Omakotitaloni on omalla tontilla. Mitä ajatuksia herättää? Onko omakotitalo omalla tontilla suurin haaveesi?
Omakotitaloni on omalla tontilla joten kiinnostaa mitä ajatuksia se herättää
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nykyään liian mukavuudenhaluinen ja siksi omakotitaloon muuttaminen ei kiinnosta. Siellä odottaisi mm.:
lumityöt, nurmikon leikkuut, lehtien haravoinnit, kukkapenkkien kitkemiset, laattojen siistimiset, terassin öljyämiset, kattojen ja räystäiden puhdistamiset, maalaushommat jne jne.jep, omakotitaloasuminen on liian rahvaanomaista
Joo. Omakotitaloasuminen puuhasteluineen sopii niille, joilla ei ole parempaakaan tekemistä. Ei minua ainakaan hanttihommat kiinnosta.
Sen sijaan jossain Westendissä omakotitaloasuja ei todellakaan puhdista rännejä itse. Tällainen okt-asuja voi pitääkin itseään muita selvästi vauraampana.
No enpä tiedä, mulla on vuokratontti ja maksan siitä vuodessa 800 e. Jos olisi oma, niin maksaisin kiinteistöveroa 600 e vuodessa. Minusta ihan halpa hinta tontista, kun pystyin sijoittamaan tonttirahat tuottavampaan kohteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Tulen aikanaan perimään omakotitalon omalla tontilla, ja myyntiin menee saman tien.
Perintöä odotellessa
En kehtaisi ääneen lausua toiveita jostain perinnöistä. Itse on tontti ostettu ja talo rakennettu, ei millään perinnöillä. Ennemmin toivon omaisilleni pitkää ikää ja toivottavasti ei tarvitse ihan hetkeen edes miettiä mokomia asioita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nykyään liian mukavuudenhaluinen ja siksi omakotitaloon muuttaminen ei kiinnosta. Siellä odottaisi mm.:
lumityöt, nurmikon leikkuut, lehtien haravoinnit, kukkapenkkien kitkemiset, laattojen siistimiset, terassin öljyämiset, kattojen ja räystäiden puhdistamiset, maalaushommat jne jne.jep, omakotitaloasuminen on liian rahvaanomaista
Joo. Omakotitaloasuminen puuhasteluineen sopii niille, joilla ei ole parempaakaan tekemistä. Ei minua ainakaan hanttihommat kiinnosta.
Sen sijaan jossain Westendissä omakotitaloasuja ei todellakaan puhdista rännejä itse. Tällainen okt-asuja voi pitääkin itseään muita selvästi vauraampana.
Samaa mieltä siitä, että ei Westendissä ruveta rännejä itse puhdistamaan. Jotain rajaa sentään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lumityöt, nurmikon leikkuut, lehtien haravoinnit, kukkapenkkien kitkemiset, laattojen siistimiset, terassin öljyämiset, kattojen ja räystäiden puhdistamiset, maalaushommat jne jne.Ikinä kotitalousvähennyksestä kuullut?
Olen eri, mutta kysyimme pari kesää sitten tarjouksen omakotitalomme maalauksesta. Olisikohan ollut jotain seitsemän tonnia. Sitten vietimme loman maalaten. Maalit maksoivat muutaman satasen. Noilla luvuilla ei paljon kotitalousvähennys auta. No, ainakin maalattiin hyvillä säillä, ammattilainen maalaa kelillä kuin kelillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole suurin haaveeni. Kun lapset lähtivät kotoa muutimme kerrostaloon. Mies ei viihdy, joten palaamme omakotitaloon. Itse olisin halunnut jäädä kerrostaloon.
Joillakin on kerrostaloasunto ja 2-kämppä/mökki/huvila.
Mitä ok-talolla tekee vanhana?
Mitäkö tekee? Asuu, niin kuin tähänkin asti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lumityöt, nurmikon leikkuut, lehtien haravoinnit, kukkapenkkien kitkemiset, laattojen siistimiset, terassin öljyämiset, kattojen ja räystäiden puhdistamiset, maalaushommat jne jne.Ikinä kotitalousvähennyksestä kuullut?
Olen eri, mutta kysyimme pari kesää sitten tarjouksen omakotitalomme maalauksesta. Olisikohan ollut jotain seitsemän tonnia. Sitten vietimme loman maalaten. Maalit maksoivat muutaman satasen. Noilla luvuilla ei paljon kotitalousvähennys auta. No, ainakin maalattiin hyvillä säillä, ammattilainen maalaa kelillä kuin kelillä.
Haluatko kuulla, miten minä vietin lomani ilman tuollaista riippakiveä?
Mulla on omakotitalo naapurin mailla.
Ei todellakaan. Siinä on paljon töitä ja kuluja. En jaksa käyttää aikaani sellaiseen.
No siis, eihän se nyt oikein kiinnosta, että missä asut ja mitä omistat. Kiinnostaako sinua mun kiinteistö- ja asunto-osake-omistukset?
Been there, done that. Loputon työleiri, kaikki rahat menivät remonttiin eivätkä riittäneetkään. Sitä stressin määrää! Miehen mieliksi ostettiin. Nyt olen jo vanha ja eronnut, lapset aikuisia, ja saan asua yksin kerrostalossa Helsingin kantakaupungissa.
Mullaki on velaton okt omalla tontilla mutta ei se oo suurin haaveni vaan kotini. Suurin haaveeni olisi päästä panemaan mahollisimman paljon.
Mulla on ollut omakotitalo omalla tontilla yli 20 vuotta. Alkaa mitta täyttyä ja rahat loppua. Myyntiä mietin ja muuttoa kerrostaloon.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut omakotitalo omalla tontilla yli 20 vuotta. Alkaa mitta täyttyä ja rahat loppua. Myyntiä mietin ja muuttoa kerrostaloon.
Mihi teillä rahat muka menee. Mulla okt ja rahaa tulee kpko ajan vaan lisää. Kerrostaloon en muuta ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se loppuu. Arvaa miksi?
En ikinä haluaisi asua omakotitalossa.
Ei suurin haaveeni ei ole omakotitalo omalla tontilla. Jos nyt asumisesta puhutaan niin haaveeni on saada tämä rivarinpätkä myytyä, koska minulla on täällä kolme tyhjää huonetta, joita en käytä. Mahdun hyvin pienempäänkin. Ja mielellään rauhalliseen kerrostaloon vuokralle niin ei tarvi tehdä niitä vähiäkään talkoita mitä nyt., Se asunto saisi myös sijaita jossain kämpimässä paikassa, vaikka jossain pikkukylässä Teneriffan vuoristossa.
Olen asunut omakotitalossa (oma tontti) viimeiset 20 vuotta ja tämä on itselleni paras asumismuoto. Viihdyn hyvin itsekseni, eikä tarvitse stressata naapureiden äänistä.
Ei tämä tietenkään mikään unelmien täyttymys ole, mutta silti asun tässä niin kauan kuin terveyttä riittää. Ulkoilua ja hyötyliikuntaa tulee ainakin mukavasti.
Ikinä kotitalousvähennyksestä kuullut?