Huomenna jää vuokra ja puhelinlaskun jälkeen 27euroa tilille, kiitos tukien leikkaamisen
27 eurolla pitäisi pärjätä koko kuukausi?
Onko tämä jotain painajaista? Mitä ihmeen järkeä on näissä tukien leikkauksissa???
Mulla ei kai ole muuta vaihtoehtoa kuin alkaa varastamaan ruokaa.
Kommentit (212)
Vierailija kirjoitti:
Suomi taitaa olla aika kommunistinen maa kun kaikkien pitäisi olla töissä 😁😁 Työn ihannointi taitaa olla korkeammalla tasolla kuin missään kommunistisessa järjestelmässä koskaan 😋 Johtuuko se siitä että meillä on tällainen ikärakenne. Missään muualla euroopassa en ole kohdannut näin suurta työn ihannointia vaikka olen monessa maassa asunut.
Ei kenenkään ole pakko olla töissä. Voit oikein hyvin loikoilla kotona hautaan asti, kunhan teet sen sataprosenttisesti omalla kustannuksellasi. Käytät vaikka perintöjäsi tai taiot rahasi jotenkin muuten.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet jo saanut ensi kuulle toimeentulotuki päätöksen niin eihän leikkaukset vielä siinä näy? Eikö leikkaukset näy vasta 1.4 jälkeen tehdyissä päätöksissä eli toukokuun toimeentulotuessa koska maaliskuussa tehtyjen päätösten aikaan ei leikkaukset ole vielä astuneet voimaan.
Noin se menee. Kaveri just kertoi, kun on työtön, niin toukokuussa vasta näkyy muutos ja samalla sanoi, että saa ton muutoksen toimtulotuesta takas sitten, että pelkkää pyörittelyä toi leikkaus on. Se siis sai jo kelasta toimtulopuolelta päätöksen, että toukokuulle saa puutuvan osan mitä leikataan nyt. Silti sama talo hoitaa ton asian.
Se näytti niitä papereita. Kelaraha 595e, asumistuki 465e ja toimtulotuki 135e. Nyt, kun leikkaus tulee, niin kelaraha 595e, asumistuki 400e ja toimtulotuki 200e. Eli asumistuki pienenee ja toimtulotuki nousee 135eurosta 200 euroon. plus miinus nolla tilanne ja sama paikka maksaa noi. Hiirellä vaan piti klikata kohtaan perustoimtulo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika iso vuokra jos tuista jää noin vähän jäljelle.
Eipä sen vuokran tarvi iso olla .
Vuokra ,sähkö,vesi. 550 euroa kk ,työmarkkinatuki 600 euroa kk, asimistuki 150 euroa..
Puhelin 35 euroa kk,bussikortti 60 euroa kk
100 euroa koko kuukaudelle ja syoda pitäs. Myös pystyä
Kannattaisiko mennä töihin? Tai tehdä jotain oma-aloitteisesti itsensä auttamiseksi? Myydä rihkamaa turisteille, lankata kenkiä kadulla, kerätä pulloja, kävellä pesuvälineiden kanssa ovelta ovelle ja tarjota ikkunanpesua tms, tms, EDES YRITTÄÄ JOTAIN muutakin kuin vinkua käsi ojossa?
On haettu satoja työpaikkoja .ei minua huolinta .olen yli ikäinen ja ruma ja tällaisee
Minulla on lukihäiriö ja AHDL ja keakittimisvaikeus . En minä kykene normaaliin työhön mutta työnhakija täytyy olla tyokkarissa.
Onpas täällä huisin empatiakykyisiä vastauksia tyyliin mene töihin, mikset muuttanut halvempaan asuntoon, hae toimeentulotukea.
Toimeentulotukea ei välttämättä edes saa. Jo Torin myynnitkin lasketaan tuloiksi.
Itselläni markkinoiden halvimpia vuokra-asuntoja. Silti raha ei riitä.
Olen vakavasti masentunut. Siksi kävin VAIN osa-aikatyössä keikoilla. Kuitenkin työssä kotonaolon sijaan. Nyt lopetin.
Ymmärrän täysin aloittajaa. Tilanne on kamala.
Huomenna tilillä on 3200 e, kiitos töissäkäymisen. Miten tulikaan aikoinaan valittua se vaihtoehto, että opiskelen, vaikka minulla on pitkäaikaissairaus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet jo saanut ensi kuulle toimeentulotuki päätöksen niin eihän leikkaukset vielä siinä näy? Eikö leikkaukset näy vasta 1.4 jälkeen tehdyissä päätöksissä eli toukokuun toimeentulotuessa koska maaliskuussa tehtyjen päätösten aikaan ei leikkaukset ole vielä astuneet voimaan.
Noin se menee. Kaveri just kertoi, kun on työtön, niin toukokuussa vasta näkyy muutos ja samalla sanoi, että saa ton muutoksen toimtulotuesta takas sitten, että pelkkää pyörittelyä toi leikkaus on. Se siis sai jo kelasta toimtulopuolelta päätöksen, että toukokuulle saa puutuvan osan mitä leikataan nyt. Silti sama talo hoitaa ton asian.
Se näytti niitä papereita. Kelaraha 595e, asumistuki 465e ja toimtulotuki 135e. Nyt, kun leikkaus tulee, niin kelaraha 595e, asumistuki 400e ja toimtulotuki 200e. Eli asumistuki pienenee ja toimtulotuki nous
Eli mistä hallitus nyt sitten säästää kun sama taho maksaa samat rahat
Vierailija kirjoitti:
Oletko töitä kysellyt? Juuri oli juttu että Kesko hakee jatkuvalla syötöllä logistiikkatyöntekijöitä ja töihin pääsee heti, edes kielitaito ei ole pakollinen.
Ei kiinnosta, koska palkka on pieni ja joutuisi heräämään aikaisin aamulla.
Välillä tämä palstan typeryys saa ihan voimaan pahoin. Porukka on nyt viime kuukaudet avanneet joka päivä ketjuja missä valitetaan miten vähän jää jatkossa tukirahoja handuun ja samalla ihmetellään, että mitä järkeä tässä on. Kun se asian järki on juuri se, että nyt sitä rahaa jää niin niukasti, että pitäisi sen "paskaduuninkin" alkaa jo pikku hiljaa kiinnostamaan. Se että rahaa jää vähän, on koko homman pointti ja tarkoitus. Ihminen ei vain voi olla niin yksinkertainen, ettei muka tajua mihin tällä kaikella pyritään. Mutta eiköhän viimeistään huomenna tule taas yksi älypää ihmettelemään samaa. Ei mikään ihme ettei ole töitä löytynyt, kun älykkyys on tuota tasoa.
Vierailija kirjoitti:
Huomenna tilillä on 3200 e, kiitos töissäkäymisen. Miten tulikaan aikoinaan valittua se vaihtoehto, että opiskelen, vaikka minulla on pitkäaikaissairaus!
Ja tulet kiusaamaan tänne köyhiä syystä että???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko töitä kysellyt? Juuri oli juttu että Kesko hakee jatkuvalla syötöllä logistiikkatyöntekijöitä ja töihin pääsee heti, edes kielitaito ei ole pakollinen.
Mulle tarjottiin kaksivuorityossa teollisuus työssä tehtaassa 11 euroa tuntipalkkaa..
En saanut paikkaa mutta eipä tuosta palkasta enempää käteen jää kuin kelasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tarjottiin kaksivuorityossa teollisuus työssä tehtaassa 11 euroa tuntipalkkaa..
Tarjottiin työpaikkaa mutta et saanut työpaikkaa? Veditkö vappunaamarik päähän työhaastatteluun ja homman ranttaliksi että voisit jäädä makoilemaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika iso vuokra jos tuista jää noin vähän jäljelle.
Eipä sen vuokran tarvi iso olla .
Vuokra ,sähkö,vesi. 550 euroa kk ,työmarkkinatuki 600 euroa kk, asimistuki 150 euroa..
Puhelin 35 euroa kk,bussikortti 60 euroa kk
100 euroa koko kuukaudelle ja syoda pitäs. Myös pystyä
Jätät jotain kertomatta, koska jos tulosi (koko talouden tulot) olisi tuossa SAISIT toimeentulotukea hakiessasi sitä. Ja miksi tuhlaat puhelimeen 35 €/kk tuossa tilanteessa. Olet tainnut ostella puhelimen osamaksulla ja siksi puhelinkulusi tolkuttoman korkeat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia oleskeluyhteiskunnan rahoittaminen pitää lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tulet kiusaamaan tänne köyhiä syystä että???
Mitä kiusaamista on faktan kertomisessa? Olisin voinut valita toisin, keksiä satoja syitä ja tekosyitä sille, miksi en opiskele ja miksi muiden pitää maksaa minulle mukaava elämä.
Vierailija kirjoitti:
Saan tiistaina 2059€ netto.
Mitäs siihen sanot 🙃
taidat olla yh tai tulija. ne saavat enemmän tukia kuin duunari tienaa kokopäivätöistä
Vierailija kirjoitti:
Jos olet oikeasti köyhä, niin saat toimeentulotukea. Oma vika, jos asut liian kalliissa asunnossa. Me muualla kuin pääkaupunkiseudulla asuvat olemme joutuneet jo monta vuotta maksamaan paikkakuntakohtaisen vuokrakaton ylittävän osan vuokrasta maksamaan muista tuista.
Mikään pakko ei ole siellä Hesassa asua. Mutta tietysti, jos on 1980-luvulla Helsinkiin ahtautuneiden jälkeläinen ja siten asunut koko ikänsä Hesassa, niin vaikeahan sitä on kuvitellakaan muuttavansa pois. Hesan kalleuden takia ei ole mitään jäänyt säästöön ja koko elämän ajan kaikki ympärillä ovat toitottaneet, kuinka kehä kolmosen ulkopuolella ei ole yhtään mitään. Pelkkää metsää ja eristyksissä eläviä, sisäsiittoisia mutanttiperheitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka ei töitä tee. ei hänen syömäänkään pidä.
Ime munaa hörhö.
kyllä sekin työstä käy ja saat vähän syötävääkin siinä samalla
Vierailija kirjoitti:
Saan tiistaina 2059€ netto.
Mitäs siihen sanot 🙃
Minä saan 2650 euroa, torstaina tuli sivutyön palkka 985 euroa.
Mitäs ap tuumaat, jos menisit töihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi taitaa olla aika kommunistinen maa kun kaikkien pitäisi olla töissä 😁😁 Työn ihannointi taitaa olla korkeammalla tasolla kuin missään kommunistisessa järjestelmässä koskaan 😋 Johtuuko se siitä että meillä on tällainen ikärakenne. Missään muualla euroopassa en ole kohdannut näin suurta työn ihannointia vaikka olen monessa maassa asunut.
Ei kenenkään ole pakko olla töissä. Voit oikein hyvin loikoilla kotona hautaan asti, kunhan teet sen sataprosenttisesti omalla kustannuksellasi. Käytät vaikka perintöjäsi tai taiot rahasi jotenkin muuten.
No se on varmasti miten missäkin maassa halutaan asioita painottaa. Suomessa tuo eläminen ulkosalla on tietyistä syistä hieman hankalaa joten sosiaaliturva on sinällään aika perusteltua. Mutta kyllä täällä aika umpimielisesti suhtaudutaan työhön vaikka työ ei ole itseisarvo. Varsinkin jos mietitään tulevaisuutta joka ei työn arvostuksen suhteen tule olemaan mitenkään valoisa. Ei mene kauan kun suurin osa työstä on ulkoistettu automaatiolle ja jokainen valtio joutuu miettimään kuviot täysin uusiksi tulonjaon kannalta. Suurin painoarvo kaiken kannalta on ostovoima joka tietenkin häviää kun ei tarvita tuotantoon enää ihmisiä. Eikä tämä aika ole enää kaukana.
Luitko edes kommenttia mihin vastasit? Työllistyä voi ilman valmista työpaikkaa.