Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi työttömien haukkujilla ja tukileikkauksien puolustajilla on ihme oletus että juuri he eivät koskaan joudu työttömiksi?

Vierailija
01.04.2024 |

Mikä juuri teistä tekee niin korvaamattomia? Ei voi olla terveyden pysymisestäkään niin varma.

Kommentit (482)

Vierailija
181/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina on mahdollista sairastua ja tai joutua työttömäksi, mutta olen omilla ansioillani pelannut niin, että talouteni ei kaatuisi jos näin kävisi. Vuokratulot juoksevat ja oman asunnon kustannukset 250€ kuukaudessa.

Entä jos et saa vuokralaista? Entä jos häneltä menee työt, jättää vuokrat maksamatta etkä saa häädettyä? Entä jos et olisi ehtinyt itse olla töissä niin kauan että saisit säästöjä ja sijoitusasunnon?  Entä jos omaan asuntoosi tulee kallis iso remontti?

Vierailija
182/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen työtä sen eteen etten joudu työttömäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska heillä on aina vaihtoehtoja tarjolla tai ovat varautuneet säästämällä ja varmistamalla toimeentulonsa.  Esimerkiksi itse tiedän, että mikäli jäisin työttömäksi niin työllistyisin helposti johonkin sukulaisten firmaan jos en nyt vastaaviin tehtäviin niin perusduunarihommaan. Ihmisillä on erilaisia verkostoja.

Niin niin. Minä jäin työttömäksi ja tapaturma 2 vk sen jälkeen vei työkyvyn ilmeisesti loppuelämäksi. Töitä oli tarjottu ja pyydettiin soittamaan kun olen vapaa tulemaan töihin. Tästä on nyt aikalailla kuusi vuotta. Ikää liki 60 v. Se siitä helposta nopeasta työllistymisestä, yhtään mihinkään.

Vierailija
184/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illuusio siitä ettei omalle kohdalle voisi osua. Suunnitelmia ja päämääriä on aina hyvä olla olemassa, mutta elämä on arvaamatonta, eikä kaikkea pysty ennakoimaan.

Vierailija
185/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsopa ap, kun työpaikoilla on se ydinjoukko, joka hoitaa homman, ja sitten on sitä toista joukkoa, joka tulee ja menee sen mukaan kuin on tarvis. Siitä tietää ettei 'kuulu kohta työttömiin'.

Vierailija
186/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on niitä jotka korona-aikaan työttömäksi jäätyyään huusivat suurempia tukia, enemmän tukia, lyhyempää omavastuuaikaa. 

Kaikki muut työttömät tätä ennen olivat vain jotenkin omasta viastaan päätyneet työttömäksi, mutta näille se oli vääryys ja tarvivat apua, muut eivät.

Vierailija
187/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin me työttömätkin olemme tehneet, aina, rehellisesti ja suoraselkäisesti.

Vierailija
188/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina on mahdollista sairastua ja tai joutua työttömäksi, mutta olen omilla ansioillani pelannut niin, että talouteni ei kaatuisi jos näin kävisi. Vuokratulot juoksevat ja oman asunnon kustannukset 250€ kuukaudessa.

Entä jos et saa vuokralaista? Entä jos häneltä menee työt, jättää vuokrat maksamatta etkä saa häädettyä? Entä jos et olisi ehtinyt itse olla töissä niin kauan että saisit säästöjä ja sijoitusasunnon?  Entä jos omaan asuntoosi tulee kallis iso remontti?

jos sitä jos tätä... miten se kallis remontti 'tulee', jokainen osaa ennakoida mitä kulloinkin saattaa tulla, itseäni ei pelota mikään 'mitä voi tulla'. Se korjataan jos jotain tulee.

-eri, ison ok-talon ylläpitäjä.

Vierailija
189/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpaikat eivät KOSKAAN mene työttömille, ne menevät aina työpaikan vaihtajille. Meidänkin tehtaalle on otettu paljon uusia työntekijöitä eläköityjien tilalle ja joka ikinen on ollut työpaikan vaihtaja.

Silloin heidän vanhat työpaikkansa vapautuvat muille.

Niin, muille työpaikan vaihtajille, ei työttömille. Mitä tästä et ymmärrä?

Mitä väärää siinä on jos vaihtaa työpaikkaa? Itsekin oli vakituisessa työssä mutta sain paremman paikan ja paremman palkan. En tiedä oliko tilalleni tullut vaihtaja vai työtön.

Vierailija
190/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on niin ansioitunut, ettei hänelle sellaista tapahdu.

Vierailija
191/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska he ovat eläkeloisia, joita ei kosketa työelämän heikennykset,

Minua eivät kosketa työelämän mitkään asiat. En ole silti loinen, olen itse maksanut eläkkeen itselleni vai luuletko, että yrittäjän eläke tulee sinun pussistasi?

Et ole maksanut. Olet täysverinen loinen työntekijöiden taskuilla. Maksoitko oikein minimi-YEL:iä?

En maksanut, maksoin MYEL:iä ja lisäksi omaeläkettä.

Vierailija
192/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ja muutkin, voisi iettiä sitä, miksi suurin osa suomalaisista ei joudu koskaan työttömäksi. Heiltä kannattaisi ottaa oppia.

Vierailija
193/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin me työttömätkin olemme tehneet, aina, rehellisesti ja suoraselkäisesti.

Työttömyys ei tule ihan yllätyksenä. Siihen on irtisanomisaikakin. Suurin osa löytää uusia töitä kun näkee tai kokee, että nykyinen työ ei toimi.

Valittaja ja selittäjä jää aina seisomaan paikalleen.

Vierailija
194/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

katsopa ap, kun työpaikoilla on se ydinjoukko, joka hoitaa homman, ja sitten on sitä toista joukkoa, joka tulee ja menee sen mukaan kuin on tarvis. Siitä tietää ettei 'kuulu kohta työttömiin'.

Ja jos yrittäjällä olisi oikeus irtisanoa, jokainen ydinjoukosta olisi kortistossa ja toisesta joukosta valittaisiin halvemmat ja nuoremmat tilalle. Kun laki muuttuu, voi ydinjoukkokin muuttua. Miten olette tähän varautuneet? Kuulin juuri eräästä miehestä joka 50 vuotiaana tuli irtisanotuksi 30v uralta. Tapahtui ihan tämän vuoden puolella ja yt neuvottelujen tuloksena.

Vierailija
195/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oletus tämä aloitus on? Tottakai voi joutua työttömäksi, mitä sitten? Sitten eletään sen mukaan ja etsitään uutta työtä. Ilman tukia eläneelle on ihan normaalia että käytetään omaa älyä elämän järjestämiseen kulloisenkin tilanteen mukaan. 

Vierailija
196/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos yrittäjällä olisi oikeus irtisanoa, jokainen ydinjoukosta olisi kortistossa ja toisesta joukosta valittaisiin halvemmat ja nuoremmat tilalle. Kun laki muuttuu, voi ydinjoukkokin muuttua. Miten olette tähän varautuneet? Kuulin juuri eräästä miehestä joka 50 vuotiaana tuli irtisanotuksi 30v uralta. Tapahtui ihan tämän vuoden puolella ja yt neuvottelujen tuloksena.

Ei kaikki tee mitään apinatöitä, johon kuka tahansa nuorempi ja halvempi voi tuosta vaan tulla tilalle. 

Vierailija
197/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos sitä jos tätä... miten se kallis remontti 'tulee', jokainen osaa ennakoida mitä kulloinkin saattaa tulla, itseäni ei pelota mikään 'mitä voi tulla'. Se korjataan jos jotain tulee.

-eri, ison ok-talon ylläpitäjä.

Mutta onko työpaikkaa ja palkkaa jolla sen maksat? Entä jos tulipalo vie koko talon ja vakuutus ei korvaa? Entä jos samassa rytäkässä menee työpaikka ja puoliso?

Vierailija
198/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on niin ansioitunut, ettei hänelle sellaista tapahdu.

Erityissuojeluksessa hänkin vissiin. Näin se paremmilla ihmisillä menee, varmaan "oikein uskovilla".

Vierailija
199/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Mun lähes kaikki kaverit on julkisella töissä. Ei heitä työttömyys uhkaa. Siis valtiolla, kunnalla, kelassa. Itse en ole.

Joensuu aloittamassa yhteistoimintaneuvottelut, jotka voivat johtaa jopa 130 työntekijän irtisanomisiin

Uutinen 21.3.2024

Joensuun kaupungilla on 2700 työntekijää, joten muutosneuvottelut koskevat alle viittä prosenttia henkilöstöstä. 130 henkilöä ei myöskään olla irtisanomassa vaan tiedotteessa sanottiin että muutos voi koskea 130 henkilöä, ja voi tarkoittaa esim osa-aikaistamista tai tehtävän muutosta, tai jossain tapauksissa myös työsuhteen loppumista. 

Miksi pitää kaikki yrittää esittää mahdollisimman negatiivisessa valossa? 

Herkkänahkainen kaupunginherra, much?

Tuo oli suoraan kopioitua tekstiä uutisotsikosta. Voithan puolustella Ylelle, jos tarvetta on. Nolottaako ne yt:t kumminkin, vai mistä moinen älähdys?

Yksi kommentoi, että julkisella ei uhkaisi työttömyys. Voi uhata, siinä faktat.

Vierailija
200/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska he ovat eläkeloisia, joita ei kosketa työelämän heikennykset,

Minua eivät kosketa työelämän mitkään asiat. En ole silti loinen, olen itse maksanut eläkkeen itselleni vai luuletko, että yrittäjän eläke tulee sinun pussistasi?

Et ole maksanut. Olet täysverinen loinen työntekijöiden taskuilla. Maksoitko oikein minimi-YEL:iä?

En maksanut, maksoin MYEL:iä ja lisäksi omaeläkettä.

Ja silti se ei kata nykyistä eläkettäsi. Loinen.