Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi työttömien haukkujilla ja tukileikkauksien puolustajilla on ihme oletus että juuri he eivät koskaan joudu työttömiksi?

Vierailija
01.04.2024 |

Mikä juuri teistä tekee niin korvaamattomia? Ei voi olla terveyden pysymisestäkään niin varma.

Kommentit (482)

Vierailija
241/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä höpiset? Kannatan tukijärjestelmän keventämistä ja en todellakaan elättele mitään kuvitelmia että en itse jonain päivänä saattaisi joutua esim työttömäksi. 

Näen työttömyyden vain paljon todennäköisempänä sellaisessa maassa

jossa yrittäminen ei kannata,

jossa vientiyritykset ovat muutaman risuparta-ahtaajan armoilla,

jossa julkisen sektorin työpaikkoja on kohta yhtä paljon kuin yksityisen sektorin työpaikkoja,

jossa talous ei kasva samaa tahtia naapurimaiden kanssa,

jossa yritykset eivät uskalla palkata ihmisiä koska joutuvat ottamaan näistä vastuun näiden lopputyöuran ajaksi,

ja jossa on kannattavampaa köllötellä kotona kuin yrittää työllistää itsensä.

Suomessa pitäisi ehdottomasti helpottaa uuden työntekijän palkkaamista.  Se onnistuu,

Koeaika taitaa olla joka alalla. Miksi se aina unohdetaan? Irtisanominen on helppoakin helpompaa.

Vierailija
242/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin tyypillinen halventava kommentti työttömälle, jolla on useampi koulutus. Niin, me molemmat menimme kouluun, me molemmat opiskelimme, sinä sait töitä ja minä en. Muuta eroa meissä ei ole. Minullahan näitä valintapäätöksiä riittää, joissa kerrotaan kuinka Korhonen poistuu kokouksesta ja Korhonen tuli valituksi. Useammin on poistunut 2 henkilöä kokouksesta esteellisenä, jolloin valinta on ollut "reilu" kaikkia hakijoita kohtaan, lol

Sinulla niitä ei ole, koska et ole joutunut hakemaan tuhansia työpaikkoja, joten et tiedä nepotismin laajuutta Suomessa.

Miten voit tietää että meissä ei ole muuta eroa? Mitä olet esimerkiksi tehnyt opiskeluaikana lomat tai viikonloput? Oletko kerännyt työkokemusta paskaduuneista tai jopa tehnyt vapaaehtoisena jotain töitä tai harrastustoimintaa, jotka voit lisätä cv:hen? Oletko verkostoitunut ihmisten kanssa? Vai oletko ainoastaan keskittynyt mököttämään kun et saa töitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansa voi joutua huomenna työmatkallaan auto-onnettomuuteen. Tuon jälkeen työkyvyttömyys, mutta Kelan lääkärit voivat väittää muuta edes näkemättä potilasta.

Seuraavaksi työkkärin listoille.

Vierailija
244/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se hymy hyytyy, kun oikeistohallitus käy eläkkeiden kimppuun. Voi tulla katkera yllätys, että kaikkein varakkaimpien eläkkeille ei tapahdu mitään, mutta jopa keskiluokkaisille voi tulla katkeria yllätyksiä.

Oikeistohallitus taktikoi ihan tietoisesti - ensin leikataan köyhiltä ja tyynnytellään eläkeläisiä ja keskiluokkaa sillä, että HEILLE ei tapahtunut mitään. Sitten myöhemmin leikkaukset ulotetaan "tasavertaisen kohtelun nimissä" eläkeläisiin, ja pikkuhiljaa keskiluokka huomaa kiristyksiä myös omassa elämässään. Viimeistään eläkeiässä voi olla edessä esimerkiksi omaisuuden pakkomyynti. Tai toki aikaisemmin, jos huono tuuri käy ja sairastuu tai joutuu jäämään omaishoitajaksi. Monellehan tällaisia tulee elämässä eteen - sairastumiset ja omaishoitajuus eivät ole mitään harvinaisia poikkeustilanteita tai vain köyhien todellisuutta, vaan puolison sairaus ja oma omaishoitajuus voi koskettaa keskiluokkaistakin ihmistä.

Ottakaa nyt asioista selvää. Nämä suunnitellut leikkaukset tulevat koskemaan kaikkein kipeimmin yli 55-vuotiaita, tällä hetkellä työssä olevia henkilöitä.

Mitä taas eläkkeiden leikkaukseen tulee, niin se tapahtunee indeksejä jäädyttämällä. Silloin eläkkeisiin ei tule vuosikorotuksia, mutta ei tule myöskään nyt töissä olevien eläkekertymään, mikä aikanaan tulee tuntumaan kipeästi nykyisten työssäkäyvien tulevissa eläkkeissä.

Vierailija
245/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovin tyypillinen halventava kommentti työttömälle, jolla on useampi koulutus. Niin, me molemmat menimme kouluun, me molemmat opiskelimme, sinä sait töitä ja minä en. Muuta eroa meissä ei ole. Minullahan näitä valintapäätöksiä riittää, joissa kerrotaan kuinka Korhonen poistuu kokouksesta ja Korhonen tuli valituksi. Useammin on poistunut 2 henkilöä kokouksesta esteellisenä, jolloin valinta on ollut "reilu" kaikkia hakijoita kohtaan, lol

Sinulla niitä ei ole, koska et ole joutunut hakemaan tuhansia työpaikkoja, joten et tiedä nepotismin laajuutta Suomessa.

Miten voit tietää että meissä ei ole muuta eroa? Mitä olet esimerkiksi tehnyt opiskeluaikana lomat tai viikonloput? Oletko kerännyt työkokemusta paskaduuneista tai jopa tehnyt vapaaehtoisena jotain töitä tai harrastustoimintaa, jotka voit lisätä cv:hen? Oletko verkostoitunut ihmisten kanssa? Vai oletko ainoastaan keskittynyt mököttämään kun et

Tuossa se sinun tyhmyytesi juuri näkyy. Oletat, että muut eivät hae töitä, kuin sinä. Siinä lukee TUHANSIA työpaikkoja. Oletko sokea vai pelkästään tyhmä? Arvaan, että pelkästään tyhmä. Silloin kun on YKSI työpaikka auki ja sitä hakee 250 hakijaa, niin se YKSI saa työn ja ne 249 muuta hakijaa eivät saa. Tämä toistuu JOKAISEN aukiolevan työpaikan kohdalla, jokaisen avoimen työpaikan kohdalla ja jokaisen kapitalistin olemattoman mielikuvitustyöpaikan kohdalla. Luuletko oikeasti, että jokainen työtä hakenut tulee palkatuksi? Mikä vamma estää sinua ymmärtämästä, että kaikki työtä hakeneet eivät saa paikkaa. He saavat ilmoituksen, että tällä kertaa et tullut valituksi. Se sama viesti toistuu joka kerta vuosien ja vuosien jälkeen, kaiken hankitun lisäkoulutuksen ja lisäosaamisen jälkeen. Ei ole auttanut hyväntekeväisyys, ei yhdistystoiminta, ei lisäkoulutukset, ei lisätutkinnot toiselta alalta, eikä mitkään muut normaalit, päivänselvät ja tavalliset vinkit, joita jokainen osaa etsiä netistä. Tuolla on 300 000 työnhakijaa ja 10 000 avointa työpaikkaa. Ole hyvä ja mene takaisin peruskouluun opettelemaan mitä se tarkoittaa. Matematiikka voi auttaa.

Vierailija
246/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voit tietää että meissä ei ole muuta eroa? Mitä olet esimerkiksi tehnyt opiskeluaikana lomat tai viikonloput? Oletko kerännyt työkokemusta paskaduuneista tai jopa tehnyt vapaaehtoisena jotain töitä tai harrastustoimintaa, jotka voit lisätä cv:hen? Oletko verkostoitunut ihmisten kanssa? Vai ol

Hittoako haet pelkästään sellaisia töitä, joihin on 250 muutakin halukasta. Sellaisiakin kun on, johon ei ole tunkua. Ja kun sen yhden paskista paskimman duunin saa, on paljon helpompi hakea seuraavaa. Siinä se taisi se meidän ero olla. 

Vierailija
247/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi S-ryhmä ilmoittaa ihan julkisesti, että etusijalla palkkauksessa ovat omien työntekijöiden lapset. Silloin 2 perheen lapset ovat jo heti eriarvoisessa asemassa, koska S-ryhmän työskentelevän lapsella on suora väylä kesätöihin ja töihin.

Vierailija
248/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Hittoako haet pelkästään sellaisia töitä, joihin on 250 muutakin halukasta. Sellaisiakin kun on, johon ei ole tunkua. Ja kun sen yhden paskista paskimman duunin saa, on paljon helpompi hakea seuraavaa. Siinä se taisi se meidän ero olla. 

Tuo kommenttisi on jo nolouden puolella. Jokaiseen työpaikkaan on enemmän kuin yksi hakija ja kumminkin se tarkoittaa aina sitä, että vain 1 pääsee sisään. Myös niihin paskaduuneihin. Erityisesti opiskelijakaupungeissa tämä, koska kaikki nimenomaan etsivät ihan mitä tahansa työtä kartuttaakseen työkokemusta. Tilanne on sama koko Suomessa. Utsjoella voi olla vaikka vain 10 hakijaa, mutta valituksi tulee kumminkin se sukulainen. Kaikkialle voi hakea, mutta ei se paranna mahdollisuuksia päästä töihin. Joka kylällä on omat sukulaisensa ja omat työttömänsä. Ei myöskään ole järkevää opiskella päivisin lähinä Jyväskylässä ja käydä lähinä Sodankylän marketissa iltatöissä. Kyllä sen opiskelijan työpaikan pitää olla opiskelupaikkakunnalla tai siinä hollilla, jossa jää matkojen jälkeen voiton puolelle. Niihin paskaduuneihinkin riittää hakijoita, eikä niihin pääse vain ilmoittautumalla töihin, ei hakemuksella, ei rukoilemalla, ei laulamalla, eikä päällään seisomalla.

Meidän eromme on se, että sinä olet tyhmä. Sinun kykysi käsittää asioita on tasan sinä ja sinun kuplasi.

Opettele asioita myös oman kuplasi ulkopuolelta. Nythän et kuuntele lainkaan, vaan intät vaan omaa kokemustasi ainoaksi mitä ihmiselle voi tapahtua. Ei, ihmiset eivät saa töitä edes tuhansien hakemuksien jälkeen. Se on järkyttävää.

Vierailija
249/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Hittoako haet pelkästään sellaisia töitä, joihin on 250 muutakin halukasta. Sellaisiakin kun on, johon ei ole tunkua. Ja kun sen yhden paskista paskimman duunin saa, on paljon helpompi hakea seuraavaa. Siinä se taisi se meidän ero olla. 

Tuo kommenttisi on jo nolouden puolella. Jokaiseen työpaikkaan on enemmän kuin yksi hakija ja kumminkin se tarkoittaa aina sitä, että vain 1 pääsee sisään. Myös niihin paskaduuneihin. Erityisesti opiskelijakaupungeissa tämä, koska kaikki nimenomaan etsivät ihan mitä tahansa työtä kartuttaakseen työkokemusta. Tilanne on sama koko Suomessa. Utsjoella voi olla vaikka vain 10 hakijaa, mutta valituksi tulee kumminkin se sukulainen. Kaikkialle voi hakea, mutta ei se paranna mahdollisuuksia päästä töihin. Joka kylällä on omat sukulaisensa ja omat työttömänsä. Ei myöskään ole järkevää opiskella päivisin lähinä Jyväskylässä ja käydä lähinä

Hauku vaan minua tyhmäksi, mutta ymmärrän sentään sen että 1:10 todennäköisyys on paljon parempi kuin 1:250 todennäköisyys. Mutta jatka toki valitsemallasi tiellä jos et ymmärrä eroa. Minä olen silti se joka meistä on saanut tällä taktiikalla töitä kun taas sinä et omallasi. 

Vierailija
250/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakijoita työpaikkoihin on myös sen takia jäätävän paljon, koska on tämä pakkohaku vielä voimassa. Eli ei ne kaikki hakijat ole tosimielellä liikkeellä, vaan jotain on haettava, vaikka työ ei olisi sopiva tai taidot riitä. 

Vierailija
251/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lle vastaus: niiden vuoro tulee kohta. Ikävä kyllä.

Laki toimii niin. Ne ovat itse kutsuneet työttömyyden luokseen.

Vierailija
252/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva sinulle. Itse -totta kai- valmistumisen jälkeen otin vastaan pienipalkkaisen, ei oman alan työn muutaman vuoden sijaisuuden. Hain samalla omalta alalta vapautuvia työpaikkoja, en saanut, perusteluna että ei ole kokemusta omasta alasta. Loppujen lopuksi sijaistin (eri ihmisiä, eri työsopimus eli laillista) siinä väliaikatyössäni seitsemän vuotta. Koskaan en tullut valituksi hakiessani auki olevaa paikkaa jossa itse olin koska koulutukseni ei ollut siihen työhön. Asiakkailta, kollegoilta ja esimiehiltä palaute oli aina hyvää kuten työstodistuksetkin. Vakipaikkaa ei vain suotu. Ja jatkossa tein silppua siellä sun täällä koska cv oli epäilyttävä useiden pätkien takia. Pari uutta tutkintoa olen sen jälkeen suorittanut mutta ikääkin jo lähes 50 niin työhistoria on tosiaan aika mielenkiintoinen, on siihen työttömyyttäkin mahtunut.

Vierailija
253/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se hymy hyytyy, kun oikeistohallitus käy eläkkeiden kimppuun. Voi tulla katkera yllätys, että kaikkein varakkaimpien eläkkeille ei tapahdu mitään, mutta jopa keskiluokkaisille voi tulla katkeria yllätyksiä.

Oikeistohallitus taktikoi ihan tietoisesti - ensin leikataan köyhiltä ja tyynnytellään eläkeläisiä ja keskiluokkaa sillä, että HEILLE ei tapahtunut mitään. Sitten myöhemmin leikkaukset ulotetaan "tasavertaisen kohtelun nimissä" eläkeläisiin, ja pikkuhiljaa keskiluokka huomaa kiristyksiä myös omassa elämässään. Viimeistään eläkeiässä voi olla edessä esimerkiksi omaisuuden pakkomyynti. Tai toki aikaisemmin, jos huono tuuri käy ja sairastuu tai joutuu jäämään omaishoitajaksi. Monellehan tällaisia tulee elämässä eteen - sairastumiset ja omaishoitajuus eivät ole mitään harvinaisia poikkeustilanteita tai vain köyhien todellisuutta, vaan puolison sairaus ja oma omaishoit

mikä aikanaan tulee tuntumaan kipeästi nykyisten työssäkäyvien tulevissa eläkkeissä

Huoh!

Ei tule, koska mitään eläkkeitä ole ollutkaan tulossa enää aikoihin. Eläkevarannot on tällä hetkellä, joita on n. +70 vuoden aikana kerätty, sellaiset n. 250 mrd. € karkeasti. Samaan aikaan TÄLLÄ HETKELLÄ laskennalliset eläkevastuut on luokkaa 800 mrd.€. Että siitä vain jokainen laskemaan millä todennäköisyydellä tulee saamaan penniäkään tuosta Ponzi-pyramidihuijauksesta :D Vuosittain palkoista varastettavista rahoista menee nykyisen demarirälssin eli eläkepaskojen elätykseen n. 27-30 mrd. €, koska pääoman tuotto ei siihen riitä ja tuo summa kasvaa vain vuosivuodelta eli pääoma ei pääse edes kasvamaan. Jääkylmä tosiasia on se että, rahat kyllä varastetaan palkoista mutta mitään eläkkeitä ei ole tulossa. Koska tässä tulee käymään niin että, noista varastetuista rahoista ei saa takaisin kuin 10/1-2 maksusuhteella murusia, koska matemaattisesti väistämätön Ponzi-pyramidihuijauksen romahtaminen tullaan estämään vain sillä konstin, että sieltä tulevaisuuden "eläkeet" maksetaan tuolla suhteella. Eli maksat sinne pakotettuna = sinulta varastetaan sinne 10 kymmenen osuutta/rahaa ja saat parhaimassakin tapauksessa 2 osuutta/rahaa sieltä takaisin. Siis sekin vain parhaassa tapauksessa, todennäköisempää on se 1 osuus/rahaa tai et saa mitään.

Siitä jokainen vain miettimään töissäkäynnin järkevyyttä tässä helvetin demarisyöpäutopiassa. Itse olen nakannut jo kirveeni kaivoon aikaa sitten. Niin kauan kuin ei tehdä perustavia järjestelmätason muutoksia ja poisteta nyky elättieläkeläisiltä perusteettomia eläkkeitä, mitä eivät ole itse maksaneet, eikä muuteta Ponzi-pyramidihuijausta nimeltä eläkejärjestelmä sellaiseksi että jokaisen sinne maksamat rahat rahastoidaan henkilökohtaisesti, jotka perilliset saa kuollessaan, niin tähän Ponzi-pyramidihuijaukseen osallistuminen kannattaa minimoida ja tehdä mahdollisimman vähän töitä ja romahduksen kautta valtio pakottaa näihin välttämättömiin muutoksiin. Koska eläkeloiset on liian suuri äänestäjäsakki eikä kukaan tule tekemään poliittista itsemuhraa kajoamalla näiden itse ansaitsemattomiin etuuksiin. Romahduksen ollessa kaikille julkisesti päivänselvä ja näkyvissä, vasta sitten muutos tulee.

Vierailija
254/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään uskonut, että pankista voi saada potkut tekemättä kavallusta. Niin vain kävi 1993. Ymmärrän työttömiä, itse olin yhden viikon.

Vierailija
255/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lähes kaikki kaverit on julkisella töissä. Ei heitä työttömyys uhkaa. 

Siis valtiolla, kunnalla, kelassa.

Itse en ole. 

Pitkä, kivinen ja kapea on kunnan leipä ja tie.

Mutta on.

Vierailija
256/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole. 

Mutta on.

Kunnat ja valtio säästää nyt. Luvassa on irtisanomisia kumpaankin leiriin.

Vierailija
257/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole. 

Mutta on.

Kunnat ja valtio säästää nyt. Luvassa on irtisanomisia kumpaankin leiriin.

Mun TE-virkailija oli hahmottanut asemansa. Hän tiesi, että vuoden loppuun mennessä on pakko keksiä jotain pois suojatyöpaikasta.

Vierailija
258/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sen ajan murhe. Fakta vain on että Suomella ei ole enää varaa törsäilyyn.

Näkyy olevan varaa kun Nallen maataloustukiin ja yritystukiin ei kosketa eikä veronkiertoon puututa.

Puhumattakaan siitä, miten muiden maiden maiden kaivosteollisuuden sallitaan kaivella Suomen maaperän arvokkaita mineraaleja kymmenien miljoonien arvosta.

Ja jolle toiminnalle lätkäistään "tähtitieteellinen" 0,67 prosentin vero. Siis nämä maat vie meidän mineraalit omiin maihinsa, ja meidän päättäjät verottaa voittoja noin mitättömästi.

Haluttais kyllä pistää kyseiset päättäjät jonkun laiseen vastuuseen.

Vierailija
259/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen työtä sen eteen etten joudu työttömäksi.

Näin me työttömätkin olemme tehneet, aina, rehellisesti ja suoraselkäisesti.

Työttömyys ei tule ihan yllätyksenä. Siihen on irtisanomisaikakin. Suurin osa löytää uusia töitä kun näkee tai kokee, että nykyinen työ ei toimi.

Valittaja ja selittäjä jää aina seisomaan paikalleen.

Minä jäin työttömäksi sairauden takia. Olenko minäkin valittaja ja selittäjä?

Etkö osaa erottaa sairautta ja työttömyyttä? Oletko hakenut sairaseläkkeelle?

Etkö ymmärrä? Jouduin työttömäksi koska sair

Jos kerran et ole eläkkeellä niin miksi et ole työssä jos kuitenkin on todettu että voit tehdä työtä. Miten voi jäädä sairauden vuoksi työttömäksi kun sillä perusteella ei saa irtisanoa.

Vierailija
260/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voit tietää että meissä ei ole muuta eroa? Mitä olet esimerkiksi tehnyt opiskeluaikana lomat tai viikonloput? Oletko kerännyt työkokemusta paskaduuneista tai jopa tehnyt vapaaehtoisena jotain töitä tai harrastustoimintaa, jotka voit lisätä cv:hen? Oletko verkostoitunut ihmisten kanssa? Vai ol

Olen eri mutta jotain vikaa on jos tuhansista hakemuksista huolimatta et pääse työhön. Itse yli 50 v hdin kolmeen paikkaan ja kaikkiin olisin päässyt töihin. Valitsin sen joka tuntui parhaimmalta. Työt olen aloittanut jo 13  vuotiaana mainoksia jakamalla.