sen mukaan kuin on tarvis. Siitä tietää ettei 'kuulu kohta työttömiin'.

Ja jos yrittäjällä olisi oikeus irtisanoa, jokainen ydinjoukosta olisi kortistossa ja toisesta joukosta valittaisiin halvemmat ja nuoremmat tilalle. Kun laki muuttuu, voi ydinjoukkokin muuttua. Miten olette tähän varautuneet? Kuulin juuri eräästä miehestä joka 50 vuotiaana tuli irtisanotuksi 30v uralta. Tapahtui ihan tämän vuoden puolella ja yt neuvottelujen tuloksena.

Ei kaikki tee mitään apinatöitä, johon kuka tahansa nuorempi ja halvempi voi tuosta vaan tulla tilalle. 

Kaikki maailman työt ovat sellaisia joihin voi kouluttaa jonkun toisen. Jos yrittäjä saa toisen halvemmalla, se taatusti vaihtaa heti kun laki sallii.

Vierailija
208/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittavia nämä  saan aina halutessani töitä-tyypit. Saatko jos sairastut vakavasti tai ikä alkaa vitosella? Täälläkin öyhöttää selvästi parikymppiset märkäkorvat, joilla on korkeintaan pari vuotta kokemusta työelämästä ja vielä hyvä usko työnantajiin. Laittakaapa ikä aina kommentin perään. 

Mieheni pomo oli sanonut, että neljäkymmentä vuotta täyttäneet voisi viedä saunan taakse ja lopettaa. Että haepa töitä, jos olet viiskymppisenä irtisanottu. Ihan varmasti saat töitä kunnon palkalla!

Minkäs ikäinen pomo itse oli? 25v? Eli aivot eivät vielä edes kehittyneet. 

Eri

Vierailija
209/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Minua eivät kosketa työelämän mitkään asiat. En ole silti loinen, olen itse maksanut eläkkeen itselleni vai luuletko, että yrittäjän eläke tulee sinun pussistasi?

Yrittäjän tulovirta tulee todellakin muitten kansalaisten taskuista. Jos on kansainvälinen yritys, niin myös muiden maiden kansalaiset elättävät sinua ja yritystäsi. Saatat saada jotain yritystukia veronmaksajien rahoista myös, mutta asiakas maksaa elantosi. Ilman asiakasta olet tuloton ja koditon ressukka ilman omaisuutta. Niin on moni yritys kaatunut, kun asiakkaiden rahavirrat ovat ehtyneet. Rakennusfimoja mennyt nurin kymmeniä. Se on hyvä muistaa, että yrittäjänä olet riippuvainen muiden ihmisten sinulle antamista rahoista.

Vierailija
210/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

katsopa ap, kun työpaikoilla on se ydinjoukko, joka hoitaa homman, ja sitten on sitä toista joukkoa, joka tulee ja menee sen mukaan kuin on tarvis. Siitä tietää ettei 'kuulu kohta työttömiin'.

Ja jos yrittäjällä olisi oikeus irtisanoa, jokainen ydinjoukosta olisi kortistossa ja toisesta joukosta valittaisiin halvemmat ja nuoremmat tilalle. Kun laki muuttuu, voi ydinjoukkokin muuttua. Miten olette tähän varautuneet? Kuulin juuri eräästä miehestä joka 50 vuotiaana tuli irtisanotuksi 30v uralta. Tapahtui ihan tämän vuoden puolella ja yt neuvottelujen tuloksena.

Ei kaikki tee mitään apinatöitä, johon kuka tahansa nuorempi ja halvempi voi tuosta vaan tulla tilalle. 

Kaikki maailman työt ovat sellaisia joihin voi kouluttaa jonkun tois

Ilmaiseksiko se sen uuden kouluttaa?

Vierailija
211/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Minua eivät kosketa työelämän mitkään asiat. En ole silti loinen, olen itse maksanut eläkkeen itselleni vai luuletko, että yrittäjän eläke tulee sinun pussistasi?

Yrittäjän tulovirta tulee todellakin muitten kansalaisten taskuista. Jos on kansainvälinen yritys, niin myös muiden maiden kansalaiset elättävät sinua ja yritystäsi. Saatat saada jotain yritystukia veronmaksajien rahoista myös, mutta asiakas maksaa elantosi. Ilman asiakasta olet tuloton ja koditon ressukka ilman omaisuutta. Niin on moni yritys kaatunut, kun asiakkaiden rahavirrat ovat ehtyneet. Rakennusfimoja mennyt nurin kymmeniä. Se on hyvä muistaa, että yrittäjänä olet riippuvainen muiden ihmisten sinulle antamista rahoista.

Eiköhän tuo sama nyt päde ihan joka ainoaan työhön. Siihen talous ikään kuin perustuu että tuotetaan jotain sellaista josta joku muu maksaa. Paitsi tietysti tuilla lusivat, jotka eivät tuota mitään, mutta heille silti maksetaan siitä. 

Vierailija
212/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpaikat eivät KOSKAAN mene työttömille, ne menevät aina työpaikan vaihtajille. Meidänkin tehtaalle on otettu paljon uusia työntekijöitä eläköityjien tilalle ja joka ikinen on ollut työpaikan vaihtaja.

Silloin heidän vanhat työpaikkansa vapautuvat muille.

Niin, muille työpaikan vaihtajille, ei työttömille. Mitä tästä et ymmärrä?

Mitä väärää siinä on jos vaihtaa työpaikkaa? Itsekin oli vakituisessa työssä mutta sain paremman paikan ja paremman palkan. En tiedä oliko tilalleni tullut vaihtaja vai työtön.

Mihin on kadonnut luetun ymmärtäminen? Sanoiko kukaan että on väärin vaihtaa työpaikkaa? Ei, vaan että aina tai erittäin suurella todennäköisyydellä sitä vapautuvaa työpaikka ei saa työtön vaan toinen työpaikanvaihtaja. Näin ne työttömät pysyvät työttöminä vaikka kuinka hakisivat töitä. Mitä et vielä tästä ymmärrä?

Vierailija
213/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkäs ikäinen pomo itse oli? 25v? Eli aivot eivät vielä edes kehittyneet. 

Eri

28v taloon tullessa. Taisi olla 30v, kun lausui kuolemattomat sanansa.

Vierailija
214/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En paljoa korvaa lotkauta näille ymmärtämättömille öyhöttäjille,jotka työttmiä ja eläkeläisiä haukkuu. Eiköhän seuraava vassarihallitus taas korjaa nämä vääryydet mitä nyt ajetaan.

Ei ole mitään takeita siitä, että vaikka SDP voittaisi vaalit, että se voisi tehdä samalla tavalla täysin oman näköistä politiikkaa kuin mitä kokoomus pystyy nyt PS:n avulla tekemään, koska PS:lle ja muille hallituspuolueille käy kaikki kunhan pysyvät hillotolpassa kiinni.

Viime hallituskaudellakin oli monenlaista taistelua keskustan kanssa, ja keskustan syytä/ansiota kannatuksen menetyspiikin seurauksena on esimerkiksi se, että Rinne joutui lopettamaan ja Marin tuli tilalle. Ei sekään keskustalle kannatusta varmaan tuonut, mutta yrittivät jotain.

Eihän taksiuudistustakaan, jonka oikeistopuolueet ajoivat läpi, ole peruutettu, vaikka jotain pieniä parannuksia edellinen hallitus siihen teki läpinäkyvyyden lisäämiseksi. Eikä Caruna-kauppoja voida peruuttaa, vaikka Katainen etunenässä vannoi että sähkön hinta ei tule nousemaan tämän seurauksena, vaan se on säänneltyä ja markkinat toimii reilusti ja mitähän kaikkea selityksiä oli kokoomuksessa muillakin.

Nyt tehdään sekä taksiuudistus kaikille aloille paikallisen sopimuksen muodossa, että muutetaan sosiaalietuudet yleistuen malliin hallituskauden kuluessa, jossa todennäköisesti viimeisijaista "toimeentulotukea" eli siinä mallissa kokonaan poistuvaa tukea varten pitää tehdä ilmaistöitä, tai vaihtoehtoisesti kituuttaa todella epäinhimillisen pienillä tuilla. Sama on esimerkiksi Britanniassa ollut jo pitkään voimassa, ja siellä kodittomuus on tavallista ja vaikka maa on rikas, niin se ei tarkoita muuta kuin sitä, että paikalliset Satoset, Orpot ja pieni osa muita omistaa satumaisen paljon, samalla kun keskiluokasta pudotaan hyvin nopeasti paljon pahempaan köyhyyteen kuin mihin Suomessa ollaan totuttu, jos töitä ei pysty tekemään syystä tai toisesta katkeamattomasti. Satonen on opiskellut mallia Britanniassa ja lisäksi on antanut viime aikoina ihannoivia lausuntoja USA:n "joustavista" työmarkkinoista.

Vierailija
215/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen uskomukseen kuuluu, että työttömäksi voi jäädä vain omasta syystä. Jos kunnon ihminen joutuu työttömäksi, hän on hetken päästä taas töissä. Toki he jonakin päivänä voivat herätä todellisuuteen, mutta se on sen ajan murhe kuten joku jo totesi.

Juuri näin. Tähän kuuluu sellainen MINÄ ITSE-ajattelu, jossa kaikki saavutukset ja tapahtumat elämässä nähdään vain oman aktiivisuuden palkintoina. Minä tein tämän = minä saavutin tämän. Minkäänlaista osaa eikä arpaa nähdä siinä ympäristössä tai muissa ihmisissä, tai muiden tekemissä päätöksissä.

Minä menin kesätöihin -> asuit paikassa, jossa kesätöitä oli tarjolla ja työnantaja päätti palkata sinut

Minä jaoin lehtiä nuorena -> asuit kaupungissa, että maaseudulla, jossa on

Olisko laittaa linkkiä tutkimukseen? Tai millä hakusanoilla löytyisi, jos on netissä?

Vierailija
216/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri-  Yrittäjyys on sinulle varmasti hyvin, hyvin vieras käsite.

No kerro. Kun menet ostamaan banaanin kaupasta, niin keneltä kauppias saa rahan?

ASIAKKAALTA

Saamastaan summasta kauppias maksaa kulut, palkat ym. ja laittaa lopun voitokseen omaan taskuunsa = Raha tuli asiakkaalta eli kauppias on asiakkaansa elätti ja riippuvainen asiakkaasta. Mikäli kauppiaalta ei osteta, hän ei saa latiakaan ja menee konkkaan.

Vierailija
217/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma vika miksi ovat täyttäneet 40 vuotta. Nämä menestyjät ovat varmaan ikuisesti alle 35.

Vierailija
218/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja silti se ei kata nykyistä eläkettäsi. Loinen.

Aivan sama. Lisäksi tienaan hyvin metsän myynnillä. Mahtavaa elämää, velaton tila, hyvä eläke ja saa tehdä mitä haluaa.

Voi miten hölmö olenkaan ollut ja moni muu työtön myös, miten en ole ajatellut että metsää myymällähän sitä tienaa mukavasti!

Vierailija
219/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri-  Ei ole mitään ihmisten antamaa rahaa, vaan asiakkaat OSTAVAT tavaroita tai palveluita. Ymmärrätkö eron, vai kuljetko kenties itse antamassa yrittäjille rahaa saamatta mitään vastineeksi?

Vierailija
220/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki maailman t

Koulut kouluttaa tai kilpailija. Yrittäjän tarvitsee vain ostaa.