Omakotitaloni on omalla tontilla. Mitä ajatuksia herättää? Onko omakotitalo omalla tontilla suurin haaveesi?
Omakotitaloni on omalla tontilla joten kiinnostaa mitä ajatuksia se herättää
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole suurin haaveeni. Kun lapset lähtivät kotoa muutimme kerrostaloon. Mies ei viihdy, joten palaamme omakotitaloon. Itse olisin halunnut jäädä kerrostaloon.
Joillakin on kerrostaloasunto ja 2-kämppä/mökki/huvila.
Mitä ok-talolla tekee vanhana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tunteita sen pitäisi herättää? 25 vuotta omakotitalo r hehtaarin tontilla eli ikuinen työleiri. Ei kiitos! Kerrostalo hyvällä paikalla lähes ison kaupungin keskustassa, ihanat naapurit <3
Et sitten pystynyt omakotitaloa pitämään, köyhänä sinun piti mennä kerrostaloläävään. Hyi.
Mikä läävä?
Vierailija kirjoitti:
Ei koskaan omakotitaloon. Vain tämä tunne herää.
Ei koskaan kerrostaloläävään, ne sopii vain røskasakille, joihin sinäkin kuulunet.
Minullakin on omakotitalo omalla hieman yli hehtaarin tontilla. Helsingin keskustassa sijaitsevan 51 neliön kaksioni hinnalla voisin ostaa ainakin 30 tuollaista omakotitaloa. Mitä ajatuksia tämä herättää?
Oli ennen. Nykyään haave on liikkua kevein kantamuksin ilman taloudellisia huolia.
Voi luoja näitä sankareita, jotka luulevat olevansa koviakin porvareita kun asuvat järven rannalla jossain Pohjois-Savossa 🤣 Hei mäkin ostan satojen hehtaarien tontin Siperiasta ja katsokaa miten leveästi mä elän!
Suurimman osan elämästäni olen asunut omakotitaloissa. Sitten kerrostaloissa, rivarissa ja nyt tässä luhtitalon alakerrassa pikkukaupungin lähes keskustassa, metsän reunassa kuitenkin. Omakotitalo olisi ok mutta sellainen jonka haluaisin, olisi oltava isolla tontilla tai ainakin niin että naapureihin olisi satoja metrejä välimatkaa. Tässä on kaikki palvelut ja luontokin kävelymatkan päässä. Maalla tarvis aina lähteä asioille autolla. Mieluummin huolettomasti vuokralla kuin omakotitalossa siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei koskaan kerrostaloläävään, ne sopii vain røskasakille, joihin sinäkin kuulunet.
Jep, aivan kuten Ullanlinnassa asuva Halla-Ahokin on.
Voi jessus mikä ketju 😅 Itselläni on ollut omakotitalo. Ei ollut minun juttu, joten myytiin pois. Olisin voinut muuttaa kerrostaloon, mutta mies halusi rivariin. Nyt rivari ja mökki isolla tontilla. Tämä sopii meille. En tiedä mikä kerrostalohuutaja täällä on, mutta niitä kerrostalojakin on hyvällä alueella ja osa hemmetin kalliita. Esimerkiksi meidän uusi omakotitalo maksoi vähemmän kuin uusi kerrostalokaksio keskustassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo-o, vois se olla. Parin hehtaarin tontti meren rannassa Lounais-Suomessa, se olisi suuri haave.
Muunlainen ei välttämättä, ei ainakaan näitä kaupunkien postimerkkitontteja. En tiedä, miten sellaisella asuvat kehtaavat nimittää tönöään omakotitaloksi, kun naapurit näkevät keittiöön omasta keittiöstään.
Ei näy naapureita, vaan järvinäköala.
No, se ei kummoinen ole. Meri sen olla pitää!
Niin. Välimeri ja talo vuorella.
Eipä ihmeempiä ajatuksia herätä. Mun omakotitaloni on myös omalla tontilla. Minkä kokoinen apn tontti on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole suurin haaveeni. Kun lapset lähtivät kotoa muutimme kerrostaloon. Mies ei viihdy, joten palaamme omakotitaloon. Itse olisin halunnut jäädä kerrostaloon.
Minun kotikylästäni Rauman lähellä ihmiset muuttivat aikoinaan viimeistään eläkeiän koittaessa kerrostaloon kaupunkiin, toisin sanoen Raumalle. Minun vanhempani sinnittelivät pitempään isän tahdon mukaisesti, vasta isän keuhkosyöpä kahdeksankymppisenä sai heidät myymään talon ja muuttamaan minun lähelleni Turkuun. Isä ei sitten elänytkään enää kuin puoli vuotta.
Todella rankkaa työtä omakotitalon pitäminen on silloin kun voimat alkavat huveta. Ei sitä ilman nuoremman sukupolven myötävaikutusta tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo-o, vois se olla. Parin hehtaarin tontti meren rannassa Lounais-Suomessa, se olisi suuri haave.
Muunlainen ei välttämättä, ei ainakaan näitä kaupunkien postimerkkitontteja. En tiedä, miten sellaisella asuvat kehtaavat nimittää tönöään omakotitaloksi, kun naapurit näkevät keittiöön omasta keittiöstään.
Ei näy naapureita, vaan järvinäköala.
No, se ei kummoinen ole. Meri sen olla pitää!
Niin. Välimeri ja talo vuorella.
Näin lapsena unta sellaisesta. Oli kaunis paikka ja upea talo. Saisipa nähdä oikeasti jotain vastaavaa.
Olen nykyään liian mukavuudenhaluinen ja siksi omakotitaloon muuttaminen ei kiinnosta. Siellä odottaisi mm.:
lumityöt, nurmikon leikkuut, lehtien haravoinnit, kukkapenkkien kitkemiset, laattojen siistimiset, terassin öljyämiset, kattojen ja räystäiden puhdistamiset, maalaushommat jne jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omistan hyvällä maulla remontoidun naisluolan, joka on kaukana läävästä. Joku osaa siivota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun kotikylästäni Rauman lähellä ihmiset muuttivat aikoinaan viimeistään eläkeiän koittaessa kerrostaloon kaupunkiin, toisin sanoen Raumalle. Minun vanhempani sinnittelivät pitempään isän tahdon mukaisesti, vasta isän keuhkosyöpä kahdeksankymppisenä sai heidät myymään talon ja muuttamaan minun lähelleni Turkuun. Isä ei sitten elänytkään enää kuin puoli vuotta.
Todella rankkaa työtä omakotitalon pitäminen on silloin kun voimat alkavat huveta. Ei sitä ilman nuoremman sukupolven myötävaikutusta tehdä.
Siellä päin kaikki muuttaa Raumalle vanhana.
Vierailija kirjoitti:
Olen nykyään liian mukavuudenhaluinen ja siksi omakotitaloon muuttaminen ei kiinnosta. Siellä odottaisi mm.:
lumityöt, nurmikon leikkuut, lehtien haravoinnit, kukkapenkkien kitkemiset, laattojen siistimiset, terassin öljyämiset, kattojen ja räystäiden puhdistamiset, maalaushommat jne jne.
jep, omakotitaloasuminen on liian rahvaanomaista
Et sitten pystynyt omakotitaloa pitämään, köyhänä sinun piti mennä kerrostaloläävään. Hyi.