Mikä ehkäisyksi kun pillerit vie halut multa ja kortsu mieheltä?!
.
Kommentit (23)
Kuparikierukkaa en halua, koska olen kuullut siitä muilta niin huonoja kokemuksia. Sterilisaatiokaan ei käy, koska halutaan lapsia vielä (sen teen kyllä heti kun voin, mutta nyt tarvitaan joku väliaikaisratkaisu!)
Ystävälläni oli ehkäisykapseli, ja se vei kuulemma halut samanlailla kun pillerit. Mites tuo rengas, olisko jollain kokemuksia siitä, hyviä tai huonoja?
RENGAS OLI MULLA IHAN SIETÄMÄTÖN , TIPPUI POIS PAIKOILTAAN JA LAITA SITTEN SAMAA RENGASTA TAKASIN YÄK !
TUNTU LIKASELTA. MIES SANOI LISÄKSI sen TUNTUVAN YHDYNNÄSSÄ.
ITSE EN TUNTENUT YHDYNNÄN AIKANA.
meni halut asettaessa vehjettä. :(
Olen kyllä kuullut että jotkut pitävät todella hyvänä....
Hormoonikierukka on hyvä,
ei tarvi jännittää unohtavansa mitään , sponttaani seksi onnistuu
hormoonien määrä ja laatu erilainen kuin pillereissä... että voisi sopia sulle.
Nyt taas ilman ehkäisyä, kun yksi lapsi vielä olisi toiveissa, mutta itse sanoisin kyllä että kuparikierukka on hyvä. Ellei ole runsaat ja tosi kivuliaat menkat muutenkin, niin ei se kuparikierukka nyt niin kauheasti vuodon määrää lisää (tiputteluvuotoa 1-2 päivää lisää per kuukausi mulla) ja huoleton, varma ja muuten täysin sivuvaikutukseton.
ei käy pillerit perussairauden takia, joten mulle laitettiin kuparikierukka. Ja tykkäsin tosissani siitä. Mulla ei muuttunut mikään mitenkään, kaikki oli kuin ennenkin. Tai no kierto säännöllistyi 28-30 päivään entisen 25-35 sijaan.
Jos jollakin on ollut ongelmia jonkun ehkäisykeinon kanssa, se ei tarkoita että ongelmia olisi juuri sinulla. Minun kaverini kehuvat hormonikierukkaa maasta taivaisiin, minulle se on maailman viimeisin keino ehkäistä. Kokemuksia voi toki kysellä, mutta asia ei selviä ennen kuin itse kokeilee. Pillereitäkin on eri merkkisiä, niitäkin voi vaihdella. Kaverini tykkää ehkäisyrenkaasta, ainut huono puoli siinä on kuulemma se, että se unohtuu helposti kun se ei tunnu eikä näy missään :)
Tässä on se syy, miksi niin moni mies lähtee aidan yli. Käyttämänne pillerit.
Sitten ihmetellään, miksi petetään. Eipä kaikki läheskään edes tiedä totuutta
mitä miehet tekevät esim. työaikana.
Tietysti tämä on marginaalinen osa miehistä, jotka työaikana tekevät jotain,
mutta kuitenkin.
En käsitä kuinka se voi pudota pois..? Kerran on lähteny yhdynnässä pois ja löytynyt myöhemmin sängysttä. Muuten ei kyllä putoa. Eikä tunnu yhdynnässä.
laitetaan käteen tai vaikkapa vatsan seudulle. mutta voi toki viedä halut tuokin koska on hormonia..
tippunut tai tuntunut. Ei sitä tuntenut mieskään. Lisäksi ei tarvinnut muistaa kuin kerran kuussa vaihtaa... Joten siinä mielessä helppo ratkaisu.
Harmi vaan, että puolessa vuodessa meni limakalvot niin huonoon kuntoon, että vuoden päästä luovuin renkaasta. Siinä välissä kokeiltiin erilaiset "korjaavat" voiteet ja tabletit ym. Sinänsä todella tehokas ehkäisy, kun ei kipujen takia tehnyt ikinä mieli... Muuten en tiedä olisiko vaikutanut haluihin mitenkään.
Nyt käytössä hormonikierukka, johon olen alkuvaikeuksien jälkeen ihan tyytyväinen.
Pillerit ei sitten käyneet yhtään.
Harmi vaan että gyne ei taida enää renkaita minulle antaa. Ikää yli 35v ja verenpainetta himpun liikaa. Viimeksi jo mutisi ja tuskin enää saan. Tarttis keksiä jotain.
Vaikka lääkärit sanoo et ei ne vaikuta samanlailla mut kyllä vaikuttaa. oli se sit kierukka tai kapseli ihon alla niin yhtälailla se vie halut. Mulla vähän sama ongelma. Just lopetin pillerit jospa vaikka halut parantuis. Ei mitään ehkäsyä eikä ole lapsi toiveita,ja ollaan varovaisia
Toimii samalla lailla kuin ovulaatiotestit. Olen kyllä kuullut, että jotkut ovat tulleet raskaaksi tällä menetelmällä. Itselläni on toiminut, tosin raskaus ei olisi ollut missään vaiheessa katastrofi.
En voi/halua käyttää hormoneja juuri haluttomuuden ja masentavan vaikutuksen vuoksi.
Vaikka lääkärit sanoo et ei ne vaikuta samanlailla mut kyllä vaikuttaa.
Puhutko nyt vain omista kokemuksistasi, vai oletko todella olevinasi fiksumpi kuin lääkärit?
Itsellä ei kyllä todellakaan vaikuta kaikki samalla tavalla! Ja kokeiltu on monet pillerit, renkaat ja kierukka.
Pillerien kanssa ongelmina oli mm. haluttomuus, päänsäryt, mielialan vaihtelut (olin suorastaan raivokas välillä). Hormonikierukasta vaan lievänä sivuvaikutuksena ihon rasvoittuminen, sekään ei mun tapauksessa ole kovin paha juttu koska mulla on normaalisti tosi kuiva iho. Niin ja kuukautiset on tosi niukat nykyisin, se on ehdottoman hyvä juttu.
ryhmä kuparikierukan käyttäjiä. Itselleni ei sovi hormonaaliset ehkäisyt (pillerit ja kapseli kokeiltu), mutta kuparikierukan kanssa ei ole ollut MITÄÄN ongelmia. Koko ehkäisyä ei edes muista. Kuukautisvuoto on HIEMAN lisääntynyt, ei muita oireita. Tunnen 4 muuta naista, jotka käyttävät tätä ehkäisyä, eikä kellään ole ollut mitään pahaa sanottavaa kierukasta. Sen sijaan pillereistä ja muista hormonaalisista ehkäisykeinoista valittavat miltei kaikki niitä käyttävätkin.
Mitäs, jos ap kuitenkin koleilisit sitäkin ehkäisykeinoa. Saahan sen välittömästi pois, jos se ei sovi.
sillä jokaisesta ehkäisymuodosta jollakin on hyviä ja jollakin huonoja kokemuksia. Ja todellakin myös hormoonia sisältävissä ehkäisytavoissa on eroa. Pillereissä on kuitenkin yleensä enemmän hormoonia kuin muissa hormonaalisissa ehkäisyissä, joten joku muu saattaakin sopia sinulle. Toisaalta myös eri pillerit vaikuttavat eri tavoin. Itselläni kokemusta kolmesta merkistä: Ensimmäinen sopi täydellisesti mutta sitten merkki vaihdettiin hieman kohonneen verenpaineen takia. Seuraavat kaksi merkkiä puolestaan aiheuttivat aivan älyttömät mielialanvaihtelut. Kokeilemalla löytyy lähes kaikille jokin sopiva ehkäisy, miinuksena on toki vaivan näkeminen asian eteen.
Ei tule muita hyviä vaihtoehtoja mieleen, olisko kenelläkään vinkata jotain? Vastauksista kiitollinen!