Lapsettomat häät, mitä mieltä?
Ystävälläni on häät ensi kesänä. Tänään hän kertoi, että ovat harkinneet lapsettomia hääjuhlia. Ovat siis lapseton pari.
Olin ihan järkyttynyt ja ilmoitin heti, että meidät voi sitten pyyhkiä pois vieraslistalta heti saman tien. Joko tullaan koko perhe tai sitten ei kukaan. Itselle ei olisi tullut mieleenkään tuollainen älyttömyys. Mikä idea edes on jossain lapsettomissa häissä? Eivätkö häät ole perhejuhla kuitenkin?
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaukset ja viestien peukutukset kertovat surullisella tavalla monen suomalaisen itsekkyydestä ja ajattelemattomuudesta.
Hämmentävää tällainen suhtautuminen.
Kasvattakaa ne lapset niin, että ne eivät pilaa kenenkään juhlia.
En tiedä olenko sitten jostakin poikkeuksellisen hienosta suvusta (en ole koskaan tullut ajatelleeksi), mutta ei ole lapsista ollut mitään erityistä häiriötä koskaan häissä. Pikemminkin tuoneet iloa juhlaan
Tai sitten sinua vain ei hauttaa, jos jonkun vauvan parkuminen peittää papin äänen tai joku tahmatassu käy pyyhkimässä kätensä juhlamekkoosti tms.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on lapsi ja valitettava totuus on, että emme pääse paikalle jos häät ovat lapsivapaat. Meillä siis ei ole minkäänlaisia tukiverkkoja joten maksulliset palvelut olisivat ainoa vaihtoehto enkä tiedä kuinka luotettavia esim. MLL:n lapsenvahdin ovat.
Sen sanottuani ymmärrän kuitenkin hyvin etteivät kaikki halua lapsia häihin. En olisi varmaan itsekään halunnut mutta näin kolmekymppisenä jo lähes jokaisella on lapsia ja kutsujien pitää siis varautua siihen, että suuri osa kutsutuista ei pääse paikalle. Mutta en minä silti alkaisi vaatia, että lapseni pitäisi kutsua, en todellakaan, se on hääparin asia päättää keitä omiin juhliinsa haluavat.
Suurin osa kutsutuista on päässyt paikalle oikein hyvin oli tilaisuus mikä tahansa. En itse asiassa tunne ketään, joka ei tarvittaessa saisi järjestettyä lapsilleen hoitajaa, vaikka ystävissäni ja sukulaisissani lähes kaikilla 30+ ikäisillä on lapsia.
Oikein kiva kun pidetään lapsettomia häitä, siitä saamme syyn kieltäytyä. Kuka viitsii uhrata kesäistä viikonloppua pitkästyttäviin häihin? Nekin rahat käytämme vaikkapa pidennettyyn viikonloppuun ulkomailla jossakin kivassa kaupungissa. Usein pyydämme mukaan muitakin häihin kutsuttuja pariskuntia, aina ovat skipanneet häät ja lähteneet reissuun meidän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Viime kesänä hihkuin onnesta, kun kaveri kertoi häittensä olevan lapsettomat. Pitkästä aikaan pääsis kunnon juhliin, ja ilman lapsia!
Soitto äidille ja hoitopaikka oli selvä!
Kyllä niihin juhliin puleerasin ja satsasin.
He ratkaisivat asian näin taloussyistä. Morsiolla on 7 sisarusta, kullakin 3-5 lasta. Plus kavereiden perheet. Kukaan ei valittanut.
Näin raakkasivat 50 eri ikäistä lasta juhlastaan. Ja nautittiin myöhään yöhön n.40 aikuisen kesken.
Hyi, tuo olis painajaista. Myöhään valvominen ja kännisiä aikuisia.
Me järjestimme viime kesänä häät, lapsettomat. Kutsuimme 97 vierasta, joista paikalle tuli 45, suurin osa poisjäänneistä ilmoitti, etteivät saa lapsenvahtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime kesänä hihkuin onnesta, kun kaveri kertoi häittensä olevan lapsettomat. Pitkästä aikaan pääsis kunnon juhliin, ja ilman lapsia!
He ratkaisivat asian näin taloussyistä. Morsiolla on 7 sisarusta, kullakin 3-5 lasta. Plus kavereiden perheet. Kukaan ei valittanut.
Näin raakkasivat 50 eri ikäistä lasta juhlastaan. Ja nautittiin myöhään yöhön n.40 aikuisen kesken.
Juuri siksi ne juhlat olivat lapsettomat, ettei sinua ja muita lapsia olisi ällöttänyt aikuisten juhliminen.
Ovatko häänne K18? Ja miten ajattelitte lasten koskaan oppivan käyttäytymään häissä ja muissa juhlissa, jos heidät jätetään aina ulkopuolelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on lapsi ja valitettava totuus on, että emme pääse paikalle jos häät ovat lapsivapaat. Meillä siis ei ole minkäänlaisia tukiverkkoja joten maksulliset palvelut olisivat ainoa vaihtoehto enkä tiedä kuinka luotettavia esim. MLL:n lapsenvahdin ovat.
Sen sanottuani ymmärrän kuitenkin hyvin etteivät kaikki halua lapsia häihin. En olisi varmaan itsekään halunnut mutta näin kolmekymppisenä jo lähes jokaisella on lapsia ja kutsujien pitää siis varautua siihen, että suuri osa kutsutuista ei pääse paikalle. Mutta en minä silti alkaisi vaatia, että lapseni pitäisi kutsua, en todellakaan, se on hääparin asia päättää keitä omiin juhliinsa haluavat.
Suurin osa kutsutuista on päässyt paikalle oikein hyvin oli tilaisuus mikä tahansa. En itse asiassa tunne ketään, joka ei tarvittaessa saisi järjestettyä lapsilleen hoitajaa, vaikka ystävissäni ja sukulaisi
Minä olen ollut minissä häissä, joihin on tullut vain pieni osa kutsutuista koska lapset ei päässeet mukaan. Parhaat oli ne, joissa oli hääparin lisäksi vain vanhoja ihmisiä ja minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri siksi ne juhlat olivat lapsettomat, ettei sinua ja muita lapsia olisi ällöttänyt aikuisten juhliminen.
Olen eri, mutta itseltäni on mennyt ohi, että missä vaiheessa perhejuhlasta on tullut kännäysjuhla? Eikö niissä baareissa ehdi juhlien ulkopuolella pyöriä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa kutsutuista on päässyt paikalle oikein hyvin oli tilaisuus mikä tahansa. En itse asiassa tunne ketään, joka ei tarvittaessa saisi järjestettyä la
Tuskin ketään kiinnostaa, jos joku ei pysty olemaan erossa lapsistaan edes häiden ajan. Parempi vaan, että pysyvät poissa.
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Ovatko häänne K18? Ja miten ajattelitte lasten koskaan oppivan käyttäytymään häissä ja muissa juhlissa, jos heidät jätetään aina ulkopuolelle?
Lapsille voi järjestää ihan omia juhlia. Ei heitä tarvitse kaikkialle päästää. Ja onhan niitä sellaisiakin, jotka jopa haluavat lapsia häihinsä. Eli ei mitään ongelmaa, jos joku pitää lapsettomat häät.
Lapsettomat häät tuntuvat olevan monien mielestä positiivinen keksintö mutta Entäpä Miten olisi kokonaan alkoholittomat häät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta itseltäni on mennyt ohi, että missä
Sinun mielikuvituksessasi niistä tuli sellaiset. Kukaan ei ole sanallakaan puhunut kännäyksestä. Juhlia voi aikuisten keskenkin ilman, että ollaan perseet olalla. Kaikki eivät ole alkoholisteja, vaikka sinä olet.
Ei olisi häiden järjestäjänä juttuni, mutta vieraana toki kunnioittaisin tätä ja tulisin paikalle ( ellei olisi jostain syystä mahdoton järjestää lapsen hoitoa, silloin tietysti kunnioittaisin lapsetonta juhlaa ja jäisin pois)
Omahan on asiansa. Ei se muille kuulu koska mikään pakko ei ole osallistua.
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomat häät tuntuvat olevan monien mielestä positiivinen keksintö mutta Entäpä Miten olisi kokonaan alkoholittomat häät?
Ei mikäänongelma. Olen ollut jopa lapsettomissa häissä, joissa ei ollut lainkaan alkoholitarjoilua. Ei mikään ongelma kenellekään. Itse juon alkoholia ehkä 3-4 kertaa vuodessa, joten osaa juhlia ilmankin.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut useammissa sellaisissakin. Ei haitannut minua ollenkaan. Enemmän olisi haitannut, jos osa vieraista olisi ollut tolkuttomassa humalassa.
En mennyt kahden serkkuni häihin, koska molemmat jättivät kutsumatta pienet lapsemme. Ei kai siinä, olen vieläkin tyytyväinen päätökseeni, lapsemme olivat vielä tosi pieniäkin, alle 3v. Oli mielestäni törkeää jättää kutsumatta, joten eipä tarvinnut nähdä minunkaan naamaa niissä partyissa :D
Suurin osa ajattelee. Ap:n kaltaisiakin löytyy, vaikka ap provoaakin tahallaan.