Jos sulla on n. 600 metriä kauppaan niin meetkö kävellen?
Kommentit (80)
Ja tämä kuuluu sinulle ap, mitenkä?
Kauppaan matkaa noin 50 m.Käyn kuitenkin LIDL kaupassa ja matkaa sinne on 2,3 km.Tämän matkan kävelen.
Tästä tulee hyvä kävelylenkki kun kaupasa käyn.
Ei ole korttia eikä autoa. Jos olisi, niin tuollaiset matkat kävelisin. Lähimpään kauppaan on noin 500 metriä. Siinä käyn ehkä viisi kertaa vuodessa. Kolmeen markettikokoiseen kauppan on matkaa 9 kilometriä. Ne ovat vakiokauppojani, joissa käyn noin kolme kertaa viikossa. Kauppamatkatkat kuljen ympäri vuoden polkupyörällä. Sopivaa kuntoilua, kun lenkki tekee edestakaisin 18 kilometriä. Kylmin ilma on ollut -25, kun olen reissun pyöräillyt.
Tilaan ruoat kotiinkuljetuksena kerran viikossa. Lähde mieluummin koiran kanssa lenkille kuin ruokakauppaan.
Riippuu kuinka kännissä olen. Selvinpäin kävelen autolleni joka on kaupan pihassa parkissa ja ajan jonkun mutkan, jottei akku kulu, takaisin kaupalle ja ostosten jälkeen sama mutka takaisin.
Jos olen 0,5 - 1,5 promillen humalassa kävelen kauppaan hakemaan lisää juotavaa.
Yli 1,5 promillen humalassa ajan autolla naapurikaupunkiin kauppaan kpska unohdin lähikaupan olemassa olon.
Noihin lähikauppoihin on vaan noin 300 m, menen kävellen, hieman vähänlaisesti parkkitilaa kauppojen lähellä. Isompaan kauppaan (n. 1 km) menen ratikalla (kuukausilippu) tai autolla, riippuen siitä kuinka isot ostokset tarkoitus tehdä.
Sellainen 1-2 km on vielä ok kävellä ostosten kanssa, kunhan kassi ei paina yli 10 kg. Ehkä 1,5 km alkaen pyörällä ja 3 km+ autolla.
Mökillä pyöräilin 10-15 vuoden ajan 20 km kauppareissun rinkka selässä. Yleensä sellaiset kymmenkunta kertaa vuodessa. Kyllähän siinä hiki tuli, mutta myös hyvää teki mielelle ja keholle.
Kaveri taasen polki 50-100 km kauppareissua mökiltään. Sanoi että päivähän siinä aina vierähti, mutta illalla pääsi saunaan.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen 1-2 km on vielä ok kävellä ostosten kanssa, kunhan kassi ei paina yli 10 kg. Ehkä 1,5 km alkaen pyörällä ja 3 km+ autolla.
Mökillä pyöräilin 10-15 vuoden ajan 20 km kauppareissun rinkka selässä. Yleensä sellaiset kymmenkunta kertaa vuodessa. Kyllähän siinä hiki tuli, mutta myös hyvää teki mielelle ja keholle.
Kaveri taasen polki 50-100 km kauppareissua mökiltään. Sanoi että päivähän siinä aina vierähti, mutta illalla pääsi saunaan.
Tehkääpä nuo pyöräilyt metrin hangessa mikä tälläkin hetkellä täällä on. Moottorikelkalla sitä mennään.
Pari vuotta kotiinkuljetus on hoitanut. Kerran viikossa toimitus ja sisältää esimerkiksi 8 maitoa ja 5 kiloa perunoita. Jauhoja vähintään 4 kiloa jne.
Kävellen. Ei autoa enkä uskalla ajaa pyörällä.
Vierailija kirjoitti:
Palvelusväki hoitaa kaupassa käymiset puolestani.
Eli toisin sanoen kotihoito.
Palvelija eli akka hoitaa meillä ostokset. Ja kaljaa on muistettava ainakin jääkaapissa aina oltava. Niin ja kun käsken akan tuomaan kaljan, niin tölkin täytyy olla avattu valmiiksi. T: Tosimies 44v.
Ehkä kesällä, jos on aikaa ja vähän ostettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Palvelija eli akka hoitaa meillä ostokset. Ja kaljaa on muistettava ainakin jääkaapissa aina oltava. Niin ja kun käsken akan tuomaan kaljan, niin tölkin täytyy olla avattu valmiiksi. T: Tosimies 44v.
Tiiäkkö miksi "akalla" kestää kauppareissulla niin kauan? Se käy mun luona panemassa 🥰
M40
Käyn kerran viikossa kaupassa. Sinne on noin puoli kilometriä Menen autolla, koska ostan kerralla niin paljon tavaraa. Jos ostoksia ei olisi paljon, menisin kävellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiiäkkö miksi "akalla" kestää kauppareissulla niin kauan? Se käy mun luona panemassa 🥰
M40
Ei sitä rumaa ja vanhaa läskiä mätisäkkiä kukaan nussisi. T: Mies 44v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M40
Ei sitä rumaa ja vanhaa läskiä mätisäkkiä kukaan nussisi. T: Mies 44v.
Se on vaa valeasu sua varten. Saa sun massit ja multa seksiä 😘
Joo. Paitsi jos pitää hakea jotain painavaa.